[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:20

@Yom Ik heb de 28e een wedstrijd om 10.00. Heb zaterdag om half 12 les en volgende week woensdag ook.. Het blijft warm.. Ik kan niet alles stilzetten :-( We houden natuurlijk wel rekening met de hitte alleen lijkt het wel alsof hij er alleen maar beter van gaat lopen!

Zijn de weides bij jullie ook zo kaal en droog? Ik twijfel overgens of ik zaterdag met kalkoenen moet starten? Ik heb wel ijzers.. Wat zouden jullie doen?

@Rianne leuk!! Ik denk niet dat het gaat regenen..

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:04

Neee denk ik eigenlijk ook niet :+ Hmm, lastig. Ik ben nog nooit gestart met ijzers maar een hele droge ondergrond kan ook glad zijn natuurlijk dus zou voor de zekerheid met ijzers wel ook kalkoenen gebruiken. Hier inderdaad ook kale en droge weides, maar denk nu zo'n beetje overal wel? Nergens staat meer iets en waar nog wel iets staat is het ook droog en zonder voedingsstoffen. Lekker bijvoeren dan maar!

Ach, de 27e 31 graden.. Kunnen ze nu gelukkig nog helemaal niet voorspellen :Y) En inderdaad, je kan niet alles er omheen stil zetten. Hopen op voordelige tijden dan maar!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:06

Ik wilde voor 28 juli misschien opgeven maar dan wordt het ook nog heet...

Denk er wel aan dat grasland knetterhard wordt met die droogte, daar gaan ze niet altijd fijner van lopen...

Ik start eigenlijk alleen op zand, paarden hebben geen ijzers.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:08

Nouvel schreef:
Ik wilde voor 28 juli misschien opgeven maar dan wordt het ook nog heet...

Denk er wel aan dat grasland knetterhard wordt met die droogte, daar gaan ze niet altijd fijner van lopen...

Ik start eigenlijk alleen op zand, paarden hebben geen ijzers.

Hm zit wat in. Ik startte tot twee jaar geleden altijd zonder ijzers op gras, ga ik nu niet meer doen dus ik start eigenlijk ook alleen maar op zand. Maar denk dat dat op veel plaatsen nu mega zwaar wordt door de droogte en het sproeiverbod.. ^)

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:17

Ik zag dat er in Z-H al geschoven was met de regio kampioenschappen pony’s zodat ze op zand konden ipv gras ivm de harde grasbodem.

Ik denk dat goede rijbanen waar wedstrijden gehouden worden vaak wel een eb en vloedsysteem of iets dergelijks hebben.
De bak bij ons is ook al weken niet te rijden, op de club wordt wel gesproeid maar met dit weer is er bijna niet tegenaan te sproeien, blijft zwaar...
Hier is nog geen sproeiverbod trouwens.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:27

Heel Nederland is een sproeiverbod voor zover ik weet?

Ah oké. Nou dat zegt ook wel iets! Dan ga ik gewoon lekker 5 augustus op zand starten en laat ik die graswedstrijd wel achterwege.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:06

Volgens mij hier nog niet als er gesproeid wordt met oppervlakte water, ik zal eens kijken of ik het ergens kan vinden

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:08

Nee gelukkig niet Nouvel. Ze is wel altijd enthousiast, en in galop wel vaker periode gehad dat ze te enthousiast wordt.. en daar hadden we nu weer last van. De sb doet ze sinds maandje netjes en laatste wedstrijden ook mooie cijfers voor gescoord. Dus dat punt is behaald.

Tja, blijft mooi weer indd. Vind het zelf wel heerlijk :D Maar voor het land minder...

Cavaletti ging wel goed. Dacht als ik in buurt kom van alles :') , maar we konden balkjes draven en ook de waaier waar om en om laag/hoog lag, viel soms wel wat af en werd ze ook hyper.. Maar hee, we gingen er overheen, tussen de staanders door 8-) Toppertje <3
Denk dat je ook wel leuk met haar laag sprongetje kan maken, maar dat moet maar niet. Ga wel even hindernis materiaal scoren, was wel leuke afwisseling ook leuk voor thuis :D

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:51

wedstrijd is sws op zand. Vond het eerst jammer dat er maar 1 proef gereden kon worden, nu vind ik het wel prima. De 28e en 29e zijn hier de regiokampioenschappen, dat wordt ook afzien

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:30

Lekker weertje hoor. Heb lang weekend, vanmiddag fijn gelest :D En thuis is bijna weer een klusproject af.

Heb helemaal een vakantie gevoel met dit weer, mag wel even zo blijven. Met nachts wat regenwater :')

Leuk zo'n proeven clinic Rianne. Zag het voorbij komen op fb.

Hier de laatste keren op gras gestart, was destijds nog niet knetterhard en gewoon met proppen gereden.

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:54

Wat voor proeven clinic is het Rianne?

Hier volgend weekend met de paarden op vakantie. Gaan met 4 vriendinnen en 3 paarden naar laag soeren naar camping boszicht. Nu al zin in. Al wordt het wel erg warm, dus het is of heel vroeg rijden of heel laat.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:41

Proevenclinic is altijd handig!
Leuke ervaring!

Meya wel heel fijn dat het rijden steeds beter gaan, ook op wedstrijd, rustig aan, dan komen jullie er wel!

Natasja, heerlijk met de paarden op vakantie!
Deden wij met mijn vorige paard ook altijd gedaan, helaas is Ferro mega allergisch voor insectensteken, dus na 2x proberen houdt het met hem echt op...

Gelukkig hebben we hier het strand in de buurt, vanmorgen al heel vroeg even gespetterd!


Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:44

Dat is echt vervelend!
Heerlijk dat filmpje, is ook nog een doel voor ons om ooit te gaan doen :)

Vandaag veel meer controle op wedstrijd, maar veel last van vliegen. Had nieuwe roller voor het hoofd, ander merk. Werkt blijkbaar veel minder goed. :Y)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:29

Mooi dat de cavaletti training zo goed ging Meya! Jammer van je wedstrijd vandaag.

Het is een proevenclinic bij de Haarhof in Marum, Natasja. Zij is Prix st. George en jurylid t/m ZZ-licht.
Wat heerlijk, lekker even op vakantie. Heel veel plezier alvast!

Zooo lekker Nouvel, naar het strand! Wel vervelend dat hij zo heftig reageert op insectenbeten.

Ik ben gisteravond lekker nog even op buitenrit geweest. Wat een weertje <3 Ondergaande zon.. Erg fijn! Eigenares v. stal was gezellig even mee op de fiets. Was ik wel blij mee, aangezien Marena en ik een beetje gespannen werden van een kudde paarden die aan kwamen galopperen :') Moet er even weer een beetje in komen, was alweer een hele tijd geleden dat ik op buitenrit was geweest. Sinds ik hier op stal sta (eind feb.) nog niet weer weg geweest. Maar zeker voor herhaling vatbaar! Marena genoot ook volop :)

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:32

Poeh ik denk dat mijn dochter vrijdag maar in bikini moet starten, wordt 35 graden :(

Gaat mij een beetje te ver eigenlijk, ze moet ergens tussen 18 en 19 uur starten

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:33

Ja het wordt echt warm, ik wilde voor de 29e opgeven, maar ik heb het (nog) niet gedaan, vind het zelf niet kunnen als je midden op de dag moet en ook nog met de trailer, dan maar even geen wedstrijden...
Mocht de temp nog veranderen of de M vroeg zijn kan ik nog proberen of ik bij kan schrijven.

Gisterochtend op pad geweest voor les van Herman Wientjes, echt blij mee weer, hij pakte super fijn aan, kwam stukjes echt mooi omhoog voor en meer aan elkaar.
Lukt me alleen meestal nog niet, maar dit zijn alvast mooie momenten om naar toe te werken.
Ik zal straks even wat filmpjes erop zetten als jullie dat leuk vinden.

Rianne, lekker nog even naar buiten!
Geen dazen bij jullie in het bos?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:58

Ik ga komende zaterdag wel starten. Ik heb er een heel slecht voorgevoel over, denk dat ik écht op m'n bek ga na de eerste prijs van de vorige keer. Ik weet niet waarom maar ben echt nerveus en voel me gewoon niet prettig. ga wel starten en moet als eerst om 09.00. Dus lekker vroeg! Vond ik nog te doen. Ga die dag nog vip naar het NK dressuur. Daar wel zin in!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:15

Ja leuk Nouvel!
Waar ben je heen geweest Rianne? Richting de polder?

Ik start zaterdag ook. Zat wel in dubio om af te melden, maar ik mag al om 8.20 starten _O-

Deze week even makkelijk rijden, vooral even basis en overgangen/tempo wisselingen.. Ze wordt wel steeds makkelijker op ander terrein, gisteren geen 1 misstap gezet *\o/*

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:32

Als je vroeg kan starten is het wel te doen inderdaad, maar je zal zien dat als ik op geef dat ik midden op de dag moet... :=

Fijn dat ze makkelijker wordt meya, gaat goed komen!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:00

Zo denk ik er ook over Nouvel. Ik denk dat Marena zelfs deze hele week even rij is, wellicht op een buitenritje in de avond na.
Ah, dat zijn heerlijke momenten! <3 Ben benieuwd naar het filmpje. Bij ons geen bos en 's avonds laat weinig dazen gelukkig!

Komt vast goed Harvey! Lekker dat je al zo vroeg kan starten.

Klopt Meya, polder inderdaad. Rechts, rechts, rechts ;-)
Mooie starttijd ook, waar? Fijn dat ze makkelijker wordt, dat is ook al winst!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:12

Daarom , zal de rest ook wel komen :)
In Bakkeveen, CH.

Zal de avonden gebruiken om te rijden, om 5 uur ochtends te paard maak ik Hope ook niet blij mee :')
Voordeel dat ze thuis staat, kan je zo laat mogelijk hoef je niet meer te reizen nadien

Moet nog 1 hekkensluiter ding halen, dan zijn onze paddocks klaar *\o/* :D Ja, nog 2 drinkpotjes bevestigen, maar dat komt wel deze week.. voerhut is ook binnen gekomen, erg blij mee 8-)

Vanavond komt er mooi aandeel aan hooi pakjes binnen, dat gelijk de zolder op. Zal wel vies warm worden

NatasjaS
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-11-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:24

Ik heb om half 8 les {:} is gelukkig maar een half uurtje en in een doorwaaiende binnenbak.
Het is al 2x verplaatst, dus wel eigenlijk wel heen. Maar veel stap werk.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:48

Ik had gisteren om 19.45 les met de arabo fries, die zweet altijd enorm maar blijft wel altijd lopen dus die moet je echt soort in bescherming nemen want hij zou zich dood lopen volgens mij...
Na de les stond hij ook wel echt flink te blazen en het zweet liep er in stralen vanaf.
Met flesje water dat ik mee had zijn snuit nat gemaakt en aan de hand naar huis gelopen, daar gelijk onder de spuit en toen was hij eigenlijk direct hersteld.

Geven jullie electrolyten nu met de warmte en welk merk?
Ik geef zout en extra magnesium door de slobber na het rijden en door het voer.
Ze hebben in de voerbak ook een zoutblok.
Ik zit soms te denken of ik voor de fries misschien toch echt electrolyten aan moet schaffen maar als ik kijk wat daarin zit is dat vaak niet meer veel dan zout en magnesium met een berg suiker erbij...

Meya fijn dat de paddocks klaar zijn en sterkte met het hooi!

Wij hebben de hele middag paddocks en de bak staan sproeien, vorige week een oude pomp via Mp gekocht

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:33

Ach jee dan moet jij indd maar goed opletten blijven!

Nee geef ip niks extra's.. wat handig zeg zo'n pomp! Ik zit er ook aan te denken, maar dan meer voor het land.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:26

Ik heb (gister)de vereniging gemaild met de vraag wat zij van plan waren met de wedstrijd van vrijdag, krijg ik alleen terug dat ik de startlijst maar moest afwachten. Die komt morgen pas online -O-

Ik wacht die nog heel even af of ze zelf niet zeggen dat het niet doorgaat of dat ze misschien of heeeel vroeg of heeeel laat willen starten. Maar ik gok er voor 99% op dat wij mooi niet gaan. Heb nu een les afgesproken voor 8.30 uur, denk zo'n beetje de enige tijd van die dag dat het nog te doen is.

een nadeel is dat we dus al om 7.30 naar stal moeten :D