Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 12:43

Vorig jaar raakte mijn Kwpn merrie Armanda (Oscar x Metall) geblesseerd. Ik heb toen besloten om haar te laten dekken. Het dekken ging niet meteen van een leien dakje, het wilde niet lukken om haar drachtig te krijgen. De hengst van mijn keuze (Spielberg) bleek achteraf niet in orde te zijn geweest en daardoor was zijn sperma niet van goede kwaliteit. Uiteindelijk voor een andere hengst (Incognito) gekozen en toen was ze in 1x drachtig, gelukkig want het was toen al 4 augustus dus laat in het seizoen!

De dracht verliep voorspoedig en afgezien van wat opgelopen achterbenen heeft ze weinig last gehad. Na een dracht van 11 maanden en 1 dag is op 5 juli 2018 Nespresso geboren <3 Het was een zware bevalling. Armanda had in eerste instantie weinig tot geen melk en ze wilde Nespresso niet laten drinken. Ze heeft in de nacht van de bevalling nog een prik gehad om de melkproductie op gang te laten komen. En Nespresso heeft extra kunstbiest gekregen om zo toch de hoognodige antistoffen binnen te krijgen. De volgende dag stond in teken van Nespresso laten drinken en blijven proberen om hem bij Armanda aan het drinken te krijgen. Uiteindelijk lukte dit eind van de middag .... ik heb gewoon staan huilen van geluk (en van oververmoeidheid na een nacht van slechts 2 uur slaap).

Inmiddels is Nespresso alweer 13 dagen oud. Hij doet het goed en hij drinkt goed bij zijn moeder. Armanda krijgt nu op advies van de dierenarts elke dag een flesje donker bier (zou de melkproductie stimuleren) en flink wat merriebrokken.

Genoeg gepraat .... de foto's van mijn knappe kereltje <3

3 dagen oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

9 dagen oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:05

wat fijn dat het nu goed gaat, van harte gefeliciteerd!

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:06

Wat een knapperd en een bijzondere naam :)

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:55

Wat een mooi veulen.
Fijn dat het nu goed gaat met drinken.
HOe is het nu met Armanda?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:56

Wat een knap ding! In ieder geval goed bergopwaarts gebouwd <3

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 14:07

Met Armanda gaat het nu erg goed. Ze was iets uitgescheurd door de bevalling maar dat is goed genezen. De eerste dagen waren erg spannend en ik heb zelfs met het idee rondgelopen om een pleegmoeder voor Nespresso te zoeken. Ik heb ze op advies van de dierenarts de eerste week voornamelijk op stal gehouden, wel in een hele grote box. Armanda moest gewoon erg wennen aan het idee dat ze nu moeder is en voor de kleine Nespresso moet zorgen. Inmiddels is ze een overbezorgde mama :o

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:37

Fijn dat ze het nu wel toe staat en Nespresso genoeg kan drinken. Nu lekker genieten van je duo.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Nespresso (Incognito x Oscar x Metall)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:01

Die is goed gelukt!! Wat een knap stel (moeders ook!).