Wat moet ik doen?

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 13:15

Hoi allemaal,
Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven!

Ik heb nu namelijk 3 verzorgpaarden/bijrijdpaarden gehad, en daarmee moest ik dan plotseling weer mee stoppen, na 2 tot 4 maanden :') best wel sad dus, dan was ik natuurlijk ook best verdrietig. Want bij de een was het volgens de eigenaar MIJN schuld dat het paard kreupel ging lopen, tenminste zo kwam het over terwijl het een hartstikke oud paardje was. En bij de ander reed ik te slecht.

Dus nu wou ik opzich wel weer een nieuwe maar dan met er bij dat ik alleen manege ervaring heb en ze dus niet moeten verwachten dat ik een of andere zz ruiter ben. Ik heb nu namelijk 5 jaar ervaring.

Maar m'n moeder weet niet of ze dat wel goed vind, omdat de keren dat ik steeds weer werd afgewezen, ik natuurlijk steeds weer sad was. Dus misschien mag het nu niet meer.

Ik word natuurlijk ook steeds meer onzeker doordat ik nu 2 keer heb gehoord dat ik niet goed genoeg rijd, wat dus eigenlijk betekent dat ik slecht rijd ;(

Dus wat moet ik doen? Hebben jullie raad?

If there aren't any bad moments in your life, there won't be any good ones.


capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:19

Het enige wat je kan doen is eerlijk zijn over je rijkunsten. Dan kweek je geen valse verwachtingen. Daarnaast zou je les met je toekomstige verzorgpony kunnen nemen. Dat is heel erg leerzaam en voor de eigenaar een signaal dat je het serieus neemt en graag bij wil leren

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:26

Ik zou gewoon eerst nog even een poosje lekker lessen, dat kan nooit kwaad. Dan kan je ook goed nadenken over je advertentie. Misschien kan je instructrice je helpen?

En helpen op de manege is altijd een goed idee. Dan zien de eigenaren van de paarden je vaak helpen en kunnen ze beter inschatten of jij misschien wel geschikt bent.

IG: @arabierjoep

juliaatje_x
Berichten: 30
Geregistreerd: 10-01-18

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:50

hey

stuur me via pb een filmpje van dat je aan het rijden bent dan kan ik je misschien wat tips geven en kijken op welk niveau je ongeveer rijd zodat je dat er bij kunt zetten.

0000
Berichten: 5464
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:26

Wat vervelend dat je geen leuke ervaring hebt gehad.

Als je moet stoppen vanwege je rijniveau is het niet perse zo dat je slecht rijd, maar komt dat omdat je rijniveau lager blijkt te liggen dan men had verwacht. Immers ze zijn van te voren, op basis van het contact en de info die jij hebt gegeven akkoord gegaan om je te laten rijden. Dat betekent dus dat je de volgende keer zou kunnen proberen een beter, reëler, beeld te geven van je niveau. Bedenk dat als je achteraf toch iets beter blijkt dan verwacht, zon beetje iedereen daar blij mee zal zijn dus eigenlijk hoef je nooit bang te zijn dat je iets te voorzichtig bent. Andersom, als je niveau toch niet helemaal is wat men had verwacht na je beschrijving, dat levert in de paarden als snel gevaarlijke situaties op of je kan simpelweg onvoldoende voldoen aan het vereiste niveau. Ben dus liever wat aan de voorzichtige kant daarin.

Verder, kies een paard dat bij je past. Als je een niet zo zekere of zelfs wat angstige ruiter bent, moet je wegblijven van jonge, drukke of lastige paarden. Heb je enorme ambities in de sport, dan kan je beter geen shetlander gaan verzorgen. Probeer dus kritisch te zijn en te zorgen dat het echt een match is. Dan is de kans op een samenwerking voor de langere termijn veel groter.

En hele belangrijke tip, als je nog niet zo goed kunt rijden, is het een hele grote plus als je wilt investeren in lessen. Goed lessen is heel belangrijk als je in deze sport een klein beetje handig wil worden en vooruit wil blijven gaan. Mensen waarderen het als je laat zien dat te begrijpen en als je ook echt ervoor gaat om jezelf te verbeteren.

Niet opgeven dus, wel kritischer zijn in de informatie die je doorgeeft en op zoek naar een paard en eigenaar die beter bij je passen.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers