Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:39

Mijn neefje praat nog niet, maar is wel al erg grappig :j

Zijn grootouders, mijn ouders, passen regelmatig op. Nu was ik daar laatst ook en de kleine man kroop lekker op het speelkleed. Hij heeft een speelding met allerlei knoppen die muziek maken. Toen dat ding allerlei rieddeltjes afspeelde had hij weer tijd om om zich heen te kijken, ziet mij zitten en komt enthousiast op me af getijgerd (kruipen kan je het nog niet noemen :') ) maar hij is nog niet halverwege of zijn speelding valt stil... Dus meneer stopt, draait zich om en tijgert weer terug naar het apparaat, ramt op een knop, apparaat speelt weer, draait met twinkelogen mijn kant op en begint weer te tijgeren, maarja... op hetzelfde punt stopt dat ding weer met spelen. Hij is wel 4 keer terug geweest om het apparaat weer aan te zetten _O-

Nog een mooie situatie. Mijn moeder, zijn grootmam, doet na het eten zijn handen en gezicht af met een nat washandje en geeft hem daarna zelf een handdoek om zijn gezicht weer droog te maken. Prachtig vindt hij dat! Laatst waren we in een restaurant en ik had een leuk jurkje met wijde rok aan. Mijn neefje zat in de kinderstoel en we waren klaar met eten, afgerekend dus ik sta op. Pakt meneer mijn rok vast en gebruikt die om zijn gezicht schoon te poetsen :roll: :))

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:43

Echt genieten dit topic. :D

Toen ik vroeger oppaste en de kinderen eens van school had gehaald, legde ik mijn iPod oortjes even op tafel. De oudste van (toen) een jaar of 8,9 kwam erbij staan, en wees naar de oortjes.
“Wat zijn dat?”
Ik was een beetje afgeleid, en zei snel: “Oh, oortjes.”
Lotte dacht even na, pakte toen voorzichtig één oortje op en bracht hem naar haar mond, waarop ze zachtjes zei: “Hallo?”
Toen er geen reactie van het oortje kwam, was het niet zo interessant meer en liep ze weg. Ik ging helemaal stuk. _O-

En laatst had mijn achterneefje van drie zijn vader een keer horen vloeken. Hij had niet door dat hij achter hem stond.
Stonden we op een verjaardag, was ie aan het pielen met een speelgoedje wat niet deed wat hij wilde, en toen hoorden we plotseling “Hè, dat poedersuiker ding.” :=

Mutti

Berichten: 146
Geregistreerd: 09-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:36

Met mijn oppaskinderen op de fiets kwam ik langs een kerk. Daar stond een lijkwagen. Zegt de jongste (3);"Kijk eens wat een mooie auto, met vlaggetjes!' Zegt de oudste (4): Oh, dan hebben ze een feestje!" :D

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:45

Deze is van mijn broertje vroeger toen hij klein was, we liepen in het bos en toen riep hij opeens keihard: ooohhh kijk een croissant!!

Wij in een deuk van het lachen, hij had een fazant gezien. Dat grapje heeft hij nog lang moeten horen :D

En een van mijn oppaskindjes met een heel serieus gezicht:
Wow wat een rommel overal zeg, misschien kan je even gaan opruimen? (Kind is 3 haha)

Nog een van hetzelfde kind:

Ik stond thee te zetten en ik deed honing in mijn thee omdat ik last van mijn keel had. Dus kind vraagt: wat doe je daar? Dus ik zeg: ik doe honing in mijn thee want ik heb keelpijn. En zij: oww ben je van je fiets gevallen?? :')

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:05

In de zomer had mijn dochter korte benen en armen.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:23

Ik herinner me er nog eentje. Mijn man is best handig, dus als er iets stuk is kan hij het bijna altijd wel repareren. Daar is hij ook altijd best trots op dan.
Toen het eens echt niet wilde lukken en hij verzuchtte: nee, dit kan ik echt niet maken... Heeft dochter dat heel goed opgevangen. Maandenlang heeft ze aan iedereen die het horen wilde verteld: 'papa kan nie maken...'
Ook echt gewoon aan mensen in de rij bij de supermarkt enzo. Zo wordt je dus de vader die het niet kan maken :+ .

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:41

:)
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 10-12-23 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:04

Nou jij haalt er bij dat het een surinaamse dame betreft en iets over blank/zwart...... Hoezoooooo???

Anoniem

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:09

"Het is ook nog een donkergekleurde surinaamse dame".

Je doet er weldegelijk bijzonder over, anders zou je dit niet zeggen.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:56

Mijn moeder heeft als schoonmaakster bij mensen met een zoontje van toen 4. Hij had iets nieuws gekregen dus mijn moeder vroeg er over en Hij liet het trots zien. Toen zei hij '' ja papa heeft heel veel geld, jij bent maar een gewone vrouw'' Mijn moeder had medelijden met hem

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:08

_AAASCHAAA_ schreef:
Mijn moeder heeft als schoonmaakster bij mensen met een zoontje van toen 4. Hij had iets nieuws gekregen dus mijn moeder vroeg er over en Hij liet het trots zien. Toen zei hij '' ja papa heeft heel veel geld, jij bent maar een gewone vrouw'' Mijn moeder had medelijden met hem


Ja dat jongetje kun je het niet kwalijk nemen. Maar die ouders mogen blij zijn dat er mensen zijn die hun vuil willen opruimen.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:16

Idd hoikimmy, jongetje was gewoon precies als zijn ouders. Hij wist niet beter. Mijn moeder werkte daar ook al een poos niet meer. Werd wel echt als voetveeg gebruikt helaas. Een kind geeft gewoon de een opmerking uit de manier hoe ze worden opgevoed of wat ze opvangen ( denken op te vangen )

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:42

Oh mijn nichtje hier vroeger op de wei, die was de 10 al gepasseerd hoor, maar zei ineens geschrokken:

Oh een dipsel!
Ik: een wàt...? :))
Zij: eh ik bedoel een pixel!


Hahaha ze had het over een distel dus :=

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:00

martine096 schreef:
Toen we gingen verhuizen (in Nederland) vroeg ik aan mijn moeder of ze in onze nieuwe woonplaats een andere taal spreken. :+




vind ik eindelijk helemaal niet zo'n gekke vraag. Elk deel van nederland heeft een ander dialect/ andere taal.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:24

"Mag ik de zonnebril?"
Uhhhm ja tuurlijk waarom de zon schijnt niet achterin
"Ja, maar ik ben allergisch voor de zon"

Aldus kindlief 3j oud zoiets

Maar zo is hij met vlagen alergisch voor vanalles en nog wat groenten appels enz enz
Dag later is alles weer goed


"Hé wat zijn dat voor rare kindjes?"
Al wijzend na getinte kinderen in een attractie park"
Nou dat zijn geen rare kindjes ze zijn zoals jij en ik als iedereen het zelfde zou zijn zou het ook zo saai zijn toch?
"Ja daarom ben jij saai want jij bent het zelfde als D!"

"Mamma mammaaaaaah! Er zitten pinguïns op de schutting"
Waren eksters :+

"Ik wil een zusje! Want anders kan ik later nooit trouwen!"

"Je moet na de kerk gaan om te vragen om een kindje, dat deed ik ook en toen ineens kreeg ik echt een zusje!"

"Jij bent best wel dik! Kom ik maak een pizza voor je!"

Vroeger hadden we een tankstation naast huis waar ook een was straat bij was bijna langs de rijbak
Waar onze tinker besloot in te gaan rollen waarop een meisje jaar of 8 schreeuwde
"Pappa!!! Zijn benen ontploffen help hem!"
Ik heb dubbel gelegen

Ik hou zo van die kinder logica
Kinderen die bepaalde letters niet kunnen uitspreken of vervangen voor een andere letter is ook zo geniaal

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:36

Neefje van een kennis was eens bij haar op bezoek.
Kennis heeft een paard met erge zomereczeem, die draagt dus een vliegenmasker die zn hele hoofd bedekt.
Neefje roept paard, ziet het paard aan komen lopen, ziet paard voor het eerst met masker en schreeuwt: "HELP! HIJ HEEFT GEEN HOOFD!"
He-le-maal in paniek. Durfde hem ook niet meer te aaien _O-

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:24

Ik heb wel eens dubbel gelegen om mijn bij rijdster. Zij was een jaar of 6 en zit naast me op de wagen. En vraagt mij waarom heeft een pony een staart? Dus ik zo het standaard antwoord. En zij heel blij nee jo anders kijk je tegen zijn bil spleet aan .

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:57

Mijn nichtje van 4 zag een libelle "kijk een grote vlieg" _/-\o_

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:01

Ik heb er ook nog eentje van mezelf.
Ik was een jaar of 3 a 4.
We waren op vakantie in Duitsland en stonden op een camping en we hadden zo'n windscherm. Landt er een sprinkhaan op dat scherm.
Ik zie dat wijs en zeg kijk dat is Japie.
Iedereen in een deuk.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:05

Ik zat op een katholieke basisschool en in groep 7 deed ik mijn vormsel.. daarbij kwam er een bisschop naar onze kerk..
Zegt na afloop het jongere broertje van een klasgenootje.. dat was nou een echte nep sinterklaas! _O-

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:14

Cerilene_ schreef:
Ik herinner me er nog eentje. Mijn man is best handig, dus als er iets stuk is kan hij het bijna altijd wel repareren. Daar is hij ook altijd best trots op dan.
Toen het eens echt niet wilde lukken en hij verzuchtte: nee, dit kan ik echt niet maken... Heeft dochter dat heel goed opgevangen. Maandenlang heeft ze aan iedereen die het horen wilde verteld: 'papa kan nie maken...'
Ook echt gewoon aan mensen in de rij bij de supermarkt enzo. Zo wordt je dus de vader die het niet kan maken :+ .

Hahaha wat erg :(:) :')

Pastis

Berichten: 241
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Leuven - Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:26

Mijn dochtertje zag de paus eens op TV en kwam toen overenthousiast de keuken binnengestormd dat de zus van sinterklaas op tv was :j

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:06

Die paus ben ik ook mee genept.
Mijn vader riep dat sinterklaas op tv was.
Ik keam er aanrennen, suffe man die leek op sinterklaas maar stomme dingen zei.

Onze zoon noemde een botsing een bonsing.
Mijn neefje had vrachtwaggels en googels, vrachtwagens en vogels.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:12

Pastis schreef:
Mijn dochtertje zag de paus eens op TV en kwam toen overenthousiast de keuken binnengestormd dat de zus van sinterklaas op tv was :j

_/-\o_

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:14

Mijn neefje (4) tegen mijn zus: "mama, wat is tafelkleed in het Engels?

"Dat is is tablecloth Jurre..."

"Ahaa tepelkloof...." *loopt heel blij weg*