CHIO Aken 2018: Jeanine Nieuwenhuis wint U25 Kür

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

CHIO Aken 2018: Jeanine Nieuwenhuis wint U25 Kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-18 21:19

knhs
Dressuur

Afbeelding

Met een imponerende proef heeft KNHS Talententeamlid Jeanine Nieuwenhuis bij het CHIO Aken de U25 kür gewonnen. Samen met TC Athene kwam Jeanine tot een score van 78.075%.

Van oor tot oor stralend nam de in Aken debuterende Nieuwenhuis de felicitaties in ontvangst. “De dingen die Athene goed kan, die deed hij niet goed maar geweldig”, vertelt Jeanine. “De wissels om de twee en het uitstrekken in galop bijvoorbeeld, hij bleef maar gaan en kwam ook weer zo makkelijk terug naar een hele kleine pirouette. Echt geweldig, hij blijft me iedere keer weer verbazen."

"Aken is echt iets anders dan alles wat ik al hiervoor gedaan heb. Athene lijkt er ook wel nog meer power van te krijgen om in deze entourage te mogen lopen. Door dat beetje extra werd het rijden eigenlijk alleen maar makkelijker dan normaal. De eerste dagen ging het ook goed, maar niet zoals vandaag. Ik heb iedere keer mijn proeven goed terug gekeken op de video en daar heb ik veel aan gehad. Dat maakte me scherper en ik begreep goed wat er op de protocollen stond. Het voelde al best makkelijk, maar het zag er soms nog best sterk uit. Nu was ik er op gebrand om het er makkelijker uit te laten zien, en dat is gelukt.
Ik heb met Athene al veel gewonnen, maar dit is echt iets speciaals. Verschillende mensen hadden al gezegd dat Aken echt anders was dan al het andere, dat is ook echt zo. De hele sfeer en de manier waarop het publiek meeleeft, echt geweldig. Als je ook bij het springen kijkt eerder deze week, dan gaat alles los. De baan is ook gigantisch, ik houd daar wel van en mijn paard gelukkig ook.”

Maxime van der Vlist sloot Aken 2018 ook af met een zeer goed gevoel. Met haar Bailey reed ze een goede kür, waarmee ze op plaats zeven kwam. “Ik ben heel tevreden, hij liep veel beter dan de andere dagen hier. Echt iets anders heb ik niet gedaan, ik ga er altijd vol voor. Gelukkig lukte het vandaag gewoon weer allemaal. Nu deze lijn door zetten en op naar het NK volgende week.”

Ook Geert Hofland, de derde Nederlander die aan de start kwam, kan tevreden terugkijken op zijn Aken debuut. Zijn doelstelling was om de kür te mogen rijden en daar is hij ruimschoots in geslaagd. De al 22-jarige Oswin heeft niet de power van de andere twee Nederlandse paarden, maar met een heel vriendelijk ogende en technisch zeer correct uitgevoerde oefeningen kwam Geert op ruim 70% en een mooie 10e plaats.

Uitslag kür U25 CHIO Aken:
1.Jeanine Nieuwenhuis – TC Athene, 78.075 %
2.Juan Matute Guimon (Spa) – Don Diego Ymas, 76.515%
3.Lisa-Marie Klossinger (Dui) – FBW Daktari, 76.300%
7.Maxime van der Vlist – Bailey, 72.715%
10. Geert Hofland – Oswin, 70.985%

Kijk hier voor de volledige uitslag.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: CHIO Aken 2018: Jeanine Nieuwenhuis wint U25 Kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:16

Ik heb de proef gezien via linkje op Facebook (ruiters in oranje).

Het zal weldegelijk een goede proef zijn geweest. Maar ik vond het geen genot om naar te kijken. Ietsmetkinopdeborst.