Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 12:17

dagblad van het noorden
Overige
Ingezonden door bokker Bonnelover

Brandweerlieden van de post Gieten hebben, terwijl de vlammen al uit het dak sloegen, samen met de eigenaar twee paarden gered uit een boerderij aan de Hoofdstraat in Drouwenerveen.

,,De paarden wilden de stal niet uit. Ze gingen telkens weer terug het brandende pand in. Het waren een merrie en hengst. Nou, zo’n hengst haal je niet zomaar bij z’n merrie weg’’, vertelt Robert Aarbodem, een van de betrokken brandweerlieden. Tijdens de reddingsactie stortte een deel van het dak van het achterhuis in. ,,We waren net op tijd en het ging maar net goed’’, zegt Aarbodem.

Geen redden meer aan
Ook de16-jarige hond van de alleenstaande bewoner heeft de boerderij levend verlaten. Voor de brandweer, die met veel mensen en materieel uitrukte, was er wat de boerderij zelf betreft geen redden meer aan.

,,Toen we aankwamen, kwam er al allemaal rook uit het pand. Binnen de kortste keren was het een uitslaande brand en stond de hele boerderij in brand. Voor ons zat er niets anders op dan ons te richten op de omliggende schuren. Die staan dicht op het woonhuis, maar hebben weinig schade opgelopen’’, zegt officier van dienst Jurrien Hummel.

Van de boerderij staat alleen de voorgevel nog overeind. Volgens een deskundige van Salvage moet het pand als verloren worden beschouwd.


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:28

Ach jeetje. Heel veel sterkte voor de bewoners. Fijn dat ze de dieren hebben kunnen redden maar je huis zo verliezen is toch wel echt een tragedie!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:43

vreselijk. denk dat de hengst niet achter de merrie aanzat in de trend van hey een merrie.
het is dus echt zo dat ze weer een hun stal in willen rennen.. vreselijk.

gelukkig dat de bewoner en zijn dieren het overleefd hebben. wel balen van het huis.

edit ook nog mazzel dat ze eruit waren toen de boel instorte
Laatst bijgewerkt door Christiene op 22-07-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

The end

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:45

Erg ja. Maar gelukkig geen dode mensen of dieren.De rest is te vervangen.

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:45

Wat ongelofelijk vreselijk voor de mensen :( En echt respect voor de eigenaren dat ze hun dieren uit de brandende en instortende stal hebben gered.

Hey, jij ook hier?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:47

Wat verschrikkelijk... bijna alles kwijt...

Maar wat een helden, de paarden nog in veiligheid te kunnen stellen!

Godzijdank zijn er zo te horen geen gewonden gevallen

Steppe

Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:25

Vreselijk zo'n brand gelukkig voor de dieren goed afgelopen hulde aan eigenaren en brandweer voor het redden van de paarden.

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:52

anjali schreef:
Erg ja. Maar gelukkig geen dode mensen of dieren.De rest is te vervangen.


Nou niet altijd. :o

Mijn moeder is overleden, dus als mijn vaders huis afbrand dan zijn we bijna alle foto’s, sieraden etc van haar kwijt.

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')


tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:53

Een nachtmerrie om zoiets mee te maken, maar super dat er alleen materiële schade is en mens en dieren gespaard zijn.

Die brandweermannen zijn helden en verdienen een lintje!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:08

tabaflab schreef:
Wat ongelofelijk vreselijk voor de mensen :( En echt respect voor de eigenaren dat ze hun dieren uit de brandende en instortende stal hebben gered.

Alleenstaande man staat er.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Boerderij brandt volledig uit; paarden ternauwernood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:44

Wat onverantwoord dan om dat pand in te gaan.. ik neem aan dat de brandweer toch ook wel het leven van de mannen boven dat van een paard stelt. Dus dan was het een inschattingsfout?

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Nikass

Berichten: 16545
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 21:48

Kaitlyn schreef:
anjali schreef:
Erg ja. Maar gelukkig geen dode mensen of dieren.De rest is te vervangen.


Nou niet altijd. :o

Mijn moeder is overleden, dus als mijn vaders huis afbrand dan zijn we bijna alle foto’s, sieraden etc van haar kwijt.


Inderdaad, beetje kort door de bocht.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 22:13

anjali schreef:
Erg ja. Maar gelukkig geen dode mensen of dieren.De rest is te vervangen.


Zelf brand gehad en niet alles is te vervangen. Wij zijn bijvoorbeeld alle foto’s van vroeger kwijt geraakt.

Heel veel sterkte met het verlies en het proces waar de eigenaar nu in komt te zitten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Balou_k, djodjodjo, Fabienne_Z, hesterve, LaDonna75, M_arjolein, Marcella, Roulette_, SuusvL, xSalina en 40 bezoekers