Ik kan niet naast iemand slapen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 22:49

Zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem?

Als ik helemaal alleen ben slaap ik gewoon goed. Doe er nog geen 5 minuten over om in slaap te komen, ik slaap gewoon door. Dan ‘s ochtends word ik eens wakker om terug in slaap te vallen, en daarna word ik weer wakker om op te staan. Ik slaap gewoon een volle 8 uur. Geen problemen. Ik slaap ook makkelijk door van alles heen. Helemaal geen probleem.

Totdat ik met meerdere personen in 1 kamer moet slapen. Maakt niet uit of het nou 1 persoon naast me is, of 10 man in een kamer. Zo gauw er anderen naast me liggen kan ik gewoon niet slapen. Of ze nou in een apart bed liggen of niet. Of ik nou oordopjes in heb of niet. Of ze nou snurken of doodstil liggen (daar zit meestal wel ietsje verschil in). Het maakt allemaal niet uit. Ik slaap gewoon niet. En ik vind het enorm vervelend.

Nu hetzelfde probleem. Ik ben vandaag van 10 tot 7 de hele dag in toverland geweest met een van mijn beste vriendinnen. Dus we zijn aan het einde van de rit beide kapot moe. We zijn ook eerder naar bed gegaan dan gisteren. In eerste instantie viel ik wel in slaap, maar dan wordt ik ineens wakker omdat ze (heel zachtjes maar) begint te snurken. En het viel niet eens zo goed te horen. Normaal zou ik door zo’n geluid, als ik alleen was, makkelijk heen kunnen slapen. Ik ben gewoon doodmoe, en ik wil mijn rust. Maar mijn brein laat het me niet toe om die te krijgen als ik met jemand anders op dezelfde kamer lig.

Er zit wel een verschilleTJE in het thuis of op andere plekken slapen met meerdere personen op een kamer. Meestal slaap jk sowieso op andere plekken iets minder goed. Maar ik accepteer het volledig als ik langer doe over het in slaap vallen, of een paar keer wakker word en terug jn slaap val. Daar heb ik helemaal geen problemen mee. Maar ik krijg gewoon totaal geen slaap op deze manier. De enige manier voor mij nu om gewoon mijn rust te krijgen, is om op de logeerkamer te gaan liggen. Maar dat vind ik dan weer zo sneu voor mijn vriendin. Dat is gewoon niet gezellig. Maar het is voor mij echt de enigste oplossing om slaap te krijgen.

Ik heb al veel dingen geprobeerd, maar niets werkt. Ik heb zelf overwogen om misschien slaappillen aan te vragen voor dit soort situaties. Maar ik weet niet of het gaat werken, en daarbij ben ik eigenlijk helemaal geen fan van dat soort dingen. Ik blijf er liever vanaf.

Heeft iemand anders er hier last van? Zo ja, war doe jij ertegen? En zijn er anderen die tips hebben?
Ik vind dit namelijk echt vervelend :(

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:07

Ja... met vaste partner gelukkig geen last van gehad. Maar logeren etc vermijd ik als de pest. En ik zou gewoon eerlijk zijn en naar de logeerkamer gaan. Morgen ben je immers een lekker mens met wat meer slaap. :)

Firebug

Berichten: 1303
Geregistreerd: 17-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:19

Ik herken het, heb er zelf ook wel eens last van. Voor mij is het geluid eigenlijk het enige probleem, ik kan erg slecht tegen snurken, ik lig zelfs wakker van mensen die iets zwaarder ademen... Zelfs het zachte geluid wat je door oordopjes heen nog hoort kan ik niet van slapen soms. Wat voor mij goed helpt is het vervelende geluid buitensluiten door wat anders te luisteren. Ik heb een tijdje "white noise" geluisterd als ik niet kan slapen, dat is een monotoon geluid waardoor je niks anders meer hoort, maar tegenwoordig luister ik naar de sleep with me podcast. Dat is een podcast (wel in het engels) gemaakt door een man die een langzaam steeds saaier/slaapverwekkender verhaal vertelt. Dit helpt bij mij vooral goed omdat het je dwingt om je gedachten weg te halen van hetgeen je wakker door ligt en te concentreren op het verhaal wat zo saai wordt dat je er vanzelf door in slaap valt :)

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:22

Gezellig of niet, als je moe bent moet jr slapen. Als je slaapt zie je iemand niet, zou gewoon de logeerkamer pakken dus morgen veeeel gezelliger!

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:22

Ik heb precies hetzelfde. Ben sowieso een lastige slaper, maar met iemand naast me of in de kamer, slaap ik gewoon niet.
Je zou melatonine 2 mg kunnen proberen, gewoon te koop bij de drogist. Hier helpt het wel wat, ik pak dan tenminste nog een paar uur slaap mee.

Is het al lente?

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:27

Ik heb hetzelfde probleem, ik zou naar de logeerkamer verkassen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:30

Heel herkenbaar. Oordopjes willen hier wel eens helpen. Logeren is de eerste nacht standaard een probleem, vreemde mensen om me heen ook. Partner soms maar dan gaat een van ons elders slapen.
Het liefst slaap ik alleen

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:33

Moet die er wel zijn natuurlijk.....

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 07:33

nadjajump schreef:
Ik herken het, heb er zelf ook wel eens last van. Voor mij is het geluid eigenlijk het enige probleem, ik kan erg slecht tegen snurken, ik lig zelfs wakker van mensen die iets zwaarder ademen... Zelfs het zachte geluid wat je door oordopjes heen nog hoort kan ik niet van slapen soms. Wat voor mij goed helpt is het vervelende geluid buitensluiten door wat anders te luisteren. Ik heb een tijdje "white noise" geluisterd als ik niet kan slapen, dat is een monotoon geluid waardoor je niks anders meer hoort, maar tegenwoordig luister ik naar de sleep with me podcast. Dat is een podcast (wel in het engels) gemaakt door een man die een langzaam steeds saaier/slaapverwekkender verhaal vertelt. Dit helpt bij mij vooral goed omdat het je dwingt om je gedachten weg te halen van hetgeen je wakker door ligt en te concentreren op het verhaal wat zo saai wordt dat je er vanzelf door in slaap valt :)

Dat doe ik sowieso al als ik alleen slaap. Ik kan er niet tegen als het doodstil is. En meestal als er iemand naast me ligt thuis gebruik ik dat ook. Dat helpt me ietwat. Maar dan krijg ik nog maar heel weinig slaap. En bij slaapfeestjes enzo moet ik daar niet mee komen. Dus dan kan ik dat niet gebruiken.

Ik heb vannacht wel gewoon op de logeerkamer geslapen. Wat ik ook zou doen, ik eindigde altijd met een schuldgevoel. Het is of spijt hebben dat ik niet naast haar lig, of spijt hebben dat ik niet heb geslapen en daardoor enorm moe ben. En ik ben zo iemand die andere mensen vóór zichzelf zet, dus dan is dit een enorm lastige keuze voor mezelf. Dit keer heb ik toch voor mezelf gekozen.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 07:34

belle_boef schreef:
Heel herkenbaar. Oordopjes willen hier wel eens helpen. Logeren is de eerste nacht standaard een probleem, vreemde mensen om me heen ook. Partner soms maar dan gaat een van ons elders slapen.
Het liefst slaap ik alleen

Eerste nachten zijn echt wereldrampen. Ik ken het. :n

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:36

Niet schuldig om voelen, kun jij toch niks aan doen? wat je wel kunt doen is gewoon zorgen voor een goede nachtrust alleen en als je wakker bent verkassen naar je vriendin zodat je toch een beetje samen wakker word.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:36

Ik heb hetzelfde probleem, kan al niet slapen als ik iemand kan horen ademen. Heb zelf helaas nog geen oplossing gevonden, dus ik lees stilletjes mee


Anoniem

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:56

Ik kan naast de ene persoon heel goed slapen, maar naast mijn ex lag ik tot 4 uur wakker. Afschuwelijk was dat.

Ook moest ik naast een andere ex "leren" slapen. Dat ging naarmate steeds beter.

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 08:00

Elisa2 schreef:
Niet schuldig om voelen, kun jij toch niks aan doen? wat je wel kunt doen is gewoon zorgen voor een goede nachtrust alleen en als je wakker bent verkassen naar je vriendin zodat je toch een beetje samen wakker word.

Ja dat heb ik ook gedaan. Maar ze slaapt nog en ik kan niet heel lang blijven liggen, dus ik sta nu wel zo op. Maar dat weet ze, want dat heb ik gisteren nog gezegd.

Ik heb wel spierpijn zeg. Van 10 tot half 8 rondrennen in toverland geeft heel wat souveniertjes mee. Een blauwe buik (door de beugel van de troy), spierpijn, en een bruin kleurtje waar ik helemaal van sta te kijken. Maar het was her allemaal waard :j

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:26

Met mijn partner heb ik er iets minder moeite mee, maar zo gauw het iemand anders is dan doe ik geen oog dicht.

Meestal ga ik rond 22 30 op bed, en mijn partner rond 01 00 . Ik slaap dus al diep voor hij naar bed gaat. Als we tegelijkertijd naar bed gaan dan doe ik veel langer over inslapen.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:32

Mijn moeder heeft dit ook en slaapt het liefst alleen, maar met partner (mijn ouders zijn gescheiden) slapen ze in 2 bedden die een stukje uit elkaar staan.

Ik heb het tegenovergestelde probleem, ik kan niet slapen als ik alleen ben :')

Waarom? Nou gewoon.. Omdat het kan!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:38

Ik zou gewoon uitleggen aan die vriendin dat je niet in slaap valt met anderen en dat je dus alleen wil liggen. Vind ze vast geen probleem. Desnoods ga je eerst nog een uur lopen kwekken bij haar op bed en als jullie echt willen slapen, verkas je naar je eigen kamer.
Je bent echt niet de enige! Ken genoeg stellen die elk hun eigen slaapkamer hebben. Waarom zou het een probleem moeten zijn? :) Samen slapen werd vroeger uit armoede gedaan, tegenwoordig is dat meestal geen issue :)

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 13:39

Maar is er iemand die een oplossing weet? Ik ga bijvoorbeeld over 2,5 weken op kamp. Daar mag je geen telefoon en niks. Je slaapt in stapelbedden. En het is ook wel een beetje oneerlijk als ik dan ergens apart ga slapen ofzo. Wat zou dan een goede oplossing zijn dat ik alsnog goed slaap?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:41

antje_vip schreef:
Ik zou gewoon uitleggen aan die vriendin dat je niet in slaap valt met anderen en dat je dus alleen wil liggen. Vind ze vast geen probleem. Desnoods ga je eerst nog een uur lopen kwekken bij haar op bed en als jullie echt willen slapen, verkas je naar je eigen kamer.
Je bent echt niet de enige! Ken genoeg stellen die elk hun eigen slaapkamer hebben. Waarom zou het een probleem moeten zijn? :) Samen slapen werd vroeger uit armoede gedaan, tegenwoordig is dat meestal geen issue :)


Haha klopt, en de "rijken" sliepen apart en hadden eigen slaapkamers. (zo leuk om dat terug te zien in kastelen enzo :+ )

Een oplossing weet ik niet LoveGlove, voor 1 nacht zou je een slaappil kunnen gebruiken maar voor meerdere nachten..geen idee. Misschien went het na 3 nachten oid.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:46

Een nachtje of een paar nachtjes wat minder slapen is toch niet zo erg?

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 13:47

Elisa2 schreef:
antje_vip schreef:
Ik zou gewoon uitleggen aan die vriendin dat je niet in slaap valt met anderen en dat je dus alleen wil liggen. Vind ze vast geen probleem. Desnoods ga je eerst nog een uur lopen kwekken bij haar op bed en als jullie echt willen slapen, verkas je naar je eigen kamer.
Je bent echt niet de enige! Ken genoeg stellen die elk hun eigen slaapkamer hebben. Waarom zou het een probleem moeten zijn? :) Samen slapen werd vroeger uit armoede gedaan, tegenwoordig is dat meestal geen issue :)


Haha klopt, en de "rijken" sliepen apart en hadden eigen slaapkamers. (zo leuk om dat terug te zien in kastelen enzo :+ )

Een oplossing weet ik niet LoveGlove, voor 1 nacht zou je een slaappil kunnen gebruiken maar voor meerdere nachten..geen idee. Misschien went het na 3 nachten oid.

Ja, de 1e nacht is het ergste. De tweede nacht is al minder. En daarna gaat het wel. Dan slaap ik nog heel weinig, maar in ieder geval slaap ik dan.

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 13:48

tokedri schreef:
Een nachtje of een paar nachtjes wat minder slapen is toch niet zo erg?

Ja, wat minder slapen. Wat denk je van helemaal niet slapen? Daar zit het hem bij mij. Ik doe geen oog dicht :n


Ik zit te denken, wat nou als ik oordopjes in zou doen? Dan zonder ik mezelf een beetje af van de rest. Zou dat werken?

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:48

Dat kan heel goed werken als je tegen oordopjes kunt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

LoveGlove

Berichten: 7903
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 13:49

Elisa2 schreef:
Dat kan heel goed werken als je tegen oordopjes kunt.

Ja, en als ze blijven zitten :=
Ik heb kleine oren. Meestal blijft zoiets niet zitten bij mij

Ik ben een beetje anders gebouwd dan anderen ;)

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ik kan niet naast iemand slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:21

Je hebt van die waxbolletjes die je kunt kopen bij de drogisterij, die blijven wel zitten.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aukelizzy, ComscoreBot, Dido2316, Hazna, nicole_floor, NinaCharlie en 52 bezoekers