Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:12

Die baas van jou lacht in z’n vuistje, je bent al snel maar door je te triggeren met dit soort opmerkingen doe je nog harder je best.. dus kom voor jezelf op en laat je niet voor een hongerloontje uitbuiten. En op tijd naar huis... overwerk niet betalen = overwerk niet doen.

Goedgekeurd onderschrift :)


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:34

Billy schreef:
Die baas van jou lacht in z’n vuistje, je bent al snel maar door je te triggeren met dit soort opmerkingen doe je nog harder je best.. dus kom voor jezelf op en laat je niet voor een hongerloontje uitbuiten. En op tijd naar huis... overwerk niet betalen = overwerk niet doen.

+:)+

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Elisa2

Berichten: 36678
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:39

Ik heb ook lang in de paardenwereld gewerkt en je moet inderdaad een beetje geluk hebben met je baas. Maar wat je vooral moet doen is goed voor jezelf opkomen, zo te lezen word je nogal uitgebuit en hebben se je psychologisch behoorlijk in de tang omdat jij alles goed wilt doen.

Er is niks mis met je best doen, maar het mag niet ten koste van jezelf gaan en dat gaat het nu wel. Dus de volgende keer als je onkruid moet wieden in de brandende zon, dan zeg je gewoon dat je eerder begint en stop je op tijd voor de ergste hitte. Als het niet af is dan is de dag erna nog een dag..en dat geld eigenlijk voor al je werkzaamheden. Niet langer gaan werken in je eigen tijd..dat kan een keertje bij uitzondering maar dan moeten ze het je vragen.
Ook kun je gewoon op vakantie aaneengesloten zonder dat je terug hoeft te komen voor een dag, dat is niet jouw probleem als het werk in de soep loopt. Als jij het op tijd doorgeeft dan kunnen ze een vakantie inval regelen.

Kortom, niet zo over je heen laten lopen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:40

Dus het komt er op neer dat jij de snelste bent met uitmesten en andere zaken, dit zie je zelf en toch laat je je opnaaien om nog (onverantwoord) harder te werken. Niet doen, werk is werk en moet gedaan worden maar je niet de volle zon in laten sturen om onkruid te trekken. Dan vertel je je baas maar dat je , zolang het zo warm is, je vroeger gaat beginnen en eerder naar huis gaat waarbij je onkruid trekken in de hele vroege uren doet. En ja, je bent een makkelijke prooi voor een verkeerde baas. Paar woorden en je werkt nog harder.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:48

Snel weg daar. Je wordt duidelijk gebruikt en zelfs uitgebuit. Er zijn zat bedrijven waar je wel gewoon netjes behandeld wordt.
Je zou ook eerst terug naar school kunnen, is misschien ook niet heel onverstandig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bolllletje
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 08:02

Suzanne F. schreef:
Snel weg daar. Je wordt duidelijk gebruikt en zelfs uitgebuit. Er zijn zat bedrijven waar je wel gewoon netjes behandeld wordt.
Je zou ook eerst terug naar school kunnen, is misschien ook niet heel onverstandig.

Waarom terug naar school?

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:13

Als je baas vind dat je niet efficiënt werkt dan zal hij/zij je absoluut moeten vertellen hoe je dat dat wel doet. Wil/kan de baas dat niet dan moet hij/zij die opmerking niet maken.

Ik denk dat je idd misbruikt wordt. Gewoon je pauzes nemen en op tijd naar huis.
Het kan namelijk gewoon zijn dat zij je teveel werkzaamheden geven op een dag. En dat is dus niet realistisch. Heeft dan ook niets te maken met hoe hard je werkt, maar met de werkdruk. En hoe harder jij eraan trekt hoe meer werk je op je bord krijgt. Want dan kan er vast nog wat bij, blijf je op je tenen lopen en zal je het nooit goed genoeg doen.

Over werken bij hoge temperaturen moet je eens op een site van de Arbo kijken. Daar staat vast wel wat over. Ook zij hebben voor hun personeel zich te houden aan de Arbo richtlijnen. Met zulk warm weer zou het heel normaal zijn om bv te starten om 06.00 uur zodat je eerder kunt afronden.

En een hele dag onkruid steken op de wei bij 30 graden vind ik persoonlijk gewoon asociaal en onmenselijk om te verlangen van iemand, ook al is het een klus die wel moet gebeuren uiteindelijk. Zij moeten voor jou de arbeidsomstandigheden daarop aanpassen. Het maakt voor hen echt niet uit als jij zo'n klus in de vroege ochtend en avond doet bv.


Je zult echt assertiever moeten zijn en voor jezelf opkomen. Er wordt hier duidelijk over je heen gelopen.

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:19

Cowgirl schreef:
Mijn tip: Andere baan zoeken.
Je word hier gewoon gebruikt dat is duidelijk.


Ga ik in mee...

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:20

Dat je het leuk vindt om daar te werken snap ik niet, je wordt niet gewaardeerd, bekritiseerd, krijgt daarbij geen info over hoe het dan wel zou moeten, werkt standaard gigantisch over en ik vermoed dat je ook een waardeloos salaris krijgt. Waarom zoek je niet iets beters?

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 08:34

Dit is geen werkgever, dit is een slavendrijver.
Heel snel weg gaan daar.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:46

Roodvos schreef:
Dit is geen werkgever, dit is een slavendrijver.
Heel snel weg gaan daar.

Als het écht een slavendrijver zou zijn kan TS daar niet weg.

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:48

Waarom niet? Er staat als t goed is een opzegtermijn in t contract?

<3 Sneakers <3

Paardenfann4
Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 09:48

Kinke schreef:
Dat je het leuk vindt om daar te werken snap ik niet, je wordt niet gewaardeerd, bekritiseerd, krijgt daarbij geen info over hoe het dan wel zou moeten, werkt standaard gigantisch over en ik vermoed dat je ook een waardeloos salaris krijgt. Waarom zoek je niet iets beters?


Dit inderdaad. Waarom laat je je in hemelsnaam zo behandelen voor een paar rot centen? Ik zou gauw wat anders zoeken en wat meer op je strepen gaan staan.

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:08

Wettelijk... cao of niet heb je recht op elke 2 uur kwartier pauze bij een werkdag van 8 uur is dat 2x een kwartier koffiepauze en 1x een half lunchpauze. Wordt er langer dan 8uur gewerkt komt daar elke 2uur een kwartier pauze bij.

Werken met warmte zegt de wet eigenlijk alleen dat werkgever vanaf 25 graden maatregelen dient te nemen om werknemer tegen de warmte te beschermen. Bv door extra koeling te regelen. Werktijden te verschuiven en extra drinkpauzes in te lassen...

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:19

Geen contract en je werkt er al een jaar -O- . Werk je zwart dan?
Ze maken gebruik van je drang om iedereen een plezier te doen. Je baas is niet achterlijk hij heeft al lang door dat wanneer hij jou onzeker maakt je alleen maar harder gaat werken.

Heel snel weg en een fijne baas zoeken die je wel met respect behandeld.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:20

Je baas buit je uit, maar jij laat je uitbuiten.
Wees assertief, kom voor jezelf op of ga leren op je strepen te staan, want zo krijg je bij je volgende werk hetzelfde probleem.

[o]

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 10:58

Horsy83 schreef:
Geen contract en je werkt er al een jaar -O- . Werk je zwart dan?
Ze maken gebruik van je drang om iedereen een plezier te doen. Je baas is niet achterlijk hij heeft al lang door dat wanneer hij jou onzeker maakt je alleen maar harder gaat werken.

Heel snel weg en een fijne baas zoeken die je wel met respect behandeld.


Misschien lees ik eroverheen maar waar lees je dat ze geen contract heeft?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:10

Horsy83 schreef:
Geen contract en je werkt er al een jaar -O- . Werk je zwart dan?
Ze maken gebruik van je drang om iedereen een plezier te doen. Je baas is niet achterlijk hij heeft al lang door dat wanneer hij jou onzeker maakt je alleen maar harder gaat werken.

Heel snel weg en een fijne baas zoeken die je wel met respect behandeld.


Bovendien hoeft ze ook geen contract te tekenen. Alleen een ondertekend loonheffingskortingpapiertje volstaat voor de belastingdienst.

Maar ts heeft volgens mij gewoon een contract.

Wel zou ik de ts aanraden heel goed in haar contract te kijken hoeveel uur je normaal moet werken. Stoppen met je pauzes inleveren en stoppen met die overuren want dat is gewoon not done. En als hij dan moeilijk gaat doen zeg je maar dat je een contract wilt met meer uren of een hoger uurloon als hij moeilijk doet om je snelheid. Wees maar een beetje brutaal hoor! Hij is immers ook niet zacht voor jou . ( ga niet in op een nul uren contract! Want dan kunnen ze je zo 45 uur laten werken in een week. En daarna weken lang gewoon niet inroosteren).

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:12

Polly schreef:
Horsy83 schreef:
Geen contract en je werkt er al een jaar -O- . Werk je zwart dan?
Ze maken gebruik van je drang om iedereen een plezier te doen. Je baas is niet achterlijk hij heeft al lang door dat wanneer hij jou onzeker maakt je alleen maar harder gaat werken.

Heel snel weg en een fijne baas zoeken die je wel met respect behandeld.


Misschien lees ik eroverheen maar waar lees je dat ze geen contract heeft?


Je hebt gelijk! Ik had de eerste zin van het eerste antwoord maar half gelezen.

Excuses! Maar neemt niet weg dat dit geen gezonde werksfeer is.

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:16

daantjuhhh schreef:
Ik zou zeggen zoek wat anders

Ik heb ook in de paarden gewerkt
Ik werk nu op kantoor, verdien het dubbele, werk 20 uur minder. En mijn inzet wordt gewaardeerd.

In die paardenwereld moet je geluk hebben met je werkgever.
Er zijn ook zat goede. Maar er zijn er ook veel die misbruik maken van de situatie.

Toen ik werkte voor een bekende springruiter moest ik zoveel doen op de zaterdag als hij er niet was daar we van 8 uur smorgens tot savonds 8 uur werkte. Met 1X 20 minuten pauze en dat voor een hongerloontje.

Ik heb ook bij een dressuurruiter gewerkt waar het heel anders ging.
Ja daar was het ook kneiterhard werken, maar daar werd het wel gewaardeerd.

Dit zou mijn verhaal ook kunnen zijn! Na een paar jaar vond ik mijn droombaan ineens helemaal niet meer zo leuk. Soms kun je je hobby, beter hobby laten.

Maar ik kon trouwens wel in overleg mijn dag even anders indelen. Vroeger beginnen, eventueel 's avonds nog wat doen en dan de middag vrij. Maar er waren ook dagen met 30 graden waarop het hooi of stro van het land moest en dan was ik er natuurlijk gewoon bij.

Dus kijk of je het gesprek aan kan gaan.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:39

Bolllletje schreef:
Suzanne F. schreef:
Snel weg daar. Je wordt duidelijk gebruikt en zelfs uitgebuit. Er zijn zat bedrijven waar je wel gewoon netjes behandeld wordt.
Je zou ook eerst terug naar school kunnen, is misschien ook niet heel onverstandig.

Waarom terug naar school?


Meerdere redenen. Met een goede opleiding hoef je ook niet in deze situatie terecht te komen.
En aan je teksten te zien krijg ik het idee dat het misschien niet onverstandig is om door te leren. Het is echt moeilijk om in deze wereld je geld te verdienen zodat je op eigen benen kan gaan staan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Bolllletje
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-07-18

Re: Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 16:24

Ik heb een afgeronde 4 jarige mbo opleiding gedaan.

Ik ben alleenstaand werkend moeder. Die niet afhankelijk is van de allimentatie van ex.

De reden dat ik niet goed durf op te komen heeft te maken met 7 jaar misbruik en huiselijk geweld. Niet omdat ik dom ben.


Iedereen hier zegt dat ik over me heen laat lopen en dat baas een ** is. Maar ik heb er destijds zelf voor gekozen die overuren te draaien. Liever overuren en een tevreden baas dan betijds naar huis en "gedoe".

Baas is nooit boos of onredelijk geweest als het niet af was. Echter trek ik me dat ontzettend aan als hij zegt dat er meer af had gekund..

Hun inzien zijn overuren niet nodig en kan het binnen de tijd af.


Ik vraag me enkel af hoe het wettelijk precies allemaal zit. Dit omdat ik mezelf afgelopen week voorbij ben gelopen met de warmte.

Ik wil werkgever niet zwart maken. Want het zijn echt aardige mensen! Hun inziens ben ik gewoon net niet hoe het volgens hun kan zijn..
Wel houden ze rekening met me als ik bijv ziek ben en daardoor langzamer ben e.d. ik zie ze niet als slavendrijvers :)

Ik heb hier een hoop tips gekregen die zeker voorgesteld gaan worden! Zeker het idee om dingen zoals onkruid plukken smorgens vroeg te doen!

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:39

Alleenstaand moeder!! En je kind dan??? Wanneer jij je schuldig wilt voelen zou het eerder die kant op haan dan je baas. Probeer eens aan je instelling te werken, vooral door je voorgeschiedenis zou een aantal therapeutische gesprekken niet verkeerd zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Re: Vraag betrelfd stalhulp/warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:54

Je hoeft je werkgever niet te verdedigen. Ik denk ook dat het handig is om hulp te zoeken bij het verwerken van wat je mee hebt gemaakt. Of iemand waar je mee kan praten. Een vriendin van mij had hetzelfde. Die kwam uit een relatie waarin ze geslagen werd. Ze roept nog steeds (20 jaar later) waar ze zo’n goede baan, vriend en vriendinnen aan verdient heeft. We hebben het er zo vaak over gehad, maar het oude zeer zit diep. Zo zonde zo’n fantastische meid, maar het blijft sluimeren. Maar ik ben al lang blij dat ze het mooie steeds meer toe laat.


Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:57

Het eerste wat ik deed toen ik alleenstaande moeder werd is een HBO opleiding volgen en solliciteren naar een stabiele kantoorbaan. Zekerheid en een vast inkomen stonden op 1. Naast die baan kan je altijd nog iets in de paarden doen als je het leuk vindt. Maar met een kindje heb je verantwoordelijkheid en dat is buiten het financiële ook zelf gezond blijven.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karma_k en 28 bezoekers