Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:10

Hai Bokkers!

Graag wil ik een vliegengordijn aanschaffen voor de buitendeur. Heeft iemand ervaringen of tips voor een goed vliegengordijn wat ook nog eens betaalbaar is? Ik kom op internet alleen maar hele dure tegen :=.
Ik bedoel echt zo'n gordijn van bamboe/plastic, niet zo'n horgordijn met magneetjes.

De Xenos had er vroeger veel, maar kan ze nu niet meer vinden...

Wie heeft de tip :D?


tienus63

Berichten: 11734
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:26

Wij hebben al jaren zo’n dure. Zon’n kralen/kokertjes geval. Rond €100 zijn die.
Blijkt zijn geld wel waard te zijn.
Heeft gewicht, dus waait niet continu bij ieder vlagje wind heen en weer zodat vliegen er alsnog makkelijk doorvliegen. Huisdieren lopen er gemakkelijk door heen.
Berg hem ieder na ieder seizoen weer op.
Hangt nu voor 4e of 5e jaar.
Vriendin van mij heeft de eerste meer dan 12 jaar gehad, 5 honden die er met regelmaat doorheen stuiven.
Daarvoor had ze zo’n dikke ‘kattestaart’ gordijn. De kokertjes variant bevalt beter.

#trotsoponzeboeren

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:28


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:29

@tienus63

Ik ga straks eens kijken bij de bouwmarkten of zoiets misschien niet toch beter is. Vind het wel veel geld voor een vliegengordijn.

@Prrrr

Deze had ik gezien, maar vraag me af hoe goed die is. Ik kon hem bij Xenos zelf niet vinden hier. Bedankt in ieder geval!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:30

O sorry - ik heb er nog een link bijgezet. Vooral Kitsch Kitchen levert hilarische resultaten op :))

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 11:33

Prrrr schreef:
O sorry - ik heb er nog een link bijgezet. Vooral Kitsch Kitchen levert hilarische resultaten op :))


Zeg dat :') Wat een hilarische printjes komen er voorbij := :')


annibel

Berichten: 1190
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:55

Je kan beter een wat duurder gordijn kopen omdat die veel beter van kwaliteit zijn..
Een goedkope van bijvoorbeeld action of xenos doe je veel minder lang mee dus uiteindelijk is het duurder..
Deze gordijnen zijn het fijnste;
https://www.vliegengordijnen.shop/nl/
Hebben veel soorten en zijn echt hele goede kwaliteit! Ze gaan meestal wel 10 tot 15 jaar mee!

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 12:02

Ik gebruik nu bijna 8 jaar alweer een vliegengordijn van Sunart. Wel prijzig, dat zeker, maar wat een plezier en genot ermee! Geen enkele vlieg in huis te bekennen, blijft mooi ook qua kleur, en je kunt het wassen in de machine.
Voorheen kocht ik goedkopere van Xenox, die waren hier in no-time af en stuk. Na mijn verhuizing waren mijn deuren te hoog voor een standaard maat en hield ik te veel ruimte over aan de onderkant. Deze van Sunart kan ik gemakkelijk precies op maat maken voor elke deur.
Ik vind het de aanschaf nu na 8 jaar gebruik, meer dan waard :j

tienus63

Berichten: 11734
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:06

Ik vind het ook veel geld, maar het is een aanschaf in de categorie ariat jodpurs en de Tri tec vliegen spray, hartstikke duur maar kwalitatief top!
Aanschaf voor jaren!
Edit typo

#trotsoponzeboeren

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 14:15

Toch maar eens overleggen met manlief dan ;)!

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:20

Formido heeft ze in de aanbieding, weet alleen niet of het voor de volgende week ook is. -25%

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:02

Coconut schreef:
Toch maar eens overleggen met manlief dan ;)!

Je zou je neus ook eens om de hoek kunnen steken op Marktplaats. Ik weet dat ze daar ook aangeboden worden. Dat kan je, van welk merk dan ook, een aardige cent besparen ;-)

Ik heb geen idee hoe het bij een ander merk zit. Van Sunart weet ik dat je alle deeltjes los kunt kopen. Dus is een streng toch stuk gegaan, dan kun je deze moeiteloos vervangen.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:08

Die zware werken natuurlijk wel een stuk beter tegen vliegen ivm veel minder flapperen met wind, maar ik vraag me af of ze ook nog werken tegen muggen als je 's avonds de deuren tegen elkaar open hebt staan en wellicht de TV of een lampje aan hebt.

Volgens mij neemt een mug dan wel de moeite om op het gordijn te landen en dan door een gaatje heen te kruipen?

annibel

Berichten: 1190
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:12

pmarena schreef:
Die zware werken natuurlijk wel een stuk beter tegen vliegen ivm veel minder flapperen met wind, maar ik vraag me af of ze ook nog werken tegen muggen als je 's avonds de deuren tegen elkaar open hebt staan en wellicht de TV of een lampje aan hebt.

Volgens mij neemt een mug dan wel de moeite om op het gordijn te landen en dan door een gaatje heen te kruipen?


Zo’n vliegengordijn werkt idd niet tegen muggen, alleen bijv een hor houdt ook muggen tegen. Maar dat is dan weer niet handig met doorlopen, helemaal als je dieren of kinderen hebt kan je elke keer dat ding open doen..

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:16

Ja dat is het hem, de ideale "vliegendeur" heb ik ook nog niet gevonden -O-

Hordeur spreekt me het meeste aan om echt al dat beestenspul buiten te houden. Hier waait het best hard en allerhande andere systemen wapperen dan alle kanten op en dan werkt het niet.

Zou je een heel zwaar en heel erg dicht gordijn kunnen nemen maar dan komen er toch nog wel wat beesten binnen. En het lijkt me ook niet zo praktisch als je de boel lekker door wilt laten waaien, bvb. na zo'n hete zomerdag wat frisse lucht in je huis. Dan waait het een stuk beter door met een hordeur :)

Maar met er doorheen lopen / huisdieren / kleine kinderen is dat weer niet ideaal.
Denk dat ik maar ga kijken voor een hordeur met een hele hoge "schopplaat" en een kattenluikje er in :P

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:24

Hier een hor met magneetjes. Op zich een heel goed ding, want hij blijft goed dicht zitten. Monteren was ruk, we hebben heel veel extra schroeven erin gedaan omdat de stof steeds maar los kwam. Maar nu perfect, ook als je alles tegen elkaar open zet. Wel lastig met borden naar binnen lopen...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 10:24

Hier komt hij te hangen in de tuinkamer (drive in woning). Wij wonen die op de 1e verdieping met horren ;). Een hordeur in de tuinkamer is inderdaad onhandig met erdoor lopen e.d..

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:31


SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:37


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:37

Heb er een zonder magneten, met 5 lange horstrips en gewicht aan de onderkant, zat een hordeur in dit huis, maar ja, daar konden de kat en hond niet doorheen....
Dus nu zo'n simpele, werkt goed trouwens als de hond niet op de deurmat ligt te pitten met haar kop in het gordijn, waardoor hij stukje open blijft.

LIjkt op die die Ipsilonka als link heeft staan, geloof dat de mijne bij de Lidl of Hornbach weg komt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:51


SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 20:56

Afbeelding

We zijn eruit! We gaan deze halen van Sun-Arts. Makkelijk er weer af te halen ook straks :)

DubbelFun

Berichten: 88470
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:56


Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:13

Die van de foto , kattenstaarten heb ik ook gekocht voor 24.95 bij de big bazar. lelijk maar werken wel
De aldi heeft vanaf donderdag zo`n panelen in de reclame die ga ik nog erbij halen voor bij de tuindeuren 2 naast elkaar
ik schrok mij ook rot wat zo`n kralengordijnen kosten, zo rond de 100 euro beginnen die pas en ik vind ze meestal ook nog lelijk

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Goed en betaalbaar vliegengordijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:18

Die kattenstaarten worden wel heel smerig :=

Mijn ouders hebben deze gehad en zijn nu overgestapt op een zwaar kralengordijn en dat vind ik echt een stuk fijner om doorheen te lopen dan dat gore kattenstaartding :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fleuribelle en 21 bezoekers