Stoppen met nagelbijten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 20:39

Sinds gister ging ineens de knop om. Ik wil af van die afgeknaagde stompjes! Tot nu toe al een paar moeilijke momenten gehad en ook een paar keer dat ik onbewust aan het bijten was..
Ik heb nagelverzorging, nagelriemolie en een vijl besteld (zonder (o.a.) formaldehyde). Op die manier kan ik ze toch verzorgen.

Vroeger duimde ik altijd en toen ik daarmee stopte ben ik gaan nagelbijten. In mijn leven twee keer eerder gestopt maar dat was in mijn kinder/tienerjaren wanneer mijn ouders er een beloning tegenover stelde. :+ Nu echt voor mezelf en dat is denk ik ook de enige manier voor mij om er echt helemaal vanaf te komen!

Ik heb al 'voor foto's' gemaakt.. Hopelijk motiveert dat een beetje en heb ik over een paar weken al wat mooiere nagels. Ik vind mijn nagels erg breed en daardoor niet bepaald mooi, maar mijn vriend zei al: het kan alleen maar beter worden. :Y)

Wie doet er mee? :D


bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:41

Super goed! Ik ben nu 1.5 maand gestopt had er genoeg van. Vooral dat het steeds pijn deed en ging bloeden. Nu heb ik eindelijk normale nagels.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:46

Ik doe weer mee!!
Had ze super mooi laten groeien met behulp van gelnagels.
Helaas in de verhuizing zo'n stress dat alles weer afgebeten werd.

Hoop deze week weer tijd te hebben voor een set gelnagels hoewel dat erg moeilijk is nu de nagels zo kort zijn.


Dit waren ze na de gelnagels,
Al veel beter dan normaal Afbeelding

Nu na verhuis is er niks van over...

Afbeelding


Edit: een nu foto toegevoegd

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 21:03

Wat goed bonnie1998! :D Pijn herken ik wel ja, vooral als je iets maakt met tomaat.. Auw, auw.

Oeh die zagen er inderdaad al goed uit rayoow! Hopelijk lukt het ons om er nu echt vanaf te blijven!

Dit is mijn startpunt:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 21:37

Ik ben nu al zo’n 10 jaar gestopt. Bij mij hielp het idd om ze te verzorgen en ook er een kleurtje op te doen :j ik moet wel ook randjes gelijk wegwerken of als het gescheurd is het meteen gelijk maken, anders heb ik de neiging weer te knagen.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 23:34

Al 10 jaar gestopt, dat schept hoop! Ik kan me voorstellen dat het altijd een beetje op de loer blijft liggen.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 02:26

Ik heb toen acrylnagels over mijn eigen nagel laten zetten (niet van die lange maar gewoon lekker kort). Doordat het zo hard is denk je er niet eens aan om erin te bijten en zo ben ik gestopt.

Een meisje uit mijn klas is ook een fanatieke nagelbijter en smeert er iets op waardoor ze niet bijt. Ik weet niet wat het is maar ik denk dat er veel smeermiddeltjes zijn die te vies zijn om op te willen bijten :')

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:28

TS, laat die vijl voor wat het is. Daar kun je alleen maar meer schade mee aanrichten bij verkeerd gebruik en je nagels worden er (te) dun van. Wat wel super goed van je is dat je nagelriemolie hebt aangeschaft. Daarmee masseer je tweemaal daags de nagelriemen en de nagelplaten. Met een week of twee zul je zien dat je nagels er aanzienlijk beter uitzien. Verder zou je kunnen overwegen om tijdelijk acrylnagels te laten zetten. Een goede nagelstyliste weet deze zo te plaatsen dat het jouw eigen nagels niet schaadt. Als je ze op een lengte van je vingertoppen laat maken, dan heb je er geen last van. Ik hoor veel nagelklantjes dat het een verademing is met acrylnagels. Ze kunnen weer trots zijn op hun nagels en de neiging om te gaan bijten is bij de meesten weg. Een anti-nagelbijtplan is een goede optie: na zo'n behandeling kun je kiezen of je weer rond wilt lopen met je eigen nagels of dat je met acryl doorgaat.
Mocht je dit willen, ga dan NIET naar een aziatische nagelshop. Goedkoop is duurkoop uiteindelijk, want zo goed als al die zaken werken helaas niet hygiënisch. De kans op nare nagelaandoeningen is dan zeer groot.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 08:36

Antinagelbijtplan heb ik ook voorbij zien komen ja! Maar ik vond het wel erg duur (ik geloof 130 euro) dus ik wil het eerst zelf proberen. Mocht het echt niet lukken dan zijn tijdelijke nepnagels wel een idee. :) Ik keek trouwens bij deze salon (goed bekend in Nijmegen) http://www.salonlamirage.nl/gelnagels/ maar ik zie dat ze daar met gel werken ipv acryl.

De vijl heb ik aangeschaft om losse haakjes aan de rand even glad te maken. Of kan ik ze dan beter knippen om korter te maken? Ik had inderdaad gelezen dat veel mensen verkeerd vijlen dus dat wilde ik nog gaan uitzoeken wat de goede manier is. Maar toch niet zo'n goed idee? Alle tips/adviezen zijn welkom. :)

Van die vieze smeersels op je nagels helpt voor mij helaas niet. Al je eten smaakt ernaar en ik bijt er alsnog gewoon doorheen. :+ Maar op dit moment voel ik me nog steeds intrinsiek gemotiveerd. :D

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:50

acryl of gel maakt niet heel veel uit is mijn ervaring, gel is wat natuurlijker, acryl is wat harder, heeft allebei voors en tegens. Ik ben er ook aardig vanaf gekomen door gel nagels, bijt alleen mijn wijsvinger nog wel eens met stress.
Als je maar wilt kan het prima lukken, dus lekker doorzetten zo!
Succes

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 09:06

Knap mystery1980! Hopelijk kan ik dat straks ook zeggen. Hmm die gel/acrylnagels zijn dan misschien toch wel interessant. Maar hoe herken je een echt goede salon en worden nepnagels niet zo bol bovenop?

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:09

Ik wil ook (weer) stoppen, ik heb komende week een sollicitatie voor een baan met klantencontact en ik vind dat ik dan niet met van die lelijke vingers kan komen.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:13

Hier helpt lakken.. Heel vaak lakken met allemaal leuke kleurtjes.. Dan gaat het weer een paar maanden goed, loop ik vol trots rond en dan verslons ik weer.....Maar heads up zo erg als dat het vroeger Was heb ik nooit meer!
Veel succes en geniet van alle witte randjes en kriebel momentjes. Paarden en katten vinden nagels ook heerlijk.

Not my monkey, not my circus!

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:16

Hier intussen twee jaar gestopt :)

Wat voor een vijl heb je gekocht? Knippen is juist niet goed voor de nagels, randjes goed bijhouden met een goede kwaliteit glasvijl is een stuk effectiever en beter voor de nagel!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 09:19


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:32

Ik heb al diverse klanten van bijten afgeholpen puur alleen door manicure met daarna gelpolish:
Dit is de derde behandeling (boven oude set verwijdert, onder nieuwe set geplaatst).
Geen kunstnagels, enkel op de natuurlijke nagel gewerkt.
Afbeelding

Belangrijk is dat je er voor jezelf ook beloningen tegenover zet. Dus als je bijv echt een vrij randje krijgt, mag je iets kopen.
Veel stylistes bieden ook (Spa) manicure aan, is ook een leuke (en lekkere ;)) beloning :j


Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:59

Ik ben begin vorig jaar gestopt met nagelbijten. Daarvoor tig pogingen gedaan maar dat faalde allemaal binnen een week. Maar om wat voor reden dan ook was ik er vorig jaar zo klaar mee. Het bloeden, die vieze stompjes, je schamen voor je nagels.. Ik ben begonnen met lakken in een neutrale kleur en ik had mezelf beloofd dat ik een mooie, luxe nagellak mocht kopen na 3 weken niet bijten. En dat heb ik gedaan, en toen doorgezet. Iedere week op een vaste dag opnieuw vijlen en lakken, zodat het er altijd netjes uit zag. Na ruim een jaar niet bijten durf ik nu af en toe een paar dagen zonder lak, maar ik blijf neiging hebben om eraan te prutsen dus 95% van het jaar heb ik ze nog altijd gelakt.

Weet je wat een geweldig moment was? Toen bleek dat de onderste rand van de nagel weer vastgroeit! Mijn witte randjes beginnen nu dus weer onderaan m'n vinger ipv een paar mm daarboven. Het nadeel is wel dat ik laatst een verkeerde beweging maakte en die onderste rand een stukje opklapte. Dat bloedde als een malle :=

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:23

Afbeelding
Afbeelding


Denk nu anderhalve maand gestopt.
Sinds ik weer gel nagels had op vakantie gong het goed.

Daarna zelf blijven bij houden met gellak (wel een opleiding gedaan natuurlijk)

Momenteel zit er wel nagellak op :')

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 11:28

Mooi! :D

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:40

Ik weet wel een goede salon in Weurt waar ik altijd heen ga! Als je mij een pb doet dan kan ik je even haar facebookpagina sturen!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:07

Ik ben al een tijdje bezig en het gaat redelijk. Ik moet alleen absoluut geen vijl gebruiken, daar worden m'n nagels echt poreus van. Ik knip ze nu dus heel regelmatig en dat gaat goed, ze worden ook eindelijk sterker! Nu nog stoppen met m'n nagelriemen slopen..

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

xCODA
Berichten: 502
Geregistreerd: 03-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:11

Ik heb zo'n 10 jaar nagels gebeten. Heb vanalles geprobeerd Bytex, nepnagels, acrylnagels, gelnagels, nagellak.

Op een gegeven moment acrylnagels gehad en toend eze eraf gingen had ik al 'witte randjes'. Heb toen goede nagellak besteld (van Sally Hanssen, OPI en Essie). Heb nu best lange en vooral sterke nagels.

In goede nagellak zitten oliën, die er goed zijn voor je nagels. Deze zitten niet in alle nagellak, basecoats, fillers etc. Dus ik raad aan om een goede basecoat en een goede nagellak te gebruiken om het bijten af te leren en je nagels een fatsoenlijke basis te geven. :)

Succes!!

It's not your job to like me, it's mine.

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:16

ik ben ook een extreme nagelbijter en moet zeggen ik kom er niet helemaal van af.
heb ze wel eens echt lang gehad en idd ook mooi lakje er op en hopsakee weg.

nu heb ik acryl op mijn nagels laten zetten, maar moet er niet bij kunnen anders is het knabbel knabbel.

geel was 1 van de eerste sets. blauw is mijn huidige.
heb nu wel alles op mijn eigen nagels


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Farah Oet De Broekstreek & Fitany van de Dalgronden
Fanny Oet de Broekstreek & Neriva van de Tolberg & Maverick van de Dalgronden
Onze eigen fokkerij Haflingerstal van de Dalgronden

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:51

Sem_ schreef:
Antinagelbijtplan heb ik ook voorbij zien komen ja! Maar ik vond het wel erg duur (ik geloof 130 euro) dus ik wil het eerst zelf proberen. Mocht het echt niet lukken dan zijn tijdelijke nepnagels wel een idee. :) Ik keek trouwens bij deze salon (goed bekend in Nijmegen) http://www.salonlamirage.nl/gelnagels/ maar ik zie dat ze daar met gel werken ipv acryl.

De vijl heb ik aangeschaft om losse haakjes aan de rand even glad te maken. Of kan ik ze dan beter knippen om korter te maken? Ik had inderdaad gelezen dat veel mensen verkeerd vijlen dus dat wilde ik nog gaan uitzoeken wat de goede manier is. Maar toch niet zo'n goed idee? Alle tips/adviezen zijn welkom. :)

Van die vieze smeersels op je nagels helpt voor mij helaas niet. Al je eten smaakt ernaar en ik bijt er alsnog gewoon doorheen. :+ Maar op dit moment voel ik me nog steeds intrinsiek gemotiveerd. :D

Als je het alleen voor de haakjes gebruikt, dan is het geen probleem. Probeer zo licht mogelijk te vijlen dan en alleen één richting op. Als je heen en weer 'schuurt' dan beschadig je de nagelplaten juist. De vijl moet zo fijn mogelijk zijn.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-18 16:02

Leuk om meer ervaringen te lezen! Grappig zo met dat geel farahtjuh. :)

Bedankt voor de tip Shenaville! Dat ga ik zeker onthouden.

Misschien dat ik dan toch eens ga informeren bij een salon in Nijmegen waar ik een goed gevoel bij heb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, ComscoreBot, Dammie, DideH, Hollyleaves, iiSunshine, lizard, m9ara, mariettek, redbutton, SemrushBot en 98 bezoekers