Hoofdstel versieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Hoofdstel versieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:54

Hoi allemaal,

Ik heb me in een tweedehands paardenwinkel niet in kunnen houden en een (western)hoofdstel gekocht, met bijpassende teugels.
Het is een lichte tan kleur wat super leuk staat bij mijn verzorgpaard. Hij is een lichte palomino quarter. Een bitje heb ik ook al gekocht, deze is precies hetzelfde als de eigenaresse voor hem heeft aan haar hoofdstel en alles is dus ook door haar goedgekeurd.

Het liefst zou ik het hoofdstel gaan versieren met bv concho´s bij de oren..
Maar vooral ook stoere studs op de frontriem en de bakstukken :D . Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Misschien ga ik ook iets met blauw doen.. Stiksels of kralen. Hij heeft van mij bijna alles in het blauw :o

Ik ben alleen een beetje bang dat de studs gaan irriteren aan de achterkant van het leer.

Oja, hij is helemaal recreatief en komt eigenlijk alleen in het bos. Wedstrijd reglementen maken dus niet uit.

Dus, heeft één van jullie misschien tips of goede ideeën? Ik hoor het heel graag!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:57

Afbeelding


Het hoofdstel lijkt erg veel op deze afbeelding van het internet:

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:52

Als je goede, platte concho schroeven gebruikt dan gaat dat niet irriteren als het goed is.

Verder zijn er ook hotfix steentjes met lijmlaag te koop in heel veel soorten en maten, waaronder ook bv steentjes met een metalen uiterlijk. Dan hoef je geen gaten te maken in het leer.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoofdstel versieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:33

Dat is wel een goede. Blijven die plaksteentjes goed zitten? Ik dacht dat dat alleen in glimsteentjes varianten bestond en dat vind ikzelf niet zo leuk voor hem. Dan lijkt hij net een barbiepaard, en hij is juist zo stoer :D!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoofdstel versieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:27

Als je het hoofdstel goed doet ontvetten dan blijven ze goed zitten :j En als er iets los laat dan heb je ze snel weer erop zitten natuurlijk :D

Ik heb zelf ook regelmatig geknutseld met westernhoofdstellen, erg leuk om te doen. Tegenwoordig heb ik alleen nog een hoofdstel over waarbij ik simpelweg de gewone chicago screws heb vervangen door concho's met sterren.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoofdstel versieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:45

Dat is waar. Ze zijn ook niet duur te noemen :D
Ik heb me al 2 jaar in zitten houden qua frustelen dus ik heb er heel erg veel zin in..

Het hoofdstel waar ik voorheen mee reed was eerst compleet beschimmeld (heb ik al helemaal opgeknapt), de ene teugel is korter dan de andere, rawhide liet los.. Allemaal niet echt een ramp maar nu wil ik iets moois O:)