lusitano praat en foto,s

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:13

Oeps, zonde zeg! :(:) Is het een grote hap die eruit is? Anders kun je het misschien zo laten tot het weer aangroeit, en gewoon vlechten als ze netjes moet zijn.


Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:28

Op de laatste foto die ik geplaatst heb kun je de hap zien.

Ik heb zo'n vermoeden dat haar manen sowieso niet snel groeien. Het is ook niet dik.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:11

Jeej wat leuk allemaal nieuwe mensen in het topic! Ik heb even bij gelezen :D

H. Lusitano Horses
Hèrmes do Hanoï, Urtiga, Isabella H. & Branca

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:21

Nou hier ook kapper vandaag...
Van dit:
Afbeelding
naar dit:
Afbeelding

Ze moet in het najaar naar de keuring, dus dan ontsnap je er niet aan. De boel moet op tijd kort zodat het netjes rechtop kan groeien.
Maar ik had wel een vriendin nodig om het te komen doen. Ik kreeg mezelf niet zover om de schaar vast te pakken :+

En dan nog een fotootje van moeder en kind in de kudde:
Afbeelding

Succes met de zoektocht Gea en Tess.
Mijn veulen zal op termijn een nieuw baasje moeten krijgen. Maar als ik het zo lees, is hij wat te jong voor jullie ;)

Idra ziet er goed uit Sunora! Altijd leuk om complimentjes te krijgen hé. En cool van dat uitstapje.

Weer een supergave foto van Ferro. Echt eentje voor in een magazine ofzo ;)

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Karma!

Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 06:39

Oh good lord... wat zonde Luckystory. Maar ik snap het wel ivm de keuring en logisch dat je zelf niet de schaar durfde te pakken.
En als het rechtop groeit, groeit het daarna wel weer uit tot een normale bos manen? Of laat je de korte coupe zo?

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 09:03

Och heb die van mij ook hup gekortwiekt ik heb daar geen moeite mee. Groeit zo weer lang bij haar

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:41

Wel een stoere nek zo zeg, zeker voor een merrie!

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:28

Ja hoor, achteraf groeit dat weer gewoon lang. Een jaar of 2 waarschijnlijk voor het weer zo'n bos is.

Vanmorgen heb ik haar weer op 3 poten gevonden. Ze ontlast het zelfs als ze stil staat. Weer dat peesblessure been. Echt hopeloos |( Een draad stuk, maar nergens wondjes of zwelling ofzo. Maar blijkbaar weer genoeg om zich opnieuw te blesseren. Een korte draai of een schrikreactie kan al genoeg zijn natuurlijk...
Zoals ze er nu bij staat, hebben we een klein wonder nodig dat ze kan lopen op de keuring eind september. -O-

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:37

Oh oliebol zeg, dat is wel heel erg balen, hopen dat het meevalt!

Wij hebben vanmorgen heel vroeg al even genoten van een nog bijna leeg strand!


Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:59


Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:16

Oh balen Ans. Hopelijk staat ze er weer redelijk op tegen de tijd van de keuring.

Heerlijk filmpje Ellis!

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:22

Tessebes zoekt een lusitano merrie inderdaad.

Ach wat enorm balen ans!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:37

Luckystory schreef:
Wie zocht hier ook weer een nieuw paard?
Dit niets voor jullie?
https://www.facebook.com/maja.dejager.7 ... 3352491936

Helaas Ellis, ben bijna zeker dat dat weer die pees is. Dat is niet ok op 2 maanden. :o

Cool filmpje!


Balen van het been, ik hoop dat het toch iets onschuldigers blijkt te zijn.

Ik heb gereageerd op die Lusitano. Ken je het paard?

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:40

Ja, ik ken dit paard. Ze is van een vriendin van mij.
Ik heb er wel eens opgezeten ook. En heb 2 jaar geleden 'gegroomd' toen ze voor stamboekopname ging. (Goedgekeurd als fokmerrie dus ;) )
T'is een schatje ;) En niet onbelangrijk, ze mankeert nooit wat. Gezond, ongecompliceerd, lief dier ;)

Dezelfde eigenaresse heeft trouwens ook nog een hele mooie 2 jarige Lusitano merrie te koop.


Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:43

Ebonita! <3 Leuk dier. En heeft het inderdaad altijd goed gehad bij de huidige eigenaresse.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:34

@Luckystory: ze ziet er toch ook wel heel stoer uit met de manen kort. Maar kan me voorstellen dat iemand anders het moest afdoen :D
Wel weer balen van dat been :(:) Je wilt ze natuurlijk van haar beste kant kunnen tonen op de keuring...

@Nouvel, zalig zo’n leeg strand!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:15

Jessix schreef:
Ebonita! <3 Leuk dier. En heeft het inderdaad altijd goed gehad bij de huidige eigenaresse.


Ik heb contact gehad, ze blijkt in de Ardennen te staan. Niet zo heel handig. :o

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:42

Tessebes schreef:
Jessix schreef:
Ebonita! <3 Leuk dier. En heeft het inderdaad altijd goed gehad bij de huidige eigenaresse.


Ik heb contact gehad, ze blijkt in de Ardennen te staan. Niet zo heel handig. :o

Oh ja, die van mij stond in Beja, Portugal. :D Maar als je het te ver vind dan houdt het natuurlijk gewoon op.

Luckystory
Berichten: 3462
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:46

Geen zin in een leuk weekendje Ardennen? :D Maak er een uitstap van. Mooi daar hoor!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 20:08

@Luckstory: Mooie merrie! Ik vind het wel wat hebben, die korte coupe. :D

@ Nouvel: Gave video en heerlijk zo'n buitenritje. Over twee weken ga ik met Santi ook een lang weekend naar het strand, heb er nog meer zin in na het kijken van jouw filmpje. :D

Afgelopen weekend ben ik met Santi en samen met een vriendin en haar paard bij ElCid geweest om te lessen. Ondanks de hitte, hihi. :D Het was een erg gezellig en leerzaam weekend, waarin we met bosal gewerkt hebben. Santi deed goed z'n best, alleen tijdens de laatste les had hij echt geen zin meer en toen werd ie echt bloedchagrijnig. :')


Afbeelding



Afbeelding

Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 05:46

Heyyyy dan was je in de buurt! Want ElCid woont tegenwoordig bij mij in de buurt.

Rijd je nog voor Langenort trouwens? Rider Althans, actief?

Wat naar voor haar Luckystory, gaat het inmiddels alweer wat beter?

Ik had gisteren mijn jonkie Karma bij Danca geplaatst. Danca was not amused :')
Ze leek wel een hengst zoals ze deed :+

Ik ga Karma verkopen maar dat is wel zwaar hoor...

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:29

rider schreef:
Afgelopen weekend ben ik met Santi en samen met een vriendin en haar paard bij ElCid geweest om te lessen. Ondanks de hitte, hihi. :D Het was een erg gezellig en leerzaam weekend, waarin we met bosal gewerkt hebben. Santi deed goed z'n best, alleen tijdens de laatste les had hij echt geen zin meer en toen werd ie echt bloedchagrijnig. :')


Het was gezellig! Gelukkig was Santi aan het eind van de laatste les zijn bokkenpruik aardig kwijt en deed hij netjes wat van hem gevraagd werd :D

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:15

Karma schreef:
Rijd je nog voor Langenort trouwens? Rider Althans, actief?


Jawel, alleen doet Langenort tegenwoordig een stuk minder shows. Al onze cast & crew doet dit hobbymatig, een paar jaar geleden waren we van ongeveer april tot oktober zo'n beetje ieder weekend op show en dat was toch wel heftig als je ook maandag tot vrijdag nog gewoon moet werken. :') Dus nemen we tegenwoordig wat minder klussen aan. Dit jaar doen we Orvelte (Middeleeuws), Drogeham (Bokkenrijders), Huijbergse Paardendagen (waarschijnlijk Cowboys), Ameide (vuurshow) en Mol (1001 Nacht, nieuwe show). Verder rij ik ook af en toe soort van freelance voor Magicae Productions.

Citaat:
Ik ga Karma verkopen maar dat is wel zwaar hoor...


Dat kan ik me voorstellen. :(:) Waarom verkoop je haar?

Elcid schreef:
Het was gezellig! Gelukkig was Santi aan het eind van de laatste les zijn bokkenpruik aardig kwijt en deed hij netjes wat van hem gevraagd werd :D



Haha, ja, uiteindelijk wilde hij wel meewerken. Gisteren mocht hij de hele dag buiten luiwamessen en vandaag weer even aan de bak. :j

Karma

Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:27

Ik kom zeker kijken in Orvelte!

Ik heb al een tijdje interesse in het historisch rijden maar dat leeft totaal niet in het noorden. Al is er volgend jaar een open lucht muziektheater hier in de regio (Drenthe) waar ik auditie voor heb gedaan en ik ga sowieso de ruiter-groep begeleiden. Ik dacht; de eerste stap richting Historisch rijden haha.
Het speelt zich af in de middeleeuwen namelijk.
Het is al een spektakel an sich dat er paarden "ineens" ten tonele verschijnen.
Misschien dat ik een (zingende) rol te paard heb maar dat hoor ik pas in het najaar.
In het kader van "ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan". <<)

Karma is nu 3 jaar en aangezien ik straks twee kleine kindjes heb, zie ik het niet zitten om een paard nog helemaal op te leiden, volgend jaar of over 1,5 jaar. Ook al zou ik haar professioneel laten inrijden, dan zit het werk er nog niet op. Misschien is ze super makkelijk (dat verwacht ik wel, want ze is super braaf en mensgericht) maar je weet het niet en ik ben na al onze projectjes de afgelopen jaren én twee kinderen toch minder durfal geworden.
En ik wilde altijd nog graag een barok paard en dan met name een Lusitano of toch weer een Lipizzaner.
Dus keuzes maken. Meerdere paarden houden, een gezin met twee hele kleine kinderen, bedrijf opbouwen.. ik zag het niet zitten.
Maar het afscheid zal erg zwaar vallen, hoewel... ze staat nu "tijdelijk" bij het vorige baasje van Danca en zij is helemaal weg van Karma. Dus dikke kans dat Karma lekker bij haar blijft en ik Danca meeneem :o

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:57

Leuk! Ik zal nog even doorgeven hoe laat we daar shows hebben, dat weet ik nog niet precies. :D

Klinkt tof, muziektheater. Zingen te paard lijkt me onwijs lastig, haha. Wij doen weleens demo's met uitleg, dus dan rij ik met zo'n wangmicrofoon, maar het is heel lastig om dan tijdens het rijden niet als een malloot in dat ding te hijgen. :')

Qua historisch rijden, hier in het zuiden leeft dat eigenlijk ook niet zo hoor. Het zijn vooral losse clubjes door Nederland en er zijn maar vier echt serieuze groepen (de rest is meer beetje fantasy/LARPachtig en dat heeft echt niets met historisch rijden te maken :+ ). Wij doen met Langenort natuurlijk het één en ander (15e eeuw, 18e eeuw, vroeg- en midden 19e eeuw), dan heb je nog Stichting HEI (Romeins, 13e/14e/15e eeuw), En Vedette (Napoleontisch) en Cavalerie 1588 (80-jarige oorlog). Stichting HEI is nog het meest serieus, die hebben bijvoorbeeld ook echt authentieke zadels enzo. Daar sjoemelen wij wel een beetje mee, ook omdat we zoveel verschillende periodes uitbeelden en dus anders al per paard aan ruim tienduizend euro aan zadels zouden zitten en, erhm, tsja. :o

De beste stap als je interesse hebt in historisch rijden, is eigenlijk één van de klassieke scholen bezoeken (Esola Portuguesa, Jerez, Saumur, Bückeburg - eventueel SRS maar die zijn tegenwoordig vrij modern qua methodiek) of, wat goedkoper, videos daarvan bekijken om een beetje een idee te krijgen. Er circuleert ergens een hele interessante video van, ik dacht Phillipe Karl, héél lang geleden, die een rijdemonstratie doet van rijkunst a la Pluvinel. Verder is het aan te raden wat van de oude meesters te lezen. Ik vind zelf François Robichon de la Guérinière vrij toegankelijk (Engelse vertaling van zijn werk kun je wel vinden als pdf, School of Horsemanship), wederom om een idee te krijgen van wat historische rijkunst inhoudt. De bovengenoemde tips zijn trouwens allemaal vroegmodern - "historische" rijkunst is natuurlijk eigenlijk een moeilijke term want erg breed, conventies en stijl verschillen zeer sterk per periode maar ook per regio (Oost-Europa is totaal niet vergelijkbaar met West-Europa en Italie en het Iberisch schiereiland hebben ook een eigen traditie). De rijkunst van voor circa 1850 (in West-Europa) is echt heel wezenlijk anders dan alles wat daarna kwam, en daardoor ook heel anders dan moderne rijerij.

Anyways...ik zal weer even van mijn stokpaardje klimmen. :oo


Ik kan me goed voorstellen dat je met zoveel te doen inderdaad geen tijd hebt voor een inrijprojectje. En als je eenmaal voor de barokkies valt, tsja... :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers