Azoren tips

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26789
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Azoren tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 15:45

Volgend jaar willen we met mijn ouders op vakantie.
Ze zijn nog nooit met het vliegtuig geweest.
We zitten nog wat na te denken over de bestemmingen.
Griekenland ben ik bekend mee en vind ik erg leuk. Maar kan wel erg warm zijn voor de oudjes.
Nu kwam ik de Azoren tegen en dat lijkt mij prachtig.
Mijn ouders zijn niet van de mega steden en drukte. Maar vinden het wel leuk om de drukte te kunnen opzoeken. En ze willen wel wat kunnen ondernemen en zien.
Een dagje strand vinden ze leuk. Wandelen. Lekker uit eten. Natuur. Enz.

Zouden de Azoren wat kunnen zijn?

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Azoren tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:16

Mijn ervaring is dat je er vooral heerlijk kunt wandelen. Strandjes zijn er wel, maar heel weinig. Wij hebben 1 dagje strand gedaan.
Drukte is er niet heel veel waar wij waren (Ponta Delgada). Wel wat terrasjes enzo. Het eten viel ons een beetje tegen, er was 1 restaurant waar het wel heel lekker was, maar de anderen vielen echt tegen.
Dr wandelingen (over het hele eiland waar Ponta Delgada ligt) waren wel echt prachtig! Je kunt de meeste wandelingen ook prima zonder gids te doen zodat je lekker je eigen gang en tempo kunt gaan, als je een taxi besteld/auto huurt. Hele mooie, ongerepte natuur, weinig mensen, maar wel duidelijke paden (en soms ook enigszins heftige stukken).
Daarnaast zijn we ook een dagje gaan walvis kijken en zwemmen met dolfijnen. De walvistocht was heel indrukwekkend, de dolfijnen vond ik de prijs niet echt waard (3x het water inspringen vanaf de boot en proberen mee te zwemmen met de dolfijnen. De 1e keer ben je helemaal ondersteboven van koude water en die miste ik volledig. De andere 2 waren wel wat beter, maar ik had meer verwacht)

Misschien dat je hier wat aan hebt voor je keuze :)

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:32

Wij zijn op Sao Miguel geweest (Ponta Delgada). De natuur is heel mooi! Verder niet heel druk, van de stad moet je je niet al te veel voorstellen. Het is niet de ideale plek voor een strandvakantie. Wij zijn ook maar één dag aan een strand geweest (niet gezwommen ivm hoge golven). Je kan er zeker erg mooi wandelen! Een auto huren is wel aan te raden anders mis je veel van het eiland. Eten zou ik zo niet kunnen zeggen.. Wij zijn niet veel uiteten geweest. Verder hebben wij dolfijnen/walvissen gespot vanaf een boot en paard gereden. Beiden erg leuk! Het kan er wel warm en redelijk benauwd zijn (bij ons was het de hele week 21/25 graden maar het voelde een stuk warmer). Er kan ook veel regen vallen (vier seizoenen op één dag werd mij ook wel gezegd). Ze hebben er nogmaals wel echt prachtige natuur. :)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:35

Ik kan je Terceira van harte aanbevelen! Ben er begin mei geweest. Prima weer al zei internet van niet. Terceira is cultuur. Meer dan de andere eilanden. Heerlijk rustig. Bijzonder weinig toeristen. Eten en drinken erg goedkoop behalve in het hotel. Daar betaal je de hoofdprijs. In het stadje 16 a 22 euro met zn 2 eten en drinken (diner). Weet dat je wel goed ter been moet zijn want je loopt voor het eten toch wel flink heen en weer heuvel op heuvel af. Er is daar geen straat vlak. De trottoirs zijn met kleine kinderkopjes dus stevige stappers aan. Maar vanaf het 4* hotel waar ik zat reed ook een bus het stadje Angra do Heroismo in. S morgens zijn de temperaturen heerlijk. S middags warm. Advies een halve dagexcursie naar de vulkanen te nemen en een dagexcursie het eiland rond. Dan heb je alles wel gezien. En een goed verhaal er bij over de geschiedenis. Vaak heb je voor weinig de gids dan voor je alleen aangezien niet veel mensen een excursie boeken. Je kunt nog een auto kunnen huren om terug te gaan naar de plekken die je beter wilt zien of met de boot de zee op om walvissen te spotten. Echt prachtig daar en heerlijk schone lucht. Je hebt bij 1 plaats een strand om te zonnen overigens. De natuurlijke lava baden aan zee zijn mooi maar de stenen zijn erg scherp. Als je van het zwembad houd is dat beter.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 21-07-18 16:54, in het totaal 3 keer bewerkt


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:45

Ik kan je de Azoren echt aanbevelen :j
Sao Miguel is erg leuk, maar langer dan een week zou ik niet boeken, dan heb je echt alles wel gezien. De vele wandelroutes zijn stuk voor stuk mooi en de thermische bronnen zijn ook leuk om een dagje te bezoeken. Verder raad ik de walvis tocht aan en ik heb juist wel goede ervaringen met het zwemmen met dolfijnen, wij gingen op een klein bootje en konden dus vaak het water in en ik heb echt heel veel dolfijnen gezien en ook gehoord! Natuurlijk is dat een kwestie van geluk hebben maar de organisatie waar wij mee gingen deed wel echt moeite om ons een leuke ervaring te geven en toen de dolfijnen aangaven dat ze het zat waren (steeds erg zwemmen, dieper duiken) stopten ze ook :j

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:28

Aranel schreef:
Ik kan je de Azoren echt aanbevelen :j
Sao Miguel is erg leuk, maar langer dan een week zou ik niet boeken, dan heb je echt alles wel gezien. De vele wandelroutes zijn stuk voor stuk mooi en de thermische bronnen zijn ook leuk om een dagje te bezoeken. Verder raad ik de walvis tocht aan en ik heb juist wel goede ervaringen met het zwemmen met dolfijnen, wij gingen op een klein bootje en konden dus vaak het water in en ik heb echt heel veel dolfijnen gezien en ook gehoord! Natuurlijk is dat een kwestie van geluk hebben maar de organisatie waar wij mee gingen deed wel echt moeite om ons een leuke ervaring te geven en toen de dolfijnen aangaven dat ze het zat waren (steeds erg zwemmen, dieper duiken) stopten ze ook :j

Ons verteld dat je de organisaties elke persoon max. 3x het water in mogen laten om het niet te druk te maken voor de dolfijnen. Ze wilden ons wel vaker laten, maar dan zouden ze de regels overtreden.

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Azoren tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:56

Azoren heb ik geen ervaring mee, maar wat ook een aanrader is: Madeira. Is (ook) een Portugees eiland. Klimaat is fantastisch, eten is super, mensen zijn meer dan vriendelijk. En het is er zooooo mooi. meestal geven de reisgidsen een wat vertekend beeld, alles wordt zo mooi mogelijk in beeld gebracht, maar in het echt valt het soms iets tegen. Met Madeira was dat precies andersom, de gidsen deden dit prachtige eiland geen recht. Ik zou zeggen, lees je eens in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amparo, Azmay, Babsiej, gaucho, Ineke2, Luna2013, MaanNaam, Yavanna en 74 bezoekers