Jouw bruidsjurk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:04

@ fohadie is inderdaad een kerk. Is in Bolsward. Die kerk is afgebrand en ze hebben de restanten laten staan en daar een glazen koepel op gebouwd. Ook heel blij dat we dat als fotolocatie hebben gekozen!

De dag was prachtig. Super weer en we trouwden op een klipper (frisius van adel voor de nieuwsgierigen onder ons) en het was gewoon geweldig. Heerlijk kunnen zeilen, iedereen was relaxed. Zijn ook echt midden op het IJsselmeer getrouwd. Ambtenaar heeft er een prachtige ceremonie van gemaakt en ook het feest hadden we aan boord en was top. Hebben er heel bewust voor gekozen een select gezelschap uit te nodigen en die de hele dag mee te nemen en dat was voor ons perfect.

Even voor het idee van de locatie
Afbeelding
Afbeelding

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!


fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:43

Wat mooi! En ik meende idd de kerk van Bolsward te herkennen. Bijzondere plek vind ik, met de glazen koepel.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:57

Hoe lang van te voren zijn jullie jurken gaan passen?
Ik hoorde bij een winkel ongeveer een jaar vooraf? Klinkt me zo lang!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:06

Productietijd is gemiddeld 6-7 maanden. Dan moet je nog een paar maanden rekenen voor aanpassingen/retouches, want die zijn ook niet altijd met één keer goed. Ervan uitgaande dat het misschien een paar weken/maanden duurt voordat je iets vindt (niet iedereen vindt de eerste keer haar droomjurk) is een jaar zeker een goede termijn.

Om je een idee te geven: ik heb op 5 augustus gepast en beslist, 3 maart eerste passessie, 6 juni tweede passessie, 12 juli derde passessie en de jurk mee gekregen, 4 augustus trouwen we.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

iirrssjjee

Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:07

vec schreef:
Hoe lang van te voren zijn jullie jurken gaan passen?
Ik hoorde bij een winkel ongeveer een jaar vooraf? Klinkt me zo lang!


Ik anderhalf jaar (trouwen in september 2019, ben al geweest). Met een beetje pech heeft je jurk al een levertijd van 9 maanden. Dan moet hij nog vermaakt worden, kost vaak ook 6 weken, dus heb je eigenlijk nog maar 1,5 maand "speling". Dan vaak nog een laatste doorpas 2 weken van te voren...

Dus een jaar is echt niet heel erg lang hoor hihi

Selina

Berichten: 14219
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:08

vec schreef:
Hoe lang van te voren zijn jullie jurken gaan passen?
Ik hoorde bij een winkel ongeveer een jaar vooraf? Klinkt me zo lang!


11 maanden van tevoren.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:33

Ik ben nu bezig en trouw in april.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:38

Ik was vols mij 10 maand vt voren en dat was nog best op tijd. Ik ben in oktober wezen kijken en in januari was mijn jurk al binnen.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:56

Mmm oké.

We gaan volgende week de datum overleggen of het kan en dan eens bedenken voor jurkdata.

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:47

Hoe hebben jullie de winkel gekozen om voor een jurk te gaan kijken?

Ik neig naar Koonings, 45 min rijden van huis. Ann en John zit op 25 minuten rijden.

Zijn ze te vergelijken als winkel?
Wil geen standaard jurk.

Nienketje17
Berichten: 294
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Onder Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:42

vec schreef:
Hoe hebben jullie de winkel gekozen om voor een jurk te gaan kijken?

Ik neig naar Koonings, 45 min rijden van huis. Ann en John zit op 25 minuten rijden.

Zijn ze te vergelijken als winkel?
Wil geen standaard jurk.


Koonings heb ik verschillende verhalen over gehoord. Van mensen die goed gehopen zijn tot mensen die er niet over te spreken waren.

Zelf ben ik geslaagd voor mijn jurk in Uden bij van de Wetering (www.debruidsboutique.nl). Ben bij hun geweest met mijn schoonzus toen zij trouwden. Hele fijne winkel met vriendelijke medewerkers. Verder zit in Uden ook nog de Bruidsgalerie.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:15

Ik heb mijn jurk besteld

Ben uiteindelijk nog bij Koonings geweest. Super mooie zaak, alleen al voor de beleving erg leuk om te zijn geweest. Hoewel ik ze qua prijzen niet helemaal transparant vind. Heb daar maar 1 jurk aan gehad, maar dat was meer omdat ik al heel veel aan had gehad en precies wist wat ik wil en wat mooi stond. Die jurk was alles hoe ik het van te voren had bedacht. Toch ben ik gegaan voor de jurk die ik als eerste gezien heb, kreeg het niet uit m’n hoofd. Ben er erg blij mee!

Voor mij is t 10 maanden van te voren, had ook nog wel later gekund.


Ladyson

Berichten: 3211
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 13:29

Hmm dat qua prijzen niet helemaal transparant zijn, vond ik wel bij meerdere winkels. Ook het aankrijgen van bruidslingerie/schoenen en er "vanuit gaan" dat je die gewoon koopt. Een Zalando voor trouwjurken had echt wat voor mij geweest :D .

@ vec, ik kon niet echt wijs worden van de verschillen tussen de winkels aan de hand van de websites.. Ik heb vooral naar de recensies en prijzen gekeken voor jurken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:12

De bruidslingerie vond ik juist wel heel erg fijn om meteen met de jurk te passen. Ik heb een behoorlijke voorgevel en wil geen rollade met uitpuilende velletjes worden. Ik kreeg hierdoor meteen een goed beeld van hoe het uiteindelijk eruit zou komen te zien en wat wel of niet mogelijk is qua jurken.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 18:56

Voor de dames die al een tijdje getrouwd zijn, wat hebben jullie gedaan met je jurk?
Ik zit een beetje in twijfel of ik hem nu zal verkopen of toch houden. Ik ga hem toch nooit meer aan doen en nu hangt 'ie maar op zolder bij mijn ouders maarja, it's so pretty <3 En dan denk ik weer neh ik verkoop hem niet :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:05

Ik maakte voor de grap een opmerking dat ik hem wilde verkopen en manlief direct: 'NOOIT!'
Dus.. duidelijk :') Hij hangt momenteel bij mijn schoonouders.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

StormTitan

Berichten: 277
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: Best place on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:09

Bij mij hangt hij gewoon in de kast...wil er nog een fotoshoot met mijn dochter mee doen, wanneer ze wat ouder is. Ongeveer dit idee <3
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:11

Op TLC heb je het programma 'I found the gown' en zoiets zouden ze ook in NL moeten hebben.
Dus nieuwe jurken die een seizoen of een paar seizoenen oud zijn gewoon voor een bodemprijs verkopen.
Bijvoorbeeld van 2000 euro voor 499 euro ofzo :P
Er zijn imo te weinig outlets.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:51

Cayenne schreef:
Op TLC heb je het programma 'I found the gown' en zoiets zouden ze ook in NL moeten hebben.
Dus nieuwe jurken die een seizoen of een paar seizoenen oud zijn gewoon voor een bodemprijs verkopen.
Bijvoorbeeld van 2000 euro voor 499 euro ofzo :P
Er zijn imo te weinig outlets.

Ik zie een kans <<)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:53

_O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Prairy
Berichten: 8984
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:25

Ik wilde hem ook verkopen maar nog steeds niet gedaan.

Nu heb ik hem in april gedragen naar een fantasy festival en in september (als ik er dan nog in pas, 3mnd verbouwen en op magnetron voer leven is niet bevorderlijk voor de lijn...) trek ik hem lekker nog een keer aan. Blijft een mooie aparte jurk, geen standaard witte bruidsjurk dus als ijskoningin kan ik me daarin prima vertonen ;)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:30

Aranel schreef:
Voor de dames die al een tijdje getrouwd zijn, wat hebben jullie gedaan met je jurk?
Ik zit een beetje in twijfel of ik hem nu zal verkopen of toch houden. Ik ga hem toch nooit meer aan doen en nu hangt 'ie maar op zolder bij mijn ouders maarja, it's so pretty <3 En dan denk ik weer neh ik verkoop hem niet :')


Lees af en toe mee, en toevallig is dit waar ik nu ook tegenaan loop. Heb op mp zo'n paspop gezien en lijkt mij erg leuk om daarop te doen, maar dan is de volgende vraag weer, gaat dat passen en waar zet je het neer? Had ook een behoorlijke wijde jurk, dus even in een hoekje kan dan ook niet. Maar nu hangt ie in een hoes op zolder, en dat vind ik ook weer zonde....


Afbeelding

Anoniem

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:31

Blijft een prachtige jurk Tess!!!

dondeyne

Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:30

Haike, zag foto's voorbij komen op fb, wat zagen jullie er mooi uit samen! :)

Ik baal als een stekker, tijdens mijn zoektocht was er één jurk die er echt helemaal uitsprong vanaf het plaatje (ik weet dat dat iets anders is dan aan maar toch.. ik had hem graag gepast) en die blijkt niet meer leverbaar omdat de fabrikant failliet is! Het gaat om een jurk van Villais.. Ik heb dus maar een pasafspraak gemaakt bij Koonings voor een alternatief. Mocht ik daar niet slagen voor een betaalbare jurk heb ik nog twee speciaalzaken op het oog in de romantische stijl (in Maastricht en Brussel), maar zou het liever binnen een lager budget houden.. Nog twee weken *\o/*
Laatst bijgewerkt door dondeyne op 27-07-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:31

Op een paspop is leuk, maar het wordt dan ook een stofnest en het staat idd flink in de weg.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert