Prijs pistegebruik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 18:45

Hoi, ik hoop dat ik het hier goed plaats...

Thuis hebben we een kleinschalige pensionstal met buitenbak.

Nu krijgen we regelmatig de vraag of er van buitenuit ook in de piste gereden mag worden.

Omdat hier weinig gereden wordt en de mensen van buitenaf op rustige daguren langskomen is dit geen probleem voor ons.

Nu de vraag, wat kunnen we als vergoeding vragen hiervoor?
Het is een gewone zandpiste van 18 m op 48 m , omheind en bij veel regen ook goed rijdbaar. (Echte zandgrond)
Indien nodig wordt er gesleept.
We vragen wel dat alles netjes achtergelaten wordt, dus zand wegborstelen en mest opruimen, dat is hier voor iedereen zo.

We willen een prijs per keer aanbieden en een vaste maandprijs indien ze meerdere keren per week langskomen.
Alsook een prijs voor enkel het gebruik vd piste en een prijs voor gebruik afspuitplaats of verlichting in de winter.

Vb gebruik piste per keer 2 euro , gebruik piste incl water / licht 3 euro

Wat vinden jullie faire prijzen?


Afbeelding

Afbeelding


alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:52

Ik kan hier in de omgeving een bak compleet afhuren voor een 10tje en als er nog andere mensen bij in mogen rijden voor 5. En dan hoef ik alleen de mest er uit te halen en eventuele materialen zoals springbalken weer uit te halen. Dit is voor een buitenbak.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Tazzey
Berichten: 9479
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:56

Voor een bak met afwijkende maten, waarvan gezegd wordt dat hij te allen tijde berijdbaar is maar waar op de foto is enorme plas in te zien is zou ik zelf niet meer dan €2,50 betalen. Ik huurde in onze omgeving voor €7,50 een 20x60 met eb-vloed bodem.

nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 19:09

de prijzen zijn een voorbeeld , de foto met het water is om aan te tonen dat hij bij veel regen ook (op 1 hoek na) droog en berijdbaar is , had ik er beter bij moeten zetten, sorry :j hier in de omgeving zijn de buitenpistes bij zoveel regen een volledige blub. (van meerdere mensen gehoord, zelf niet gezien) ,
op dit moment vragen we 1 euro per keer, voor enkel het gebruik vd piste, als er ook gebruik gemaakt wordt van de afspuitplaats willen we iets meer vragen

voor nu zitten we dan wel juist met 1 euro per keer te vragen denk ik? hoeveel zouden jullie erbij geven voor gebruik piste incl afspuitplaats?

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:15

Ik betaalde 5 per keer of 50 per maand, ongeacht of er andere mensen reden. Was wel een overdekte bak, met goede bodem op een pensionstal.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 20-07-18 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:16

Ik vind je prijzen aan de lage kant. Hier in de buurt betaal je minstens €10 per keer, zonder gebruik van water of elektriciteit, en wanneer er ook nog andere ruiters in de piste mogen rijden.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:20

Ik zou 2 euro en 2,50 of 3 euro incl water/licht een prima prijs vinden :)
Zelf mag ik van de bak van mijn buurvrouw gebruik maken. Die is +- 20 x 35, in de winter snel nat en in de zomer soms zwaar. Er is wel goede verlichting. Omdat de bak ook als paddock wordt gebruikt, kunnen we er alleen 's ochtends op tijd rijden of 's avonds, maar dan moeten wel de paarden (4 in de bak + 2 of 3 in andere paddocks) binnen worden gezet en de bak uitgemest. Daar betaal ik 15 euro per maand voor. Dat is gewoon rijden met wie er is dus geen echte "huur", alleen wanneer iemand les heeft rijdt er niemand anders in de bak.
Ik zou zelf absoluut 2 euro per keer of meer willen betalen voor jouw bak, zeker als hij zo goed blijft in de winter!! Dat kun je rustig vragen hoor :) Wat betreft een maandprijs zou ik even bijhouden hoe vaak mensen gemiddeld komen. Zelf vind ik dat veel makkelijker en ik denk dat je dan rustig 25-50 per maand kunt vragen, afhankelijk van wel/geen gebruik van licht en water. Er is natuurlijk nogal een verschil of iemand 2 keer per week een half uurtje rijdt of 6 dagen komt om een uur te trainen bij wijze van spreken, maar daar zul je zelf zicht op hebben.

Edit: mag er enkel gereden worden of is het algemeen 'gebruik', dus werken aan dubbele longe/longeren/grondwerk ook toegestaan?? Ik train zelf bijvoorbeeld graag met de dubbele longe in de rijbak ipv een paddock/longeerbak omdat je dan ook rechtuit kunt.
Laatst bijgewerkt door xJolijn op 20-07-18 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:24

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:26

2-5 euro per keer is prima.

Per maand zou ik 30-50 euro zeggen.

[o]

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:28

30 tot 50 euro per maand voor alleen een buitenbak vind ik pittig aan de prijs..
50 euro betaal ik hier nog niet eens voor twee binnenbakken, een buitenbak en een keer in de week een groepsles dressuur op de club...

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:31

2.50 per keer of 25- pm lijkt mij netjes

nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 19:32

tnx, fijn om te horen dat we allesinds niet te veel vragen
het hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak ze langskomen ivm een maandprijs, 1 persoon wilde liever met een maandprijs betalen omdat ze regelmatig komt als er niemand thuis is en ze niet altijd geld bijheeft.

alles is toegestaan in de piste, rijden, longeren, grondwerk,... de bovenste draad is ook een stroomdraad die aan de ingang aangezet kan worden indien nodig (mijn paard ging in het begin eens door/over de omheining dus vandaar een stroomdraad voorzien als ze los is)

in principe mag er iemand bij, maar het komt echt weinig voor dat er 2 paarden tegelijk in de piste zijn
Laatst bijgewerkt door nayla op 20-07-18 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:33

Ik zou wel 5-10 euro betalen per keer :)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:33

Je kan ipv per keer afrekenen misschien ook een strippenkaart maken

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:09

nayla schreef:
Nu krijgen we regelmatig de vraag of er van buitenuit ook in de piste gereden mag worden.

Omdat hier weinig gereden wordt en de mensen van buitenaf op rustige daguren langskomen is dit geen probleem voor ons.

Je prijzen lijken me prima, maar ik zou overwegen of je wellicht restricties aan beschikbare uren zou stellen. Nu zijn het namelijk mensen die in de rustige uren komen, maar wellicht heb je er straks een paar die wel steeds op drukkere momenten komen waardoor je pensionklanten het te druk vinden worden. Om dat voor te zijn zou je bepaalde uren uit kunnen sluiten voor mensen van buitenaf.

koeien op de weg...

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:15

Vind 2,50 per keer een prima prijs. Wij betaalde voor 2 binnenbakken en een buitenbak 5 euro per keer.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:22

nayla schreef:
de prijzen zijn een voorbeeld , de foto met het water is om aan te tonen dat hij bij veel regen ook (op 1 hoek na) droog en berijdbaar is , had ik er beter bij moeten zetten, sorry :j hier in de omgeving zijn de buitenpistes bij zoveel regen een volledige blub. (van meerdere mensen gehoord, zelf niet gezien) ,
op dit moment vragen we 1 euro per keer, voor enkel het gebruik vd piste, als er ook gebruik gemaakt wordt van de afspuitplaats willen we iets meer vragen

voor nu zitten we dan wel juist met 1 euro per keer te vragen denk ik? hoeveel zouden jullie erbij geven voor gebruik piste incl afspuitplaats?

Meeste buitenpistes in uw omgeving zijn idd onberijdbaar na hevige regenval. Tenzij je als ruiter van modder houdt :+
Onze buitenpiste van de manege waar ik sta is na hevige regenval ook onbruikbaar.

Ik zou ook rond 3-4€ denken. Bij ons is de piste 10€/keer maar hebben een overdekte bak 20x40m en buitenpiste is 40x60m inclusief springparcours erin.

Leef en laat leven.


Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:23

Hier betaalde ik 5 euro per keer voor het gebruik van een buiten bak, dit vond ik vrij veel omdat dit snel op loopt. Ik vind 3 euro een hele nette prijs!

nicole_floor

Berichten: 3211
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:30

Ik betaal bij verschillende binnenbakken hier in de buurt 5 euro. Dus denk dat rond de 3-5 euro een prima bedrag is.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:34

Hier 2.50 voor half uur en 5euro voor een uur. Als ik les 7.50

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:35

Ik zou inderdaad ook gaan werken met een beurtenkaart, een kaart van 20 euro bijvoorbeeld waar ze dan 10 keer mee kunnen komen trainen. Als je elke keer maar €2 moet afrekenen wordt het ook zo onhandig lijkt me? Meer dan €2 zou ik voor deze bak niet willen uitgeven. Op mijn vorige stal was het €5 per keer en dat was een binnenbak met geopad van 30x80. Dus €2 lijkt me wel voldoende.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 22:49

Ik betaal hier ook 5 euro voor een binnenbak met eb en vloed bodem of 100 euro per jaar, dit is wel bij een stalling dus er mogen dan meer paarden in de bak die is wel 40x80

Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:01

antje_vip schreef:
Ik zou wel 5-10 euro betalen per keer :)

Daarvoor heb je hier in de buurt een binnenbak ter beschikking.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:04

Ik betaald voor 20/40 2 euro per keer. Abbo is 25 euro per keer per paard. Voor mijn beide paarden (en mezelf en mijn bijrijder) heb ik een deal voor 35 euro per maand. Maar dan rijden we ook wel 3 a 4 dagen in de week.

Binnenbak huren kost hier 7,50 zonder licht en met licht 10 euro.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


dotje123

Berichten: 27
Geregistreerd: 13-01-09
Woonplaats: Nederland

Re: Prijs pistegebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:41

Ik cind dat je best weinig vraagt met 1 euro per keer. Zeker als de bak ook goed te rijden is na regen. 25-40 euro per maand lijkt mij prima

Gypsy gold does not chink and glitter. It gleams in the sun and neighs in the dark.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 31 bezoekers