IJsmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

IJsmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 20:15

Het is zomer dus tijd voor ijs *\o/* (al maak je mij met -10 ook nog heel blij met ijs).
Ben aan het rondkijken voor een ijsmachine en wil eigenlijk eentje die niet na 1x gebruik weggedaan wordt omdat het niet echt werkt. Heb wel al een en ander op internet gevonden en een zelfvriezende lijkt mij fijner dan met een element. Heeft iemand ervaring met ijs maken en ijsmachines die daar fijn bij werken? Tips zijn meer dan welkom.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen



Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:24

Ik heb een 2e handsje van marktplaats, weet ff het merk niet maar de ijsbak moet voor gebruik de vriezer in. Ding werkt prima en ik maak meestal gezonde ijssoorten. Maar net gedraaid is wel het lekkerste. Bij de kleine huishoudelijke machines (ook doorvriezende) maak je eigenlijk te kleine porties om genoeg lucht in het ijs te krijgen. Als je het dan invriest wordt het compacter dus minder smeuiig als uit de winkel. Maar om nou een commerciële aan te schaffen voor weet ik hoeveel liter is ook zo Wat! :')

When nothing goes right,

go left.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: IJsmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:13

Wij maken ijs met de KitchenAid met ijsmachine-hulpstuk.
Die moet dus los in de vriezer voor 24 uur en dan kun je de KitchenAid het werk laten doen.
We zijn er erg tevreden over, hebben er zelfs via Marktplaats een tweede bij gekocht, omdat we als het fruit in de tuin rijp is, soms 2X achterelkaar ijs willen maken en het dan jammer is dat we 24 uur moeten wachten tot die weer goed bevroren is :+

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: IJsmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 17:03

Bedankt voor de tips. Goed idee om ook even op marktplaats rond te kijken. Een Kitchenaid vind ik echt geweldig alleen die zijn zo duur.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers