Trailer met rubberen gietvloer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 16:59

Mijn zoektocht naar mijn allereerste trailer is begonnen! Maar pff.. vind het nog best lastig. Helaas is mijn budget niet groot genoeg voor een nieuwe trailer.
Nu heb ik een mooie trailer gezien uit 2007 bij een bedrijf wat handelt in paardentrailers. Dit bedrijf staat erg goed aangeschreven hier in de buurt. De trailer heeft bij aanschaf 6 maanden Bovag garantie en er is een nieuwe bodem ingekomen met rubberen gietvloer. Ik was dus helemaal enthousiast! Alleen na wat googelen zie ik dus dat bodems erg snel rotten onder een rubberen gietvloer. Valt dit allemaal wel mee of toch maar op zoek gaan naar wat anders?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:12

Volgens mij doen ze een gietvloer als verbloeming van de rotte houtenbodem..

MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 17:21

Ook bij een goede dealer? En mogen ze dan wel Bovag garantie geven? Door al die horror verhalen kun je dus beter door sparen voor een nieuwe trailer..

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:26

Om welke dealer gaat het? Ik vind er maar enkele betrouwbaar ondanks dat ze bovag aanbieden. Altijd met je nagel even in de onderkant prikken, met name de hoeken en kloppen op de wanden.
Ik zou gaan kijken naar een goedkope alluminiumtrailer. Volledig onderhoudsvrij.

MARILYN_
Berichten: 841
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-18 17:33

Saaams schreef:
Om welke dealer gaat het? Ik vind er maar enkele betrouwbaar ondanks dat ze bovag aanbieden. Altijd met je nagel even in de onderkant prikken, met name de hoeken en kloppen op de wanden.
Ik zou gaan kijken naar een goedkope alluminiumtrailer. Volledig onderhoudsvrij.


Ik stuur een PB :)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:41

Ik denk dat ik wel weer welke dealer, en die doen echt geen gietvloer om een rotte bodem te verbloemen hoor :) Ben al ruim tienvijftien jaar klant.

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:56

WendyBZ volgens mij heb ik dezelfde dealer als jij. Als je bij deze koopt zit je sowieso goed. :)

Voor mij is een gietvloer juist super fijn. Het wordt nooit glad als het nat is en geen gedoe met losse matten. Verder moet je je trailer natuurlijk altijd goed laten onderhouden, want er kan altijd iets aan gaan mankeren.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:20

Hier ook giet vloer ideaal na gebruik even uitvegen en spoelen en klaar Hier meer als 13 jaar in gebruik wel ooit rearatie in laten doen om dat hij lek gegaan was en daar word de bodem nu ook slechter maar verder nooit problemen mee

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:22

Saaams schreef:
Volgens mij doen ze een gietvloer als verbloeming van de rotte houtenbodem..


Nou dit is echt kul. :=

Een gietvloer is juist super makkelijk! Maar de kit etc moet nog wel goed zijn, en geen gaatjes erin. Dan kan er idd gaan rotten, maar det geldt voor een rubberen mat die erin gelijmd is net zo goed. :j

Desnoods laat je ‘m na aankoop een keer ergens nakijken, dan vallen dergelijke dingen nog binnen de garantie!

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:27

ik heb een gietvloer in me trailer maar die gietvloer zit al weer los. Door me paard ik haat gietvloer en mijn gaat ook uit want wil totaal geen houten wanden meer. Want altijd goed onderhouden bij ons maar is nu echt aan rotten. En voor volgende trailer voor mijn echt geen giervloer meer ik ga lekker over naar matten.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:39

Wij hebben matten geloof ik. Maar een gietvloer kan prima. Echter wat hier gezegd wordt met elke keer uitspoelen is juist slecht voor de bodem omdat je hem elke x nat maakt.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:23

Saaams schreef:
Volgens mij doen ze een gietvloer als verbloeming van de rotte houtenbodem..

Daar is een gietvloer te duur voor en op een rotte boden vind ook geen hechting plaats
Een goed gelegde gietvloer is best duurzaam. Gewoon regelmatig even (laten) controleren op losse stukken of randen
De slechte naam van gietvloeren komt m.i. doordat bepaalde fabrikanten zuinig zijn en 2 pakketten gebruiken voor 3 trailers, Dan word de laag te dun krijg je snel beschadigingen .

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:29

Ik heb jaren geleden een nieuwe Atec gekocht met gietvloer. Helaas binnen 5 jaar de bodem volledig verrot. Trailer werd altijd netjes schoongemaakt na gebruik en ook echt niet zeer intensief gebruikt. Stond wel altijd buiten.

Daarna voor een nieuwe trailer met aluminium bodem gekozen. Bevalt echt super.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:52

Nou gebruikte atec, een trailer in de lagere prijsklasse, ook niet het meest fantastische hout voor de bodem

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 00:14

Mijn oude vloer was ook een gietvloer met van die rubberstukjes erin. Die verdrogen mettertijd en dan krijg je haarscheurtjes die je niet ziet en dan kan de urine ertussen en je raadt wel wat dat met je bodem doet.

Nu een goed gekitte rubbermat met extra een losse mat bij de voorhoeven tegen het schrapen van ongeduldige paarden.

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:07

Als de bodem onder de gietvloer goed is en je een betrouwbaar adres hebt die de vloer heeft vervangen hoeft er niets mis mee te zijn. Maar de ervaringen met de houdbaarheid zijn - zoals je leest in dit topic - duidelijk heel verschillend.

Mijn persoonlijke ervaring:

De gietvloer van mijn Atec Royal Class heeft het deze zomer na 19 jaar begeven. De trailer wordt regelmatig gekeurd en ik hou zelf de kitranden goed bij en check zelf de binnen- en buitenwanden regelmatig of er beschadigingen te zien zijn. De vloer laat ik checken. De trailer wordt niet intensief gebruikt en ik heb rustige paarden. En een belangrijk: ze plassen niet op de trailer. Vloer blijft dus droog.

Maar nu met deze hete zomer zag ik scheurtjes in de gietvloer. Ik vermoed dat de vloer het werken van de houten bodem niet meer aan kon met deze hitte. Hoe het kan dat de vloer het zo lang gehouden heeft weet ik niet. Misschien gewoon een kwestie van geluk hebben? Toen ik hem kocht viel me wel op dat er een dikke kunststof getectyleerde laag onder de vloer was aangebracht. Ik weet niet of dit altijd standaard werd/wordt gedaan en of dit aan de duurzaamheid bijgedragen heeft.

Om te kijken of de vloer geleden heeft onder de scheurtjes heb ik hem nu extra goed laten checken.
De vakman was verbaasd hoe goed de vloer nog is . Ook de wanden zijn nog keihard.

Een gietvloer is er niet uit te halen zonder de bodem te beschadigen. Maar gezien de trailer verder nog helemaal top is, denk ik aan het vervangen van de bodem. Bij inwinnen van advies merk ik dat momenteel een dikke rubberen mat verkozen wordt boven een gietvloer. Ik denk dat ik geluk heb gehad met de gietvloer en dat je er vanuit moet gaan dat je een gietvloer – afhankelijk van gebruik en onderhoud (goede kit aan randen!!) – na 10 a 15 jaar gewoon moet vervangen. Een vriendin van mij heeft recentelijk na circa 16 jaar (Hotra) de gietvloer laten vervangen. Ik heb geen ervaring met een rubberen mat. In andere topics worden ervaringen gedeeld over verlijmde en los liggende rubberen matten.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:54

Dan heb jij mazzel gehad met je vloer.
Kit langs de randen heeft bij gietvloer geen toegevoegde waarde. De vloer zelf scheurt overal en nergens, je kunt dan goede kit langs de randen doen maar dat doet niks voor de rest vd vloer.
Schrapende paarden zijn ook funest voor de vloer.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:19

Zit keuren van de bodem wel in de BOVAG-keuring? Ik dacht van niet, namelijk...

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:39

Ik mag toch aannemen dat als je een goedgekeurde BOVAG trailer bij een gerenommeerd bedrijf koopt, je iets goeds koopt waar je lang plezier van hebt. En als je hem elk jaar even laat nalopen voor de BOVAG keuring hoef je je toch geen zorgen te maken? Ik heb een atec met gietvloer uit 2007, de vloer is pas nog gecheckt en prima.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:02

Op het BOVAG-keuringsrapport van mijn trailer staat " De groepen 5, 6 en 7 zijn niet verplicht voor de BOVAG-onderhoudssticker." En dan nog wat over meerprijs. Groep 5 gaat over paarden- en veetrailers en heeft de vloer als punt 5.1 vermeld staan. Ik ben het met je eens dat je als je een trailer keurt of koopt bij een gerenomeerd bedrijf en de trailer is bovag gekeurd, dat het dan goed moet zijn. Helaas heb ik anders gezien (ook bij een gietvloer, trouwens). Trailer werd goedgekeurd en een maand (meen ik) later zat er een gat in de vloer. Je gaat mij niet wijsmaken dat er een maand daarvoor nog geen schade was (er is in die maand één keer gebruik gemaakt van de trailer, toen werd ook gelijk de zwakke plek ontdekt).

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:20

cissy schreef:
Dan heb jij mazzel gehad met je vloer.
Kit langs de randen heeft bij gietvloer geen toegevoegde waarde. De vloer zelf scheurt overal en nergens, je kunt dan goede kit langs de randen doen maar dat doet niks voor de rest vd vloer.
Schrapende paarden zijn ook funest voor de vloer.


Je oplossing voor een extra mat i.v.m. schrapen die je hiervoor noemde vind ik een goede oplossing.
Zodra je een zwakke plek hebt loop je kans op een poreuze vloer en vocht in de bodem. Beter is dat te voorkomen.

Wat betreft de kit: Omdat er al kit langs de randen zat aan de binnenkant ben ik er vanuit gegaan dat dit een functie had ter bescherming van de naad bij de wand. Om te voorkomen dat er bij kleine beschadigingen toch vocht in de wand komt.
Ik heb dat zwarte kit eigenlijk nooit hoeven vernieuwen. Maar je hebt gelijk, het grootste gevaar schuilt in de kleine scheurtjes in de rest van de vloer. Net als bij autobanden kun je beter vervangen als je scheurtjes ontdekt. Er ontstaan zwakke plekken en eigenlijk is dat het begin van het einde van de vloer. Reparatie van zwakke plekken heeft dan eigenlijk ook geen zin meer heb ik ontdekt.

De witte kit aan de buitenzijde is minder sterk dan de speciale zwarte kit aan de binnenzijde.
Op sommige plekken werd het aan de buitenkant wat poreus. Ik heb het door de jaren 2x vernieuwd.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:27

Shalimar schreef:
Ik mag toch aannemen dat als je een goedgekeurde BOVAG trailer bij een gerenommeerd bedrijf koopt, je iets goeds koopt waar je lang plezier van hebt. En als je hem elk jaar even laat nalopen voor de BOVAG keuring hoef je je toch geen zorgen te maken? Ik heb een atec met gietvloer uit 2007, de vloer is pas nog gecheckt en prima.

Pas nog een net niet wrak trailer op de haak gehad die pas 4mnd in bezit was bij die eigenaar. Gekocht bij Bovag bedrijf met keuring.
Gerenommeerd bedrijf nou nee....

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:38

Ik heb in 2003 een nieuwe Hotra met een gietvloer gekocht.
Nog nooit problemen gehad. Dus ik zou t zo weer aanschaffen.

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:42

Shalimar schreef:
Ik mag toch aannemen dat als je een goedgekeurde BOVAG trailer bij een gerenommeerd bedrijf koopt, je iets goeds koopt waar je lang plezier van hebt. En als je hem elk jaar even laat nalopen voor de BOVAG keuring hoef je je toch geen zorgen te maken? Ik heb een atec met gietvloer uit 2007, de vloer is pas nog gecheckt en prima.


Ik breng die van mij ook elk jaar weg voor een Bovag keuring. Bij dit bedrijf wordt de vloer wel meegenomen. (Is ook het bedrijf waar Ts het over heeft) Vorig jaar werd ik namelijk gebeld dat die van mij aan vervanging toe was.

Moet wel zeggen dat ik het ook niet overal evengoed vertrouw. Had eerst een adres waar ik niet tevreden over ben.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:34

Bij mijn trailerbedrijf, Voskamp, wordt de bodem ook gewoon meegenomen bij de BOVAG keuring of tussendoor als ik erom vraag. Hij gaat op de brug en wordt goed bekeken, beklopt, beprikt etcetera.

Ik schrik wel van dat wrak verhaal, je moet dus wel echt weten waar je de trailer koopt en anders een second opinion laten doen.