Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 13:57

Zijn er bokkers die een boek schrijven of hebben geschreven, misschien leuk om ervaringen uit te wisselen qua uitgeven en zo. Ik ben dus bezig met een boek, het wordt geen dik boek. De titel is, De avonturen van el signor Winston. Ik heb een Spaans hondje en die beleeft iedere dag nieuwe avonturen, ik schreef al over hem maar nooit in boekvorm. Tot er een lieve bokker was en die zei, joh schrijf ze op en maak er een boek van.

Maar er waren eigenlijk veel mensen die dat zeiden, tot er een ulistrator was en die zei joh maak er een boek van, van al zijn avonturen ik wil graag de tekeningen er bij zetten. Dus vandaar mijn vraag aan jullie.


djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:00


Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:03

Ik ben ook bezig met het schrijven van een YA boek :)

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 14:03

Oké leuk vertel?

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:10

Ik ben ook druk bezig met schrijven :) . Er is ook een schrijverstopic op bokt, dat ooit redelijk actief was :+ . Misschien kan je het nieuw leven in blazen? [ENT-HK] Schrijvers hier op bokt?

Ik schrijf trouwens vooral verhalen voor volwassenen, maar onlangs heeft een illustratrice me gevraagd om verhalen bij haar illustraties te schrijven. Ongeveer hetzelfde als waar jij mee bezig bent dus. Daar zijn we nu over aan het brainstormen, hopelijk heb ik in de herst tijd om daar daadwerkelijk aan te gaan werken. Eerst ben ik nog met een ander schrijfproject bezig :) .

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:32

Ik ben bezig met een soort roman/drama/comedy

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:36

Ik ook, een fantasy YA boek. Ik ben het nu aan het doorlopen en dan ga ik het opsturen naar uitgevers.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

thirteenn

Berichten: 2082
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:38

Ik schrijf geen verhaal, maar gedichten die ik uiteindelijk graag zou willen uitgeven.

All magic comes with a price, dearie

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:59

Ik ben al 2 jaar bezig met 2 boeken. Verder dan 1-2 hoofdstukken nog niet gekomen. 1 zou gaan om tips over hoe te fotograferen met een action cam. Dit omdat ik dit doe en mensen vinden dat ik er meer mee moet gaan doen (1 foto van een cameraatje van 199 euro komt dus daadwerkelijk in een museum te hangen, en ik heb al diverse foto's gepubliceerd gehad).
Het andere boek zou gaan over technisch duiken, maar daar zijn er al zo veel van, dus hoe zorg je dat het dan opvalt? Ben er daarom eerst maar weer mee gestopt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:32

Misschien leuk als deel 2 op je eerste boek, action cam tips en technieken voor tijdens technisch duiken? of zeg ik dan iets heel raars (ik duik zelf niet)

Ik ben dol op verhalen verzinnen en kan ook zelf illustreren, ben al jaren er tegenaan aan het hikken om een stripverhaal te maken maar het blijft tot nu toe steeds daarbij, het ertegenaan hikken en die drempel niet over kunnen/durven.

Edit: toevoeging, een vriendin van mij is wel schrijfster, ik ben zelf niet zo handig met mensen tekenen maar ik heb voor haar wel enkele dingen als personages, familiewapens en anders specifieke dingen uit haar verhaal getekend. Gewoon voor de leuk, haar boek ligt nog niet in de winkel en ik kan dat beeldmateriaal hier ook niet delen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:49

Ik schrijf ook heel graag. In mijn onderschrift staat mijn eerste (voltooide) verhaal.

Ben op dit moment ook met een uitgever in contact over een ander verhaal wat ik aan het schrijven ben, maar dat is allemaal nog niet zeker. Hoop wel dat het iets wordt, zou super gaaf zijn :D

Lees graag mee met jullie!

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:52

Yes, hier met 2 boeken bezig. Al een paar jaar met de eerste, inmiddels 400+ pagina's en de andere sinds vorig jaar bezig. Daarnaast schrijf ik artikelen voor enkele (online) magazines en is het deels onderdeel van mijn werk :)

Paar jaar terug hier op Bokt een topic over geopend, verliep nog best aardig maar ik heb het laten verwateren. Leuk dat er meer 'schrijvers' op Bokt zijn.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

capopjekop

Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:54

Ik loop al lang met het idee rond. Maar hoe doen jullie het met uitgeven? Zelf of zoeken jullie een uitgever

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:00

Wat leuk dat jullie (ook) allemaal bezig zijn met boeken schrijven! Zelf heb ik een paar jaar geleden mijn anekdotes van het werk laten bundelen. Deze zijn te bestellen via BoekScout. Zodra ik verhuisd ben wil ik een spannend boek (thriller?) gaan proberen, waarvan ik de hoofdlijnen al heb. Ik ga alleen niet meer via BoekScout aan de gang. Zij vragen exorbitant hoge prijzen voor hun boeken en hoge verzendkosten per bestelling. Bovendien komt het niet echt goed onder de aandacht, hoeveel jij er zelf ook voor moet doen. Zij zetten het alleen op hun site, de rest is aan jou. Het beste is om vol te blijven houden en ondanks afwijzingen het bij een klassieke uitgeverij te blijven aanbieden. Je hebt tenslotte maar één uitgever nodig.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:12

Ailill schreef:
Yes, hier met 2 boeken bezig. Al een paar jaar met de eerste, inmiddels 400+ pagina's en de andere sinds vorig jaar bezig. Daarnaast schrijf ik artikelen voor enkele (online) magazines en is het deels onderdeel van mijn werk :)

Paar jaar terug hier op Bokt een topic over geopend, verliep nog best aardig maar ik heb het laten verwateren. Leuk dat er meer 'schrijvers' op Bokt zijn.


Ohja dat topic kan ik mij nog we herinneren toen had ik mij ook gemeld. Toen was ik met ene heel ander verhaal bezig. Maar dit verhaal ligt mij toch wat beter. De intriges, spanning en verhaallijn zijn ni toch echr beter inelkaar gezet.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:35

Lau schreef:
Ailill schreef:
Yes, hier met 2 boeken bezig. Al een paar jaar met de eerste, inmiddels 400+ pagina's en de andere sinds vorig jaar bezig. Daarnaast schrijf ik artikelen voor enkele (online) magazines en is het deels onderdeel van mijn werk :)

Paar jaar terug hier op Bokt een topic over geopend, verliep nog best aardig maar ik heb het laten verwateren. Leuk dat er meer 'schrijvers' op Bokt zijn.


Ohja dat topic kan ik mij nog we herinneren toen had ik mij ook gemeld. Toen was ik met ene heel ander verhaal bezig. Maar dit verhaal ligt mij toch wat beter. De intriges, spanning en verhaallijn zijn ni toch echr beter inelkaar gezet.
Klopt, is denk ik 2.5/3.5 jaar geleden? Hier nog steeds hetzelfde verhaal en dus een 2e verhaal erbij inmiddels, beide lijken totaal niet op elkaar (non-fictie 18e eeuw vs. zware fictie 20e eeuw) en die afwisseling is fijn.

Jullie schrijven, dus ik neem aan dat jullie ook veel lezen: Wie inspireren jullie wat betreft schrijven? Hier Nicci French, Maya Angelou, J.K. Rowling en Shakespeare :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:39

J.k Rowling, MJ Arlidge, Sarah J Maas, James Patterson.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:45

Oh nog een heel belangrijke, Paulo Coelho en Jane Austen :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:49

Ik schrijf ook graag en veel! Vind het alleen heel erg lastig om iets af te maken. Maar het is wel een droom van me ooit wat uit te geven!

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:53

eclair98 schreef:
Ik schrijf ook graag en veel! Vind het alleen heel erg lastig om iets af te maken. Maar het is wel een droom van me ooit wat uit te geven!
Ken je The Secret? Een situatie/jezelf ergens inbeelden en daarnaar handelen, dan komt de rest, vanuit het universum, vanzelf. Ik geloof er zelf totaal niet in.

Maar tijdens het schrijven beeld ik me in dat ik ooit, ergens in de zon, op een eiland vanuit mijn oude boerderijtje, aan mij zoveelste boek werk en tegelijk mijn bankrekening check die blijft stijgen. Goed, het is voor nu een droom, maar ooit :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.


eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:55

Ik ken het volgens mij wel! Maar dan en ik vrolijk bezig en lees ik het, maar dan vind ik het vaak slecht en dan stop ik ermee :')

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:56

Ik ben van de winter begonnen met een kinderboek. Avonturen over 1 van de knuffel van mijn dochter. Illustraties maak ik zelf. Van de winter had ik tijd over aangezien ik heel erg last van m'n rug had en weinig kon doen. Helaas ligt het nu alweer maanden stil. 10 paarden en een kind... Dan blijft er weinig tijd over. Maar ik hoop binnenkort weer verder te gaan. Heb nog ideeën zat.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:00

Ik heb in april m'n eerste boek uit gebracht. Lets Focus, over fotografie :D Het ligt inmiddels al even in de winkels maar was er zo'n anderhalf jaar mee bezig.

Dus als je vragen hebt over het hele proces dan mag je die altijd stellen! Ik vond het in elk geval een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.



Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:06

sliert schreef:
Ik ben van de winter begonnen met een kinderboek. Avonturen over 1 van de knuffel van mijn dochter. Illustraties maak ik zelf. Van de winter had ik tijd over aangezien ik heel erg last van m'n rug had en weinig kon doen. Helaas ligt het nu alweer maanden stil. 10 paarden en een kind... Dan blijft er weinig tijd over. Maar ik hoop binnenkort weer verder te gaan. Heb nog ideeën zat.
Wat grappig, mijn ex-huurbaas schreef ook zo'n boek en heeft het zelf, via haar eigen uitgeverij, uitgegeven. Loopt geloof ik aardig en een erg leuk boek :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:12

Ik schrijf kinderboeken en boeken over mijn leven. Zou ze wel uit willen geven maar op dat moment ga ik heel erg aan mezelf twijfelen. :')