Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:39

kwii schreef:
Ik heb laatst een t shirt gekregen waarvan de print echt onherkenbaar was. Eerst wilde ik voor een refund gaan, maar ik snap niet helemaal hoe dat werkt bij aliexpress omdat ik moest kiezen tussen terugsturen of dat het niet aangekomen was.
Ik heb contact gehad met de verkoper en die sturen een nieuwe op, ben benieuwd of ze dat ook echt gaan doen eigenlijk :')

edit: Oeps ik zie dat het wel had gekund -O- Maar een refund, en een nieuw shirt is wat oneerlijk dus ik laat het maar zo.


Waarom oneerlijk? Wat oneerlijk is, is dat zij een shirt opsturen waar jij niet voor betaald hebt.
Dus lekker om die refund vragen hoor.

Ik heb hier ook een aantal kledingstukken liggen waar ik een refund voor heb gekregen.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:52

Ik zoek film posters van de films/series die ik graag kijk. Jammer dat lang niet van allemaal posters te vinden zijn :o Maar ik zoek verder :p

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:41

Wat is jullie ervaring met de levertijd? Leveren sommige verkopers snel?

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:33

Record staat op 4 dagen. Langste was anderhalve maand. Pas 1 x gehad dat het echt helemaal niet aan kwam.

Vaak Kun je bij verzendopties zien hoe lang de verkoper er ongeveer over doet.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:40

Ga er maar vanuit dat het maximaal 3 maanden kan duren.
Vaak is het er (veel) eerder, rond de 2-4 weken maar sommige dingen duren gewoon lang.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:32

Bij mij was 1,5 week het snelste en ik wacht nu alweer bijna 2 maanden op het laatste pakketje. Ik had 4 bestellingen tegelijk gedaan en de rest is al lang binnen, maar dit zit volgens de tracker nog in het vliegtuig.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:21

Ik heb 3 juli een tankini besteld en kreeg hem gister binnen dus vrij vlot. Zit ook nog helemaal goed dus ik ben blij. Nog veel bestellingen onderweg dus ben benieuwd

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:29

Ik heb een vraagje. Had een jurkje besteld maar in de verkeerde kleur ontvangen. Nu zegt de verkoper dat ik opnieuw moet bestellen en dat ik dan korting krijg (verreken) hoe moet ik dat dan doen? Een dispute openen als het verzonden is??

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:30

Niet mee akkoord gaan, ze moeten je gewoon de juiste opsturen..

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:32

Ja maar ik kan geen dispute meer openen want ik had al bevestigd dat het binnen was... inmiddels zijn we 2 maanden (!!!) verder omdat ze per berichten blijven discussiëren.. ik wil gewoon m'n jurkje want de maat is perfect...

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:33

Dan geef je aan dat je het gaat melden bij aliexpress zelf.. komen ze meestal wel over de brug.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:34

Hoe kan ik het bij aliexpres zelf melden?

Anoniem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:52

Eerst daarmee dreigen bij de verkoper helpt vaak al..

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:00

Heb ik gedaan, nu zeggen ze "please return that"

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:15

Stelletje zeikerds zijn het ook. Hoe moeilijk is het nou om in beginsel het juiste op te sturen? Er staat toch bij welke kleur ze moeten inpakken? >;) Helaas kan ik je verder niet helpen met tips.

Zou alleen als je dat jurkje ècht wilt in de juiste kleur even kijken of andere shops deze ook verkopen. Zou dat never nooit niet meer bij die shop willen doen. Ook al zouden ze spontaan wel meewerken.

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:48

Ik denk dat het soms ook te maken heeft met hoeveel voorraad ze nog hebben van het een of ander. Mijn verkoper houdt maar vol dat het rood/koperen headsetje gewoon het metaalkleurverschil is wat bij al het metaal kan voorkomen :roll:
En dan nog een foto van een of andere Rus erbij die dan wel tevreden zou zijn.... Ik heb hem nu nog een kans gegeven, en hij zal vast wel weer weigeren het op te lossen (want volgens hem is zilverkleurig dus hetzelfde als rood/koperkleurig), maar dan verras ik hem toch mooi met een dispuut. Ik heb de ontvangst nog niet bevestigd, maar ik heb wel een stel mooie screenshots klaar liggen voor ome Ali :j

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:05

friendly schreef:
Stelletje zeikerds zijn het ook. Hoe moeilijk is het nou om in beginsel het juiste op te sturen? Er staat toch bij welke kleur ze moeten inpakken? >;) Helaas kan ik je verder niet helpen met tips.

Zou alleen als je dat jurkje ècht wilt in de juiste kleur even kijken of andere shops deze ook verkopen. Zou dat never nooit niet meer bij die shop willen doen. Ook al zouden ze spontaan wel meewerken.

Dat vind ik dus ook, er staat gewoon bij wat ik gekozen heb en maar blijven berichten.. ik zit er over te denken om nogmaals te bestellen en dan als het binnen is een dispute te openen en lekker te gaan zeuren.. dan krijgen ze volgens mij hun geld niet.. het verbaasd me wel want het is een shop waar veel verkocht wordt en heeeel veel besteld wordt..

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:07

Siamsmeesje schreef:
Ik denk dat het soms ook te maken heeft met hoeveel voorraad ze nog hebben van het een of ander. Mijn verkoper houdt maar vol dat het rood/koperen headsetje gewoon het metaalkleurverschil is wat bij al het metaal kan voorkomen :roll:
En dan nog een foto van een of andere Rus erbij die dan wel tevreden zou zijn.... Ik heb hem nu nog een kans gegeven, en hij zal vast wel weer weigeren het op te lossen (want volgens hem is zilverkleurig dus hetzelfde als rood/koperkleurig), maar dan verras ik hem toch mooi met een dispuut. Ik heb de ontvangst nog niet bevestigd, maar ik heb wel een stel mooie screenshots klaar liggen voor ome Ali :j

Prima als je iets niet op voorraad hebt of als die kleur op is, maakt mij niets uit, maar laat me dat dan wel even weten! Dan kan ik nl zelf kiezen of ik het dan alsnog wil.. scheelt je ook weer het verzenden van je product plus het nodige gezeur

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:59

Ik heb mijn poetshandschoenen binnen. Ondanks ze vreselijk stonken (zo'n typische Ali-plasticgeur, maar dat was eigenlijk quasi weg na ze in een sopje te hebben gegooid) echt ideaal! Bij de EJ zien liggen voor €22 (die van lemieux zijn nog duurder volgens mij, rond de €35), op Ali besteld voor €6. En ze voelen echt precies hetzelfde aan! Werkt ook prima op zowel hond als katten, op paarden moet ik ze nog even testen :D ze waren trouwens na exact 2 weken binnen!

https://nl.aliexpress.com/item/1-paar-P ... 4c4dYd9oyE

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:25

Zidore schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik denk dat het soms ook te maken heeft met hoeveel voorraad ze nog hebben van het een of ander. Mijn verkoper houdt maar vol dat het rood/koperen headsetje gewoon het metaalkleurverschil is wat bij al het metaal kan voorkomen :roll:
En dan nog een foto van een of andere Rus erbij die dan wel tevreden zou zijn.... Ik heb hem nu nog een kans gegeven, en hij zal vast wel weer weigeren het op te lossen (want volgens hem is zilverkleurig dus hetzelfde als rood/koperkleurig), maar dan verras ik hem toch mooi met een dispuut. Ik heb de ontvangst nog niet bevestigd, maar ik heb wel een stel mooie screenshots klaar liggen voor ome Ali :j

Prima als je iets niet op voorraad hebt of als die kleur op is, maakt mij niets uit, maar laat me dat dan wel even weten! Dan kan ik nl zelf kiezen of ik het dan alsnog wil.. scheelt je ook weer het verzenden van je product plus het nodige gezeur

Dat idd.

Overigens ga ik tegenwoordig de discussie niet eens meer aan en open ik gewoon een dispute.
Het is toch 99% vd tijd gezeik over hoe zielig ze zijn en dat je nog maar even moet wachten als een product niet binnen is enzo.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:10

Ik had een glaasje besteld voor op mijn fitbit versa. Reuze te groot want glaasje stak er gewoon aan de zij kanten over uit.
Ook gewoon dispute geopend en geld terug gekregen.
Gelukkig want glaasje heeft geen 3 u geplakt en was zelf verdwenen }:0

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:14

Zidore schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik denk dat het soms ook te maken heeft met hoeveel voorraad ze nog hebben van het een of ander. Mijn verkoper houdt maar vol dat het rood/koperen headsetje gewoon het metaalkleurverschil is wat bij al het metaal kan voorkomen :roll:
En dan nog een foto van een of andere Rus erbij die dan wel tevreden zou zijn.... Ik heb hem nu nog een kans gegeven, en hij zal vast wel weer weigeren het op te lossen (want volgens hem is zilverkleurig dus hetzelfde als rood/koperkleurig), maar dan verras ik hem toch mooi met een dispuut. Ik heb de ontvangst nog niet bevestigd, maar ik heb wel een stel mooie screenshots klaar liggen voor ome Ali :j

Prima als je iets niet op voorraad hebt of als die kleur op is, maakt mij niets uit, maar laat me dat dan wel even weten! Dan kan ik nl zelf kiezen of ik het dan alsnog wil.. scheelt je ook weer het verzenden van je product plus het nodige gezeur

Dat was ook mijn argument :j
Of biedt je klanten anders geen keuze maar zeg dat er willekeurig een kleur verstuurd wordt. Dan kan ik zelf nog kiezen of ik daar mee kan leven of niet.
Mijn dwarse verkoper heeft tot nu nog niet gereageerd meer, dus vrijdag staat op de kalender voor de dispuutaanvraag, en stuur ik het mailtje om hem dat te vertellen :D

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:16

Ik heb nu voor het eerst ook een dispute aangemaakt. Na 3 maanden nog niets binnen en staat wel op afgeleverd. Krijg geen contact met de verkoper. Met mn stomme hoofd later nog een bestelling bij diezelfde verkoper gedaan en die meteen geannuleerd. Maar ook daar geen reactie op. Wanneer ze enigszins hun best doen wil ik echt wat langer wachten, maar gewoon niet reageren vind ik echt een no go.

germie

Berichten: 25924
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:51

Na 2 maanden kan een dispute niet meer. Dat doe ik dan direct. Maildiscussies ben ik van af gestapt.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:39

Nou zo te lezen kan ik dus naar m'n jurkje fluiten.. :(
Ik weet ook niet hoe ik het bij aliexpres zelf kan melden..

Ps die handschoenen heb ik ook, ze zijn erg goed!!