Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 14:22

Waaaahh zooo gaaf! *\o/*

Een van mijn lang gekoesterde dromen komt uit! 24 tot 25 september ga ik een nachtje weg samen met mijn paard! Hotel Cantharel in Apeldoorn om precies te zijn.

Vorig jaar oktober heb ik dit al gekregen van mijn vriend, maar omdat ik haar pas sinds vorig jaar Juni heb wilde ik hier nog even mee wachten tot we elkaar wat beter kennen.

Vind het echt suuper spannend. We hebben onze probleempjes met buitenrijden gehad, is wat te lang om allemaal te vertellen hier maar de conclusie is dat we het sinds een periode weer aan het opbouwen zijn en dit onwijs goed gaat. Al met al dacht ik dus wel dat we er inmiddels klaar voor zijn met ook nog 2 maanden te gaan om hier nog te oefenen in het bos.

Ze komt daar op een landje te staan (staat nu ook 24/7 buiten) met uitzicht op andere paarden en ik neem zelf voer mee zodat dat niet veranderd.

Ben echt onwijs zenuwachtig, zal ze het niet te spannend vinden daar op het land, zal ze het buiten rijden niet te spannend vinden, zal ze wel genoeg eten en drinken ondanks de eventuele stress.. Zal ik het zelf niet te spannend vinden waardoor zij dat aanvoelt en gestrest wordt? Ohh zoo spannend maar zooo leuk heb er echt super veel zin in!

Wat zijn jullie ervaringen met nachtje/weekendje weg met je paard en waar kan ik op letten/rekening mee houden??

Mijn vriend gaat mee op de mountainbike als we buiten gaan rijden daar trouwens :D

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:34

Gefeliciteerd!

Mijn tips zijn alleen van algemene aard:
- blijven ademen
- je krijgt wat je verwacht, dus doe normaal
- genieten

Verder is het handig om van te voren een lijstje te maken van wat je mee wilt nemen. Voor 1 nacht zou ik dat wat beperkt houden.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:37

Hartstikke leuk! Super mooi hotel en vanaf de stallen rijd je zo het ruiterpad op :).
Komt vast goed, gewoon genieten!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:09

Niet deuk maken en genieten. Samen met je paard op een mini vakantie is hartstikke leuk. Waarschijnlijk is haar koffer drie keer zo groot als die van jou want je wil helemaal niks vergeten en besluit dan maar alles mee te slepen. Helemaal niet erg. Veel plezier

Diddykong

Berichten: 1470
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:50

Wij gingen met de rijvereniging elk jaar een weekend weg, dus 2 nachtjes. En nooit problemen gehad. Paarden die elkaar niet kenden stonden samen in de wei, ging ook altijd prima. Dus... maak je niet teveel druk oke! Het wordt hartstikke leuk!
Aandachtspunten:
- is ze goed ingeent? 1 paard heeft vorige keer paardeninfluenza opgelopen na kamp dus ik zou wel zorgen dat de inentingen in orde zijn.
- eigen brok meenemen, meestal krijgen ze hooi en stro van de stalling daar. Wel even informeren wat bij de prijs inbegrepen is.
- extra halster en halstertouw is nooit verkeerd om mee te nemen. Verder ook niet te moeilijk denken, niet van alles extra meeslepen, hooguit extra teugels of zo. Het zal die ene dag ook niet breken ;) en zo wel zit er vast een ruiterzaak in de buurt
- als het warm weer is, is het handig wat elektrolyten mee te nemen. Die kun je meestal oplossen in water. Paarden zweten sneller doordat t toch allemaal spannend is en je ritten zijn misschien ook wat langer.

Ik heb behalve voer eigenlijk nooit meer meegenomen dan ik op wedstrijd neeneem of als een bosrit ga maken met de trailer. Als je dat al een paar keer gedaan hebt weet je precies wat handig is mee te nemen. Eventueel een zadeltas waar je wat te drinken in kunt doen voor jezelf voor onderweg. Maak eventueel van tevoren een lijstje zodat je zeker niets vergeet.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-18 17:26

Bedankt voor de tips!! :D

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:30

Gewoon echt gaan genieten. Het zal de band met je paard versterken en omdat het een nieuwe omgeving is zal hij meer op je leunen en dat is goed voor de band.
Vooral heel erg veel met hem doen daar.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Voor het eerst nachtje weg samen met paard!! Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:40

Super leuk!
Ik ben met mijn paard 2 keer op vakantie geweest. Buitenrijden thuis ging helemaal niet (we stonden bij een stal waar je gelijk de weg op moest en je steeds voor de auto’s aan de kant moest). Toen alleen op vakantie gegaan naar het bos en hierbij vond ze het veel leuker. Minder stress en niet gehecht aan de stal en maatjes. Mij is het heel goed bevallen. Het enige waar ik moeite mee had was de weg vinden, heb wel een paar keer een langere rit gemaakt dan gepland :+

Heel veel plezier met je paardje!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:48

Ik verplaats dit topic naar buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:02

Evt kun je als je thuis een bosrit gaat maken even alles opschrijven wat je pakt/gebruikt. Dan hoef je bv niet drie keer te checken of je je zadel hebt. (en dan alsnog de singel vergeten)

Evt een extra deken