Benodigdheden workshop

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 22:03

We gaan een workshop organiseren op onze stal. Het is pas volgend jaar, maar het kan nooit kwaad al vroeg genoeg te beginnen met nadenken.

Het gaat om hoefverzorging, theorie dag 1 voor 12 personen, praktijk de dag erna voor 5 personen.

Het lesprogramma is al volledig ingericht. (wordt niet door onszelf gegeven)

Een dag duurt van 10.00 tot 17.00.
Wat ik dacht dat handig was:

-Ontvangst tussen 9.30 en 10.00 met koffie en thee.
-pakketje met papier, pen, flyer en visitekaartje van onze stal
-lunch met broodjes en fruit
-eventueel een uurtje uitloop mogelijkheid om nog na te kletsen/overleggen
-voor het praktijkgedeelte hebben we zelf voldoende materiaal aanwezig zodat mensen niets mee hoeven slepen
-parkeergelegenheid is er voldoende
-praktijk gedeelte kan zowel binnen als buiten gedaan worden

Zijn er dingen die jullie bij workshops hebben gezien, die echt top waren? Of juist dingen waar we extra op zouden moeten letten?


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:12

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 22:13

Dank je!

xoranlover

Berichten: 6534
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:23

Ik denk dat als je om 10 uur wilt starten je de ontvangst beter van 9.15 tot 9.45 kunt doen dan heb je ongeveer 15 minuten om mensen op de plek te krijgen maar hebben ze wel koffie en alles gehad. En denk ook aan pauzes tussen door. Dat er de mogelijkheid is om koffie, thee, water (of fris) te pakken.

tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:28

Een van die simpele dingen : toilet, waar en bordje op de deur. Kijk je terrein rondt alsof je de weg niet kent, wat is makkelijk te vinden en wat niet. Bewegwijzering kan handig zijn, zeker ook voor de rust van de andere stalgenoten.

Wat vinden de andere eigenaren prettig qua bezoek en paarden aaien, etc.? Zijn er dus dingen qua bv stalregels die extra op de flyer moeten. Het is schipperen, maar niet alles is voor iedereen van zelfsprekend qua niet voeren bv.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:39

Andere topic is ineens weggegooid :? ?

Ik zou qua ontvangst goed nadenken en beschrijven over hoe je het doet met degenen die een eigen paard meenemen. Dat ook van te voren doormailen naar de betreffende eigenaren.

koeien op de weg...

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 23:51

xoranlover schreef:
Ik denk dat als je om 10 uur wilt starten je de ontvangst beter van 9.15 tot 9.45 kunt doen dan heb je ongeveer 15 minuten om mensen op de plek te krijgen maar hebben ze wel koffie en alles gehad. En denk ook aan pauzes tussen door. Dat er de mogelijkheid is om koffie, thee, water (of fris) te pakken.


Pauzes tussendoor zijn er, met koffie, thee en water. Ontvangst is inderdaad een goed idee, ook met het oog op mensen die hun paard nog moeten ont-traileren


tamary schreef:
Een van die simpele dingen : toilet, waar en bordje op de deur. Kijk je terrein rondt alsof je de weg niet kent, wat is makkelijk te vinden en wat niet. Bewegwijzering kan handig zijn, zeker ook voor de rust van de andere stalgenoten.

Wat vinden de andere eigenaren prettig qua bezoek en paarden aaien, etc.? Zijn er dus dingen qua bv stalregels die extra op de flyer moeten. Het is schipperen, maar niet alles is voor iedereen van zelfsprekend qua niet voeren bv.


Terrein is ons eigen terrein. Wc's is inderdaad een goed punt. Wellicht even een kleine intro vantevoren, waarin we zeggen waar het toilet is (en bordje ophangen) en kort wat huisregels doornemen.


GDG schreef:
Andere topic is ineens weggegooid :? ?

Ik zou qua ontvangst goed nadenken en beschrijven over hoe je het doet met degenen die een eigen paard meenemen. Dat ook van te voren doormailen naar de betreffende eigenaren.


Je bedoelt het topic met aankondiging van de workshop? Dat mocht niet volgens de regels, ik heb het daarom op de boktmarkt (en in onderschrift met link naar markt) gezet.

Goed punt- we moeten even duidelijk maken waar ze het paard uit kunnen laden, en waar de trailer heen mag.

We hebben ook ponies en honden los lopen, dus wat dat betreft ook even duidelijke afspraken maken (geen eigen hond mee, ponies niet voeren)

Bedankt allemaal! Hele goede punten om mee te nemen.


Is het redelijk om een kleine vergoeding te vragen (10€?) voor degenen die hun eigen paard meenemen? Beestje moet wel stro en voldoende hooi hebben natuurlijk.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:01

Een kleine vergoeding voor diegenen die niet zelf hun hooi etc meenemen vind ik redelijk, hoor!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:02

khirshanta schreef:
Je bedoelt het topic met aankondiging van de workshop? Dat mocht niet volgens de regels, ik heb het daarom op de boktmarkt (en in onderschrift met link naar markt) gezet.

Goed punt- we moeten even duidelijk maken waar ze het paard uit kunnen laden, en waar de trailer heen mag.

We hebben ook ponies en honden los lopen, dus wat dat betreft ook even duidelijke afspraken maken (geen eigen hond mee, ponies niet voeren)

Is het redelijk om een kleine vergoeding te vragen (10€?) voor degenen die hun eigen paard meenemen? Beestje moet wel stro en voldoende hooi hebben natuurlijk.

Ja die inderdaad. Was het een overijverige mod ofzo? Normaal gaat zo'n topic toch eerst op slot met uitleg en wordt het pas na tig uur/de volgende dag weggegooid (dan kun je als bokker tenminste nog volgen wat er gebeurt)? Raar.

Maar goed, ik denk dat een kleine vergoeding voor het gebruik van de stal en stro wel reëel is ja. Misschien is het overdreven hoor, maar ik zou zelf liever mijn eigen hooi meenemen (omdat paarden nogal eens kunnen reageren op plotse verandering van ruwvoer) dus misschien een prijs met en een prijs zonder hooi doen? Aan de andere kant, dan wordt het misschien 8 euro ipv 10... is het misschien ook niet waard om daar ingewikkeld over te doen :P . Als de keuze er niet is dan zou ik zelf gewoon die 10 euro betalen en benoemen dat ik mijn eigen hooi meeneem en er dus geen hooi in de stal hoeft.

koeien op de weg...


khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 00:10

Nee, al was het niet bedoeld om te 'verkopen'- dingen zo aanbieden op bokt is niet toegestaan en kan snel verwijderd worden. Was een beetje naïef van mij.

10 euro inclusief stro en hooi, 5 euro als je je eigen hooi meeneemt- lijkt me dan fair!

tamary

Berichten: 29056
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 00:12

Palmera schreef:
Een kleine vergoeding voor diegenen die niet zelf hun hooi etc meenemen vind ik redelijk, hoor!

Ook voor de rest, je hebt extra werk aan een paard dat er maar 1 dag is, boel moet wel schoon ervoor en erna + mogelijk schuiven met eigen dieren voor die dag. Die pluk hooi/stro al dan niet is niet waar de kosten zitten, het is gewoon extra werk. 1 vaste prijs dus, eigen hooi oid is eigen keuze, het zijn voornamelijk de arbeidskosten die je rekent en die veranderen niet van wel geen eigen hooi mee.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 00:36

Ook een goed punt...

Bedankt voor jullie input allemaal! Daar kunnen we echt wat mee

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:58

Ehbo voorzieningen zou ik niet vergeten

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Benodigdheden workshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 10:15

Zijn aanwezig, en een bhv-er en dierenarts assistente ook (ik ben bhv-er, vriendin is dierenarts assistente)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Esperanza, Fly_high, JPitty, Maanon_, Mark0919, marte_kandia, mmajar, pillow, pluklief en 36 bezoekers