Spellen voor kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Spellen voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 14:12

Hoi allemaal!
Ik ga binnenkort 3 weken werken op een kleinschalige camping in Portugal. Ik ga hier vooral de kinderen bezig houden haha. Nu moet ik wat spellen verzinnen...
Ik heb al een speurtocht gemaakt, en ik heb een flessenvoetbaltoernooitje bedacht.
Ik heb de beschikking tot ballen, een volleybalnet, een trampoline, een grasveld en een zwembad. Het is een camping waar eigenlijk alleen Nederlands sprekende mensen komen, dus de speurtocht hoeft bijv. alleen in het Nederlands.
Hebben jullie nog ideetjes? je zou me er erg mee helpen!

Erg bedankt alvast!

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Spellen voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:16

Kubben! Garantie voor jong en oud!
Verder misschien badminton, tennis, volleybal, 1-2-3 piano, gezelschapsspellen kunnen ook leuk zijn, zandkastelen bouwen, Quiz organiseren met bv. vragen uit Trivial Persuit (disney?Weet niet hoe oud de kinderen zijn).
Waterballonnengevecht, waterpistool gevecht.
Vliegeren? Weet niet of je veel wind gaat hebben.

Arethe
Berichten: 2560
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:17

Als je op kamp spellen googled soms in combinatie met een thema dan komen er vaak scouting site’s naar boven met ontzettend veel leuke spellen. Deze kan je naar eigen inzicht aanpassen of in een ander jasje gieten zodat ze beter geschikt zijn.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:18

Avondwandeling, als dat mag, is altijd erg spannend (al doe je dat ze geblinddoekt een lijn moeten volgen in het donker, als je daar een verhaaltje rond breit is dat kei eng en leuk)

Wij deden ook vaak 1 tegen 100, dus maak 2 teams en verzin een lijst met gekke opdrachten die ze om het eerst moeten voltooien (samenwerken en communicatie is belangrijk zodat er niet bijv opdrachten 2x worden gedaan of worden vergeten) . Kan je ook in een leuk thema doen zoals een spelshow. Edit: denk aan "trek iemand 20 kledingstukken aan" "verzamel 10 schoenen" "schrijf een liedje over de leiding" :+

Weerwolven van Wakkerdam is ook altijd leuk en kan al met vrij jonge kinderen (jaar of 7 heb ik het ook mee gespeeld), mits jij de spelleider bent, die kinderen vinden het vaak wel lastig.

Verder groepsspelletjes zoals Pictionary, 30 seconds of levend stratego (moet je wel een printer hebben, je kunt de kaartjes vrij gemakkelijk gratis vinden op het internet)