Welke jodhpurs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Welke jodhpurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 23:04

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Ik heb op het moment Ego7 rijlaarzen maar die zijn aan het slijten. De binnenkant is echt top, en de rits ook, maar de zwakke plek van de laarzen is bij mij dat het gaat scheuren net achter de neus en de zool losgaat van de laars.

Dus nu zat ik eraan te denken om chaps met jodhpurs te nemen voor de training, de chaps worden sowieso van Ego7 omdat ik echt heel blij ben met die binnenkant. Maarja, wat voor jodhpurs moeten daar bij?

Ik zat te denken aan Ego7 zelf weer, maar dan ga ik weer vastlopen op datzelfde zwakke punt. Van De Niro vond ik de zool beter, maarja, 180 euro. De Tonics Space leken me perfect, want die hebben aan beide kanten versteviging op die zwakke plek, maar 260 euro zit nog maar 40 euro van een paar nieuwe Ego7 laarzen af..

Ik wil eigenlijk wel spoorhouders achterop, verder maakt het me niks uit hoe ze eruit zien, als het maar niet een of ander exotisch raar model is. Ik rijd ongeveer 6/7 paarden per dag en doe er ook mee wassen/afspuiten etc.

Iemand tips? Ga ik beter voor echt dure goede, of is een goedkopere (onder het mom van: het gaat toch kapot) ook prima? Of wordt dit een kansloze missie en blijf ik beter gewoon bij laarzen?


Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:30

Wat is er zo bijzonder aan de binnenkant? Heb nog nooit van Ego7 gehoord namelijk.


Die scheuren achter de neus heb je niet met gewone schoenen?
Kan natuurlijk zijn dat de pasvorm niet goed bij je voet past.

Edit - net even gegoogled. Zouden mij niet passen met mijn hoge wreef. Ik pas alleen schoenen met veters.

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Welke jodhpurs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:41

Ook nog nooit gehoord van het merk Ego7
Misschien dat een jodhpur broek ook nog een optie is ...
met werkschoenen eronder ... voor de trainingen.
En (nieuwe) rijlaarzen voor wedstrijd/gelegenheden.

Groet Karin.

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:42

ik heb jodhpurs met stalen neuzen, handig ook als stalschoenen

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:04

x_Milou schreef:
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Ik heb op het moment Ego7 rijlaarzen maar die zijn aan het slijten. De binnenkant is echt top, en de rits ook, maar de zwakke plek van de laarzen is bij mij dat het gaat scheuren net achter de neus en de zool losgaat van de laars.

Dus nu zat ik eraan te denken om chaps met jodhpurs te nemen voor de training, de chaps worden sowieso van Ego7 omdat ik echt heel blij ben met die binnenkant. Maarja, wat voor jodhpurs moeten daar bij?

Ik zat te denken aan Ego7 zelf weer, maar dan ga ik weer vastlopen op datzelfde zwakke punt. Van De Niro vond ik de zool beter, maarja, 180 euro. De Tonics Space leken me perfect, want die hebben aan beide kanten versteviging op die zwakke plek, maar 260 euro zit nog maar 40 euro van een paar nieuwe Ego7 laarzen af..

Ik wil eigenlijk wel spoorhouders achterop, verder maakt het me niks uit hoe ze eruit zien, als het maar niet een of ander exotisch raar model is. Ik rijd ongeveer 6/7 paarden per dag en doe er ook mee wassen/afspuiten etc.

Iemand tips? Ga ik beter voor echt dure goede, of is een goedkopere (onder het mom van: het gaat toch kapot) ook prima? Of wordt dit een kansloze missie en blijf ik beter gewoon bij laarzen?


Ik heb jodphurs van Quur, die waren 100 euro en zeker het geld waard!

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 14:20

Marie111 schreef:
Wat is er zo bijzonder aan de binnenkant? Heb nog nooit van Ego7 gehoord namelijk.


Die scheuren achter de neus heb je niet met gewone schoenen?
Kan natuurlijk zijn dat de pasvorm niet goed bij je voet past.

Edit - net even gegoogled. Zouden mij niet passen met mijn hoge wreef. Ik pas alleen schoenen met veters.


Ego7 heeft een rubberen binnenkant, in een leren binnenkanr vallen bij mij altijd binnen no time gaten, deze blijft goed en je hebt een fijn gevoel met je paard.

Ik draag qua gewone schoenen vooral sneakers enzo, dus dan heb ik dat probleem niet zo. Leren schoenen die ik draag zijn vooral laarsjes die ik alleen naar fatsoenlijke gelegenheden aanheb, dus die slijten eigenlijk niet. Maar wat zoeken naar een betere pasvorm zou dus kunnen helpen? Ik heb wel vrij standaard voeten.

Qua werkschoenen oid, ik werk op een sportstal, dus het moet wel een klein beetje representatief zijn.

Zal die van Quur eens opzoeken!

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 14:47

Zelf heb ik de Tonics Space Ust en ben daar onwijs blij mee.
Waterdicht, ook de ritsen, en toch ademend. Daarnaast een erg fijn voetbed, ik kan er uren op lopen.

Bij Epplejeck betaal je nu zo'n 205,- met hun kortingsactie. Dat scheelt toch een slok op een borrel.

Overigens heb ik de nieuwste versie (II). Daarbij is de versteviging aan de zijkant van leer in plaats van rubber. Ik weet niet wat beter is, heeft beide voor- en nadelen denk ik.

"In riding a horse, we borrow freedom."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers