processor vraag (laptop)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 17:30

titels verzinnen is moeilijk. }:0

Helaas is geheel onverwachts mijn beeldscherm gecrasht van mijn laptop 2 dagen geleden.
Gelijk foto's gemaakt en naar de klanten support van Lenovo gestuurd. Snel antwoord en ze gaan kijken of het maken van mijn beeldscherm binnen de garantie valt. hoe het kan i dont know. ding is niet van zijn plek geweest, niet gestoten, niet gevallen.
Maar ik ben al gewaarschuwd dat het reparatie centrum het wel eens als fysieke schade zou kunnen zien (want bewijs maar eens dat de laptop niet is gevallen) en het dus buiten de garantie valt.

Afbeelding

Afbeelding

Als het niet binnen de garantie valt ga ik kijken of het gemaakt zou kunnen worden en wat hier de kosten van zijn.

Maar als de kosten naar mijn inziens te hoog zijn (meer dan 300 euro) ga ik een nieuwe kopen


Nu heb ik een lenovo ideapad 520-15kb met een i5 7th gen processor. de laptop word voornamelijk gebruikt voor internet, netflix, youtube maar ook voor wat zwaardere bestanden, zoals sims 3 incl 3/4 aan uitbreidingen via steam. AC origins en voornamelijk Discord en World of Warcraft, vaak ook tegelijk. Ben vrij actief, vaak ook meerdere uren achter elkaar.
Nu ben ik aan het twijfelen of dezelfde laptop er voor terug kopen.

of bijna 100 euro besparen en deze aanschaffen
Acer Aspire ES1-523-81VF
maar deze heeft geen intel processor maar een AMD A8
met een AMD Radeon R5 videokaart, net als op de lenovo zit een SSD opslag.
Zou de acer het ook aan kunnen om deze spellen te kunnen draaien in de hoogste resolutie.

Wie o wie kan mij vertellen of de Acer ook geschikt is om mee te gamen en of de processor het aan kan? op de HP waar ik nu op zit zit AMD A8 en die is mega traag (vind ik := ) naar ook bijna 5 jaar oud.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:07

IdeaPad zou ik niet aanraden. Op het werk laatste weken drie binnen gekregen waarvan er twee weer terug moesten vanwege hardware mankementen.

Verder ben ik niet zo'n fan van Acer maar dat is persoonlijke voorkeur. Kwaliteit is vaak toch niet zo goed.

Qua processor zou ik voor een i5 gaan. Intel is gewoon een goed bewezen product en aangezien je je huidige ook al traag vind. Kun je niet een HP probook oid nemen? Weet niet wat je budget is?

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 20:40

Probook is dat net zoiets als een Chromebook? Want dan kan ik er dan niet opzetten zonder er nog vier aparte programma's op te zetten ;=

Heb nu ook een lenovo en hoop dat het dan ook een hardware fout is. Ding is wel superfijn, maar om 580 euro op te hoesten.. -O- heb het wel maar ben eigenlijk aan het sparen voor een nieuwe sulky...


... en een nieuwe telefoon en een borsttuig+strengen :')

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:52

Ik ben persoonlijk geen fan van AMD processoren, maar dat komt ook doordat ik de AMD1 te vaak terug heb zien komen.. dat ze die ooit in laptops gestopt hebben. |o

Qua je scherm, zo van de foto zie ik wel breuklijnen aan de onderzijde. Die rondingen en hoeken in het zwarte gedeelte.
Zou je scherm defect zijn zou je alleen strepen of zwarte vlakken zien die recht toe, recht aan zijn. Geen rondingen.

Hopelijk valt de reparatie mee!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:57

Maar reparatie is toch geen 500 euro? Wat voor Lenovo is het precies?

Iemand een Kerstmuts gevonden?

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:47

Wat die Acer betreft, hij heeft geen dedicated videokaart maar een geïntegreerde wat voor games zeer beperkend is. De kwaliteit van die videokaart, daar heb ik geen ervaring mee maar gezien de kwaliteit van de processor zou ik er niet teveel van verwachten. De processor zelf in die Acer is relatief traag. Qua benchmarks blijkbaar ook geen geweldige processor. Als de info die ik erover kon vinden klopt is het ook een ouder model (2015).
Het merk zelf, Acer, ik ben er ook geen fan van. Heb weleens gehoord dat een bepaalde winkel ze bewust weerde. Al moet ik zeggen dat dit model nog relatief goed uitgebalanceerd is in vergelijking met sommige andere modellen in die prijscategorie.

Wat de Lenovo betreft kan ik met de huidige info niet vinden welke je exact op het oog hebt qua model dus dan is advies geven best lastig. Onderdelen kunnen enorm verschillen per laptop (ook processoren).

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:57

xHaithi schreef:
Wat de Lenovo betreft kan ik met de huidige info niet vinden welke je exact op het oog hebt qua model dus dan is advies geven best lastig. Onderdelen kunnen enorm verschillen per laptop (ook processoren).


https://www.coolblue.nl/product/793324/ ... gLjhfD_BwE
dit is de laptop die ik heb en waar ik eigenlijk wel super tevreden mee ben

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

limagirl

Berichten: 274
Geregistreerd: 16-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:04

Lillian__ schreef:
xHaithi schreef:
Wat de Lenovo betreft kan ik met de huidige info niet vinden welke je exact op het oog hebt qua model dus dan is advies geven best lastig. Onderdelen kunnen enorm verschillen per laptop (ook processoren).


https://www.coolblue.nl/product/793324/ ... gLjhfD_BwE
dit is de laptop die ik heb en waar ik eigenlijk wel super tevreden mee ben


Als je met die laptop super tevreden bent, waarom koop je die dan niet weer?

Take me as I am

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 22:20

omdat de laptop wel wat kost, ik wou toch even kijken of er misschien een laptop was die het zelfde aan kan maar iets minder prijzig is

(suggesties zijn bij deze ook meer dan welkom :) )

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:36

Lillian__ schreef:
xHaithi schreef:
Wat de Lenovo betreft kan ik met de huidige info niet vinden welke je exact op het oog hebt qua model dus dan is advies geven best lastig. Onderdelen kunnen enorm verschillen per laptop (ook processoren).


https://www.coolblue.nl/product/793324/ ... gLjhfD_BwE
dit is de laptop die ik heb en waar ik eigenlijk wel super tevreden mee ben


Die laptop vind ik persoonlijk eigenlijk alsnog niet voldoende om fijn op te gamen. Je hebt geen afzonderlijke grafische kaart in dit model dus de weergave van je games zal altijd relatief beperkt zijn. De processor is dan wel weer prettig. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar op papier ziet die er goed uit. 8GB RAM zou eveneens voldoende moeten zijn.
Wat me vooral opvalt is dat deze Lenovo toch wel erg weinig opslagcapaciteit heeft. Het is wel een SSD natuurlijk dus snel opstarten e.d. zal hij wel doen maar maar 128 GB waar ook nog relatief zware games op moeten komen lijkt me krap. Tenzij je met een externe schijf werkt bijvoorbeeld zodat hij niet gelijk te vol staat.

Als je momenteel echt exact hetzelfde model hebt (hoewel dat de basismodellen hetzelfde kunnen zijn verschillen ze vaak onderling van inhoud) en je bent hier zelf tevreden van dan kan je hem altijd opnieuw kopen natuurlijk. Hij is in ieder geval beter dan die Acer dus downgraden naar die andere laptop zou ik zeker niet doen.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:38

Ik zou voor een laptop om mee te gamen inderdaad ook voor een betere grafische kaart gaan, én meer ruimte op de SSD. Maar dan kijk je ook meteen naar een heel ander kostenplaatje.

Ik zou voor een game laptop persoonlijk al geen Intel videokaart willen, bijvoorbeeld.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:43

Als Lenovo moeilijk doet (en de kans is 99% dat ze dat gaan doen want dit is, hoe vervelend ook, klassieke gebruikersschade), gewoon zelf een scherm bestellen op eBay en vervangen. Ben je misschien zelfs voor minder dan 100 euro klaar :-)

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 22:27

Choiix bedankt voor de tip! Helaas durf ik dat dan weer niet zelf := heb al wel begrepen dat ze het kunnen maken en dat dit mij meer dan €200,- gaat kosten, terwijl een los scherm te krijgen is voor €89.99 :roll:

ik ga even elders zoeken of het gemaakt kan worden *D

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:33

Het is dat je ver weg woont anders had ik hem er wel voor je in willen zetten

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 15:30

Dat is heel jammer ja! maar heel erg bedankt voor het aanbod :)

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 16:02

mijn laptop is gemaakt! *\o/*

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: processor vraag (laptop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:49

Fijn dat het opgelost is :) Heeft Lenovo het gewoon onder garantie willen doen?

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-18 12:23


Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers