Jouw stomste geheim?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:51

ierusju schreef:
Dat ik niet tegen geluiden kan van andere mensen. Vooral als het stil is en bij mensen die ik goed ken vind ik het erger dan van mensen die ik helemaal niet ken. Dit zijn dus echt geluiden zoals eet geluiden. Met mond open eten, of juist binnen monds smakken. Maar ook geluiden zoals ademen met een fluitje in iemands neus, of gewoon luid ademen in het algemeen. Maar ook geluiden zoals tikken met een vinger of een voet of zoiets.
Ik ben een heel vredelievend persoon, maar op zulke momenten wil ik zo'n persoon echt slaan... En eigenlijk weet niemand dat van me

Dat heeft een naam: misophonia / misofonie en dat heb ik ook. Ik dacht echt dat ik gek was tot ik er achter kwam dat t dus een naam heeft.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 01:59

Ik heb toen ik klein was de vissen gewassen met zeep...

Ik heb toen ik klein was mijn zusje van een stoel geduwd met als gevolg een gat in haar hoofd.

Ik heb iets met poezelneuzen, moet ze altijd even boopen.

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 03:27

Ik kan echt niet tegen bepaalde stofjes. Bijvoorbeeld dat stofje binnen in een winterjas of linnen beddengoed. Als ik dat aanraak krijg ik rillingen, en als ik met mijn nagel er perongeluk overheen ga krijg ik kippenvel. Bah :r Ik krijg ook kippenvel als ik alleen al hoor dat iemand over zo'n stofje wrijft. Echt vreselijk irritant :')

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:17

Caitlin_K schreef:
ierusju schreef:
Dat ik niet tegen geluiden kan van andere mensen. Vooral als het stil is en bij mensen die ik goed ken vind ik het erger dan van mensen die ik helemaal niet ken. Dit zijn dus echt geluiden zoals eet geluiden. Met mond open eten, of juist binnen monds smakken. Maar ook geluiden zoals ademen met een fluitje in iemands neus, of gewoon luid ademen in het algemeen. Maar ook geluiden zoals tikken met een vinger of een voet of zoiets.
Ik ben een heel vredelievend persoon, maar op zulke momenten wil ik zo'n persoon echt slaan... En eigenlijk weet niemand dat van me

O. Dit ben ik. Precies, ik.

Jeej, mede-misofonen *\o/* -O-
Wat een ellende, hè :(:)

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:35

Ik echt een afschuwelijke hekel heb aan rauwe kipfilet. Ik snij mijn kip dan ook met een scherp mes en vork. Zodra het gekookt of gebakken is maakt het mij niks meer uit.
Mocht ik het toch eens per ongeluk aanraken ben ik de komende 5 minuten bezig met dat stuk van mijn hand schoon te maken.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:19

Vlees idd super vies en eet het ook eigenlijk nooit meer.

Wat ik vooral het aller aller ergste vindt is bot in je vlees. Dat gevoel dat als je erin bijt en het aanraakt met je tanden. Kan het gewoon voelen nu, gatverdamme.

Ik ontweek toen ik vlees at ook al het vlees met bot erin, ook vlees met vet eraan vind ik heel vies in je mond.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:34

Eigenlijk hè.. Lees ik hier echt véél dingen die ik helemaal niet raar vind :*

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:57

Dat ik gek ben op koffie creamer :9 eet het eigenlijk nooit, maar ik kan zo twee zakjes leegeten, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:58

Speirs schreef:
Eigenlijk hè.. Lees ik hier echt véél dingen die ik helemaal niet raar vind :*



Heb je mijn eerste comment gelezen? :')

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:00

Uhm ja veel, niet alle :')

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:26

Speirs schreef:
Eigenlijk hè.. Lees ik hier echt véél dingen die ik helemaal niet raar vind :*


De echt rare dingen zet ik ook maar niet neer. :')

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:31

Ik kan niet tegen het geluid van adem halen/snurken van mensen 's nachts. Sorry vriendje... Maar gek genoeg heb ik totaal geen problemen met mijn snurkende honden. Dat vind ik dan weer schattig :+

Sintara

Berichten: 7392
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:09

Ik ben niet perse bang voor het donker, maar ik kan niet in het donker slapen als ik alleen ben (samen met iemand die ik vertrouw over het algemeen wel).
En een nachtlampje is niet genoeg, maar een gewone lamp is weer te fel, al kan ik daar wel bij slapen. Dus ik heb zo´n lamp met schuif zodat ik hem precies zó aan kan zetten dat de schaduwen zacht zijn, ik alles kan overzien maar het niet te licht is :+

Als iemand het licht gedurende de nacht uit doet en ik word in het donker wakker ben ik volledig in paniek.

Maren
Feeling down? Saddle up!
Berichten: 1058
Geregistreerd: 10-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:13

x
Laatst bijgewerkt door Maren op 29-09-23 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:27

Annenas schreef:
Als ik ruzie had met mn zusje tekende ik op haar kamer op t behang en kreeg zij op dr flikker van mn ouders :+

Ik heb alles gelezen maar hier moest ik echt mee lachen want dit deed ik ook.
Alleen schreef ik dus mijn zusje haar naam op haar muur en als mama dan vroeg wie het gedaan had, gaf ik haar natuurlijk de schuld want haar naam stond er op, duh!
Alleen kon mijn zusje nog niet lezen en al helemaal nog niet haar naam schrijven. Oeps..

Ik ben nog steeds heel erg bang in het donker, zal ook echt niet alleen in het donker de hond uitlaten ofzo. Binnen valt het mee, maar ik zie heel slecht in het donker dus dan ben ik vooral bang dat ik blind word ofzo.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:35

Granoek schreef:
Annenas schreef:
Als ik ruzie had met mn zusje tekende ik op haar kamer op t behang en kreeg zij op dr flikker van mn ouders :+

Ik heb alles gelezen maar hier moest ik echt mee lachen want dit deed ik ook.
Alleen schreef ik dus mijn zusje haar naam op haar muur en als mama dan vroeg wie het gedaan had, gaf ik haar natuurlijk de schuld want haar naam stond er op, duh!
Alleen kon mijn zusje nog niet lezen en al helemaal nog niet haar naam schrijven. Oeps..

Ik ben nog steeds heel erg bang in het donker, zal ook echt niet alleen in het donker de hond uitlaten ofzo. Binnen valt het mee, maar ik zie heel slecht in het donker dus dan ben ik vooral bang dat ik blind word ofzo.


Dat heb ik idd ook een keer gedaan, extra lelijk geschreven met de p en de L in spiegelbeeld en ipv de E een 3, toen hadden ze ook door dat zij het niet had gedaan. Maarja wie dan, ik of m’n andere zusje? :+ Maar ik schreef al zo netjes dus moest mn andere zusje wel zijn geweest.. }>

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:48

Voor sommige recepten moeten er bijvoorbeeld een x aantal schepjes suiker in het deeg, of als je filterkoffie maakt een y aantal schepjes koffie in het filter. Ik ben voordat er 3 schepjes in zitten al de tel kwijt en moet dus opnieuw beginnen.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:58

Oh nog een leuke! Ik vind schrijven al heel lang leuk, en toen ik jong was speelde ik altijd dat ik de hoofdrol was en acteerde ik het hele verhaal. In mijn eentje. Zo erg dat ik als 8 jarige af en toe huilde want ja, mijn karakter moest verdrietig zijn :') .
Nu gelukkig daar wel van af, maar ik betrap mezelf wel af en toe nog steeds dat dingen voordoe die ik schrijf, omdat ik dan weet hoe het er uit ziet. Maar ik acteer niet meer mijn gehele boek in mijn uppie :o

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:59

Hilli schreef:
Voor sommige recepten moeten er bijvoorbeeld een x aantal schepjes suiker in het deeg, of als je filterkoffie maakt een y aantal schepjes koffie in het filter. Ik ben voordat er 3 schepjes in zitten al de tel kwijt en moet dus opnieuw beginnen.


Ik hou me nooit zo precies aan de recepten. Meer zo van o dit is wel ongeveer 3 eetlepels.
En t is nooit misgegaan in de zin van te sterk gekruid of gezoet.
En ik proef altijd voor en ben dan ook verzot op rauw deeg

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:03

Ik weeg meestal een lepel (of een paar) van het product en weeg het dan af, want '6 schepjes' is een ramp :')

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:06

Maren schreef:
Ik MOET het vliegtuig waarin ik ga vliegen aangeraakt hebben bij het instappen..

Ik ook!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jouw stomste geheim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:23

Als ik een cake maak is dat voornamelijk omdat ik het beslag zo lekker vindt :')

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:43

Ik ben bang voor acteurs. :')

Niet die van op tv, theaters etc. Maar bijvoorbeeld als je op een kerstmarkt komt met mensen in ( met name enge ) kostuums die dan een verhaal uitbeelden. Of nog erger, in escape rooms. Daar wouden ze een keer ook niet van tevoren zeggen of er acteurs waren. Toen met het naar binnengaan kwam er meteen een schreeuwende actrice ( speelde als agent en wij waren dan verdachten ) op ons af en ben ik weggerend. :')
Geldt ook voor bewegende poppen trouwens, vond de fata morgana ofzoiets in de efteling niet echt heel leuk. ( lees: ik heb de hele rit mijn ogen dicht gehouden )

Daarnaast check ik als ik ga douchen wel iets van 5 keer of de deur echt op slot zit, niet echt met een reden haha, maar dat is gewoon een tik van me denk ik.

Bloodymary
Berichten: 4533
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:54

Maren schreef:
Ik MOET het vliegtuig waarin ik ga vliegen aangeraakt hebben bij het instappen..


Hoe doe je dat dan als je met een slurf in moet stappen?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:57

Laurora schreef:
Ik ben bang voor ballonnen.
Ik ben altijd zo bang dat ze uit elkaar klappen. Ik durf geen ballonnen op te blazen, en reeds opgeblazen ballonnen durf ik alleen aan te raken als ze heen klein zijn opgeblazen en niet helemaal peervormig zoals sommige mensen doen.
Als iemand een ballon naar me toe gooit duik ik in elkaar en raak ik licht in paniek.
Laatst was er een programma op tv waar ze iemand interviewden met een ballonnen fetisj, en toen lieten ze ook beelden zien van knappende ballonnen. Ik ben gewoon de kamer uitgegaan want ik werd er serieus onpasselijk van.
En het geluid die die dingen maken als je er over heen gaat met je hand... Brrr ik krijg er gewoon serieus kippenvel van als ik er alleen al aan denk :brr:

Overigens ben ik niet bang voor die mooie folie ballonnen waar helium in word gedaan.

Waar het vandaan komt weet ik niet precies, en eigenlijk boeit me dat ook vrij weinig :')
Weinig mensen weten dit van me. Zoals je je misschien wel kunt voorstellen is het niet iets waar ik mee te koop loop :D

Heel erg herkenbaar.

Ik ben ook panisch van ballonnen. Gewoon echt een paniekaanval en idd de ruimte verlaten.

Bij mij komt het door een spelletje met ballonnen toen ik echht nog heel jong was :')