Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:37

Oppaskindjes vroeger: Ik was geslaagd van 5 havo en had van m'n oppas gezin een mok met snoep gekregen. De kinderen lagen met z'n tweeën op de kamer, moesten eigenlijk slapen maar ik hoorde ze nog praten dus stond even buiten de deur te luisteren:

(3): Waarom heeft Iris zoveel snoep gekregen? (5): Ze is geslagen zei mamma, dan krijg je dat. (3): Wauw, ik wilde dat ik zo geslagen werd.

:')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:28

Ja zo noemde mijn dochter dat ook. En zij vond het heel zielig voor de mensen die geslagen zijn.

lein82

Berichten: 297
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:02

Mijn zoontje van destijds 3 jaar zat op de achterbank van de auto toen ik moest stoppen voor alcoholcontrole. Zoonlief vroeg aan de agent waarom dat was, waarop die antwoordde dat het was om te kijken of mama niet dronken was. " Mama is altijd dronken" klonk er toen met volle overuiging vanaf de achterbank. :')

Zelfde kind heeft ook wel eens op school verteld dat ik in blijde verwachting was, waarop de juf mij kwam feliciteren.

Ook presteerde hij het om in een volle Albert Heijn te roepen dat hij zo'n zin had om in zijn blote kont te gaan lopen om daarop gelijk daad bij het woord te voegen.

Mama van een engeltje en een bengeltje.


2bizzy
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-10-13

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:57

De jongste van mij kan zo heerlijk ondeugend zijn en gaat weleens te ver. Als je hem dan roept en waarschuwt is het heel grappig om niet te reageren maar naar de derde keer ben ik er klaar mee en als je hem dan weer roept zegt die van ik heb je de eerste keer al gehoord hoor mam!

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:02

Niet echt een uitspraak, maar toen ik nog op de crèche zat was er een man die wat oud brood ik stukjes scheurde en op de grond gooide voor de vogeltjes. Ik als 2jarig kind pakte een bakje, stopte alle stukjes broos er in, en ging ze lekker op eten :')

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:35

Mijn nichtje toen ze nog klein was en net zindelijk.
Loopt naar me toe en zegt ik moet schijten.
>;) nee dat heet drukken.

Nee hoor ik moet schijten en ga nu maar weg want ik kan het wel alleen.

Zelfde nichtje in haar basisschool periode.
We waren allemaal bij mijn oma en mijn tante zit dus zo te vertellen dat mijn nichtje een klasgenootje had wijsgemaakt dat ze een paard had.

Oma: waarom lieg je? Dat kan toch niet.
Nichtje:ja maar dat kind was ook zo dom hihi

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:02

Mijn broertje kon op een zekere leeftijd nog geen luier zeggen, maar zei altijd luire.
M'n moeder maakte 1 keer de fout hem te verbeteren, boos riep mijn broertje terug "nee mam ik kán geen LUIER zeggen, ik zeg LUIRE!"
Hij moet het nog steeds horen :D (zeg maar 20 jaar later)

En zo schijn ik eekhoorntjes eek-oorntjes genoemd te hebben. En hagelslag noemde ik hazelslag.
Liggen was wegge en slapen was apen.
Nog steeds vraagt mn moeder af en toe of het niet eens tijd is om te gaan wegge en apen :')

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:06

Ik liep vroeg de punaise in plaats van de polonaise _O-

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:20

Schiet me er nog 1 te binnen van onze dochter. Op de speelzaal komt de juf naar me toe. Of ze thuis wel eens haar speelgoed op moet ruimen. Ja natuurlijk. Blijkt dat ze daar nooit meehelpt. Dus ik vraag terug naar huis als we op de fiets zitten waarom zij nooit helpt. Haar reactie: die andere kindjes kunnen toch ook opruimen? Ik vond hem briljant. Maar heb toch maar uitgelegd dat meehelpen wel netjes en aardig is.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 05:34

Roadracer schreef:
Mijn zoon noemde een olifant "oleit". En het woord "pattoe" kon gebruikt worden voor paddenstoel óf schildpad :+
Mijn dochter wilde als ze later groot werd een "joje fejjaji jeeswagen" (de R was nog even niet uit te spreken).

Haha mijn broertje had dat ook met die r. Hij zei altijd: als ik later gjoot ben ga ik ook joken

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:04

Mijn dochter van 6 is ook zo leuk met uitspraken.

Kom E. je moet naar bed...je bent moe
E; nee, mijn ogen zijn moe...ik niet

Of met Vaderdag;
E; mama...wat is vaderdag
Ik; weet je nog dat het moederdag was en dat alle mama's niks hoefden te doen? Op vaderdag hoeven de papa's niks te doen
E; dan wil ik heel snel mama worden, dan hoef ik ook niks meer te doen.

En laatst nog...ik had een kaartje van mij vriend gekregen (haar vader)
Vraagt ze aan mij wat erop staat, zeg ik; nou...je kan lezen nu....lees maar voor wat erop staat.
kijkt ze nog een keer naar het kaartje zegt ze 'maar deze letters heb ik nog niet geleerd' :+

superleuke en unieke creaties te koop voor elke gelegenheid!
http://www.kralenenkado.nl

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:06

Ik heb een nichtje dat altijd heel slimme vragen stelt :j

Zo was ze een keer 1 van onze katten aan het aaien en vroeg wat er eigenlijk in de staart zat. Dus een hele uitleg gegeven over botten en skeletten, foto's opgezocht van katten, honden en mensen skeletten zodat ze wist hoe dat eruit zag.
Kwam ze opeens met de vraag: wat zit er dan in een monster?

Een tijd later had ze gehoord van de evolutie theorie: dat alle mensen ooit apen zijn geweest. Vroeg ze dus of oude mensen vroeger apen waren.
Proberen uit te leggen dat het veel langer geleden was dat mensen apen waren. Echt 100-en jaren.
Keek ze even nadenkend en vroeg toen: is de oude bompa dan een aap geweest? (haar overgrootvader die toen 101 jaar oud was) :+

En van een ander nichtje: toen het uur verzet werd wilde ze niet slapen want het was nog licht. Mama een hele uitleg gegeven over het uur verzetten, dat het nu nog licht ging zijn maar ze wel moest gaan slapen en als afsluiter de vraag of ze het snapte. Kreeg ze het antwoord: ik snap het wel, maar ik geloof je niet.
Sta je ook even mooi.. :P

Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible! ~ Audrey Hepburn
[ITP] Knappe tinker Dokus door Joyce Toebat

Shenavallie
Berichten: 11548
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:20

Ik heb een tijd op een bibliotheekbus bij scholen gewerkt en tijdens een van die diensten stonden twee meisjes met het boek 'Dagboek van een Muts' in hun handen.
"Ik vind het maar raar," zei eentje "wie schrijft er nou over een muts? Ik draag nooit een muts".
:D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:25

Leuk topic dit!

Ik zelf vroeger: (toen we nog wel eens groente uit de tuin van opa kregen) opa wij hoeven vandaag geen groente, wij gaan eten uit.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:34

Mijn neefje en nichtje die in Nederland wonen, en wij in België komen binnenkort op bezoek. 8jr oud tegen hun moeder.
‘Maar mama kunnen wij hun wel verstaan in België’ :+ :+

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:43

Mijn jongste(3jaar) had sokken aan met figuurtjes erop.
Als ze haar sokken uit deed, zag je de afdruk van het figuurtje een beetje terug op haar voet.
"Kijk mama, ik heb accessoires op mn voeten!"
Ik heb me kapot gelachen.

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

ryukapple

Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:34

Is al jaren geleden maar dit verhaal wordt nog regelmatig verteld. Jaren geleden toen ik en mijn zusje nog erg jong waren, waren we met onze ouders en grootouders op het strand. Terwijl we op het strand zijn loopt mijn zusje naar mijn opa pakt hem van onder bij zijn zwembroek tilt het wat op en roept opa broek gepoept. Mijn opa liep rood aan en mijn ouders kwamen niet meer bij.

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:23

Najoveh schreef:
Ik heb een nichtje dat altijd heel slimme vragen stelt :j

Zo was ze een keer 1 van onze katten aan het aaien en vroeg wat er eigenlijk in de staart zat. Dus een hele uitleg gegeven over botten en skeletten, foto's opgezocht van katten, honden en mensen skeletten zodat ze wist hoe dat eruit zag.
Kwam ze opeens met de vraag: wat zit er dan in een monster?

Een tijd later had ze gehoord van de evolutie theorie: dat alle mensen ooit apen zijn geweest. Vroeg ze dus of oude mensen vroeger apen waren.
Proberen uit te leggen dat het veel langer geleden was dat mensen apen waren. Echt 100-en jaren.
Keek ze even nadenkend en vroeg toen: is de oude bompa dan een aap geweest? (haar overgrootvader die toen 101 jaar oud was) :+

En van een ander nichtje: toen het uur verzet werd wilde ze niet slapen want het was nog licht. Mama een hele uitleg gegeven over het uur verzetten, dat het nu nog licht ging zijn maar ze wel moest gaan slapen en als afsluiter de vraag of ze het snapte. Kreeg ze het antwoord: ik snap het wel, maar ik geloof je niet.
Sta je ook even mooi.. :P


Dat lijkt me een slimme meid! -:)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

amandananana

Berichten: 4110
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:27

Mijn nichtje vroeg van 3 van de week over mijn vriend: ‘is dat je broertje?’ :')

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:43

Haha, ja hoe dat werkt snappen ze tot op zekere hoogte helemaal niets van.
Dochter denkt dat haar broertje later bij haar komt wonen en dat wordt dan de vader.
En over een single vriend van ons: ja maar heeft hij helemaal geen moeder dan? Euhm jawel, maar die woont met zijn vader ergens anders, hij woont alleen. Ja maar waar is zijn eigen moeder dan???!

Botjes fascinatie ook bekend hier. Dino's zijn al lange tijd helemaal de bom, maar sommige zijn wel een beetje eng natuurlijk. Dus wij uitleggen dat ze allang niet meer leven en dat er alleen botten van over zijn en dat we die wel gingen bekijken in het museum. Tegen iedereen: We gaan naar lege botjes dinoland om lege botjes te bekijken!!!
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 18-07-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48034
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:54

Met een peuter heb je elke dag wel geinige uitspraken :D

Die van ons gisteren: "pappa kom even zitten"
Pappa kijkt rond naar diverse potentiële zitplaatsen en vraagt: "waar moet ik op zitten dan?"
Luukie heel serieus: "op je billen"

Haha :D

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:13

Oppaskindje:
Ben jij eigenlijk in de kerk geboren of in de moskee?

Ik wat uitleg gegeven over hoe dat zit.

Aaah ik snap het.
Maar ben je dan voor Ajax of voor Jezus?

Voer geen oorlog, voer de eendjes.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:53

Vriendin haar kind vroeg bij oma altijd om snoepjes. Oma reageerde met :"nee, daar krijg je een dikke buik van".

Stappen we uit de bus, zit er bij de bushalte een zwangere vrouw. Haar dochter rent er op af en zegt:"Ik weet wat jij gedaan hebt" en rent weer naar ons.

Zwangere vrouw en vriendin knal rood en ik pieste bijna in mijn broek.

En ik had het altijd over roodworstjes en rookborstjes

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:44

Ik heb een Spaanse tekst op mij onderarm staan en ik liep stage op een kdv. Op de babygroep dus geen kindjes die er wat over zeiden, maar toen ik een middagje moest helpen bij de 3+ groep kreeg ik natuurlijk de vraag wat er stond. Nou, er staat in het Spaans “Nooit vergeten om te lachen”. En dat kindje bleef dus om de 2 minuten zeggen: hey juf, nooit vergeten om te lachen he!

Elke keer als ik haar tegenkwam dan zei ze het weer hahaha heerlijk.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:20

Dochter van 3 was mee naar de apotheek om medicijnen ophalen.
Ze vroeg wat we gingen doen dus ik vertelde dat aan haar.
Aangezien ze de laatste tijd achter alles ...wattes? plakt, deed ze dat toen dus ook.

"Mediwattes moeten we ophalen?"

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, DJZ, fotolijstje, fransje23, kimmetje26, maaikemuis, maj0, Mo_86, muzzy17, xCherissa, xSannee, YandexBot en 155 bezoekers