Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:49

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Nou, het is er niet maar 1 :+ Als het er maar 1 was, was het probleem niet zo erg.

Ik heb dan weinig last van telefoontjes, maar meer van mensen die aan de deur komen. En ja, als het maar een keer is, prima. Maar dat is het niet. Het is hier elke week raak.
Ik heb mijn bel uitgezet, ook vanwege het kind wat wakker wordt van de bel. Maar ook omdat ik knettergek wordt En heb nu al meerdere keren gehad dat ze dan gewoon door het raam loeren, mij zien zitten en als een debiel voor het raam gaan zwaaien zodat ik wel open doe. En dan zeggen ze: ‘ja, de bel deed het niet’. En dan zeg ik: ‘die heb ik uitgezet om niet gestoord te worden in mijn rust en zodat mijn kind niet wakker wordt’ .
Ik heb ook nog een sticker naast de deur, maar ze vinden zichzelf geen collectant of colporteur. -O-

Het is toch belachelijk dat je in je eigen huis continu lastiggevallen moet worden via de telefoon of aan je deur :? Als ik heel graag goedkopere energie, een uitvaartverzekering of een zielige mensen doel wil steunen ben ik prima in staat zelf te googlen en me aan te melden.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 19-07-18 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]


Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:49

Wijsje: wat een neerbuigende houding. En het kan wel degelijk veel uitmaken - als je slaapt maar wel je telefoon aan moet hebben voor belangrijke dingen, als je geconcentreerd aan het werken bent. Of als je een heel belangrijk telefoontje verwacht en je dan een anonieme gemiste oproep ziet (en nee, 'als het belangrijk is bellen ze wel terug' gaat niet altijd op, omdat het belangrijk is voor mij als ontvanger, maar niet per se voor degene die opbelt.)

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:21

Shadow0 schreef:
Wijsje: wat een neerbuigende houding. En het kan wel degelijk veel uitmaken - als je slaapt maar wel je telefoon aan moet hebben voor belangrijke dingen, als je geconcentreerd aan het werken bent. Of als je een heel belangrijk telefoontje verwacht en je dan een anonieme gemiste oproep ziet (en nee, 'als het belangrijk is bellen ze wel terug' gaat niet altijd op, omdat het belangrijk is voor mij als ontvanger, maar niet per se voor degene die opbelt.)

Wij bellen niet anoniem dat scheelt misschien. En uiteraard kunnen wij ook niet weten of we iemand storen op het werk of omdat die net aan tafel gaat.
Maar we zijn allemaal mensen, een simpel "sorry het komt nu niet uit, bel om zo laat maar terug" is voldoende. Of een "ik wens hier niet meer over benaderd te worden, kunt u mijn gegevens uit uw bestand verwijderen", ook prima.
Van de week een collega verbouwereerd met de telefoon nog in haar handen. Had een meneer gescholden met nare ziektes, en dat alleen omdat ze hem belde om hem aan zijn betaaltermijn te herinneren. Lijkt me niet echt nodig!

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 14:22

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Als er echt iets erg gebeurt in mijn leven is dat kennelijk iets dat ik serieus neem en belangrijk vind en normaal en rustig mee kan omgaan.
Dit soort telefoontjes (meervoud, het is nooit maar 1 telefoontje, hé!) zijn gewoon fakking schijtirritant.


Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:31

Wijsje schreef:
Wij bellen niet anoniem dat scheelt misschien. En uiteraard kunnen wij ook niet weten of we iemand storen op het werk of omdat die net aan tafel gaat.


Tip: veel mensen werken tussen 08:00 en 17:00. Veel mensen eten tussen 17:00 en pakweg 19:00. Stop dat op je werk in de ideeenbus en wellicht win je een dikke prijs. Zeker als deze info voor jullie nieuw is.

Wijsje schreef:
Maar we zijn allemaal mensen, een simpel "sorry het komt nu niet uit, bel om zo laat maar terug" is voldoende. Of een "ik wens hier niet meer over benaderd te worden, kunt u mijn gegevens uit uw bestand verwijderen", ook prima.


Als dat laatste echt werkte hadden we dit topic nu niet, toch?

Wijsje schreef:
Van de week een collega verbouwereerd met de telefoon nog in haar handen. Had een meneer gescholden met nare ziektes, en dat alleen omdat ze hem belde om hem aan zijn betaaltermijn te herinneren. Lijkt me niet echt nodig!


Mee eens, al ken ik de toonzetting van je collega niet en het moment waarop ze belde. Op 1 of andere manier krijg ik de indruk dat clubs zoals die van jou onderschatten hoe zeer mensen NIET lastig gevallen willen worden door jullie. Dat er op 1 of andere manier bij clubs zoals die van jou het gevoel is van "dat valt wel mee". Dat doet het dus NIET.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:34

Wijsje schreef:
Wij bellen niet anoniem dat scheelt misschien. En uiteraard kunnen wij ook niet weten of we iemand storen op het werk of omdat die net aan tafel gaat.
Maar we zijn allemaal mensen, een simpel "sorry het komt nu niet uit, bel om zo laat maar terug" is voldoende. Of een "ik wens hier niet meer over benaderd te worden, kunt u mijn gegevens uit uw bestand verwijderen", ook prima.
Van de week een collega verbouwereerd met de telefoon nog in haar handen. Had een meneer gescholden met nare ziektes, en dat alleen omdat ze hem belde om hem aan zijn betaaltermijn te herinneren. Lijkt me niet echt nodig!


Gegevens uit het bestand verwijderen... :') Al zeg je dat in 30 talen wordt het alsnog niet begrepen.

[o]

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 14:41

Wordt sinds een tijdje gebeld door een 040 nummer, soms maar 4x per uur. Neem niet meer op, heb al meerdere keren gezegd niet meer gebeld te willen worden.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:12

meggiemeg schreef:
Ik neem altijd die gasten van Microsoft in de maling, of ik ga ze na praten of ik doe net alsof ik hun bel, daar snappen ze werkelijk niets van

_O-

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:14

Wijsje schreef:
Ik krijg als servicemedewerker ook wel eens lelijke reacties aan de telefoon. Maar heb eigenlijk alleen maar medelijden met zo iemand: als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?


Haha, wat een onzin. Het zijn ongevraagde telefoontjes. Je wordt gestoord in je bezigheden of als je misschien net lekker niks aan het doen bent. Door een minkukel met een totaal onzinnig voorstel dat je niet interesseert. En ja, dat is irritant.

Of nu je het toch over echt erge dingen hebt, ik heb ook wel eens gehad dat ik van die k.u.t.telefoontjes kreeg terwijl er net een naaste was verongelukt. En dan word je er helemaal niet blij van nee.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:27

En ik ben ook niet meer zo vriendelijk als ik een keer of 20 in het uur gebeld wordt door eenzelfde nummer.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 15:49

Wijsje schreef:
Wij bellen niet anoniem dat scheelt misschien. En uiteraard kunnen wij ook niet weten of we iemand storen op het werk of omdat die net aan tafel gaat.


Misschien een gek idee maar eh... gewoon niet bellen over onzin?
Je belt ongevraagd mensen over iets waar vooral jouw baas beter van wordt maar die mensen aan de andere kant over het algemeen niet echt, zeker niet op langere termijn.

Dus in principe val je iemand gewoon lastig met het bellen, punt uit. En dat dat dan in een heleboel situaties dan nog eens extra storend is... tsja, dat weet je, als het gaat om groepen? Dan past zo'n neerbuigende uitspraak als "als je van een telefoontje al zo door het lint gaat, wat zal je leven dan zwaar zijn. Hoe reageer je dan als er echt iets ergs gebeurt in je leven? Het is maar een telefoontje hé?" gewoon echt niet.

Serieus. Als je structureel veel mensen belt dan kun je er, gewoon door gemiddelden en statistieken vanuit gaan dat:
- je met enige regelmaat belt voor mensen die pas zijn overleden wat nog niet in je bestand staat
- je zult bellen met mensen met zieke familieleden die zich te pletter schrikken van telefoontjes omdat dat slecht nieuws kan betekenen
- je zult bellen met ouders met kinderen, op een moment dat het echt niet uitkomt
- je zult bellen met mensen die in slaap gevallen zijn en nu gewekt worden
- je zult bellen met mensen die gepest, gestalkt of bedreigd zijn via de telefoon of hijgers hebben gehad ofzo.

Dat is niet iets wat je vooraf niet kunt weten. Je kunt niet precies weten wie het zijn, maar je kunt wel weten dat het gaat gebeuren als je heel veel mensen ongevraagd belt.
Voor die overlast kiest jullie bedrijf. Bewust.

En dan is het aan de ontvangers van die telefoontjes om allerlei maatregelen te nemen: precies de juiste telefoonnummers wel of niet blokkeren, duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent, en dat dan bij het volgende bedrijf weer. En weer.

netjuh6
Berichten: 576
Geregistreerd: 02-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:39

Ik heb dit werk een tijdje gedaan. Als iemand onder bewind staat kan en mag je niks met die persoon.

Wat dus t beste is, zeggen dat je onder bewind staat en ze vinken je uit.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 16:51

Ik vraag me eigenlijk af of het ook nog wat oplevert behalve boze mensen :+

Maar dat zal wel, want het gaat toch steeds maar door -O- Er zijn waarschijnlijk dan nog steeds mensen te vinden die erin trappen

[o]

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 17:10

Ik heb het topic even gelezen, ik heb hier zelf (gelukkig!) geen last van maar mijn vriend wel. Zijn veel bruikbare tips voorbij gekomen, dank! :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:20

Ik bel overigens bestaande klanten dus heel die tirade hierboven is overbodig. Op het moment dat wij een vraag aan een klant hebben moet er toch echt gebeld worden. Omdat mail/brief niet snel genoeg is (vraag over een bestelling) of omdat er op mail/brief niet gereageerd wordt (ivm betalingsachterstand bijv).
Maar als ik jullie goed begrijp mag je nooit gestoord worden omdat er mss iemand ziek is in de familie, of omdat je net een dutje doet om 15 uur.
Ik blijf erbij, er zijn ergere dingen in de wereld dan een telefoontje dat je binnen enkele seconde kunt beantwoorden met "nu ff niet".

Babootje

Berichten: 26021
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:24

Nou en of; het bel me niet register is een ‘papieren tijger’; ik heb t opgegeven ....

_Ekenna
Berichten: 2802
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:25

Wijsje schreef:
Ik bel overigens bestaande klanten dus heel die tirade hierboven is overbodig. Op het moment dat wij een vraag aan een klant hebben moet er toch echt gebeld worden. Omdat mail/brief niet snel genoeg is (vraag over een bestelling) of omdat er op mail/brief niet gereageerd wordt (ivm betalingsachterstand bijv).
Maar als ik jullie goed begrijp mag je nooit gestoord worden omdat er mss iemand ziek is in de familie, of omdat je net een dutje doet om 15 uur.
Ik blijf erbij, er zijn ergere dingen in de wereld dan een telefoontje dat je binnen enkele seconde kunt beantwoorden met "nu ff niet".

Een telefoontje naar een bestaande klant over informatie die jullie nodig hebben is iets heel anders dan de telefoontjes waar dit topic over gaat. :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:26

Wijsje schreef:
Ik bel overigens bestaande klanten dus heel die tirade hierboven is overbodig. Op het moment dat wij een vraag aan een klant hebben moet er toch echt gebeld worden. Omdat mail/brief niet snel genoeg is (vraag over een bestelling) of omdat er op mail/brief niet gereageerd wordt (ivm betalingsachterstand bijv).
Maar als ik jullie goed begrijp mag je nooit gestoord worden omdat er mss iemand ziek is in de familie, of omdat je net een dutje doet om 15 uur.
Ik blijf erbij, er zijn ergere dingen in de wereld dan een telefoontje dat je binnen enkele seconde kunt beantwoorden met "nu ff niet".

Dit is dus niet waar het hier om gaat hè. Als je iemand belt vanwege een bestelling die ze gedaan hebben is dat héél wat anders dan dagelijks gebeld worden om te vragen of je wil wisselen van energiemaatschappij ondanks dat je aangeeft geen interesse te hebben. Zo lastig is dat verschil toch niet te zien?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:35

Toen ik net met mijn bedrijf ingeschreven stond bij de kvk begonnen de telefoontjes te komen.. mijn moeder was geregistreerd hij het bel-me-niet maar werd nog gebeld dus had me er niet in verdiept want hielp toch niet.. op stage meer uitleg gekregen en toen toch ingeschreven.. Tijdje rustig maar werd ineens weer gebeld, dus ik zeg geïrriteerd aan de telefoon dat ze me niet mogen bellen omdat ik geregistreerd sta, zegt die mevrouw dood leuk “Nouja wij mogen dat wel hoor” .... werd er zo boos om..

Helaas is het mijn mobiele nummer waarop ze steeds bellen, onbekende/anonieme nummers niet opnemen is geen optie omdat dat misschien ook een klant kan zijn.. heb dus ook nog geen oplossing :(

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 18:40

Wijsje schreef:
Ik bel overigens bestaande klanten dus heel die tirade hierboven is overbodig. Op het moment dat wij een vraag aan een klant hebben moet er toch echt gebeld worden. Omdat mail/brief niet snel genoeg is (vraag over een bestelling) of omdat er op mail/brief niet gereageerd wordt (ivm betalingsachterstand bijv).
Maar als ik jullie goed begrijp mag je nooit gestoord worden omdat er mss iemand ziek is in de familie, of omdat je net een dutje doet om 15 uur.
Ik blijf erbij, er zijn ergere dingen in de wereld dan een telefoontje dat je binnen enkele seconde kunt beantwoorden met "nu ff niet".


Wijsje, is jouw voornaam 'Eigen'?

Je kunt je hier druk zitten maken maar mijn OP houdt geen enkel verband met jouw berichten.
Als ik bij jou een bestelling plaats en jij neemt er contact over op, prima.
Als Pietje mij belt om watdanook te verkopen aan me zonder dat ik daarom om gevraagd heb, zonder dat ik zelf naar hen heb gezocht en zonder dat ik hen mijn gegevens heb geleverd, absoluut niet prima.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:55

Wijsje schreef:
Ik bel overigens bestaande klanten dus heel die tirade hierboven is overbodig. Op het moment dat wij een vraag aan een klant hebben moet er toch echt gebeld worden. Omdat mail/brief niet snel genoeg is (vraag over een bestelling) of omdat er op mail/brief niet gereageerd wordt (ivm betalingsachterstand bijv).
Maar als ik jullie goed begrijp mag je nooit gestoord worden omdat er mss iemand ziek is in de familie, of omdat je net een dutje doet om 15 uur.
Ik blijf erbij, er zijn ergere dingen in de wereld dan een telefoontje dat je binnen enkele seconde kunt beantwoorden met "nu ff niet".


Dan slaan jouw reacties toch als een banketstaaf op een drumstel :? Aangezien het hier gaat over bedrijven die mensen bellen die nog klant moeten worden volgens hun, terwijl die mensen daar niet om gevraagd hebben en zelf aangegeven hebben dat ze niet gebeld willen worden.

Als ik klant ben bij een bedrijf vind ik het normaal dat dat bedrijf mij kan bellen als er iets is.

[o]

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:09

verootjoo schreef:
Als ik klant ben bij een bedrijf vind ik het normaal dat dat bedrijf mij kan bellen als er iets is.

Niet helemaal. Mijn telefoonprovider staat bij mij ook in mijn blokkeer lijstje. Die hadden er ook een handje van me iets te vaak te bellen voor een nog beter aanbod.
Hoogst vermoeiend, ik bel hun wel als ik iets nodig heb.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 19:13

Ja, dat wel idd. Maar de voorbeelden die genoemd werden vond ik vrij logisch. Voor een vraag over een bestelling of als iemand niet betaalt lijkt het me logisch dat je gebeld wordt.

Ik word door mijn telefoonprovider alleen maar gebeld als mijn contract bijna afloopt en wat voor abonnement ik dan wil hebben. En dat komt bij mij eigenlijk altijd wel goedkoper uit, dus dan doe ik dat :P

[o]

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:25

Ik hang altijd gewoon op zonder iets te zeggen. Gelukkig word ik niet vaak lastig gevallen. Jammer voor de persoon aan het andere eind van de lijn, maar dat kun je verwachten als je dat soort werk gaat doen.

Als het bedrijven zijn waar ik klant van ben handel ik het wel vriendelijk af.

Was laatst bij mijn eigen energie maatschappij blij verrast. Meestal als ik bij aanbiedingen “nee dank je” zeg, proberen ze me nog op duizenden manieren over te halen. Mijn jaar liep af, ze bellen me op om aanbieding te doen. Ik zeg “ja bedankt voor je belletje, maar ik vergelijk altijd gewoon online en pak dan de goedkoopste”. Voor het eerst ooit de reactie “ok prima. Dan zullen we je niet meer bellen! Je krijgt ons verleng aanbod wel nog standaard in de mail, maar dat moet je dan zelf maar even vergelijken of je daar iets mee wilt”.

Perfect op mijn gemak prijzen kunnen vergelijken en uiteindelijk verlengd.



Het “je zal je telefoon nummer wel hebben ingevuld bij een enquête”, dat kan natuurlijk ook prima iemand anders gedaan hebben. Wie vult bij dat soort dingen nou zijn eigen telefoonnummer in.....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:36

En al vul je wél je nummer in bij een enquette: moet dat dan maar levenslang tegen je gebruikt kunnen worden met alle huidige privacywetten?

Als ik een enquette invul over een elektrische tandenborstel betekend dat niet per definitie dat ik benaderd wil worden over andere elektrische apparaten. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Geerten, GrapeshotBot, TessaxQuincy en 34 bezoekers