Strand Kijkduin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:46

Hoi iedereen!

Vanavond wilde ik naar het strand gaan met mijn pony! De vorige keren strand zijn wij met de trailer naar Rockanje gereden, prima strand, maar na 4x heb ik het daar wel gezien en naar de andere kant van het badstrand wil ik liever niet ivm naaktstrand ect :+

Dus nu heb ik op ruiteren en mennen gekeken en zie dat het strand bij Monster ook prima met de trailer te doen is, nu zoek ik naar ervaringen met dat strand!

- zijn er mensen die weten hoe de parkeergelegenheid is bij de (trailer) parkeerplaats aan de Machiel vrijenhoeklaan?

En hoever is het vanaf daar naar het strand?

Zitten we dan niet bij een naakstrand? En hoe is het strand bij (half) hoogwater?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:52

Machiel Vrijhoeklaan is prima te doen met een trailer. Moet je alleen wel even goed opletten hoe de ruiterpaden daar lopen. Je kunt ook parkeren aan de rechterkant van Kijkduin, de grote parkeerplaats. Vanaf daar kun je ook goed de duinen in en het strand op.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:53

Het is een fijne parkeerplaats vind ik zelf :j Heel ruim en ook gratis. Het is in het begin wel even zoeken vind ik, maar als je het weet is het heel makkelijk. De parkeerplaats ligt naast de duinen, dus het is maar een klein stukje stappen. Als het bloed is wordt het strand uiteraard wel zwaar, maar dat is natuurlijk overal. Het beste kan je altijd met en gaan. Je mag trouwens alleen s ochtend voor 7 uur geloof ik en s avond na 6 uur/half 7 ofzo op het strand, maar dat moet je nog maar nakijken :)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:01

De planning is om vanavond te gaan rond een uur of 8 dus gelukkig mag je dan het strand op, dat het kort stappen is is super want met dit weer zie ik een hele buitenrit alleen ernaartoe ook niet zitten!

Ik zie net dat het vanavond eb is en zelfs later helemaal laag water dus dat komt super uit!

Iemand die weet of het daar altijd druk is? Want ookal is het een trailerparkeerplaats kan de kans op geen plek best groot zijn, of hebben ze aparte vakken?

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:03

Meestal is er in de avond wel plek. De grote parkeerplaats rechts is meestal wat drukker, maar vind ik persoonlijk wat fijner gelegen. Dat tijdstip is goed te doen.
Let erop dat het bij Kijkduin wel druk kan zijn op het strand met rennende kinderen en loslopende honden

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:06

Andersom schreef:
Meestal is er in de avond wel plek. De grote parkeerplaats rechts is meestal wat drukker, maar vind ik persoonlijk wat fijner gelegen. Dat tijdstip is goed te doen.
Let erop dat het bij Kijkduin wel druk kan zijn op het strand met rennende kinderen en loslopende honden


Wat is in jou opzich druk? (In vergelijking met Rockanje)

Is er prima door of omheen te rijden? Of is het echt een eventuele hinder


****We gaan met één pony dus geen hele groep****

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:09

Kijkduin is een officieel honden losloop strand, dus met name erg druk met honden.
Wij zijn er met Pinksteren geweest en toen was het behoorlijk druk, ondanks wat minder goed weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:10

Uhhh tja... Rockanje heb ik geen ervaring mee, dus dat kan ik moeilijk vergelijken. Ik rijd altijd vanaf Monster het strand op, daar kom je maar heel weinig mensen tegen. Kijkduin hebben ze strandhuisjes en wat meer horecagelegenheden, dus daar lopen meer mensen dan bij Monster. Het wisselt ook wel erg per avond, maar met 1 pony moet het te doen zijn (er even vanuitgaande dat deze niet snel schrikt van mensen met voetballen/ volleyballen ed, of rennende, soms gillende kinderen.)

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:12

Andersom schreef:
Uhhh tja... Rockanje heb ik geen ervaring mee, dus dat kan ik moeilijk vergelijken. Ik rijd altijd vanaf Monster het strand op, daar kom je maar heel weinig mensen tegen. Kijkduin hebben ze strandhuisjes en wat meer horecagelegenheden, dus daar lopen meer mensen dan bij Monster. Het wisselt ook wel erg per avond, maar met 1 pony moet het te doen zijn (er even vanuitgaande dat deze niet snel schrikt van mensen met voetballen/ volleyballen ed, of rennende, soms gillende kinderen.)


Dankje! Neehoor mijn 28 jarige ijslander is gelukkig heel rustig!

Jammer dat ze bij monster geen parkeerplaats hebben alleen..

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:14

Ik heb er vroeger heel vaak gereden, prachtig gebied (mijn paard stond op een wei 500 meter van dat strand vandaan :D ). Ik zadelde mijn paard rond 5.30, we reden van Monster naar Kijkduin. Daar koffie drinken. En dan weer terug rijden, precies voor 7.00 van het strand af. Geweldig was dat! Pas wel op als je in de buurt van de zandmotor komt, daar kan je vies in wegzakken (is een soort stuk drijfzand).

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:16

Emita schreef:
Ik heb er vroeger heel vaak gereden, prachtig gebied (mijn paard stond op een wei 500 meter van dat strand vandaan :D ). Ik zadelde mijn paard rond 5.30, we reden van Monster naar Kijkduin. Daar koffie drinken. En dan weer terug rijden, precies voor 7.00 van het strand af. Geweldig was dat! Pas wel op als je in de buurt van de zandmotor komt, daar kan je vies in wegzakken (is een soort stuk drijfzand).


Dit is een goede! Eigenlijk wilde ik juist de richting van de zandmotor op rijden, maar dat lijkt me dus niet handig?

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:19

Je moet thv de zandmotor dan echt goed aan de kant van het duin blijven. Er zijn al een aantal paarden lelijk in het drijfzand terecht gekomen. Je moet echt weten waar je kunt rijden. Ik zou ook adviseren vanaf Kijkduin richting Scheveningen te rijden ipv richting de zandmotor

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:35

Is het die kant op niet juist drukker?

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:36

Nee hoor, zodra je weg bent bij de strandtentjes kun je een aardig stuk rijden. Scheveningen ligt er niet direct naast (ben je volgens mij ook niet welkom met paard)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:37

Icelandshet schreef:
Emita schreef:
Ik heb er vroeger heel vaak gereden, prachtig gebied (mijn paard stond op een wei 500 meter van dat strand vandaan :D ). Ik zadelde mijn paard rond 5.30, we reden van Monster naar Kijkduin. Daar koffie drinken. En dan weer terug rijden, precies voor 7.00 van het strand af. Geweldig was dat! Pas wel op als je in de buurt van de zandmotor komt, daar kan je vies in wegzakken (is een soort stuk drijfzand).


Dit is een goede! Eigenlijk wilde ik juist de richting van de zandmotor op rijden, maar dat lijkt me dus niet handig?


Ik zou inderdaad langs de duinkant rijden, of juist langs de kustlijn. Maar niet in de buurt van dat "meertje" in het midden, want dat is waar de risico's zijn. En voornamelijk stapvoets rijden :)

EDIT: volgens mij mag je Scheveningen helemaal niet op te paard, maar dat weet ik niet zeker

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 11:43

Dat is gek, ruiterenenmennen geeft juist bij scheveningen ruiterroutes aan

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:52

Ja, maar dat is als het goed is aan de andere kant van Scheveningen

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:00

Andersom schreef:
Ja, maar dat is als het goed is aan de andere kant van Scheveningen


Hier staat allebei

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:21

Hou er rekening mee dat het nu behoorlijk druk is met parkeren op Kijkduin. Ze zijn daar nl volop aan het verbouwen en daardoor is ook minder parkeerplek. Zijn ook veel wegwerkzaamheden rond Kijkduin.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:32

lovis schreef:
Hou er rekening mee dat het nu behoorlijk druk is met parkeren op Kijkduin. Ze zijn daar nl volop aan het verbouwen en daardoor is ook minder parkeerplek. Zijn ook veel wegwerkzaamheden rond Kijkduin.


Te druk om daar te komen met trailer? Ik kom nooit in die richting, google maps laat meer dan genoeg parkeerplekken zien, maar geen idee hoe dat in werkelijkheid is

Ik twijfel enorm of het slim is om te gaan

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:51

Afbeelding
Ik denk dat je op het parkeerterrein rechts (blauw gemarkeerd op de foto) wel kan parkeren (zandvoortselaan). Dan zit je ook gelijk bij de duinen.
En vanavond zal het minder druk zijn dan overdag denk ik. En vanochtend was het ook helemaal niet zonnig hier.
Zowel kijkduin als op scheveningen mag je na 19.00 met je paard het strand op trouwens
Laatst bijgewerkt door lovis op 25-07-18 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:53

Mag ik je ook een tip geven? ik zou vandaag echt niet te paard t strand op gaan. Ten eerste te warm met de trailer en ten tweede is het ook om acht uur nog hartstikke druk op t strand, zeker bij en rond kijkduin. Doe de badgasten en je paard een plezier, en wacht tot t wat minder strandweer is en niet midden in de vakantie.

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:59

Anders eerst even op de livestream camera van kijkduin kijken hoe druk het nog is voor je weg gaat?
Weet niet hoe lang je met de trailer onderweg bent, t is wel warm nu op de trailer idd

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 13:09

Wat is volgens jullie de max temp om een paard op de trailer te zetten? Ik heb hier natuurlijk over na gedacht maar zeker met die hittegolf van komende 2 dagen valt het inderdaad warmer uit dan de 25 graden tussen 12 en 3 die ze afgelopen weekend voor vandaag hadden opgegeven

Ik zou graag vandaag gaan door het met pensioen gaan van mijn pony, volgende maand verhuist hij naar een rusthuis, doordat mijn vader nog 3 weken weg gaat blijft er helaas geen andere optie over

Maar of het verantwoord is nu vraag ik me af, in pricipe maakt de tijd niet uit, dus misschien is het als we pas na 21:00 het strand op gaan wel te doen? Het is een half uur rijden vanaf hier

Anoniem

Re: Strand Kijkduin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:13

Eerlijk ? Zou om de gezondheid van je pony denken, het beestje doe je met deze weersomstandigheden meer plezier met een rustig wandelingetje dan een rit op t strand met ballen vliegers mensen bbq auto's die de vuilnisbakken komen legen, mensen die naar huis gaan ( en het ligt vol, heus waar) Hele wedstrijden worden afgelast om te voorkomen dat mensen de trailer pakken..
Nee denk aan je pony en maak een fijne wandeling desnoods bij zijn stal.
I