Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 14:27

Ik had zojuist echt een te bizar gesprek met een medewerker van een of andere energie-/besparingsmaatschappij, de aanleiding om hier eens te peilen hoe jullie ervaring is met geregistreerd staan in het bel-me-niet-register.
Afgelopen (school)jaar ben ik met zeer grote regelmaat gebeld door allerlei energiemaatschappijen, besparingsmaatschappijen en allerlei ellende, waarvan de laatste tijd om de paar weken.
Iedere keer exact hetzelfde verhaaltje, maar wel met een andere bedrijfsnaam. Van sommigen zijn websites te vinden, van andere kan ik niets terugvinden op internet. Vage ellende dus en echt, ik word inmiddels furieus als ik weer gebeld word.
Vandaag dus weer. Iedere keer als ik aangeef dat ik geregistreerd sta en me verwonder waarom ik gebeld word en hoe ze aan mijn nummer komen wordt daar overheen gepraat en krijg ik geen antwoord.
Ik heb in december al een flinke klacht neergelegd bij een bedrijf, me beroepen op het recht van verzet en een klacht ingediend bij consuwijzer. Wederom de hele registratie in het register doorlopen om zeker te zijn dat het nu goed moest zijn. Vandaag weer hetzelfde riedeltje; weer een klacht ingediend tegen zowel de bizar onbeleefde bellen als het bedrijf, beroepen op recht van verzet en ik ga wederom een klacht indienen bij consuwijzer.
Ik vraag me inmiddels af wat het nut van registratie is en ben zeer benieuwd naar eigenlijk 2 dingen;
-hoe is jullie ervaring met registratie in het bel-me-niet-register en
-herkent 1 van jullie toevallig bovenstaande? Zijn er nog meer mensen die gek gebeld worden door allerlei stompzinnige bedrijven? Zo ja, hoe hebben jullie het opgelost?


Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:29

Jup, ik had het vorig jaar. Inderdaad ook wéér die stappen doorlopen, maar helpt allemaal niks.
Nu hang ik op zodra ze een blabla-naam zeggen. Is uiteraard niet dé manier, maar moet zeggen dat het wel werkt, want ben eigenlijk al een hele poos niet meer gebeld.

♥ Rewrite the Stars ♥

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:30

- slecht
- ja! Ik heb nog geen oplossing gevonden. Krijg soms zelfs doodleuk te horen dat ze mij heus wel een keer mogen bellen. Een keer? Ik word gewoon gestalkt door sommige -:(-

Ik lees mee voor tips

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:32

Heeft geen enkele zin, je kan jezelf suf registreren bij het belmeniet register maar het helpt niet. Ik neem onbekende of nummers die ik niet ken gewoon niet meer op. De personen die ik belangrijk vind hebben mijn mobiel.

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:34

Gewoon je huistelefoon de deur uit en alleen nog maar mobiel bellen! :)

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:35

Ik sta in het bel me niet register.
Maar soms bellen ze me dus idd van een energie bedrijf.
Stom verhaal, en dat ik nu teveel betaal,hele onzin boek lezen ze voor en als ik dan vraag waarom ze mij bellen terwijl ik geregistreerd sta als niet te bellen nummer geven ze geen antwoord.
Ik ben er ook nog niet achter welk bedrijf het nou is dat steeds belt.
Vaag gedoe.

WWG1WGA

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:36

Stephanie_M schreef:
Gewoon je huistelefoon de deur uit en alleen nog maar mobiel bellen! :)


Nog nooit een huistelefoon gehad en het is gewoon prijs helaas.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 14:39

Selka schreef:
Stephanie_M schreef:
Gewoon je huistelefoon de deur uit en alleen nog maar mobiel bellen! :)


Nog nooit een huistelefoon gehad en het is gewoon prijs helaas.


Idem. Nooit een huistelefoon gehad en ik word mobiel gebeld.

Tinkerloos, ik vraag tegenwoordig wel altijd welk bedrijf het is en hoe de medewerker heet al hoewel ik dat in mijn irritatie soms vergeet. Ik had vandaag een medewerker aan de telefoon die bij de start zich voorstelde met een andere naam dan toen ik aan het eind nog een vroeg met wie ik had gesproken, bizar. En ik ben ervan overtuigd dat hij, toen hij belde, ook een andere bedrijfsnaam noemde dan die hij aan het eind noemde, maar dat durfde ik niet hard te maken.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:49

Hier ook regelmatig last van. Geen energiebedrijven gelukkig, maar hier zijn het vooral reclamebedrijven die zeggen dat ze mijn gegevens hebben gekregen via een van mijn klanten.. :? En er bestaan schijnbaar tig van dat soort bedrijven..
Ik heb mijn telefoon uiteindelijk gewoon op 'niet storen' gezet, dag en nacht, en alleen de mensen in mijn contactlijst worden doorgelaten. Ideaal.
Als iemand anders contact met me wil opnemen dan spreken ze maar iets in op de voicemail of sturen ze me een berichtje of mail.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Ashleytjuhh

Berichten: 6638
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:49

Klacht in dienen bij het bedrijf waar ze voor bellen helpt niet hoor Goof. Het zijn namelijk callcenters en er word vanuit daar vaak gezegd dat ze met een valse naam moeten bellen ivm dat hun eigen naam online komt te staan door klachten waar de medewerker niks aan kunnen doen omdat jou nummer 1 van de is die voorbij komt.

Zo helpt het bel me niet register ook niet omdat jou nummer op lijsten staat die al vaak verkocht zijn en opnieuw gebruikt worden elke keer weer. ook als je inderdaad vragenlijsten invult of dergelijke of iets besteld bij een webshop waar je nummer opstaat word deze lijst door verkocht.

Door de nieuwe Avg die bedrijven moeten hebben moeten zij transport zijn met wat er met jou gegevens gebeurd.

het enige wat je er aan kan doen is onbekend niet opnemen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:53

Hier in Belgie htzelfde probleem. Als je verwijst naar het bel-me-niet register weten ze niet wat dat is (of doen ze alsof of trekken ze het zich niet aan).
Mobiel nr zelfde probleem.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:58

Sclimpre schreef:
Hier in Belgie htzelfde probleem. Als je verwijst naar het bel-me-niet register weten ze niet wat dat is (of doen ze alsof of trekken ze het zich niet aan).
Mobiel nr zelfde probleem.


Dit dus idd.
Ik neem anonieme of nrs die ik niet ken gewoon niet meer op.
Zijn vooral energiebedrijven, telecom en huis-aan-huis verkoop van diepvriesproducten de laatste jaren. Of callcenters in opdracht van deze bedrijven.
Als het dringend is, moeten ze 112 bellen. :+
Of anders een bericht inspreken met wie,wat,waar en dan zal ik wel terugbellen. Misschien :')

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 14:59

8nnemiek schreef:
Ik heb mijn telefoon uiteindelijk gewoon op 'niet storen' gezet, dag en nacht,


Mijn telefoon staat al jarenlang op stil, ik zou werkelijk niet weten wat voor beltoon ik uberhaupt heb, die heb ik nooit ingesteld. Maar goed, soms ligt hij naast me en zie ik hem wel oplichten.

Ik neem in principe inderdaad geen onbekende of geblokkeerde nummers op, maar aangezien ik ook een vraag had neergelegd bij mijn gemeente heb ik hem vandaag wel opgenomen omdat ik niet wist of zij het toevallig zouden zijn.

Hoe zit het nu de AVG er is met telefoongegevens? Weet jij daar meer over Ashleytjuhh?
Laatst bijgewerkt door Goof op 18-07-18 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:02

Er zijn periodes dat ik gek gebeld wordt door bedrijven, ondanks het register. Voordeel is dat ze meestal bellen met een onherkenbaar nummer en ik neem dat soort nummers bij voorbaat niet op. Staat ook op mijn voicemail met het bericht dat als het belangrijk is dat men de voicemail kan inspreken of een sms kan sturen, zodat ik zo snel mogelijk terug kan bellen. Wonderlijk genoeg wordt er nooit iets ingesproken. :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:05

Bij de functie 'niet storen' krijg je echt helemaal niks te zien. De telefoon licht niet op, trilt niet.. Ideaal!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Riannex_

Berichten: 406
Geregistreerd: 23-05-10

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:07

Pas maar op met zulke mensen,
Wij hebben keer gehad dat ze gesprek opnamen en er een verhaal van gemaakt hadden en dat we akkoord gingen met een abonnement of afsluiting. Sinds dien zeg ik alleen nog maar nee aan de telefoon en hang op.

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:08

1. Slecht
2. Ja.
Oplossing:
<RING>
Ik: Met (naam).
Zij: Ja hallo meneer (aan), u spreekt met...
Ik: <CLICK>
Behalve als ik goede zin heb, dan is het Rot op <CLICK>

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:12

Ik zet iedere keer als ik door dergelijke bedrijven gebeld word het nummer op geblokkeerd.

N.a.v dit topic heb ik net even gekeken. De laatste die ik heb geblokkeerd dateert van 19 juni. Sindsdien heeft dit bedrijf me blijkbaar bijna dagelijks gebeld, maar daar krijg ik dus niets van mee.
Misschien ook een oplossing? Eén keer opnemen, en als het niet bevalt dus blokkeren. :)

En vodafone heb ik voor die tijd afgepoeierd op een minder orthodoxe wijze:
"U wilt mij wel een abonnement geven? Wat fijn! Door al mijn schulden krijg ik bij niemand een abonnement omdat mijn bankrekening geblokkeerd is door schuldeisers. En ik wil zo graag wat vaker naar mijn zieke oma in de USA bellen. U belt me morgen terug? Fijn!"

Nooit meer wat gehoord. :+

Ashleytjuhh

Berichten: 6638
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:14

Goof schreef:
Hoe zit het nu de AVG er is met telefoongegevens? Weet jij daar meer over Ashleytjuhh?


Volgens mij is het niet specifiek over met telefoon gegevens.
Er moet alleen op een site aangegeven word wat ze met jou gegevens doen. Dus of ze het door verkopen of niet of wat ze er wel mee doen. en dat je er automatisch mee akkoord gaat als je met de voorwaarden akkoord gaat.

Durf het niet helemaal zeker te zeggen maar volgens mij is het wel een heel daar van

Utixo

Berichten: 6556
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:14

Hier ook. Mijn ervaring is dat bedrijven zoals Eneco meerdere nummers hebben, waarvan alleen het laatste nummer verschijnt. Blokkeren helpt daarbij niet, dan bellen ze met het opvolgnummer. Ik doe tegenwoordig, mits ik zeker ben dat het zo'n bedrijf is, gewoon opnemen. Verder niets. En dat werkt wel! Na 3x geven ze het op en proberen ze het een jaar later pas weer.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 15:16

Palmera schreef:
Ik zet iedere keer als ik door dergelijke bedrijven gebeld word het nummer op geblokkeerd.

N.a.v dit topic heb ik net even gekeken. De laatste die ik heb geblokkeerd dateert van 19 juni. Sindsdien heeft dit bedrijf me blijkbaar bijna dagelijks gebeld, maar daar krijg ik dus niets van mee.
Misschien ook een oplossing? Eén keer opnemen, en als het niet bevalt dus blokkeren. :)


Maar als er anoniem wordt gebeld kun je niets blokkeren toch? Dat is de ellende, anders had ik allang alles geblokkeerd.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:16

Ik heb dit een tijdje terug gehad met een bepaald automerk, die wilden me wel heeeeeel graag een nieuwe auto verkopen.
Hoe ze aan mijn gegevens kwamen konden ze niet zeggen, zei dat vrouwtje... Hoe ze er vanaf moesten komen en waarom kon ik twintig keer herhalen en het hielp nog niet. Gelukkig belden die wel met een herkenbaar nummer, dus ik kon ze wel blokkeren.
Als ik ooit nog eens een nieuwe auto wil, koop ik er geen van dat merk _O-

Goof, volgens mij kun je wel instellen dat anonieme nummers nooit doorkomen, maar dat betekent dan dus inderdaad ook dat telefoontjes van anonieme nummers die je wel wilt krijgen niet doorkomen.
Mijn vorige werk belde bijvoorbeeld altijd anoniem, ja, dat komt dan ook niet meer door...
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 18-07-18 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:17

Een nieuw nummer nemen, want als je nummer eenmaal ergens in een verkoopbare lijst staat blijf je het houden. Alleen nummer geven aan vrienden en familie waarvan je wilt dat ze je nummer hebben. Ook je nummer nooit geven aan bedrijven of iets waar je een bestelling doet, bedrijven krijgen per definitie geen tel nr van me, ik bel zelf wel als ik ze nodig heb.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Bel-me-niet-register en continue gebeld worden. Herkenbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 15:23

Klinkt heel bekend, de afgelopen maanden is het ca. 2x per week raak met een of ander adviesbureau die denkt dat we kunnen besparen op onze energierekening.
Volgens mij zit het "probleem" hem erin dat het niet de energiemaatschappij zelf is, maar een adviesbureau. "geen interesse" is de korste oplossing, al hebben we er een aantal "uitgedaagd" om met een lager bod te komen, nog niet gelukt.

Niet alle dwalers bennen verdwaald


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amie89, Britta31, cissy, DenieesB, ELNTIE, evita2, fleurtjeuh, fro, GrapeshotBot, IASCrawler, ImkeTarek, Kinke, kosseh, Lizz, Marlissa92, Nathalie18x, rider, Steppe, TheNovelist, verootjoo, xLeoniee, xPabloBokt, xPearl, XxMariellexX en 81 bezoekers