Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 12:05

vtm
Overige

Afbeelding

Dit weekend deed de kroonprins van Abu Dhabi, Sjeik Mohammed bin Zayed Al Nahyan, een Belgisch paard cadeau aan de Chinese president Xi Jinping. Gallardo J werd in 2014 in de Kempen geboren.

De vierjarige hengst Gallardo J won in 2015 al de grootste schoonheidswedstrijd voor Arabische volbloedpaarden. In 2016 won het dier ook het WK voor Arabische volbloedpaarden in Parijs, de All Nations Cup in Aken en het EK in Lier. Dat het om een succesvol paard gaat, blijkt dus al enkele jaren.

Blijk van waardering
Afgelopen vrijdag was de Chinese president Xi Jinping op officieel bezoek in de Verenigde Arabische Emiraten. Als blijk van dank voor het strategische partnerschap tussen China en de Emiraten, schonk de kroonprins van Abu Dhabi een volbloedpaard aan de Chinese president Xi Jinping. Arabische paarden behoren tot de meest waardevolle ter wereld, het gaat dan ook om een aanzienlijk geschenk.

"Ongelofelijke eer"
“Dit is voor ons een ongelofelijke grote eer” zegt Christine Jamar, eigenares van Jadem Arabians. “Er zijn heel veel Arabische volbloedpaarden in de Emiraten. De kroonprins wou de Chinese president alleen het beste van het beste schenken. Dat hij voor Gallardo J koos is een hele eer want hoe je het ook wendt of keert, Gallardo is geboren en getogen in België. Een op en top Belgisch product dus."
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 24-07-18 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Chinese president krijgt Belgisch paard cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:11

ik de enige die dacht dat hij een Belgisch trekpaard had gekregen xd Dat was pas origineel geweest

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:14

Sintara schreef:
ik de enige die dacht dat hij een Belgisch trekpaard had gekregen xd Dat was pas origineel geweest


nee, dat dacht ik ook :+

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:16

secricible schreef:
Sintara schreef:
ik de enige die dacht dat hij een Belgisch trekpaard had gekregen xd Dat was pas origineel geweest


nee, dat dacht ik ook :+



Dat dacht ik ook :') dat zou echt een op en top Belgisch product zijn

https://www.lindejansen.com
Instructrice Human & Horse in opleiding
Dressuurmatig grondwerk | longeren | werken aan de hand
Omgeving Zuid Holland & Utrecht

Puccini
Berichten: 85
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:18

Ik ook... :j

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13026
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:20

Ik heb de titel even aangepast, om het wat duidelijker te maken.

Ninx

Berichten: 14561
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:21

Arm beest... van de regen in de drup

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:23

Belgisch paard kon ook een BWP'er zijn he :D

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

BabiiVeeraa
Berichten: 1001
Geregistreerd: 11-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:33

Ninx schreef:
Arm beest... van de regen in de drup


Gebaseerd op?

Ninx

Berichten: 14561
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:36

BabiiVeeraa schreef:
Ninx schreef:
Arm beest... van de regen in de drup


Gebaseerd op?


De manier waarop naar China geëxporteerde sportpaarden leven.... daar hoef je niet jaloers op te zijn :-(

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:41

Ninx schreef:
Arm beest... van de regen in de drup


Ook in België is het heel droog en warm :D 8-)

Zonder gekheid: wat leuk voor de fokkers, toch trots dat je fokproduct zo geweldig heeft uitgepakt. Paard zal met fluwelen handschoentjes worden behandeld.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:45

Ninx schreef:
De manier waarop naar China geëxporteerde sportpaarden leven.... daar hoef je niet jaloers op te zijn :-(


Onzin, arabieren zijn booming business in China, ze worden op handen gedragen en komen daar niets te kort.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

welmoedz

Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:24

pfoee ligt het aan mij of ziet het dier er ontzettend doorgefokt uit met dat hoofd, die snuit kan toch niet gezond zijn? Een chiwawa onder de paarden :(

:)


Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:07

welmoedz schreef:
pfoee ligt het aan mij of ziet het dier er ontzettend doorgefokt uit met dat hoofd, die snuit kan toch niet gezond zijn? Een chiwawa onder de paarden :(


Het moet allemaal steeds extremer worden. Walgelijk is het want het dier is er uiteindelijk de dupe van.

anjali
Berichten: 14911
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:36

Het zal wel een hengst zijn? Dan kan hij zijn genen verder gaan verspreiden in China. Die hebben toch wel een lange historie als paardenland.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:12

Tja ieder zijn smaakt zullen we maar zeggen..... al vind ik die kop toch wel zorgelijk

Be happy eat a snackkie

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:23

speedfiets_2 schreef:
Tja ieder zijn smaakt zullen we maar zeggen..... al vind ik die kop toch wel zorgelijk


Ik ook.. en die halsaanzet -O-

Arm diertje, gaat idd de honden en kattenfok achterna..

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:33

El Rey Magnum doet het ook goed op de shows. Dat is een vergelijkbaar type. En maar trots erop zijn. ;(

2018 Silver Champion-Arabian Breeders Cup Yearling Colt Supreme Championship
2018 Unanimous Champion-Scottsdale International Arabian Breeders Classic Yearling Colt

Foto's aanklikbaar:
Afbeelding
Afbeelding
https://orrionfarms.com/in-the-ring/el-rey-magnum-rcf


Maar goed, ik snap best dat je als fokker trots bent als jouw paard uitgekozen wordt door de kroonprins van de emuraten om als geschenk aan de chinese president te geven. E het dier zal het op zich prima hebben.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:38

speedfiets_2 schreef:
Tja ieder zijn smaakt zullen we maar zeggen..... al vind ik die kop toch wel zorgelijk


:j
Ik snap ook niet dat mensen zo lyrisch zijn over het Arabische paard, ik vind de dieren in de voorbeelden die ik hier zie echt afzichtelijk. Zonde.
Bizar dat dit kennelijk het toonbeeld van perfectie is.
Laatst bijgewerkt door Goof op 24-07-18 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Chinese president krijgt Arabisch volbloed uit België cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:49

Vind het er niet zo gezond uitzien lijkt net of hij met zijn hoofd klem heeft gezeten.. Geloof ook niet dat ze er zo van orgine uit horen te zien? Maar leuk voor de president hoop dat hij iets meer kennis heeft van paarden dan de gemiddelde Chinees.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:01

Ik vind het echt te ver gaan. Het zijn meer cartoon characters dan paarden. De fokkers mogen wat mij betreft net zo hard aangepakt worden als de fokkers van honden en katten die totaal misvormd worden. Die extreme dish moet de ademhaling van het paard beperken en dat is mijns inziens pure dierenmishandeling.

El Rey Magnum is een voorbeeld van een totaal doorgefokt paard dat bijna cartoonesk oogt.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:13

Woogy schreef:
Ninx schreef:
De manier waarop naar China geëxporteerde sportpaarden leven.... daar hoef je niet jaloers op te zijn :-(


Onzin, arabieren zijn booming business in China, ze worden op handen gedragen en komen daar niets te kort.


De Nederlandse springpaarden ook.

Maar het rijden is daar niet op nivo.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:15

Alsof zijn hoofd klem gezeten heeft inderdaad.. Heftig. Een paard is wel een leuk cadeau als blijk van waardering though. Ik heb net de afwas gedaan, wie weet.. <<) :')

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:05

Woogy schreef:
Ninx schreef:
De manier waarop naar China geëxporteerde sportpaarden leven.... daar hoef je niet jaloers op te zijn :-(


Onzin, arabieren zijn booming business in China, ze worden op handen gedragen en komen daar niets te kort.



Op handen gedragen en een paardwaardig leven gaan niet per definitie samen..

Nu is dit ook nog eens een levend Barbie paard.. Triest

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:58

Goof schreef:
speedfiets_2 schreef:
Tja ieder zijn smaakt zullen we maar zeggen..... al vind ik die kop toch wel zorgelijk


:j
Ik snap ook niet dat mensen zo lyrisch zijn over het Arabische paard, ik vind de dieren in de voorbeelden die ik hier zie echt afzichtelijk. Zonde.
Bizar dat dit kennelijk het toonbeeld van perfectie is.


Niet iedere liefhebber van het ras loopt hier mee weg, dit zijn de showtoppers en ja, een vergelijking met een hondeshow is niet vreemd.

Voor veel liefhebbers van het ras, zoals ikzelf, hoeft dit ook niet persé. Liever een goed gebruiksdier met het fijne karakter waar de av bekend om staan, en niet al dat getrut op shows :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, SemrushBot, TinkerTreas en 19 bezoekers