Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:27

Amber_anne schreef:
Jeetje 140 euro per maand :\ hier in de buurt is de stalling €150 dus snap jou keuze wel ja


Hier in de omgeving is het wel wat duurder. Maar dan nog, vind ik 140 voor bijrijder best veel. Het is namelijk niet jouw paard zeg maar.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3


Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:28

Resistance schreef:
10 euro per keer vind ik redelijk. :j


Eens, af en toe wat spullen kopen doe ik ook nooit moeilijk over. Of nouja deed, nu moet ik het allemaal zelf kopen haha.. :P

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:29

Gizeppie schreef:
Amber_anne schreef:
Jeetje 140 euro per maand :\ hier in de buurt is de stalling €150 dus snap jou keuze wel ja


Hier in de omgeving is het wel wat duurder. Maar dan nog, vind ik 140 voor bijrijder best veel. Het is namelijk niet jouw paard zeg maar.

Velen vinden 10 euro ongeveer een mooie prijs per keer.

3 dagen in de week x 4 weken is ook al 120 euro per maand. :+

[o]

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:32

cobiie schreef:
Gizeppie schreef:

Hier in de omgeving is het wel wat duurder. Maar dan nog, vind ik 140 voor bijrijder best veel. Het is namelijk niet jouw paard zeg maar.

Velen vinden 10 euro ongeveer een mooie prijs per keer.

3 dagen in de week x 4 weken is ook al 120 euro per maand. :+

Jup. Hier is 2x in dd week rijden 90 euro per maand. Maar als je het zo brengt is het opeens een stuk duurder.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:57

Ik vind 10 euro per keer voor 1 keer in de week een prima prijs maar als je het doorberekend vind ik voor 3 keer in de week 120 ook echt te veel


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:05

En daar zit dan vaak de wrijving

10 tje per keer is een leuke deal.


1 keer per week/ 40 per maand
2 keer per week/ 80 per maand
3 keer per week/ 120 per maand
4 keer per week/ 160 per maand

En dan wordt het weer duur gevonden.

Een eigen paard kopen klinkt leuk.
Echter is stalling vaak maar de helft van de kosten.
En je hebt alle verantwoordelijkheden en risico's.
Tuurlijk ook alle zeggenschap en 7 dagen.
Denk dat het voor velen interessanter, goedkoper en makkelijker is om bij te rijden.

Als je in 1 maand de 3e vliegendeken kapot hebt. Al 150 euro kwijt bent geweest en weer een nieuwe moet...baal je als eigenaar wel flink. Toch zul je weer moeten.
Een bijrijder heeft die extra kosten allemaal niet.
Nadenkertje....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:29

Anke schreef:
En daar zit dan vaak de wrijving

10 tje per keer is een leuke deal.


1 keer per week/ 40 per maand
2 keer per week/ 80 per maand
3 keer per week/ 120 per maand
4 keer per week/ 160 per maand

En dan wordt het weer duur gevonden.

Een eigen paard kopen klinkt leuk.
Echter is stalling vaak maar de helft van de kosten.
En je hebt alle verantwoordelijkheden en risico's.
Tuurlijk ook alle zeggenschap en 7 dagen.
Denk dat het voor velen interessanter, goedkoper en makkelijker is om bij te rijden.

Als je in 1 maand de 3e vliegendeken kapot hebt. Al 150 euro kwijt bent geweest en weer een nieuwe moet...baal je als eigenaar wel flink. Toch zul je weer moeten.
Een bijrijder heeft die extra kosten allemaal niet.
Nadenkertje....


Klopt, alleen de eigenaar heeft er voor gekozen om een paard te kopen. En ik vind dat de bijrijder daar niet verantwoordelijk voor hoeft te zijn in de kosten. Ik heb zelf ook een paard, maar zou niet willen dat een bijrijder zoveel zou betalen, omdat ik al blij zou zijn als ik een leuke en betrouwbaar iemand gevonden zou hebben voor een paard met een mega gebruiksaanwijzing..

De eigenaar is verantwoordelijk voor het paard, ook in de kosten, daarom vind ik niet dat een bijrijder zo achterlijk veel hoeft te betalen. Het moet een soort wisselwerking zijn. Jij bent uit de brand geholpen, omdat hij of zij voor je paard zorgt en hij of zij mag ook genieten van het paard.

Paarden houden zijn duur, maar daar kiest de eigenaar zelf voor. ;)

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:29

Maar een bijrijder doet je ook een dienst. Je verhuurt je paard niet, maar een bijrijder zorgt voor je paard wanneer je daar zelf geen tijd voor hebt. Die is er niet om je uit de kosten te helpen.

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:33

Ik heb de deal met mijn bijrijder dat ze 50 per maand betaald voor 2 soms 3 c per week rijden (als ik de zondag werk)
Ik probeer haar zo min mogelijk klusjes te laten doen .
Echter hebben wij een slechte mulle bak op stal .
Maar bij de buren een hele goede binnen en buitenbak die we kunnen huren.
Dit kost 70 euro voor 10 x gebruiken.
Dus vanaf volgende maand vervalt de bijdrage en betaald ze de bakhuur als ze bij de buurman gaat rijden .
Beter voor het paard en meisje draagt bij aan iets voor zichzelf .
Zo kost het 7 euro per keer dat valt imo best mee :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:41

Ik ga vanmiddag ook maar weet een advertentie maken en rondgooien. Aangezien een huisje even prioriteit krijgt en ik nu al opkijk tegen de 4 weken die ik nu zonder paarden moet gaan doen (manege heeft vakantie)

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 07:51

Resistance schreef:
Maar een bijrijder doet je ook een dienst. Je verhuurt je paard niet, maar een bijrijder zorgt voor je paard wanneer je daar zelf geen tijd voor hebt. Die is er niet om je uit de kosten te helpen.


Een bijrijder krijgt ook de kans om een band op te bouwen met een paard en te rijden op een dier dat toch heel anders en fijner aanvoelt dan het gemiddelde manege paard.
De gemiddelde bijrijder komt dan ook niet rijden om de eigenaar uit de brand te helpen maar omdat ze zelf graag willen rijden. Daarom kan ik nooit zoveel met bovenstaande reden dat de bijrijder de eigenaar zo enorm helpt. De eerste motivatie is namelijk niet het helpen van een ander maar het uit kunnen oefenen van je eigen hobby. En waarom zou dat geen geld hoeven te kosten? Hoeveel geld je aan je hobby uit kan en wil geven is aan jou. Net zo goed als het aan de eigenaar is hoeveel zij voor het bijrijden wil hebben.

Zelf vroeg ik altijd 50 euro. Heb nu een bijrijdster die niets betaald omdat ik toch moeite had in deze regio om iemand te vinden. Ze doet heel trouw de wei uit mesten en dat is top, daarin doet ze ook meer dan gevraagd. Maar ik merk wel dat er ook heel makkelijk afgezegd wordt. "Oh ja, komende week ben ik er niet, ik ga met vakantie" ehhh, oké, had best eerder door gegeven mogen worden... En sowieso, er komt erg regelmatig iets tussen. Met vorige, betalende bijrijdster, merkte ik toch echt dat ze altijd probeerde om te komen en dat afzeggen weinig voorkwam. Meestal ook geen afzeggen maar dagen wisselen. Nu mag een bijrijder bij mij zo vaak komen als ze willen, ik heb 2 paarden dus rijden kan altijd :)

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:10

Amable schreef:
Resistance schreef:
Maar een bijrijder doet je ook een dienst. Je verhuurt je paard niet, maar een bijrijder zorgt voor je paard wanneer je daar zelf geen tijd voor hebt. Die is er niet om je uit de kosten te helpen.


Een bijrijder krijgt ook de kans om een band op te bouwen met een paard en te rijden op een dier dat toch heel anders en fijner aanvoelt dan het gemiddelde manege paard.
De gemiddelde bijrijder komt dan ook niet rijden om de eigenaar uit de brand te helpen maar omdat ze zelf graag willen rijden. Daarom kan ik nooit zoveel met bovenstaande reden dat de bijrijder de eigenaar zo enorm helpt. De eerste motivatie is namelijk niet het helpen van een ander maar het uit kunnen oefenen van je eigen hobby. En waarom zou dat geen geld hoeven te kosten? Hoeveel geld je aan je hobby uit kan en wil geven is aan jou. Net zo goed als het aan de eigenaar is hoeveel zij voor het bijrijden wil hebben.

Zelf vroeg ik altijd 50 euro. Heb nu een bijrijdster die niets betaald omdat ik toch moeite had in deze regio om iemand te vinden. Ze doet heel trouw de wei uit mesten en dat is top, daarin doet ze ook meer dan gevraagd. Maar ik merk wel dat er ook heel makkelijk afgezegd wordt. "Oh ja, komende week ben ik er niet, ik ga met vakantie" ehhh, oké, had best eerder door gegeven mogen worden... En sowieso, er komt erg regelmatig iets tussen. Met vorige, betalende bijrijdster, merkte ik toch echt dat ze altijd probeerde om te komen en dat afzeggen weinig voorkwam. Meestal ook geen afzeggen maar dagen wisselen. Nu mag een bijrijder bij mij zo vaak komen als ze willen, ik heb 2 paarden dus rijden kan altijd :)



Maar in mijn eerdere bericht schrijf ik ook dat ik het echt niet erg vindt om 50 á 75 euro te betalen, inderdaad ook als een soort van stok achter de deur van de eigenaar uit. Snap ik heel goed. Echter vind ik bedragen als 200 euro ietwat overdreven.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:34

Vraagje
Voor ik dat in elkaar ga zetten :')

Zouden jullie interesse hebben in een bijrijder die niet op vaste dagen kan komen?

Ik heb tegenwoordig ene nieuwe baan, maar met een wisselend rooster. Hierbij werk ik ook om en om avonden en weekenden (zit dus niet langer aan alleen de avonden vast door de weeks). Mijn rooster weet ik vooraf maar ik heb geen vaste werkdagen...

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:56

Resistance schreef:
Ik ben ook alvast weer aan het rondkijken voor een bijrijdpaardje, aangezien ik m'n rijbewijs in de pocket heb en dus wat verder kan rijden. Echter sta ik versteld van de enorme bijdrages die ik mensen wel niet zie vragen. Ik vind het echt niet erg om iets van 50 á 75 euro in de maand bij te dragen (dat is ook mijn max; ik ben student en heb niet meer dan dat), ik snap ook goed dat eigenaren om een bijdrage vragen, om zeker te weten dat de bijrijder ook echt serieus is. Maar dan reageert er doodleuk iemand op mijn advertentie, die dan vraagt of ik wel 200 euro in de maand kan bijdragen. 8)7 Of iemand op facebook die een bijrijder zocht voor 2 dagen in de week, maar dan wordt er wel verwacht dat er 20 euro per dag wordt betaald, exclusief leskosten. Die komen er ook nog bij. Euh, biedt hem dan te lease aan? :+



Volgens mij waren bijrijders toch echt bedoeld om een paard te verzorgen op de dagen dat de eigenaar zelf geen tijd heeft, niet om de eigenaar uit de kosten te helpen wanneer hij zelf het geld niet heeft om zijn paard te betalen. Maar dat kan ook aan mij liggen.



En als iemand je dan een hele leuke aanbieding doet reageer je niet eens :n ik vind dat persoonlijk al een afknapper. Ook als “eigenaar” want deze paarden zijn niet van mij doe je ook veel moeite om een leuk verhaaltje te typen en nee dank je wel is ook een antwoord, of ik kom later daar eens op terug :)*

Billini❤️❤️

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 08:58

Ik ben hier weer terug, maar nu met een kwestie waarvan ik even niet weet wat ik er mee moet.

Eind vorig jaar op zoek gegaan naar een nieuwe bijrijder. Toen geen geschikte kandidaat gevonden. (Geen bijdrage willen betalen of bij kennismaking al niet op komen dagen) .

Nu werd ik vorige maand via Facebook benaderd door iemand die mijn oude advertentie had zien staan.
Via app uitgebreid gesproken. Vergoeding geen probleem en klonk goed. Dus uitgenodigd.

Rijden ging redelijk. Vroeg niet veel aan mijn paard, maar reed verder vriendelijk. Afgesproken het een maand te proberen.

Ze is nu een aantal keer geweest. Komt netjes, ik hoor positieve verhalen van stalgenoten. Maar de betaling blijft uit....

Rekeningnummer ruim op tijd doorgegeven. Vorige week een reminder gedaan. Oh ja druk gehad, zal het snel overmaken. Paar dagen geleden nog een reminder, weer excuses. Maar de belofte dat ik het volgende week heb.

Het gaat niet om een wereldbedrag, ze komt 1x per week en ik zou van het geld nog een les voor haar betalen, maar ik word hier erg ongemakkelijk van.

Wat vinden jullie?

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:00

Golden_Angel schreef:
Vraagje
Voor ik dat in elkaar ga zetten :')

Zouden jullie interesse hebben in een bijrijder die niet op vaste dagen kan komen?

Ik heb tegenwoordig ene nieuwe baan, maar met een wisselend rooster. Hierbij werk ik ook om en om avonden en weekenden (zit dus niet langer aan alleen de avonden vast door de weeks). Mijn rooster weet ik vooraf maar ik heb geen vaste werkdagen...


Ik heb ook een Tijdlang bij iemand wisselende dagen gereden,we spraken aan het begin van de week af welke dagen ik zou komen. Werkte voor haar goed omdat de paarden aan huis stonden en ze dus minder tijd kwijt was als ik een dag niet kon. Verder was het idd een hulp want op de dagen dat ik kwam ging ze vaak iets leuks doen of we reden samen als ze niet moest werken

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:27

Lootje1991 schreef:
Resistance schreef:
Ik ben ook alvast weer aan het rondkijken voor een bijrijdpaardje, aangezien ik m'n rijbewijs in de pocket heb en dus wat verder kan rijden. Echter sta ik versteld van de enorme bijdrages die ik mensen wel niet zie vragen. Ik vind het echt niet erg om iets van 50 á 75 euro in de maand bij te dragen (dat is ook mijn max; ik ben student en heb niet meer dan dat), ik snap ook goed dat eigenaren om een bijdrage vragen, om zeker te weten dat de bijrijder ook echt serieus is. Maar dan reageert er doodleuk iemand op mijn advertentie, die dan vraagt of ik wel 200 euro in de maand kan bijdragen. 8)7 Of iemand op facebook die een bijrijder zocht voor 2 dagen in de week, maar dan wordt er wel verwacht dat er 20 euro per dag wordt betaald, exclusief leskosten. Die komen er ook nog bij. Euh, biedt hem dan te lease aan? :+



Volgens mij waren bijrijders toch echt bedoeld om een paard te verzorgen op de dagen dat de eigenaar zelf geen tijd heeft, niet om de eigenaar uit de kosten te helpen wanneer hij zelf het geld niet heeft om zijn paard te betalen. Maar dat kan ook aan mij liggen.



En als iemand je dan een hele leuke aanbieding doet reageer je niet eens :n ik vind dat persoonlijk al een afknapper. Ook als “eigenaar” want deze paarden zijn niet van mij doe je ook veel moeite om een leuk verhaaltje te typen en nee dank je wel is ook een antwoord, of ik kom later daar eens op terug :)*




Daar heb je me via PB én in dit topic al eens op gewezen, waarna ik mijn excuses heb aangeboden en heb uitgelegd dat ik oprecht gewoon helemaal was vergeten te antwoorden (waar jij overigens ook niet op hebt geantwoord), aangezien ik dat toen niet direct kon na de PB te hebben gelezen. Maar je kan natuurlijk ook oude koeien uit de sloot halen. :)* Beetje laf om iemand iets een jáár later nog steeds wat kwalijk te blijven nemen en iemand zo in het openbaar zwart proberen te maken.

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:30

Nee hoor ik heb je nu weer een berichtje gestuurd op marktplaats

Billini❤️❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:40

Lootje1991 schreef:
Nee hoor ik heb je nu weer een berichtje gestuurd op marktplaats



Dat berichtje heb je me pas gisteren gestuurd, en ik heb nog niet gereageerd omdat ik eerst even na wil denken over de afstand (het is toch wel een half uur rijden en ook weer een half uur terug), en daarover ook moet overleggen met mijn ouders, aangezien het hun auto is. Ik was van plan om één dezer dagen te reageren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-07-18 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:42

Sorry hoor Lootje1991 maar mogen mensen misschien even de tijd nemen om te reageren? Snap niet dat je daar zo over heen struikelt.. :n

N_B_N
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:54

Nou ja een berichtje dat je er over nadenken kan toch dan toon je in ieder geval wel interesse en dan weet je ook dat het aangekomen is, maar dat zal wel aan mij liggen dat ik zie dat iets gelezen wordt en dan vervolgens overal gereageerd behalve op jou berichtje dan voel je je toch niet zo serieus genomen :o? Tenminste ik dan want ik vraag mij af waarom er dan niet even een berichtje getypt kan worden bedankt ik de k er even over

Billini❤️❤️

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:58

Oké, mooi voorbeeld: maar wat is dan het probleem om nadat je een bericht hebt gekregen, te reageren met dát antwoord?

Ik vind dat zelf dus ook een gigantische afknapper. Laat gewoon even weten dat het bericht gelezen hebt en wat je actie is (nadenken, meerdere opties, overleggen). Maar dat negeren (zo komt het dan over) is echt een afknapper.

Vind communicatie gewoon erg belangrijk, en op deze manier is de toon gezet. Ik wil namelijk de eerste tijd een kort lijntje houden, en niet telkens hoeven vragen hoe het is gegaan en te wachten op antwoord.

Laatst ook op iemand gereageerd via Mp. Advertentie stond er nog maar 1 dag op. Geen reactie. Dus na drie dagen maar gevraagd of ze ook een reactie wil geven als ze geen interesse heeft: geen reactie. Tja, zo iemand heeft het dan al verspeelt.

Of andere keer: had al een afspraak met iemand, wat al vrij moeizaam ging. Van een oud stalgenoot hoorde ik dat zij ook een afspraak had. Ineens kreeg ik een afmelding: was ze blijkbaar voor de ander gegaan zonder daar te zijn geweest. Zij is daar dus überhaupt niet uitgenodigd. En waarom? Omdat je in de communicatie al eerlijk moet zijn. (Nu was het zo dat er al een geschikt persoon was gevonden, maar je gooit je eigen glazen in)

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:22

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Maar als ik een mail terug zou krijgen dat iemand er nog even over na moet denken komt dat bij mij ook niet heel enthousiast over moet ik zeggen. Ik heb liever dat iemand er gewoon even over nadenkt en me dan een dag of 2 later een mail terugstuurt. En vergeet ook niet dat niet iedereen iedere dag zijn of haar mail checkt. Gun iemand ook de tijd om te reageren.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers