Koeien vangen met fjord Iwan !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 17:56

Gisterochtend op stal: 'wat gaan jullie doen?'
'Koeien vangen, hoezo?' :+


Iwan? Die was nogal bang voor koeien! Op buitenrit gaan werd nogal link met hem, recht omhoog, omkeren en keihard wegrennen......
Dus, toen moesten we maar op koeienles }:0 !

We zijn vijf keer geweest bij de Circle A Riders (de eerste keer vond hij het niet zo leuk, daarna ging het super goed). Gisteren hadden we een angstclinic bij Ton Duivenvoorden, maar ook dat vond ie niet eng meer!

Kijk en geniet mee!

Afbeelding
1. Derde keer bij Circle A Riders (wel een beetje gek nog)

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6. Zelf al meedenken hoe je die koe kunt vangen }:0

Afbeelding
7. Supertrots!

Afbeelding
8. Ook vriendlief had de smaak te pakken!

Afbeelding
9.

Afbeelding
10.


Zwarte koeien zijn nu niet meer eng, ready for the next level!


Afbeelding
11. En gisteren, bij Ton Duivenvoorden

Afbeelding
12.

Afbeelding
13. Samen met zijn grote vriendin Suzy, we kunnen weer veilig op buitenrit!



Super blij hoe Iwan het heeft opgepakt }:0 :D


Starship

Berichten: 57
Geregistreerd: 05-01-17
Woonplaats: Ergens in Nederland :)

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:01

Ziet er leuk uit, ts! Iwan is ook echt prachtig! <3

Now I may be dumb, but where I come from, folks say they're fine when I know that they're blue

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:01

Knap hoor! Ziet er erg gezellig uit ook :)

7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:02

Ik vind dit er nu weer eens heel vriendelijk uitzien ( hou helemaal niet van dat Amerikaanse gevoel van cowboytje spelen )
Leuk!!
Jullie zijn een leuk team.

Niet zeuren maar lééf!!

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:35

Ben je al met hem naar buiten geweest na deze clinics en koeien tegen gekomen? Heeft het gewerkt? :) Ik zit hier met een Tinker met koeienvrees, jaja, je leest het goed :+ Alleen zijn dit soort dingen heel moeilijk te vinden binnen België. Wel leuk dat het bij jullie zo goed ging nu!

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:38

Wat leuk. En stoer zadel

maras

Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:49

Mooie Fjord en wat een goede manier om zo de angst aan te pakken!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:03

Als ik heel eerlijk bent vind ik je niet passen op de fjord. Ook lijken de zadels jouw te klein. Waar je vriend er in zit past het veel beter. Sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:19

Leuk om te zien! En mooi dat je zo op deze manier die angst aan hebt kunnen pakken en hopelijk ontspannen op buitenrit nu langs koeien kan rijden :D
Is dit in Blijham?? :)


Cinnepin schreef:
Als ik heel eerlijk bent vind ik je niet passen op de fjord. Ook lijken de zadels jouw te klein. Waar je vriend er in zit past het veel beter. Sorry


Dat valt ook wel een beetje mee, western zadel is ook meer een beetje en kwestie zit het lekker of niet, de een houd van wat strakker in het zadel de ander houd van wat meer ruimte ;) Beetje onnodig om te zeggen in zo'n leuk positief topic eigenlijk :x

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:50

Vind ik ook. Niet nodig, en ook niet terecht want zo erg is het niet. Paard kan de ruiter prima dragen.

Wat een leuke en goede manier om je paard van zijn koeienangst af te helpen! Vind ik een goeie om te onthouden als er een keer een paard op mijn pad komt met koeienangst. We hebben een ruin die vooral erg bang kan worden van schapen, maar alleen als ze loslopen en op hem af komen (dan is het idd ook in 1 seconde 180 graden draaien en wegsprinten). Als ze achter een hek staan, valt het wel mee :D

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer


heleen06

Berichten: 568
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:13

Had hij echt koeienangst? Haha, dat verbaasd me. Ik ken hem als een heel relaxt paard van de boerderij afkomstig, maar tegenwoordig wel een boerderij met paarden en niet meer met koeien.... Volgens mij begint hij er lol in te krijgen! Komt vast goed!

JustMeI2

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:40

Supervet!
enn, beetje rare vraag hier, maar hoe groot is hij?
ik vind hem er vrij groot uit zien voor een fjord of verkijk ik me nu totaal?

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 20:56

Jaa, knap stel <3
Jullie hebben zijn boevenstreken heel goed opgepakt. Trots op jullie en hoe chill Iwan gister er bij stond.
Hopelijk gaat het straks op buitenrit ook fijn. Snel maar even uitproberen :D

Suzy ♥ Just another part of me ♥

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:08

Wat gaaf dat jullie dit dan toch gewoon even doen, hopen dat het straks op buitenrit ook goed gaat, maar dat komt vast goed!

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:16

Wat een stoere fjord!
Zou je wel aanraden je back cinch iets strakker te doen, nu hangt hij te los.
Vind je fjord op foto 6 al een duidelijke mening hebben trouwens, heel goed :D

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Hobbyhorse

Berichten: 1317
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:54


Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:38

Cinnepin schreef:
Als ik heel eerlijk bent vind ik je niet passen op de fjord. Ook lijken de zadels jouw te klein. Waar je vriend er in zit past het veel beter. Sorry


Hier ben ik het wel mee eens, ik vind het heel onprettig om naar te kijken.
Ik denk dat je helaas echt niet op dit paard past.

Sorry, niet leuk om te horen, maar ik zeg dit in het belang van het paard.

Reach for the stars, so if you fall you land on a cloud

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:59

Sommigen kunnen het ook niet laten he. Wat denk je hier nu mee te bereiken?

TS, trek je dit soort reacties niet aan.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:07

Leuke foto's! Een fjord kan echt wel wat hebben. Leuke rijbroek heb je aan, wat voor merk is dat?

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:21

echt supergaaf

Op 21-11-2011 geheel onverwachts afscheid moeten nemen van onze gouden kanjer Bryn Storm. Rust zacht lieve knul, we zullen je nooit vergeten.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 08:18

Dank voor alle leuke reacties!

@Jackytje, we zijn nog niet naar buiten geweest, wilden eerst dit allemaal 'goed' afronden. Zullen we komende weken wel gaan doen! Mocht zoiets bij jou in de buurt zijn, is het wel echt een aanrader!

@Cinnepin, dat mag je vinden. Het westernzadel was een leenzadel, omdat eerst de cowboy er op ging. Het andere zadel is op maat gemaakt, dus past zeker wel. Wellicht geven de foto's een vertekend beeld.
@Mereltje, ik denk dat hij het prima kan dragen en ik ben me bewust van het feit dat ik iets te zwaar ben en ben daar ook druk mee bezig. We doen daarom relatief weinig onder het zadel en veel aan de hand, longe en zijn aan het beleren in het span.

@Annet_Dottie, de eerste foto's zijn inderdaad in Blijham!

@Askja, zeker de moeite waard om te onthouden. Met schapen zal er wel niet zoiets zijn :+ Ik snap het ook wel, losse schapen die naar je toekomen zijn ook eng!

@heleen06, dat verbaasde mij ook hoor... Hij is eigenlijk met alles relaxt, maar de koeien waren wel een dingetje. Hij vindt het inmiddels echt prima en duwt ze zelfs met zijn neus vooruit :D

@JustMeI2, hij is 1.47m, wel fors van bouw. Hij toont ook wel redelijk groot!

@WesternWay en Hobbyhorse, dank voor jullie tips! Het was een leenzadel en ik heb geen verstand van westernzadels/ rijden, dus ik had geen idee hoe het had gemoeten. Interessant artikel trouwens! Hou ik in gedachte mocht er eens een westernzadel komen (die ik dan uiteraard laat aanmeten en me goed laat informeren!)

@Paardenfann4, dank, het is de epplejeck Yucatan, heb al jaren deze broek in de kleuren waarin hij beschikbaar is, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 08:43

Lisan89 schreef:
Dank voor alle leuke reacties!

@Jackytje, we zijn nog niet naar buiten geweest, wilden eerst dit allemaal 'goed' afronden. Zullen we komende weken wel gaan doen! Mocht zoiets bij jou in de buurt zijn, is het wel echt een aanrader!

@Cinnepin, dat mag je vinden. Het westernzadel was een leenzadel, omdat eerst de cowboy er op ging. Het andere zadel is op maat gemaakt, dus past zeker wel. Wellicht geven de foto's een vertekend beeld.
@Mereltje, ik denk dat hij het prima kan dragen en ik ben me bewust van het feit dat ik iets te zwaar ben en ben daar ook druk mee bezig. We doen daarom relatief weinig onder het zadel en veel aan de hand, longe en zijn aan het beleren in het span.

@Annet_Dottie, de eerste foto's zijn inderdaad in Blijham!

@Askja, zeker de moeite waard om te onthouden. Met schapen zal er wel niet zoiets zijn :+ Ik snap het ook wel, losse schapen die naar je toekomen zijn ook eng!

@heleen06, dat verbaasde mij ook hoor... Hij is eigenlijk met alles relaxt, maar de koeien waren wel een dingetje. Hij vindt het inmiddels echt prima en duwt ze zelfs met zijn neus vooruit :D

@JustMeI2, hij is 1.47m, wel fors van bouw. Hij toont ook wel redelijk groot!

@WesternWay en Hobbyhorse, dank voor jullie tips! Het was een leenzadel en ik heb geen verstand van westernzadels/ rijden, dus ik had geen idee hoe het had gemoeten. Interessant artikel trouwens! Hou ik in gedachte mocht er eens een westernzadel komen (die ik dan uiteraard laat aanmeten en me goed laat informeren!)

@Paardenfann4, dank, het is de epplejeck Yucatan, heb al jaren deze broek in de kleuren waarin hij beschikbaar is, haha!


Leuk! Is zo te zien een "bekende" voor me waar je les van hebt :)
Wat betreft de back cinch of hoe dat officieel ook heet als dit zadel van de instructeur is en dat is wie ik denk dat het is weet die (40 jaar in het vak) echt wel wanneer het goed zit of gevaarlijk los zit :x
En wat je gewicht, echt niks van aan trekken hoor ik heb zwaardere dames gezien op smallere paarden :)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Koeien vangen met fjord Iwan !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:33

Ah oke ik dacht dat het je eigen zadel was TS :)

Annet, het paard kan met zijn achterbeen in de back cinch komen zo laag als hij nu hangt. Dat is de reden waarom dit gezegd word. Ik denk dat hij hem niet strak wilde hebben omdat paarden de eerste keer nogal kunnen gaan rodeo-en als ze die singel voelen. Maar ook met 40 jr in het vak kan je een inschattingsfout maken hoor en zoals ie nu hangt is het overigens niet alleen gevaarlijk, maar ook compleet zinloos er n back cinch aan te hebben.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:34

Deze foto's passen beter op RIJ-ITP, ik zal het topic verplaatsen.

Toos Onderschriftloos :D

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 11:54

Askja schreef:
Sommigen kunnen het ook niet laten he. Wat denk je hier nu mee te bereiken?

TS, trek je dit soort reacties niet aan.


Waarom moet je verplicht positief reageren? Ik vind het ook geen mooi beeld eigenlijk.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers