Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 00:26

Heeft er iemand ervaring met de peesbeschermers van eQuick eShock?
Waarschijnlijk wil ik deze beschermers voor ons paard aanschaffen. Je hebt ze in twee uitvoeringen; met bont of neopreen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linda van Schijndel Photography
|Geduldig|Enthousiast|Rustig|Spontaan|Kritisch|Gezelligheid|
Facebook http://www.facebook.com/Lindavanschijndelphotography/
Website https://lindavanschijndelphotography.myportfolio.com/




Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 18:07

Met name je ervaring met deze beschermers.
- of je tijdens het rijden ook merkt dat deze beschermers meer schokken opvangt.
- of het stuk waar de gel inzit niet snel kapot gaat.
- of de beschermers niet te warm worden bij gebruik.

Linda van Schijndel Photography
|Geduldig|Enthousiast|Rustig|Spontaan|Kritisch|Gezelligheid|
Facebook http://www.facebook.com/Lindavanschijndelphotography/
Website https://lindavanschijndelphotography.myportfolio.com/

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:37

Ik heb verder geen ervaring met deze beschermers, maar als je beschermders zoekt die niet te warm worden zou ik überhaupt niet naar neopreen beschermers kijken. Dat kan nooit luchtig zijn :n

Anoniem

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:49

Ja ze worden warm

Hoe zou je dat willen voelen dan? Mijn paarden raken zich zelf nooit zo hard dat ik het gevoel heb dat de schokken niet goed opgevangen worden.

Kwaliteit weet ik niet. Ik heb andere beschermers van dit merk gehad en die waren na enkele keren gebruiken al stuk. Dus ik denk dat het een hoop geld is voor een product dat niet beter is dan de gemiddelde andere peesberschermers op de markt.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:58

Kidde schreef:
Ik heb verder geen ervaring met deze beschermers, maar als je beschermders zoekt die niet te warm worden zou ik überhaupt niet naar neopreen beschermers kijken. Dat kan nooit luchtig zijn :n


hier ga ik in mee

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:57

Rijd er zelf al lange tijd mee, zowel voor en achter en ben er super tevreden over.
De benen zijn nooit extreem warm, natuurlijk wel warmer als dat je zonder peesbeschermers rijd maar dat houd je toch.
Nu houd ik met dit weer wel rekening met de tijden waarop ik rijd, dit doe ik natuurlijk niet midden op de dag.

Bij ons krijg je zelfs een nieuw paar mocht de schaal ooit breken.

Dat ze schokken opvangen is bewezen door een onafhankelijk, gecertificeerd laboratorium.
Als je het interessant vind kan ik je de testresultaten doorsturen.

Peesbeschermers die echt heel luchtig zijn bestaan eigenlijk niet, of je moet voor bijvoorbeeld compositi peesbeschermers gaan.

Sommige hebben dan kleine ventilatiegaatjes in het neopreen zitten.
Voor het oog ziet dit er lekker luchtig uit, maar wanneer je deze om doet kan er eigenlijk geen lucht meer doorheen, zeker als de binnenkant van neopreen is.

Tegenwoordig heb je ook Mesh beenbeschermers van bijvoorbeeld Back on Track, deze gebruik ik zelf niet maar heb gehoord dat deze redelijk luchtig zijn.
Dus wellicht dat je die kan proberen, maar deze geven dan weer minder bescherming bij de pezen.

Alles in een zul je denk ik niet zo snel vinden, dus die en de beste bescherming bieden, luchtig én goedkoop zijn.

Dus ik denk dat je een afweging zal moeten maken met welke punten je het belangrijkste vind. Dit zal ook afhangen van de discipline die je beoefent.
Als je alleen dressuur rijd dan volstaat een simpele beenbescherming vaak al, dan zou je bijvoorbeeld voor die van Back on Track kunnen gaan.
Spring of cross je veel zijn wellicht andere dingen weer belangrijker.

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 16:15

Ik ben me ervan bewust dat alle beschermers in een bepaalde mate warmte vasthouden. De ene wat meer of minder dan de ander. Toch merk ik verschil tussen de verschillende manieren van de verwerking van neopreen betreft aansluiting om het been en de warmte. Ook een beschermer met een harde schaal zal wel meer warmte vasthouden dan een beschermer van een bepaalde stof of leerdikte.

Ik vind het erg belangrijk dat de pezen goed beschermd worden tijdens de training (dressuurmatig), balkjes draven, schrik/spannende momenten bijv tijdens het rijden in de bossen of een ander terrein. Ons Paard heeft al eens een blessure gehad aan haar been en pees, dus vandaar dat ik ze ook extra wil beschermen.

Bij extreem warm weer passen we onze training aan. Ik zie onszelf dan ook geen intensieve training doen op het heets van de dag. De paarden staan daarom nu ook overdag met de hitte binnen en s nachts in de wei.

Lobke; ik ben wel benieuwd naar dat onderzoek.

Linda van Schijndel Photography
|Geduldig|Enthousiast|Rustig|Spontaan|Kritisch|Gezelligheid|
Facebook http://www.facebook.com/Lindavanschijndelphotography/
Website https://lindavanschijndelphotography.myportfolio.com/

Anoniem

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:21

Voor dat geld ging ik eerder voor luchtige cross beschermers dan voor deze beschermers.

Ik vind het ook opvallend dat equick dat blauwe spul niet verwerkt heeft in haar crossbeschermers (de discipline waarbij je de grootste klappen verwacht) waardoor ik denk dat het vooral wassen neus is.

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:02


Supervixen

Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 23:13

Anoniem schreef:
Voor dat geld ging ik eerder voor luchtige cross beschermers dan voor deze beschermers.

Ik vind het ook opvallend dat equick dat blauwe spul niet verwerkt heeft in haar crossbeschermers (de discipline waarbij je de grootste klappen verwacht) waardoor ik denk dat het vooral wassen neus is.


Ik zie ook niet in hoe een beetje blauwe gel een schok kan opvangen. Lijkt me onzin.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:00

@Supervixen, het is niet alleen de eFluid (blauwe vloeistof), het is de vloeistof in combinatie met de luchtbel in de schaal. Dit zorgt voor lucht gel compressie, hierdoor worden schokken geabsorbeerd.

Simpel voorbeeld, vul een waterballon met alleen water en gooi deze tegen een muur.
De waterballon zal meteen knappen. Wanneer je een waterballon vult met water en er vervolgens wat lucht bij blaast en hem tegen een muur gooit zal deze niet of minder snel knappen.
Deze waterballon met lucht absorbeert de schok veel beter als de waterballon zonder lucht.

Heel kinderachtig uitgelegd maar dit maakt het misschien iets duidelijker.

@Linda, zal even een pb sturen!

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen peesbeschermers en strijklappen eQuick eShock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 19:04

Deze helpen niet beter dan normale. Mijn paard die peesblessure gehad heeft rij ik met le mieux bescherming.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 78 bezoekers