Hond weg doen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 23:03

Hoi ik zit momenteel met een kwestie in mn maag.
Heb een sint bernard overgenomen van mijn schoonouders en die heeft dus een hekel aan buiten zijn. Maar ons huis is echt te klein om haar binnen te houden plus dat dan alles onder de kwijl zit waar ik echt een hekel aan heb.
Ze is bij ons gekomen omdat ze de pups heeft gebeten van mijn schoonmoeder en kan dus niet terug.

Ik heb nu 2 opties ik zoek een huisje waar ze lekker binnen kan liggen.

Of ze leert in de tuin te leven en mag savonds lekker binnen op een kleedje als we thuis zijn en snachts buiten.
Swinters als t echt koud is kan ze snachts binnen slapen.

Nou is daar weer t punt het is een oude hond ze is 6 en heeft geen geweldige heupen dus een beetje kou zal haar al niet goed doen en dat vind ik dus ook weer sneu.
Er komt wel een huisje of groot hondenhok voor haar. Ze ligt nu ook op een baby matrasje!
Aan de ene kant wil ik haar gewoon een goed huisje bieden in een woonkamer, maar ze heeft een verleden en lichte hd dus niemand wil haar schijnbaar (al geprobeerd te herplaatsen)
En de mensen die reageren vertrouw ik niet, vandaag was er ook weer een vrouw maar ook zulk raar gedrag bij die vrouw dat het nu toch meer begint te spelen dat ze dan maar moet blijven en moet leren buiten blijven!

Iemand die mij misschien een beetje kan helpen met inzicht? Of die speciale herplaatsing sites kent?
Ik wil geen gezeur en vraag alleen om advies!
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 17-07-18 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:05

Hebben jullie niet de optie een schuur voor haar in te richten als woonkamer? Oude bank erin, kleedje op de vloer, muziekje etc? Is het ook niet te gek koud voor haar in de winter en wel huiselijk.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 23:08

Woogy schreef:
Hebben jullie niet de optie een schuur voor haar in te richten als woonkamer? Oude bank erin, kleedje op de vloer, muziekje etc? Is het ook niet te gek koud voor haar in de winter en wel huiselijk.


We hebben wel 2 schuren maar de 1 staat vol met fietsen en de andere met speelgoed van de kinderen en andere zooi. Ik wil wel een huisje bouwen voor haar! Dat sws dus dat is misschien wel een goed idee!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:11

Voelt het wat huiselijker, vaak willen ze dat nog wel. Het is wel verwarrend voor ze om af en toe binnen te zijn en dan weer naar buiten te moeten, ze krijgen dan steeds meer weerstand.

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:12

Als ze nooit een buitenhond is geweest, moet je deze senior - deze honden worden immers geen 12 jaar meestal dus in gedachte houdend dat ze nog een paar jaar heeft - met geen geweldige heupen het niet meer aandoen om er nu een 100% buitenhond van te maken is mijn mening. Zeker als je al weet dat ze een hekel heeft aan buiten te zijn - al kun je nog veel voor elkaar krijgen met gewenning. Maar of je de hond in kwestie er nu echt zoo blij mee maakt is een tweede natuurlijk.

Hoe pijnlijk het ook is, maar misschien een herplaatsing doen in dit geval ja. Ik zou eens contact opnemen met het plaatselijke asiel om te vragen of zij een organisatie weten die met herplaatsers bezig is en facebook groepen opzoeken - als je overweegt dan om haar te herplaatsen.

Misschien wat Woogy zegt ja; een optie om een tuinhuis of iets dergelijks in te richten? Dat kun je toch wel huiselijk maken en dan kun je alsnog gewoon tussendoor genoeg aandacht geven aan de hond. Als je er al 2 hebt zoals je zegt, zou ik die optie eens proberen. Rotzooi wat erin staat is zo opgeruimd toch?

Maar als ik eerlijk ben, zou ik ook proberen door te blijven zoeken al is het idd wel lastig met een 6 jarige Sint Bernard die al last van de heupen heeft :( Pff, wat is wijsheid dan weer in dit geval. Lastig.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:14

Hebben jullie al de rasvereniging ingeschakeld om te helpen met een thuis te vinden? Vaak heb je daar betere resultaten dan marktplaats en dergelijke.

Ik vind het eigenlijk niet eerlijk om een oude hond met een hekel aan buiten zijn en dan ook nog eens HD, dus snel pijn bij kou of hard liggen, naar buiten te doen.

Wij kregen met de boerderij een Rottweiler mee, dat was al een kennelhond, overigens met ernstige artrose en waarschijnlijk HD (hij is het duurste dier van ons huishouden door alle medicatie ondertussen, inclusief de paarden). Hij had een matig nachthok en een open kennel op beton.

We zijn begonnen met een dubbel geïsoleerd nachthok te maken (met dubbele ingang). Daarna is het kenneldeel overdekt en is er van een pallet en wat (zij)planken een "bed" gemaakt, daarop ligt een warmteplaat en daarop ligt een kindermatras met hoes. In het andere deel hebben we rubber tegels gelegd. Er hing, ondanks dat we geen kennelpanelen hoefden te kopen en het zelfbouw was, een serieus prijskaartje aan. Alleen al het nachthok ging voor meer dan 1000€ aan materiaal in. Dat zou ik zeker in je overweging meenemen.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:15


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:15

Zou de hond in afzondering kunnen leven?
Stel dat je een leuk plekje voor haar maakt in een schuur.
Maar de hond kwijnt daar weg van eenzaamheid.
Dat kun je eigenlijk niet maken.

Wat zeggen je schoonouders er dan van?
Het is in principe hun hond, of vinden ze alles best wat je met de hond doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:17

Triestig dat de oude hond plaats moet ruimen voor de pups :n Ook al heeft ze gebeten, een pup is makkelijker te herplaatsen. Ik zou haar ook proberen herplaatsen. Ondanks de goede opties zoals een huisje buiten enzo, moet je in mijn ogen een hond met die klachten niet meer buiten houden. Is er geen kamer in huis waar ze altijd kan? Veranda eventueel?

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:18

Dus je ouders doen hun oude hond weg voor nieuwe hondjes -O-

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:19

Een maatje erbij voor buiten? Alleen is maar alleen. En uiteraard een schuur uitruimen en daar een mooie plek van maken.

Maar eerlijk? Ik weet niet zeker of de hond gelukkig gaat zijn...

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:19

Deze hond is al jaren bij je schoonouders neem ik aan. En ze kiezen ervoor om de pups aan te houden en hun oude hond maar weg te doen ?

De pups zijn beter te herplaatsen dan een wat oudere grote hond

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:20

Het is een senior dus hoeveel plek neemt ze nou eigenlijk in? Wij wonen tijdelijk een aantal maanden op de camping. 30 m2 2 Grote herders, hondje erbij en 6 katten. Passen en meten maar waar een wil is is een weg

Kwijlende Honden ook niet mijn ding maar met een goed karakter nooit een reden weg te doen.

Ik hoor klein behuisd (en ik hoor helemaal geen hyper hond) en kwijlen. Klinkt als, je moet haar houden maar wilt haar niet hebben.

Herplaataen dus naar iemand die het voor lief neemt

The best and most beautifull things in the world, cannot be touched or even be seen...That's why we close our eyes, when we cry, kiss or dream..


Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:20

Zielig zeg, oh wat leuk een puppy, oh die kan niet met de ander, oude hond opzouten dan maar :n

Maargoed, daar kan jij niks aan doen. Ik zou ook een oudere hond met hd niet buiten laten liggen. Is er nog een reden dat je hem niet binnen wilt hebben? Immers een paar keer extra stofzuigen/dweilen en je bent er ook, plus je doet er een senior heel veel plezier mee. Ik zou het nier over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan nu nog naar een asiel te brengen (waar, let’s face jt, zijn kansen ook niet optimaal zijn...)

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:20

Ik ben ook verbaasd dat ze de pups willen houden, ik vind het dus niet eerlijk tegenover de hond, niet tegen jouw bedoelt hoor TS, jij doet je best maar je schoonouders vind ik dus niet ok!

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 23:23

DeMolenhoek schreef:
Triestig dat de oude hond plaats moet ruimen voor de pups :n Ook al heeft ze gebeten, een pup is makkelijker te herplaatsen. Ik zou haar ook proberen herplaatsen. Ondanks de goede opties zoals een huisje buiten enzo, moet je in mijn ogen een hond met die klachten niet meer buiten houden. Is er geen kamer in huis waar ze altijd kan? Veranda eventueel?


Helaas niet ons huisje is maar 60m2 op 2 verdiepingen en heel rot ingedeeld onze 2 kinderen liggen al op 1 kamer :(
En als ze dan in de woonkamer ligt kunnen de kinderen niet meer spelen want dan is de grond vol :/

Ik zit er dus ook mee dat ze als het straks kouder wordt het buiten niet gaat redden. Dus toch verder zoeken naar een huisje zeggen jullie hè? Zucht zo sneu voor haar maar wel beter voor haar botten.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 23:23

KarmaChansy schreef:
Ik ben ook verbaasd dat ze de pups willen houden, ik vind het dus niet eerlijk tegenover de hond, niet tegen jouw bedoelt hoor TS, jij doet je best maar je schoonouders vind ik dus niet ok!


Ze fokken dus zullen altijd pups hebben helaas

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:24

De hond heeft een hekel aan alleen buiten zijn, ik geloof niet dat je die er dan gelukkig mee gaat maken. Zeker incombinatie met HD zou ik dit echt niet doen.

Als je haar niet binnen kunt/wilt houden zou toch kijken of je haar kunt herplaatsen, dat lijkt me dan eerlijker voor de hond.
Wellicht via een rassenvereniging of asiel oid.

Hoe is het gedrag van de hond verder? Aangezien je schrijft dat de hond een verleden heeft.
En dat ze de pups gebeten heeft.
Een hond met gedragsproblemen herplaatsen is wel heel erg moeilijk

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 23:25

Celiien schreef:
Zielig zeg, oh wat leuk een puppy, oh die kan niet met de ander, oude hond opzouten dan maar :n

Maargoed, daar kan jij niks aan doen. Ik zou ook een oudere hond met hd niet buiten laten liggen. Is er nog een reden dat je hem niet binnen wilt hebben? Immers een paar keer extra stofzuigen/dweilen en je bent er ook, plus je doet er een senior heel veel plezier mee. Ik zou het nier over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan nu nog naar een asiel te brengen (waar, let’s face jt, zijn kansen ook niet optimaal zijn...)


Helaas is de ruimte er echt niet asiel gaat ze absoluut niet heen! Ze blijft hier tot ze of dood is of tot ik een baasje heb gevonden ze ligt nu bij ons in de hal maar die is ook maar 1x2 dus ook niet veel.

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:25

Indi_Vito schreef:
KarmaChansy schreef:
Ik ben ook verbaasd dat ze de pups willen houden, ik vind het dus niet eerlijk tegenover de hond, niet tegen jouw bedoelt hoor TS, jij doet je best maar je schoonouders vind ik dus niet ok!


Ze fokken dus zullen altijd pups hebben helaas


die mogen zich dan flink schamen als fokkers zijnde... komt over alsof ze de dieren als dingen zien waar ze geld aan kunnen verdienen. niet naar jou toe, maar het verbaast me echt dat je zegt dat ze fokkers zijn.. en dan zo hun senior de deur uitdoen, zonder pardon. wauw.

edit:
iig fijn dat jij je best doet om de hond n9g een plek te geven of anders te herplaatsen op een hopelijk goed nieuw plekje.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-07-18 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:26

Indi_Vito schreef:
KarmaChansy schreef:
Ik ben ook verbaasd dat ze de pups willen houden, ik vind het dus niet eerlijk tegenover de hond, niet tegen jouw bedoelt hoor TS, jij doet je best maar je schoonouders vind ik dus niet ok!


Ze fokken dus zullen altijd pups hebben helaas


Triest

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hond weg doen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:29

Ik zou het asiel juist niet uitsluiten. Dit soort dieren, mits ze verder wel goed gedrag heeft (niet bij andere honden dan, maar gaat goed met kinderen. Kan ze alleen blijven in huis en loopt ze netjes mee?) hebben vaak juist best wel kans. Zitten er vaak minder dan een maand.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:29

Indi_Vito schreef:
KarmaChansy schreef:
Ik ben ook verbaasd dat ze de pups willen houden, ik vind het dus niet eerlijk tegenover de hond, niet tegen jouw bedoelt hoor TS, jij doet je best maar je schoonouders vind ik dus niet ok!


Ze fokken dus zullen altijd pups hebben helaas


Oei wat ontzettend jammer dat ze er zo over denken en zich fokkers noemen ik vind het eigenlijk een schande. Nogmaals niet tegen jou hoor :(

Kun je de ras vereniging een berichtje sturen? Misschien dat zij wat kunnen betekenen voor de hond en jou. Ik zou persoonlijk ook de hond niet buiten doen omdat je al aangeeft dat ze er niet blij mee zal zijn.

Ik hoop van harte dat je een fijn plekje kan vinden, je zou ook een duidelijke advertentie op bokt kunnen zetten. Kijk als ik mijn honden zou moeten herplaatsten dan zou ik toch wel een paar bokkers durven te benaderen van wie ik weet dat de visie wel gelijk ligt aan de mijne :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:32

Indi_Vito schreef:
DeMolenhoek schreef:
Triestig dat de oude hond plaats moet ruimen voor de pups :n Ook al heeft ze gebeten, een pup is makkelijker te herplaatsen. Ik zou haar ook proberen herplaatsen. Ondanks de goede opties zoals een huisje buiten enzo, moet je in mijn ogen een hond met die klachten niet meer buiten houden. Is er geen kamer in huis waar ze altijd kan? Veranda eventueel?


Helaas niet ons huisje is maar 60m2 op 2 verdiepingen en heel rot ingedeeld onze 2 kinderen liggen al op 1 kamer :(
En als ze dan in de woonkamer ligt kunnen de kinderen niet meer spelen want dan is de grond vol :/

Ik zit er dus ook mee dat ze als het straks kouder wordt het buiten niet gaat redden. Dus toch verder zoeken naar een huisje zeggen jullie hè? Zucht zo sneu voor haar maar wel beter voor haar botten.



1 op 2 is inderdaad al wat de grote van de hond ongeveer. Ik spreek uit eigen ervaring met een berner sennen met artrose die ook niet graag naar buiten ging. Als het winter was kon ze enkel nog goed recht geraken als ze op de tegels ging liggen waar de verwarming onder liep. Die hielden haar poten bijgevolg lekker warm. Buiten was een hel voor haar. Ik hoop dat je een goede oplossing vind!

cursebreaker

Berichten: 11400
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:32

Mizora schreef:
Ik zou het asiel juist niet uitsluiten. Dit soort dieren, mits ze verder wel goed gedrag heeft (niet bij andere honden dan, maar gaat goed met kinderen. Kan ze alleen blijven in huis en loopt ze netjes mee?) hebben vaak juist best wel kans. Zitten er vaak minder dan een maand.


haha nou in deze regio blijven seniors waarvan gezondheidsklachten bekend zijn, juist langer zitten.. een grote hond die al HD klachten vertoond.. die is hier echt niet binnen een maand weg helaas. een betere optie is denk ik om Facebook groepen te gebruiken, daar zal het bereik groter zijn als je oproepjes plaatst denk ik. al kan het geen kwaad om eens informatie in te winnen bij een lokaal asiel.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Lestria, Meliaforever, Nimby, Odysseus, Ruai, Silenna, YandexBot en 114 bezoekers