ow jakkes, weer stalergernissen Update nieuwe stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

ow jakkes, weer stalergernissen Update nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 22:54

Ik kom vandaag op stal,

Krijg ik te horen dat we weg moeten omdat de eigenaren er niet zijn, terwijl ik de sleuten en alles heb.. Heb gezegt dat ik ff longeer dan ( ach ja als je wordt weg gejaagd heeft rijden ook geen zin )

Kom ik bij renske aan, goor dat die stallen waren Huilen 3 dagen NIETS aan gedaan !!!
Normala gesproken doen wij altijd de stallen, terwijk wij in vol-pension staan 1100 gulden per maand...
Zaterdag konden wij niet komen omdat we naar een verjaardag gingen, en zondag waren we niet welkom, omdat een meisje op stal op concour ging.
Ach ja ik had op zijn minst verwacht dat ze de stallen wel konden op strooien voor dat geld, maar ja alweer verkeerd gedacht.

De paarden maar op de bak gezet, waren alle deuren dicht, dus konden nog geen stal doen ! Zijn gewoon al 2 weken niet meer buiten geweest PFFFF........ We zijn dus maar via de bouwplaats naar het stro gegaan, en hebben de stallen op gestrooid, het is ook niet te geloven !!
Dat noemen zich nu stal eigenaren !

sorry voor mijn gezeur !
Laatst bijgewerkt door Waventy op 18-11-02 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:02

Gezeur?
Ook al is dit gezeur, dan tenminste wel terecht.

Ik zou dit dus echt niet pikken he?
Je brengt daar iedere maand bergen vol geld heen en je krijgt er niets voor terug.

Vindt het trouwens ook een belachelijke hoge prijs voor een stal, hoeveel faciliteiten die dan ook heeft.
Dan heb ik het nog niet eens over de diensten die hij moet leveren en de belachelijke regels die ze bedenken.

Ik zou wel weten wat ik zou doen, zou mijn boeltje pakken en mijn paard verhuizen en naar zijn geld zou hij kunnen fluiten.

Al zou hij de politie erbij halen, dan zeg je toch dat je betaald voor diensten die hij zou moeten leveren en aangezien hij dat niet doet/deed, je toch ook niet hoeft te betalen?

Ik zou echt gek worden, van verdriet, van boosheid.
Dit is toch gewoon te gek voor woorden.
Helemaal als je bedenkt wat je betaald.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:04

Nou,je mag zeuren!Van wie mocht je niet naar je paard als de eigenaren er niet zijn.Je huurt daar toch gewoon een stal,dan mag je daar toch ook gewoon komen?Belachelijk!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:09

inpakken en wegwezen daar
voor dat geld kan je veel beter staan

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 23:15

moet wel; zeggen dat we er wek 3 voor dat geld hebben ( heb ik stom neer gezet ) We moesten weg van de meisje dat daar een paar paarden voor rijdt. Het probleem bij ons is, vindt maar een betaalbare stalling

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 23:37

Ok, voor 3 paarden is het wat anders, dan is het geld ook redelijker, dat is ongeveer 370 gulden per paard (zo even uitgerkend, toch?).

Toch vind ik het dan nog steeds niet kunnen.
Als hij zegt dat hij het doet (diensten) dan moet hij dat ook waarmaken, daar betaal jij hem geld voor.
Ondertussen bespaart hij geld uit door jullie te laten uitmesten ipv daar mensen te voor laten betalen.
Dan moet hij daar dus jullie voor betalen (of mindering van stalgeld oid), want hij heeft gezegd dat hij dat voor zijn rekenening nam en dat jullie geld daar onder andere voor is.

Voor 350 gulden heb ik op een stal gestaan, waar wel gevoerd werd, maar niet buiten gezet of uitgemest werd.
Buiten zetten kon wel, land hoorde erbij, maar dat moest je zelf doen of aan iemand van stal vragen (bijv zijn dochters, waarvan 1 een vriendin van mij is en dat dus ook deed voor mij als een vriendin).
Uitmesten moest je zelf doen.

Ik had het daar aardig voor elkaar en ik stond voor iets minder per paard daar dan jij, maar ik moest wel meer zelf doen, maar dan wist ik dus ook dat dat gebeurde en wanneer en hoe, dus volgens mijn inzichten (en dus volgens mijn inzichten wat goed was).

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 01:00

Gatver Laar das niks gedaan daar. Het leek zo leuk in het begin Verward
Toch maar weer wat anders zoeken......Belachelijk als je niet bij je paarden mag.......... en belachelijk als er niet ff opgestrooid wordt als je een keer niet kan en je hebt het zo afgesproken!!!!!
Al komen ze hier 's avonds om 12 uur dan nog mogen ze gewoon naar hun paard (als ze ff gebeld hebben anders zit ik stijf van schrik hier achter de computer Haha! )

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:40

Het zijn je eigen paarden en dan mag je er niet bij???????? Hoe komen ze daar nou op. Omdat de eigenaar van de stal er niet is mag je niet bij je eigen paarden ik kan er met mijn kop niet bij hoor????

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:54

Ik heb hier bijna geen woorden voor. Dit kan gewoon echt niet. Maakt niet uit hoeveel je moet betalen maar voor het paard moeten ze goed zijn. Ik zou zeggen...verhuizen en snel bij Fabienne gaan staan!

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 09:55

Ne, ik ook niet, belachelijk. Het is je eigen paard. Kijk als er bepaalde regels zijn, oke. Maar dat je eigen paard drie dagen in een vieze stal staat, dat kan toch niet?
Ik zou mijn spullen pakken en wegwezen. Dan maar tijdelijk op een duurdere stal, tot je misschien wat gevonden heb. Maar dit is echt ongehoord!!!!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:19

Er moet toch wel een stal te vinden zijn in de buurt?misschien op een boerderij ofzo er zijn veel boeren die over zijn gegaan op paarden hetzij kleinschalig maar als ik dit zo hoor is alles beter dan waar je nu staat.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:29

Er is niets of niemand die mij kan tegenhouden om naar mijn eigen paard te gaan. Gelukkig kan ik op de stal waar ik nu sta komen en gaan wanneer ik wil. Ik vind het ronduit schandalig dat je zoveel geld betaald en je paard wordt niet eens uitgemest als je een keer niet kan komen terwijl je volpension staat. Belachelijk ook dat je niet welkom bent omdat de staleigenaren er niet zijn of omdat een meisje op parcours moet. Lekker belangrijk Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk een andere stal gaan zoeken en snel weggaan daar. Bij je nieuwe stal wel goed informeren op wat voor tijden je daar welkom bent enzo om deze ergernissen te voorkomen.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:34

Het is toch ongelofelijk zeg, wat jullie voor stalgeld moeten betalen en die luie eigenaars er geen reet voor doen! Als ik dat zo lees is geen leventje zo gemakkelijk als stalhouder: gewoon de pensionklant financieel flink uitbuiten, en er niets voor terugdoen, hooguit het paard voeren. Dat jullie dat pikken zeg. die lui verdienen hun geld nog eens slapend!

De hond is de betere mens

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:55

Desiree, aub niet generaliseren. Dank u Haha!
Bovendien was die 1100 gulden wel voor drie stallen hoor..........
Maar het lijkt nergens op zoals deze stalhhouder met zijn afspraken omgaat!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:04

Ik zou als de sodemieter een andere stal zoeken!
Vindt dat nog veel geld voor de manier waarop jullie paarden staan. En je moet toch gewoon bij je paard kunnen?!
Dat je na 23:00 het terrein niet meer op kan vindt ik nog wel logisch maar omdat er iemand een wedstrijd heeft? of omdat de eigenaren er niet zijn? heel typisch......

Ein Pferd auszubilden bedeutet nicht nur,dass man es zum Gehorsam erzieht,wie viele es meinen. Genauso wichtig ist es,dass das Pferd mit Freude macht,was man von ihm verlangt. (Nuno Oliveira)

www.landschapsstal.nl www.caballos-andaluces.com

Naomi_Youri

Berichten: 470
Geregistreerd: 04-08-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:54

Diana_Mabel schreef:
Er moet toch wel een stal te vinden zijn in de buurt?misschien op een boerderij ofzo er zijn veel boeren die over zijn gegaan op paarden hetzij kleinschalig maar als ik dit zo hoor is alles beter dan waar je nu staat.

je we zouden wel bij een boer kunnen gaan staan maar bij de MEESTE boeren bij ons
je hebt geen binne bak
geen lichte stallen
en vieze natte wei (oke ze komen nu ook niet buiten)
maar die binnen bak alleen al is hardstikke fijn geen natte bak waar je dan gewoon geen plezier meer hebt om ter ijden
groetjezz

Goodbye's the saddest word I'll ever hear

Wjerdo mis je

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:30

fabienne schreef:
Desiree, aub niet generaliseren. Dank u Haha!
Bovendien was die 1100 gulden wel voor drie stallen hoor..........
Maar het lijkt nergens op zoals deze stalhhouder met zijn afspraken omgaat!


nee, bedoel lang niet alle stalhouders. Met name die in het westen, dat zijn echte uitzuigers. Daar lees je dit veel meer.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:20

Ik snap best dat je graag een binnenbak hebt. Maar het welzijn van je paard komt toch op de eerste plaats. En als deze eigenaar het normaal vind je de toegang tot het terrein te ontzeggen en dan niets doet aan de verzorging van je paard dan is de keuze al niet zo moeilijk meer lijkt me.
Gen stress hebben om de verzorging van je paard is ook heel wat waard. Misschien moet je toch maar eens gaan denken aan een andere stal.
Succes!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:10

ben ik blij dat ik in half pension sta.ik ben verplicht on te komen andres worden er geen stallen schoon gemaakt en staat er ook geen voer klaar.wij worden dus echt nooit toegang ontzegt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:12

Desiree"]
[quote="fabienne schreef:
Desiree, aub niet generaliseren. Dank u Haha!
Bovendien was die 1100 gulden wel voor drie stallen hoor..........
Maar het lijkt nergens op zoals deze stalhhouder met zijn afspraken omgaat!


nee, bedoel lang niet alle stalhouders. Met name die in het westen, dat zijn echte uitzuigers. Daar lees je dit veel meer.
[/quote]
En bedankt he!!!! Extreme duivel

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 00:18

Desiree schreef:
Het is toch ongelofelijk zeg, wat jullie voor stalgeld moeten betalen en die luie eigenaars er geen reet voor doen! Als ik dat zo lees is geen leventje zo gemakkelijk als stalhouder: gewoon de pensionklant financieel flink uitbuiten, en er niets voor terugdoen, hooguit het paard voeren. Dat jullie dat pikken zeg. die lui verdienen hun geld nog eens slapend!

Misschien heb je zin om in een vakantie eens een weekje mee te draaien bij ons(en dan bedoel ik ook echt werken he!) }>


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:32

Nee Flair, eigenlijk is het mijn droom om te werken op mijn EIGEN stal. En ik wil best voor het geld dat mensen mij betalen de paarden voeren, op de wei zetten en er weer uit, en de stallen uitdoen. En er zullen best pensionstallen zijn in het westen die dat ook allemaal doen. Maar het is zo duur bij jullie!

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:04

ik zou maar 1 ding gedaan hebben. en dat is een andere stal zoeken. dat kan toch niet. het welzijn van de paarden gaat toch voor hun lolletjes? Misselijk

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:01

Niet alle stallen in het westen zijn duur hoor; er zijn ook kleinere pensionstallen waar je misschien wel zelf moet uitmesten en binnen/buiten zetten maar dat scheelt dus in de prijs. Maar een paard dat een paar weken niet buiten heeft gestaan vind ik echt zielig! Die van mij moet iedere dag naar buiten, heb ik echt met de stalbaas afgesproken. Hij doet het door de week en ik in het weekend, De weekends moeten we trouwens ook zelf voeren, dus dat is wel een op en neer gerij maar ik zet de mijne dan ook gelijk in een van de grote weilanden, daar is geen modder en kan ze nog grazen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:12

Dat het duur is heeft te maken mede door de hoge grondprijzen.Je kunt dat niet vergeten mee te rekenen.Er is hier in de buurt zowat niets te koop en als er al iets te koop is,is het echt niet te betalen.Prijzen van €0,75 miljoen is helemaal niet zo raar in deze omgeving.Als ik af en toe topics zie over stroprijzen dan vraag ik mijzelf wel eens af waar wij mee bezig zijn.Afgelopen zomer hebben we zelf,met nog wat stalhouders uit de omgeving, stro van het land gehaald.Dit ging om +/-4000 balen.De prijs voor dat stro was net zo veel als de goedkoopste die ik hier gelezen heb.Je kunt ook stro van verder weghalen,maar dan komen er weer vervoerskosten bij.Dit moet allemaal wel doorgerekend worden in de pensionprijs.Als ik, en met mij veel andere mensen die een stal hebben, de uren zouden rekenen dan zou daar een bedrag uitkomen waar jij echt je bed niet voor uit zou komen.Natuurlijk is dat met iedere ondernemer zo maar, als je met beesten werkt ,werkt dat wel extra door!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, DemiSisa, esje01, Hanneke137, ikkedus, kreekie, Paardennamen en 115 bezoekers