En dan ben je ineens plusouder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:35

Ik heb trouwens ook in het begin duidelijk aangegeven dat het voor mij erg belangrijk was om mee in de opvoeding betrokken te worden. Ik weet graag wat er speelt, zodoende ook correct te kunnen handelen en reageren.
Maar het is zo leuk, en je krijgt er zo ontzettend veel liefde van. Ik zou ze niet meer kunnen missen!

* Alis volat propriis *


hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 23:55

Ik ben 24 mijn vriend 28 en heeft een dochtertje van 6 met zijn ex.
Heeeeeel veel stress van gehad door mijn eigen groote kinderwens maar kan er nu mee omgaan. Heb nog geen kids maar wil wel graag 2.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:20

Ik maak bij m'n zus mee hoe het gaat als je naast je eigen kids nog 2 van je nieuwe vriend erbij hebt en het lijkt me letterlijk een hel. Nou helpt het niet dat 2 er van zijn begonnen te puberen en de andere 2 op het punt staan om dat ook te doen. :+ Mijn zus doet heel erg haar best om de bonuskinderen als haar eigen te zien en ze ook exact hetzelfde te behandelen maar ik merk aan haar dat dat soms toch niet zo makkelijk is.

Zelf heb ik geen kinderwens en als ik iemand date maak ik dit altijd vrij snel duidelijk en het staat ook in m'n profielen. Maar nu date ik iemand waarmee het ongelooflijk goed klikt en die heeft me vanavond (vierde date) verteld dat ze een dochtertje van 6 heeft. Ik heb leuk gereageerd, fotootjes bekeken etc. maar in mijn hoofd rinkelden de alarmbellen al. Als ik dit van tevoren had geweten hadden we nóóit afgesproken maar nu weet ik niet wat ik er mee aan moet. Ook het feit dat ze het me niet direct heeft verteld ligt me niet helemaal lekker.

Ik weet niet hoe het voor anderen is maar naast het feit dat ik niks met kinderen heb en die van een andere man niet wil opvoeden is er nog 1 ding waar ik niet van hou; De ex en alle drama die die aan het leven van mijn partner en dus dat van mij toe kan (of in dit geval: gaat) voegen.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:55

Als kind van gescheiden ouders wil ik wel wat inbrengen in dit topic. Iets stoorde me nl. Enorm.
Mijn moeder leerde een man kennen die ons (mijn broer en mij) zag als de kinderen van een ander. Ook in de tijd dat hij zijn best deed heeft dat nooit gewerkt. Veel ruzie en protest... Mijn vader zijn nieuwe vriendin, inmiddels vrouw, heeft ons nooit gezien als kind van een ander. Ze gaf ons tijd en heeft altijd gezegd dat ze onze moeder niet kon en wilde vervangen maar voor haar waren wij gewoon een stukje ‘haar’ kinderen. Zij had snel ons respect en zelfs onze liefde en ik kan me niet herinneren dat een van ons haar ooit verweten heeft dat ze onze moeder niet was. Ook correcties namen we van haar aan omdat ze oprecht was met ons.. om ons gaf. Dat heeft altijd gewerkt. De nieuwe man van mijn moeder ziet ons ook gewoon als deel van het gezin en ondanks dat wij beide al uitwonend waren, was hij ook snel ‘deel’ van ons. De vrouw van papa en de nieuwe man van mama hebben in een paar maanden meer vertrouwen gekregen dan die ex die ons als kinderen van een ander zag op 15 jaar.

Wat ik wil zeggen: zelfs als je alles voor ‘m doet, een kind merkt onbewust hoe je het ziet en vroeg of laat gaat zich dat wreken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-18 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 00:57

Ik ben stiefmoeder van een jongetje van 8. Onze band is echt magisch. <3
Hij noemt me af en toe mama :o , komt altijd bij me liggen, en wilt altijd dingen met me doen. *\o/*
Ik hou zoveel van dat ventje.
Ik zou zelf ook nog een eigen kindje willen, maar nog even geduld.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 03:41

Dat snap ik rawr, dat je daardoor nu gemengde gevoelens hebt.

Pastis ik wil inderdaad ook alles graag weten, maar dat gaat eigenlijk heel vanzelf omdat je als partners je zorgen en blijdschap deelt.En soms weet ik zelfs meer dan mn man omdat ik sneller geneigd ben door te vragen.

Ik vind het wel eens lastig om de balans te vinden tussen wat nodig is en wat niet. Als zij iets willen ben ik (en mijn man ook) soms geneigd om toe te stemmen omdat ze niet allebei hun ouders om zich heen hebben en hier niet wonen. (Bijvoorbeeld nieuwe schoenen terwijl ze het niet echt nodig hebben). We proberen ons er wel van bewust te zijn maar het is soms best lastig.

Ik ben overigens het liefst zo min mogelijk betrokken bij "straffen". Ooit hebben ze bij mij hun mobieltje in moeten leveren als straf (niet vanuit mij gegeven), dat vond ik eigenlijk heel vervelend. Heb niet de illusie dat ik hun moeder vervang en ik wil liever ook gewoon gezien worden als de vrouw van hun vader oid. Laat mij er maar zijn voor de leukere dingen.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 04:03

Straffen doe ik ook niet. Niet omdat mijn vriend het niet wilt hebben, maar omdat ik zelf niet zo goed weet hoe/wat. Dus dat laat ik liever aan mijn vriend over.
Wel spreek ik hem erop aan als hij bijvoorbeeld een regel verbreekt. Ik bespreek dat met mijn vriend, en mijn vriend doet de rest.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:43

Ik heb mijn eigen grenzen dus daarin corrigeer ik wel, maar echt straffen zal ik niet doen. Ze noemt mij wel eens mama, maar dan zeg ik wel tegen haar (hoe erg ik zijn ex ook niet mag) jij hebt al een mama die heel veel van jou houdt, je mag mij gewoon Kim noemen. Want ik weet dat zijn ex dat niet wil en dat kan ik heel goed begrijpen.

Zelf ben ik ook stiefdochter geweest. Mijn stiefvader deed ontzettend zijn best, beter dan mijn moeder, maar ik was een vervelende puber en hoe aardig hij ook was ik wilde geen vader meer want voor mijn gevoel was ik al teveel in de steek gelaten en dat wilde ik niet nog eens.
Mijn moeder heeft daarna een andere man gevonden en is gevlogen spreek ze nu niet meer en dat is ondanks dat het haar keuze ook is wel zijn schuld.

Ik heb me dus altijd voorgenomen niet te hard mijn best te doen maar het van beide kanten wat te laten komen. Haar ook haar rust geven en als ze met mij wil knuffelen of met mij mee wil is dat prima. Wil ze even alleen met papa zijn en leuke dingen doen ook prima. Eerst vond ik dat moeilijk maar dan kijk ik weer even terug naar mezelf en dan begrijp ik het weer heel goed.

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:51

Ik snap je ook goed Rawr. Het zou voor mij al niet prettig voelen omdát het pas op de vierde date verteld werd. Kinderen waren voor mij ook een dealbreaker.

Aangaande het ‘straffen’ en geen moeder zijn van het kind heb ik toch een anders mening op het moment dat het kind in huis woont de halve week en delen van vakanties. In ieder huishouden zijn er gewoontes en regels. Als de vader er niet is, dan zal ik degene moeten zijn die er iets van zegt.

Zo is de ex in dit geval een hele grote rommelkont en dochter ook als ze daar is. Ik heb geen zin om elke keer een opruimrondje te doen (mijn vriend ook niet) en daarom weet dochter dat we hier de boel een stukje netter hebben dan ze gewend is. Grappig genoeg hebben we daar tot nu toe totaal geen discussies over.

Moet ook zeggen dat ik echt respect heb voor de ex en hoe ze met mij en de nieuwe relatie met haar ex omgaat. Je kunt niet in de toekomst kijken, maar vooralsnog is het echt volgens het boekje. Zij noemt mij ‘bonusmoeder’. Dat voel ik zelf niet zo overigens, maar het geeft de verhoudingen wel aan.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:05

Het moment dat je jezelf moet afvragen 'wil ik dit wel?' is het antwoord 'nee'.
Anders denk je er niet over na en gebeurd het vanzelf.
Kinderen mogen nooit een twijfelpunt zijn in een relatie, vanaf de wens of juist totaal geen verlangen, tot wanneer ze er zijn. Of je gaat ervoor, of je doet het niet.

Je geeft aan best wijs te zijn met het ventje, maar dan twijfel je erover. Zodra hij gaat puberen gooit hij vanzelf 'je bent m'n moeder niet' voor je voeten en daar mag je het mee doen, wil je dat niet omdat het jou mogelijk kan kwetsen...tijd om een andere vent te zoeken.

Het leven is niet zo zwart-wit...behalve in dit soort situaties

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:12

Veel herkenbaarheid hier. Fijn ook om reacties te lezen van mensen met een stiefouder die hun ervaringen delen. Ik doe immers ook maar wat en weet ook niet of het goed is of niet.

Van begin af aan heb ik alles van het kind uit laten komen en mezelf niet opgedrongen. Niet geforceerd knuffelen o.i.d. dit ook met haar besproken en nog bespreken we veel samen. Laatst heb ik, door omstandigheden, het grootste deel van de meivakantie bij ons voor haar gezorgd. Dat vonden we allebei een beetje spannend en hebben we ook uitgesproken naar elkaar, maar achteraf is dat juist heel goed voor ons geweest en zijn we dichter naar elkaar toe gegroeid. Inmiddels heeft ze ook aangegeven het fijn te vinden dat ik haar op een kus geef bij het weggaan. Helemaal prima, doen we dat! Als haar vader een nachtdienst heeft als zij bij ons is (incidenteel), slaapt ze bij mij in bed. Wij laten het hier allemaal een beetje komen zoals het gaat en ik zeg haar ook dat ze het mij best mag zeggen als ik iets doe wat zij niet fijn vindt. Dat vindt ze wel moeilijk, geeft ze ook aan, maar in zo'n gesprek komt dan soms toch wel iets. Wij zijn hierin nog alledrie zoekende :)

Ze is nu drie weken bij haar moeder en komt volgende week drie weken bij ons. Enerzijds vind ik dat echt heel erg lang! Anderzijds heb ik haar stiekem ook wel gemist.

Hier noemt ze mij gewoon bij de voornaam trouwens. Ik ben ook heel helder daarin: ze heeft maar 1 moeder en dat ben ik niet. Als ze wil mag ze me mama noemen, maar in principe ben ik voor haar 'Druif'.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:41

Wat betreft straffen, als er iets gebeurt wat niet door de beugel kan krijgt ze evengoed van mij (en van haar stiefvader bij moeder) een correctie.

Nu is het een heel braaf en lief meisje, maar ook brave meisjes zijn wel eens stout en dan mag ze eens in de hoek staan.
Als ik vroeger op kindjes paste mocht ik er ook wat van zeggen als deze stout waren of ze in de hoek zetten o.i.d.

Ik kan wel zeggen dat wij dol op elkaar zijn. Het is een echt paardenmeisje en dat heeft zeker in het begin mee geholpen.

Voor de buitenwereldje wordt ik geïntroduceerd als bonusmama (door haarzelf aan vriendinnetjes op school bijv.) thuis wordt ik bij mijn voornaam genoemd. Al is het ook wel eens per ongeluk mama en dan kunnen we daar allebei om lachen. :)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:00

Woogy schreef:
Het moment dat je jezelf moet afvragen 'wil ik dit wel?' is het antwoord 'nee'.
Anders denk je er niet over na en gebeurd het vanzelf.

Kinderen mogen nooit een twijfelpunt zijn in een relatie, vanaf de wens of juist totaal geen verlangen, tot wanneer ze er zijn. Of je gaat ervoor, of je doet het niet.

Je geeft aan best wijs te zijn met het ventje, maar dan twijfel je erover. Zodra hij gaat puberen gooit hij vanzelf 'je bent m'n moeder niet' voor je voeten en daar mag je het mee doen, wil je dat niet omdat het jou mogelijk kan kwetsen...tijd om een andere vent te zoeken.

Het leven is niet zo zwart-wit...behalve in dit soort situaties


Nja, dat weet ik zo nog niet... Ik denk dat het juist heel gezond is om je bewust af te vragen of je iets wel of niet wil. Ik wil niet op automatische piloot leven & ooit wakker worden en merken dat m’n leven aan me voorbij is gegaan omdat ik geen bewuste keuzes heb gemaakt.

Ik ben me er heel bewust van dat ik zijn moeder niet ben. Wil ik ook niet zijn! Hij heeft een moeder en een vader, en ik ben een extraatje.

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:39

Oei Rawr, dat gevoel zou ik ook wel hebben. Maar vd andere kant kan ik ook wel begrijpen dat ze het mss uit angst verzwegen heeft. Maar dat praat het natuurlijk niet goed! Gaan jullie verder afspreken?


Mavelle, dat heb ik ook ja! Ik zal sneller iets te weten komen, omdat ik idd ook meer doorvraag.

Hebben jullie allemaal goed contact met jullie partners ex?
Ik niet... Ik heb haar ooit toevallig eens gezien. Zoontje was met zijn moeder aan het facetimen en ineens stond hij naast me ‘kijk dit is mama’. Ik had dat niet zien aankomen, schrok me helemaal rot en heb me onder de voeten uit gemaakt... oeps! Niet de beste aanpak besefte ik me achteraf.
Sindsdien hebben we nooit meer contact gehad. Mja het contact tussen mijn vriend en haar is ook allesbehalve normaal.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:40

Ik heb beter contact met de ex dan mijn man. :j

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:59

Ik heb een stiefzoon van 9 jaar. Mijn man en ik zijn samen sinds hij 2 jaar was. Eerst hebben we samen uitgezocht of het blijvend was voordat we zijn zoon erbij betrokken hebben, dat was pas maanden later.

Hij is de helft van de week bij ons. Er is goed contact met zijn moeder, die bij ons om de hoek woont. Ik heb vanaf het begin gezegd geen verzorgende rol te willen. Natuurlijk was ik zijn kleren en kook ik ook voor hem, maar ik breng hem niet naar school, sport etc. Hij is hier in principe ook niet als mijn man er niet is, ik pas niet op (soms wel een avondje als mijn man eens een avond iets heeft).

Nu wij zelf ook een zoontje hebben van ondertussen 3 jaar sta ik nog steeds achter die beslissing. Als moeder zou ik het zelf ook niet fijn vinden als de nieuwe partner van vader zou gaan moederen over mijn kind. Hij is ten alle tijden welkom hier en ik vind het leuk om hem hier te hebben, maar hij heeft al een moeder en een vader (en opa en oma) die enorm goed voor hem zorgen.

1 juli 2015: Enzo

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:21

Olympia96 schreef:
Ik snap je ook goed Rawr. Het zou voor mij al niet prettig voelen omdát het pas op de vierde date verteld werd. Kinderen waren voor mij ook een dealbreaker.

Precious20 schreef:
Oei Rawr, dat gevoel zou ik ook wel hebben. Maar vd andere kant kan ik ook wel begrijpen dat ze het mss uit angst verzwegen heeft. Maar dat praat het natuurlijk niet goed! Gaan jullie verder afspreken?


Voor mij is het ook een dealbreaker maar ik weet nog even niet wat ik er mee aan moet. We appen nog en hebben afgesproken om opnieuw af te spreken maar de komende 3 weken is zij op vakantie en ben ik druk met mijn verhuizing dus wie weet. Zoals ik al zei heb ik in jaren niet meer zó met iemand geklikt dus ik moet echt na gaan denken over de toekomst en of daar een kind in past. En ik vind de ex ook een groot probleem, het is een bijzonder intimiderende kerel met losse handjes.

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:31

Klinkt verstandig. Die klik waar jij over praat had (en heb) ik ook. Ben nog alle dagen blij met mijn keuze. Máár.... het ís nogal wat om er ook een kind bij te krijgen. Dat hele vrije leventje wat ik had, dat heb ik op die manier niet meer. Soms frustreert het dat je ineens niet meer even weg kunt op avonden dat je met z’n drieën bent. Vakanties idem dito. Ik wil ook tijd alleen met mijn vriend. Hoe lief zijn dochter ook is. Gelukkig zitten we ook daarmee op een lijn en is dat mogelijk vanwege co-ouderschap.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:07

Balou_k schreef:
Ik heb beter contact met de ex dan mijn man. :j


Ik ook.
Zijn ex zegt regelmatig, ja ik bespreek het wel met Steef want die praat tenminste wel normaal. :')

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

senna21

Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:15

Woogy schreef:
Het moment dat je jezelf moet afvragen 'wil ik dit wel?' is het antwoord 'nee'.
Anders denk je er niet over na en gebeurd het vanzelf.
Kinderen mogen nooit een twijfelpunt zijn in een relatie, vanaf de wens of juist totaal geen verlangen, tot wanneer ze er zijn. Of je gaat ervoor, of je doet het niet.

Je geeft aan best wijs te zijn met het ventje, maar dan twijfel je erover. Zodra hij gaat puberen gooit hij vanzelf 'je bent m'n moeder niet' voor je voeten en daar mag je het mee doen, wil je dat niet omdat het jou mogelijk kan kwetsen...tijd om een andere vent te zoeken.

Het leven is niet zo zwart-wit...behalve in dit soort situaties


Dat is wel erg kort door de bocht.
Genoeg situaties die ontstaan zonder dat je ze van tevoren had bedacht.
Kinderen zijn vaak van goede wil, als je maar de tijd en aandacht geeft die zij nodig hebben.
Goede communicatie is de clue!
Gelukkig ken ik steeds meer 'patchwork-gezinnen' waar het wel werkt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:10

Ben hier ook 9 maand nu bonusmoeder van het 10 jarige zoontje van mijn vriend.

In het begin vond ik het heel lastig want hij is absoluut geen buitenspeel en spelletjes doen kind. Maar enorm veel van het gamen en vond t toen heen lastig een connectie te maken op een manier.
Nu game ik ook wel en hebben we samen fortnite ontdekt en dat heeft toch wel iets meer voor een band gezorgt.

Ik mag hier thuis gewoon aangeven als ik t ergens niet mee eens ben. School dinggen etc laat ik aan vriendlief en zijn ex over. Ex is gelukkig hee happy voor ons en is vol lof over mij gelukkig

Verder is mijn familie ook hele warm naar hem toe. Mijn moeder heeft hem al helemaal ontarmt etc :) heel leuk.

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:04

Twilight schreef:
Mijn moeder heeft hem al helemaal ontarmt etc :) heel leuk.


Ach germ, arm kind. Nu is hij nog half invalide ook ;) :D

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:30

Hahahaha :’)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 01:52

Morgen ga ik het kleintje weer ophalen. *\o/* <3

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Re: En dan ben je ineens plusouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-18 11:37

Leuk Vealosz! Gaan jullie iets speciaals doen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BETUWE, DDD3, Flippertje, Freekieee, manonutjuh, Mel80life, ogidni, Paardennamen, pamts1, RoronaZorro, Typhoon en 222 bezoekers