[VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 09:00

Ja ik zit er wel aan te denken mijn wran lidmaatschap op te zeggen en voor de dphc te gaan, veel meer onderdelen natuurlijl wat het verdere rijden het wel waard lijkt maar zou super fijn zijn om eens in de buurt een proef wedstrijd van hun te kunnen doen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:11

ik moest 8 april met wedstrijd anderhalf uur reizen heen en ook terug maar indd door de verschillende onderdelen op een dag is zeker waard om het te doen :) en gezellig we maken er altijd echt even een uitje van :) en weekend van NK met zijn allen even bbq'en *\o/*

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:39

De in-hand onderdelen zijn op het NK toch meestal op 1 dag? (zou me heel wat kosten schelen :') maar als het op 2 dagen is, dan vind ik het ook niet erg). Die BBQ maakt het extra gezellig inderdaad. Kijk er nu al naar uit in september! En het lijkt me leuk om Flash ook eens in het echt te zien :j

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:17

Vorig jaar op twee dagen halter, showmanship was op zaterdag en zondag ochtend de in hand trail :) ja kan ik jullie toppers in het echt zien :):)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 14:43

Het is echt nog afwachten of we heen haan O:) 2 september wil ik naar oosterwolde en als ze dat goed aan kan gaan we mis ook naar het nk, is nog afhankelijk van mijn vaders werk ook namelijk.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 10:37

Gisteren weer naar mijn meisje geweest om te oefenen met het huiswerk dat we gekregen hadden. Veel oefenen zat er niet bij want madam deed alles bijna zonder tegenspraak. Ik heb dus ook bijna niet hoeven corrigeren :D. Omdat alles zo goed ging en we nog niet zo lang bezig waren zijn we alvast begonnen met longeren leren. Ik blijf me verbazen over hoe slim ze is en hoe snel ze leert, na een kwartier oefenen snapte ze het idee al en liep ze netjes cirkels om mij heen. Het filmpje hiervan upload ik zodra ik Wi-Fi heb:)
Ik heb na afloop nog wel wat fotos gemaakt. Het donkere is geen zweet maar water van heb afsponzen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet de mooiste foto's maar ze had er ook niet echt zin in

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:42

Op verzoek van de TS: PP --> WN-AM

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 16:31

hier het beloofde filmpje, je kan hier heel mooi zien wat ik fout doe en wat ik goed doe. ik vind zelf dat ik wat meer mag drijven inplaats van leiden, zodat ze dat al leert en ik moet letten op wanneer ik beloon. vrij in het begin beloon ik haar als ze uit zichzelf stil gaat staan, daar moest ik juist extra drijven zodat ze door liep. ook moet ik letten op dat ik mijn handen niet 'sluit' zodra ze loopt, want dan stopt ze.

ik ga proberen iedere training kwa longeren nu te filmen, dat geeft de training veel mooier en beter weer dan mijn (soms) rommelige uitleg :')



https://www.youtube.com/watch?v=xGGSEtn ... e=youtu.be

Rust zacht lieve Pebbles [o]

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 05:58

Het ziet er heel ontspannen uit +:)+ .

Een tip : wanneer je drijft om dan je arm te gebruiken om de richting aan te geven en je hand te openen.
Dus met de ene hand steek je je arm uit ( naar de richting waarin ze moet gaan lopen) met je hand geopend en de leadrope laat ik dan over mijn duim hangen, en met de andere hand drijven.

En opletten dat het niet te lang gaat worden ;) de concentratie is maar heel kort bij ze.
Het ziet er verder zeer ontspannen uit. Ga zo door.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 06:12

Leuk om te zien filly! Je bent heel geduldig en ik vind het knap dat je niet teveel hulpen ineeny geeft. Wat mij opvalt is dat je nog ietsje beter je lichaam kan draaien naar waar je Flash naartoe wil, dus je navel richting de plek voor Flash' neus draaien. Je armen zijn best gesloten (touw met Flash eraan en je drijfarm). Misschien probeer ik hetzelfde te zeggen als Joey2010, maar op een andere manier.

Ik heb altijd geleerd dat je je onderbuik/bekken en schouders met het paard mee draait, om haar zo de ruimte te geven om om jou heen te draaien.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 08:26

Dankjulliewel voor de tips! ik zal er mee aan het werk gaan :D hopelijk kan ik morgen weer naar mijn meisje toe en daarna is het even een week niet. Ik haal donderdag mijn kitten op en durf dan even niet zo goed van huis :o

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 09:34

weer even een updateje.

afgelopen zondag weer even met flash aan de gang gegaan, door het warme weer hebben we niet veel anders gedaan dan wat nieuwe dingen uitproberen en niet echt werken.

Flash tikt zichzelf tijdens het werken vrij vaak met haar achter hoeven op haar voor benen. Hierdoor besloot ik dat het toch echt tijd werd voor peesjes. maar zoals Flash is kan iets of heel eng zijn, wat resulteert in een enorm gevecht of iets is totaal niet eng of raar en dan doet ze het alsof ze nooit anders gedaan heeft. Ik ben uitgegaan van het ergste gezien ik bij haar niet kan pijlen wanneer ze besluit iets eng te vinden.

Zo doende eenmaal bij de paarden aangekomen de peesjes gepakt. Ook zag ik nog een vliegenmasker van Frizzle liggen, maar gezien die hem nog geen half uur ophoud besloten die nu aan Flash de doneren in de hoop dat zij hem wel om houd als ik hem al om krijg.
Dus met de peesjes en het masker naar de bak gelopen en alles daar alvast neer gelegd. Daarna Flash even lekker gepoetst wat al steeds beter gaat. Onderhand kan het touw gewoon op de grond liggen.
Na het poetsen naar de bak gelopen en haar aan de peesjes laten snuffelen, waarna ik ze om probeerde te doen. Veel oefening was er niet bij want madam vond het helemaal niet eng en liep er mee rond alsof ze nooit anders had gedaan *\o/* Hierna het vliegenmasker er bij gepakt en ook deze kon ik gewoon om doen zonder problemen *\o/* Tot de dag van vandaag heeft ze het masker nog steeds om (klopt even af). Met dit soort dingen ben ik dan altijd zo verschrikkelijk trots op mijn kleine meisje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rust zacht lieve Pebbles [o]

MaartjeVD

Berichten: 1
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 13:41

Fijn dat Flash geen problemen heeft met vliegenmasker. Juist nu erg nuttig, stikt bij ons ook van de vliegen. Mijn paard heb altijd wel problemen om op te doen.

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:48

Zeer nuchter paardje. Heerlijk om mee te werken he.

Die van mij komt al op me afgelopen met zijn hoofd laag zodat ik meteen het masker om kan doen . Hij vind het zo fijn als hij niet onder de vliegen zit.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:37

Fijn dat ze niet bang was voor de peesjes en masker! *\o/* Haar nek ziet er ook al lekker breed uit.

Heeft ze eigenlijk blauwe ogen? Kan het niet zo goed zien op de foto's maar op je eerste pagina lijkt het wel alsof ze blauwe ogen heeft :D <3

En hoe hoog is ze nu ongeveer?

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:54

Wat een mooie dame! <3

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 08:19

Bij ons stikt het ook van de vliegen, Frizzle krijgt snel ontstoken ogen ervan. Vandaar dat Flash nu ook een om heeft.

Ze heeft een mooi blauw oogje en de ander is wat grijzig. Ik denk dat ze nu zo rond de 1.30 is maar ga haar binnenkort weer meten voor een Vliegen deken.

Dankje Stirrup :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:22

Maar 1.30 met 2 jaar? :o dan is ze net zo groot als de mijne, en die is 1.. ik dacht dat Red Pebbles juist wat grotere produceerde haha. Maar dat is dus blijkbaar niet zo :P

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 14:37

Nee pebbles geeft niet echt maat door, zelf was hij ook niet zo groot. Magic power special geeft wel mega veulens en generals goldenboy gaf ook redelijke veulens kwa maat. Kan ook zijn dat mijn schating slecht is hoor kwa schoft komt ze tot mijn oksel en ik ben 1.82

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 16:07

Weer even een Flash updatje :D deze keer geen foto's kunnen maken want deze domme doos was vergeten haar mobieltje op te laden :j

Maar.....

we hebben wel weer een primeur vandaag en ze blijft me verbazen.
De vorige keer waren we met de peesbeschermers bezig geweest. zo koel als dat mijn topper is gaf ze hier helemaal niks om, dus vandaag besloten om ze op de "poetsplaat" al om te doen. Ik heb een stukje bij de stallen voor het voer/rommel/zadel/andere rotzooi hok waar ik haar kan poetsen aldus mijn poetsplaats :')
Flash gaf ook deze keer niks om de peesjes waar ik echt super blij mee ben!

Voor vandaag stond verder de longeersingel op de planning. Het doel was om haar er even mee kennis te laten maken en te kijken of dit dan wel spannend genoeg is om bang voor te zijn. Flash haar antwoord was een dikke vette nee. Ze keer er niet van op of naar om en er mee lopen was ook geen probleem. En tja wat doe je dan een hele planning voor toch wel lekker even een uurtje in de schaduw bezig zijn en je paard besluit er nog geen 10 minuten van te maken.
Dus maar besloten om te kijken wat ze doet als ik hem echt aansingel. Dit was wel even spannend/raar, maar meer dan even omkijken deed ze dan ook niet.

Dus besloten om het longeren nog even mee te pakken. Linksom gaat nu super ik kan haar laten stappen en laten draven op comando, alleen de rem is hier nog even zoek. waarschijnlijk is die even met vakantie want de vorige keer zat die er al super op. Nog een oefen puntje dus.
rechtsom gaat echter rampzalig. Ik kan haar van mij weg sturen dat doet ze nu echt super, maar het moment dat ze gaat lopen gallopeerd ze ook echt in volle gallop weg. Hier dus voornamelijk met rust en terugkomen bezig geweest, waar zo nu en dan wel een strenge correctie bij kwam kijken, maar liever dat dan een paard wat zich helemaal in het zweet rent. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is voor dat dat ook goed gaat.
De volgende keer gaan we dus ook rechtsom beginnen in de hoop dat ze daar dezelfde rust dan heeft als dat ze heeft als ik linksom begin.
Doordat ze niet tot rust wou komen, maar ik toch op die hand af wou sluiten heb ik haar op een kleine cirkel om mij heen gevraagd, hierdoor moest ze wel gaan stappen. Na een paar rondjes ben ik haar lekker aan de hand uit gaan stappen zodat ze toch even bij kon komen en wat op kon drogen.

Na het aan de hand stappen was het tijd om de singel incl. rinkelende belletjes weer af te halen. De longeer singel die ik gebruik is niet meer de nieuwste dus je moet eigenlijk best wel wat kracht zetten om hem weer los te krijgen. Ik vond dit wel even een spannend momentje want ja je weet niet wat je paard gaat doen natuurlijk.
Flash stond er echt bij zo van "nou vrouwtje schiet je op ik wil mijn lekkers en jij loopt hier een beetje te treuzelen!"
Eenmaal de singel af liep ik met haar en de singel weer naar de poestplaats, of naja dat probeerde ik, want madam vond de singel die over mijn schouder hing dood en dood eng >;) dus de singel weer op haar rug gelegt en toen was alles weer oke. Flash vind het dus heel eng wanneer ik iets op mijn schouder heb maar een bungelende singel op haar rug is volkomen normaal :z

Omdat ze wat gezweet had en ik dit met het warme weer eigenlijk altijd doe en het dus al klaar had staan, heb ik Flash op de poetsplaats nog even lekker afgesponsd met een emmer water en een spons. Dit heeft ze eigenlijk nooit eng gevonden dus was ook makkelijk om te doen. Maarja dan heb je nog een hele emmer met water over en een paard wat eigenlijk nog nooit stromend water op haar lichaam heeft gevoeld. Dus ik heb de emmer opgepakt en heel zachtjes wat water over eerst haar hoef, toen haar been, toen haar schouder, toen haar rug en kont en als laatste haar hals laten stromen. Dit vond ze wel een beetje eng, maar na een correctie (haar vruchtroute liep blijkbaar dwars door mij heen) en wat geruststelling was het eigenlijk best wel lekker besloot Flash.
Het teveel aan water er af halen met een zweetmes was wederom niet eng.

En toen was Flash haar dag met mij alweer afgelopen. In het land heeft ze nog even een lekker snoepje gehad waarna ze heerlijk is gaan rollen en mij nog even onder het zand kwam smeren. :+

Het was dus een dagje vol eerste keren. en ik ben echt mega trots op mijn meisje.
Onderhand heb ik meer en meer het idee dat ze, zoals vele pebbles nakomelingen, zadelmak geboren is *\o/* Nu nog hopen dat Pebbles en Frizzle hun kennis van een ruiter dragen ook alvast door hebben gegeven, want dan is het over een jaar als ze 3 is opstappen en weg rijden O:) een mens moet toch dromen :P

Ondertussen zijn we ook nog een beetje aan het werk voor onze aller eerste wedstrijd 2 september bij de silver ranch in Oosterwolde *\o/* *\o/* *\o/* Hier gaan we puur heen voor de ervaring en kennis en natuurlijk voor de gezelligheid :)

Er was gevraagd hoe groot Flash nou eigenlijk was en ik dacht dat ze 1.30 was, boy i was wrong.
Haar schoft hoogte is 1,45/1,50m en haar kont hoogte is 1,50/1,55m.
Haar kont lijkt nu al hoger dan haar moeder haar schoft, Frizzle is namelijke 1,53m schoft hoogte. Ik durf dan nu ook wel met zekerheid te zeggen dat flash de 1.53m waarschijnlijk wel zal gaan halen. Ik hoop het want ik ben zelf 1,82m :D

Nou ben ik wel nieuwsgierig wat jullie het leukste vinden om te lezen O:)
Een uitgebreid verslag zoals deze of een kortere update wat minder leeswerk is.

Laat het me even weten :j

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:08

Ik dacht al, 1.30 leek me wel heel erg klein voor een 2 jarige :D

Wel apart dat ze die longeersingel op je schouder doodeng vindt, terwijl het op haar rug niks uitmaakt _O- Ze heeft in ieder geval gevoel voor humor!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:09

Ik hou van grote verhalen super leuk wat je al allemaal doet lekker afwisseling top krijg je een makke dame van lekker genieten zijn speciale momentjes vind ik altijd hihi leuk dat we elkaar tegen gaan komen 2 september :):)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:38

Heerlijk om zo te kunnen werken met zo'n nuchter paardje!

En ik vind de lange verslagen leuk hoor. Dusnlaat maar komen.


filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 22:17

@ Emita, gelukkig ben ik een ramp met schatten ik vond 1.30 ook al zo klein haha. ik merk dat ik het wel heel spannend vind om af te wachten hoe groot ze word. maar ze heeft nog 1 jaar om 5 a 10 sm te groeien en dan mag ze ook wel stoppen van mij.

gevoel voor humor heeft ze zeker! ze maakt ook zo een mooi nanananana gezicht :+ zal eens kijken of ik die vast kan leggen op foto :P

@Sheeltje, ik probeer idd zoveel mogelijk dingen met haar te doen, ik vind het wel jammer dat ze niet veel van het terein af komt. Zo heeft ze nog maar 3 keer een ander paard gezien in de bijna 2 jaar dat ze leeft, dus dat vind ik wel heel spannend voor 2 september. Ook moet ik haar soms echt flink corrigeren en ben bang dat als dat dan moet mensen boos worden of me er op aan spreken, terwijl de correctie zelf niet heftig is maar haar reactie wel.

@Joey ja ze is echt super nuchter dat is echt heel erg fijn. Het nadeel ervan is is dat ze besluit dat iets eng is en dit dus ook doet wanneer ze gewoon niet wil/geen zin heeft. Maar dat is voornamelijk een kwestie van volhouden, doorzetten en mee om leren gaan.

Vrijdag ga ik als het goed is een vliegendeken voor haar ophalen, dus daar komen sowieso foto's van. Heb eentje van marktplaats met een losse hals erbij zo goed als nieuw en gewassen voor maar 30 euro. Echt super fijn contact. Vandaag om half 10 een bericht gestuurd en al een akoord plus overleg voor wanneer en hoe laat. Altijd zo fijn als alles op zijn plek valt.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 06:34

Ik herken je wel ben ook wel eens aangesproken omdat ik Yuri met ketting trainde of dat ik ingreep en Yuri zijn reactie was zwaar overdreven alsof ik hem heel hard had geslagen en steigerde enzo := maar gewoon je eigen gevoel volgen en mensen van buiten af weten niet eens hoe je eigen paard is kijken alleen naar wat ze op dat moment zien en beoordelen al veel te snel

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers