Schoonmaakster nemen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 18:50

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik wonen nu een jaartje samen met 2 konijnen. Super gezellig maar je kan je voorstellen dat het altijd een rommel is...
Mijn vriend staat om 5 uur op en is om 5 uur thuis, ikzelf zit op school en moet daarvoor 1,5 uur reizen. Tevens gaat mijn vriend (en ik dus ook) om 9 uur naar bed.
De tijd die we samen hebben in de avond is eten koken, afwassen, eten, wat tv kijken en dan de woonkamer opruimen en de konijnen klaar maken voor de nacht.
Nu komen er zaterdag door omstandigheden met de Nijntjes 2 nieuwe bij en hebben we er dus 4 door huis hobbelen. Dus extra werk.

Ik zit er aan te denken om een schoonmaakster te nemen om toch dus de schoonmaak klusjes te doen zodat vriendlief en ik niet elk weekend een hele dag bezig zijn.
Maar nu is de vraag, hoevaak laten jullie de schoonmaakster komen, hoelang komt ze dan en wat doet ze?
Ik heb namelijk geen idee...


fjordjes

Berichten: 11966
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:54

Ik ben zelf (professioneel) schoonmaakster bij onder andere hulpbehoevende mensen thuis. Ik ga bij 1 cliënt 3 uur per week schoonmaken, dan doe ik de badkamer, toilet, bed opmaken, was ophangen, stofzuigen en nog extra dingen zoals ramen zemen. Zit ook nog een half uur pauze bij.

Alenthe05

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:58

Wij hebben een schoonmaakster die elke 2 weken 2u komt. In die 2 uur doet ze 1 groot ding, bv ramen wassen, badkamer grote beurt, of de keuken. Verder hebben we afgesproken dat ze altijd beneden stofzuigt en dweilt. Beneden en boven de wc´s doet. Verder naar eigen inzicht. Heerlijk! Wij hebben een hond en 2 katten.

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:00

Wij hebben tijd lang 1 keer in de 2 weken schoonmaak hulp gehad. Uur of 3. Voor ons was het toen gewoon beetje bijhouden door de week. Wel afhankelijk hoe groot je huis is en of je echt alles gedaan wilt hebben (ramen zemen enzo)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:02

Ik heb zelf een tijdje als schoonmaakster gewerkt, en dat was een keer per week 2 tot 3 uur, afhankelijk van de grootte van het huis. Het meest extreme huis wat ik heb gehad was een huis met drie kinderkamers en een ouderslaapkamer waar ik deed poetsen (stoffen+zuigen) en bedden opmaken, de badkamer met bad, douche en wasbakken die ik deed poetsen en de vloer schrobben, en de benedenverdieping stoffen, zuigen en dweilen, incl meubels verschuiven, waarbij ik de wc en keuken ook elke keer moest schrobben en dan afwisselend de ene week boven de ramen waste, dan onder, en dan weer eens de keukenkastjes afsopte. Enorm huis, bomvol zooi van de kinderen, en dat in drie uurtjes tijd, dat was uiteindelijk gewoon te veel.
Meestal is het vrij normaal dat er wordt gestoft, gezogen (onder het bed en onder de meubels maar zonder te schuiven), badkamer en wc poetsen en dweilen en keukenblad poetsen. En dan af en toe de grote klussen als ramen, schrobben, badkamertegels, deuren wassen en met meubels schuiven.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:10

Gewoon doen hoor!

Kijk stofzuigen moet je zelf bij houden en je eigen rommel opruimen. :P
Maar denk dat je vooral iemand zoekt die wel elke week de badkamer even goed doet, de wc helemaal
Keuken goed doen en eventueel wat extra taken als ramen lappen of kastjes uitnemen.
Kijk wat je zelf wel kunt en wil doen door de week en wat je dus aan aanvulling nodig bent.

Ik werk in de ggz,ambulant...kom ook wel rommelige huizen tegen,maar in anderhalf uur ben ik klaar.
In 2 uur kan ik extra taken er bij doen net wat alenthe05 zegt :j

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 19:24

Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Het is vooral het stofzuigen waar we zelf nooit tijd voor hebben doordeweeks en dus in het weekend moet. De grootte klussen zoals ramen blijven liggen maar evengoed dingen als de douche schoonmaken.

Ben gewoon ontzettend veel tijd kwijt aan de konijnen en de rommel die ze maken in huis.
Zal denk ik wel even moeten zoeken aangezien de 4 konijnen los lopen in de woonkamer.

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:50

1x per 14 dagen drie uurtjes. Ze doet de grotere klussen zoals de keuken, badkamer en alles goed stofzuigen en dweilen. Plus op instructie een extra klus.

Ik koop er vrije tijd mee, het is goedkoper dan relatietherapie en ik hoef geen badkamer meer te schrobben. Als we ooit moeten besparen is de schoonmaakster de laatste op de lijst :D.

❤️

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:18

Het is heel erg afhankelijk van de grootte van het huis en de hoeveelheid rommel. Meestal is 2 tot 4 uur per keer gebruikelijk voor 1x per week of per twee weken. Een indicatie is hoe lang je er zelf over doet om schoon te maken :)


Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 21:45

x_spekkie_x schreef:
Het is heel erg afhankelijk van de grootte van het huis en de hoeveelheid rommel. Meestal is 2 tot 4 uur per keer gebruikelijk voor 1x per week of per twee weken. Een indicatie is hoe lang je er zelf over doet om schoon te maken :)

Het huis is 60 vierkante meter en ben heel opgeruimd dus dat lijkt me goed te doen.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoelang ik erover doe om alles echt schoon te maken,of überhaupt om het hele huis te stofzuigen aangezien ik dat nooit in een keer doe :x

Keizerinnnn

Berichten: 1217
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:50

Wij hebben een ruim vrijstaand huis en hebben een schoonmaakster voor 2 dagen in de week. Ze komt van 9 tot 12 en begint altijd met strijken en de badkamer poetsen. Dan stofzuigen en in de kamers doekje over alles heen halen. En beneden ook stofzuigen en alles afnemen. Eens in de zoveel tijd neemt ze de ramen mee en doet ze dan alleen stofzuigen. Mijn moeder werkt in de zorg en werkt veel meer uren dan in contract staat en mijn vader werkt ook 5/6 dagen in de week. Ze kan prima zelf poetsen maar het zorgt bij mijn ouders voor wat meer vrije tijd. Nu is ze 6 weken op vakantie en dan lukt het ook prima zelf. Het is wel prettiger voor de vrije tijd. Daarom is bij ons die keuze toen destijds gemaakt. Ondertussen komt ze hier al 7 jaar.

[o]

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:55

Doen! Het scheelt een hoop werk en frustratie. Als je eerst 1x per 2 weken probeert 2 uurtjes kan je kijken of dat voldoende is of dat het vaker moet of dat er meer uren bij moeten. Het scheelt wel als je zelf 1x in de 2 dagen even snel de stofzuiger door de woonkamer haalt. Want stof, haar en vuil verdwijnt snel onder kasten en in de hoeken. Ik heb zelf een grote woonkamer en stofzuig deze 2x per dag hooguit 5 minuten. Dus als het eten opstaat er even snel door.

Zelf ben ik schoonmaakster, heb een boel schoonmaaksters in dienst en heb zelf ook een schoonmaakster :') :')

In 3 uur doet ze:
Slaapkamers stoffen en zuigen
Badkamer
Trappen stofzuigen
Toilet beneden
Gang stofzuigen en dweilen
Keuken afnemen stofzuigen en dweilen
Woonkamer afnemen stofzuigen en dweilen

De grote klussen doe ik zelf. Keukenkastjes binnenkant, ramen, alles van de kant af etc.

Rex & Jazz

bcd94
Berichten: 699
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:57

Ik zou het, als het financieel mogelijk is natuurlijk, gewoon doen.
Als het jullie toch niet bevalt kun je er gewoon weer vanaf dus waarom zou je het niet doen?

Kunnen de konijnen niet naar buiten? Dan blijft het toch schoner binnen wat ook al een hoop zal schelen natuurlijk.

Als je zelf helemaal niet toekomt aan stofzuigen doordeweeks zou ik gaan voor wekelijks hulp en dan gewoon niet te lang.
Ik zou dan zegmaar eerder gaan voor elke week 1.5 uur dan om de week 3 uur.

Een hele dag van je weekend kwijt zijn aan schoonmaken is echt niet leuk

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:20

Als ik het goed begrijp heb je 4 konijnen los in huis lopen, die maken er een bende van. Jullie zijn beide nauwelijks thuis en maken de boel dus ook niet vuil. Doe die konijnen naar buiten of in een hok, dan lijkt mij dat je zelf je huis wel kunt bijhouden. En samen iedere week een hele dag bezig met je huis poetsen lijkt me wel erg overdreven eerlijk gezegd. Wat doe je dan allemaal.
Laatst bijgewerkt door pillow op 18-07-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:25

Ik werk zelf in de schoonmaak bij mensen thuis.
Afhankelijk van hoe groot het huis is ben ik 1 tot 3 uur bezig.
Ik kom meestal 1 x per week bij mensen. Doe ik alles afstoffen, zuigen, dweilen, keuken (kastjes aan de voorkant/ en fornuis afnemen) alle w.c's en de badkamer goed. Een x in de maand de ramen zemen en af en toe een keer de binnenkant van de koelkast of keukenkastjes. Dan ben ik dus wat langer bezig.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 22:26

pillow schreef:
Als ik het goed begrijp heb je 4 konijnen los in huis lopen, die maken de rommel. Jullie zijn beide nauwelijks thuis en maken de boel dus ook niet vuil. Doe die konijnen naar buiten of in een hok, dan lijkt mij dat je zelf je huis wel kunt bijhouden.


Krijg zaterdag 2 konijnen erbij en dan lopen ze idd los in de woonkamer en als wij thuis zijn de gang en keuken.

Helaas hebben wij geen tuin en kunnen de konijnen dus niet naar buiten, anders was dit allang gebeurd. Ze in een hok doen is zeker niet mogelijk met 4 konijnen en is voor geen enkel konijn wenselijk. Beetje hetzelfde idee als je paard in een stal opsluiten de hele dag.

De schoonmaakster is ook een idee omdat we de konijnen hebben, zonder de konijnen zou het idd zelf lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:26

Hier de kuisvrouw net ontslaan. Op een jaar tijd 2 poetsvrouwen gehad. 1ste was geen slechte, maar poetste alles met een schuurspons. Ook materialen die niet mochten met een schuurspons, waardoor wij nu dus blijvende schade hebben -O-

Toen deze stopte stuurde het poetsbureau een andere. Kwam elke keer een kwartier te laat en vertrok een kwartier te vroeg. Maar het werd ons wel aangerekend. Ze ging elke keer met een vuilniszak door het huis. Bij thuiskomt konden wij die vuilzak gaan leeghalen. Ze gooide er gewoon halve tubes tandpasta in. Toen wij er ook facturen die wij hadden klaar gelegd om te betalen er uit haalden was de maat vol. Ondertussen had zij ook schade toegebracht aan een natuurstenen vloer, door er javel op te morsen en deze niet op te ruimen. Als ze de ramen lapten kon ik opnieuw beginnen. Vriend en ik werden langzaam gek. Genoeg is genoeg.


Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 22:32

DeMolenhoek schreef:
Hier de kuisvrouw net ontslaan. Op een jaar tijd 2 poetsvrouwen gehad. 1ste was geen slechte, maar poetste alles met een schuurspons. Ook materialen die niet mochten met een schuurspons, waardoor wij nu dus blijvende schade hebben -O-

Toen deze stopte stuurde het poetsbureau een andere. Kwam elke keer een kwartier te laat en vertrok een kwartier te vroeg. Maar het werd ons wel aangerekend. Ze ging elke keer met een vuilniszak door het huis. Bij thuiskomt konden wij die vuilzak gaan leeghalen. Ze gooide er gewoon halve tubes tandpasta in. Toen wij er ook facturen die wij hadden klaar gelegd om te betalen er uit haalden was de maat vol. Ondertussen had zij ook schade toegebracht aan een natuurstenen vloer, door er javel op te morsen en deze niet op te ruimen. Als ze de ramen lapten kon ik opnieuw beginnen. Vriend en ik werden langzaam gek. Genoeg is genoeg.


Oh god zit me nou niet bang te maken haha
Dit is natuurlijk wel waar je bang voor bent, dat je iemand krijgt in je huis die niet te vertrouwen is...

Anoniem

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:36

Nochtans hebben wij niets tegen kuisvrouwen. Schoonmoeder is het lang geweest, mijn ouders hebben er jaren 1 naar alle tevreden gehad. Bij ons werkte het helaas niet. Er is nog veel meer voorgevallen, maar goed. Wordt anders een lang verhaal ;)

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 05:05

Amber_anne schreef:
x_spekkie_x schreef:
Het is heel erg afhankelijk van de grootte van het huis en de hoeveelheid rommel. Meestal is 2 tot 4 uur per keer gebruikelijk voor 1x per week of per twee weken. Een indicatie is hoe lang je er zelf over doet om schoon te maken :)


Het huis is 60 vierkante meter en ben heel opgeruimd dus dat lijkt me goed te doen.

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoelang ik erover doe om alles echt schoon te maken,of überhaupt om het hele huis te stofzuigen aangezien ik dat nooit in een keer doe :x

Ik denk dat je met twee uur per keer een heel eind komt! En dan afhankelijk van je budget en wat jij fijn vindt 1x per week of 1x per twee weken.

60m2 is niet zo groot. Die 4 uur waar ik het over had was voor een huis van 3 verdiepingen (150m2).

En een schoonmaakster kun je het handigst via via regelen. Dan weet je van een ander of ze fijn poetst en betrouwbaar is. Of misschien heb je nog familie, vrienden of kennissen (die iemand weten) die iets bij willen verdienen. Een schoonmaakster kost 10-15 euro per uur. Ik zou persoonlijk voor een fijn iemand wel 15 euro per uur betalen. Zoals je leest is het soms moeilijk om een betrouwbare hulp te vinden.


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 05:21

Hier zijn we zoekende naar een fijne hulp, eerste maakte alles schoon met schoonmaakazijn!

Zat je het hele weekend in de azijnstank in huis :r

Dus als iemand nog een goede hulp kent in de buurt van Balkbrug, dan houden wij ons aanbevolen :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:03

Hier ook altijd een hulp voor 3 uur per week gehad. Ene week deed ze boven alles grondig, andere week beneden. Wc's en wastafels werden iedere week gedaan.
Helaas is ze er mee gestopt en zoeken wij ook een andere. We houden nu gewoon weinig vrije tijd over, buiten dat we een hekel aan poetsen hebben.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:15

Bij ons komt ze elke week 1 a 2 uur, afhankelijk van de rommel :D

Ze doet dan in elk geval: rommeltjes opruimen, kattenbak schoonmaken, stofzuigen en dweilen, keuken schoonmaken en evt vaatwasser in en uit, alles afnemen met een doekje, toilet en badkamer.
Als ze tijd over heeft doet ze de ramen, plinten, spinnenrag (hoge plafonds en oud huis).

Ons huis is 70m2 met 3 kamers, maar erg oud en met hoge plafonds, waardoor het erg snel weer stoffig wordt. Ramen is ze ook vaak lang mee bezig omdat alle kamers hoge openslaande deuren hebben naar de tuin, dus veel glas.

Zou nooit meer zonder kunnen hoor :o al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik het schoner vind wanneer ik zelf poets, maar ik ben nogal een perfectionist daar in :))

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:26

Als jullie allebei elke dag een kwartier iets in huis doen (= in totaal een half uur aan manuren), dan kun je het prima zelf bijhouden. Scheelt je een hoop geld en dat je achteraf toch liever iets op een andere manier had gewild. Dat hoor ik namelijk heel vaak. Het is vaak zoeken naar een speld in een hooiberg voor dè schoonmaakster. Sommigen zijn ontzettende treuzelaars, waardoor ze tijden bezig zijn met iets wat in no-time geklaard had kunnen zijn; sommigen zijn van de Franse slag, waardoor het er optisch misschien schoon uitziet, maar het in werkelijkheid nog strak staat van de niet-zichtbare vuiligheid. De een houdt zich aan het hygiëne-protocol, de ander weet niet eens wat het woord betekent. En dan moet je het wel aandurven om dat kenbaar te maken, anders zit je aan iemand vast die èn niet doet wat je zelf graag zou willen èn daarmee een hoop geld kost.
Zelf doen betekent vaak ook opgeruimd zijn in je eigen hoofd en dat geeft ook een fijn gevoel voor je gaat slapen. ;)

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Schoonmaakster nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 06:41

Bij ons komt de schoonmaakster 1 x in de 2 weken 4 uur. Ze doet dan het hele huis.
Dat zijn 5 slaapkamers, 2 badkamers. Het lukt haar prima in die 4 uur om alles te doen. Als ik geen extra opdracht geef is ze soms in 3 uur al klaar. Maar als ik bijvoorbeeld vraag om de keukenkastjes te doen dan is ze wel de hele tijd bezig.
Gedurende die 2 weken ruimen we alleen op. Als we koken maken we de keuken wel schoon natuurlijk. Maar verder doen we niks tussendoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, SJP, vikawiek en 19 bezoekers