vliegendeken quarters/paints

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 13:35

Welke vliegendeken hebben jullie op jullie quarters/paints liggen? Ik kan geen passende vliegendeken vinden voor mijn quarter-kruising. Heb niet het idee dat mijn paard heel breed is, maar toch zit alles te krap bij zn schouders. Binnen een week heeft hij al 2 kale plekken. Heb al diverse deken geprobeerd: Rambo, Weatherbeeta, Shires, Dominick, maar niks zit goed. Hij heeft maat 185/190.


PollyPancake

Berichten: 478
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: Twente

Re: vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:37

Ik heb geen quarter, maar een brede haflinger. Voor haar heb ik een Fedimax vliegendeken, dit is een Duits merk. Als je wat gegevens en maten opstuurt kunnen ze je ook helpen om de juiste deken en de juiste maat te vinden. Dit noemen ze op hun site 'Pasformberatung' geloof ik. Ik ben er erg tevreden over!

Just because you're traveling a well marked trail, doesn't mean whoever made it knew where they were going. - Cowboy's Wisdom

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:39

Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. De vliegendeken schuift naar achter en zit dus lekker strak op de borst. Ze heeft gelukkig geen schuurplekken maar het ziet er zo oncomfortabel uit dus ik gebruik hem alleen op de wei en niet als ik een eind met haar ga wandelen. Tijdens het rijden heb ik deze gekocht: https://hypostore.nl/master-uitrij-vlie ... -hals.html in maatje 185 (normaal heeft ze 175 waar dan net de billen niet in passen). Die past perfect over het zadel en sluit overal mooi aan. Nu nog eentje voor tijdens het wandelen...


abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Re: vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 08:26

Fedimax paste ook niet. Zat niet heel slecht, maar toch net iets te krap op zn schouders en de loopsplitten stonden helemaal wijd. De hals zat ook niet heel mooi want die stond behoorlijk open bovenaan.
Wat is een bossys bibs?

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:21


2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:22

abcxx schreef:
Fedimax paste ook niet. Zat niet heel slecht, maar toch net iets te krap op zn schouders en de loopsplitten stonden helemaal wijd. De hals zat ook niet heel mooi want die stond behoorlijk open bovenaan.
Wat is een bossys bibs?

nylon fijn onderdeken maar is ook enkel als nek of als borststuk te krijgen. veel beter dan wat we hier op de markt hebben


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:51

Nylon lijkt me met deze temperaturen niet echt lekker voor een paard, nogal zweterig...


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: vliegendeken quarters/paints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:19

Maatje te groot nemen en bij de schouders met 2 steekjes wat innemen?
Is mij ook gelukt met 2 linker handen ;-)

~Turbohoof Solutions ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers