De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sigge
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-09-17
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:43

Wendy schreef:
Ik zou de beide zadels gewoon testen, Ella van de boomloos zadel passervice heeft beide zadels in haar bus :j Ik heb ze ook beide getest, de startrekk lag niet stabiel op mijn paard, dus de keuze was voor mij simpel...


Testen is voor mij op dit moment nog niet van toepassing gezien m’n eigen Tinker pas 2 jaar is. Maar ik wil ze zeker beide gaan uitproberen tegen die tijd. Ik ben bekend met de boomlooszadelpasservice, Lilianne is toentertijd bij ons langs geweest voor de hele kudde.

Ollytje schreef:
De Freemax heeft geen verplaatsbare beugelophanging en is stugger/minder buigzaam als een Barefoot. Ik heb een Barefoot Madrid en kan wel zeggen dat ik de Freemax smaller vind qua zit als Barefoot. Ik heb trouwens met enorm veel plezier met mijn Madrid gereden, zadel lag op mijn fjord als een huis en gaf ook een heel veilig gevoel. Helaas schoof de Madrid op mijn Tinker, heb ook een Ghost zadel en die zit van alle drie de merken het smalst. Maar als je van Barefoot naar Freemax gaat dan kom je zeker smaller te zitten.


Dat klinkt goed dat hij smaller zit, alleen geen verplaatstbare beugelophanging is een dingetje. Hopelijk zit hij voor mij op de juiste plek. Daarom heb ik toentertijd de Arizona weggedaan (had al wel VPS maar nog niet verstelbaar qua beugelophanging)

nanda1980 schreef:
Mooi hoor Ollytje

Sigge ik was onbekend met boomloze zadels. Toen ik van Engels Nasr western wilde omscholen, kwam ik uit op de Freemax. Op Equiday de Freemax, ghost en barefoot op de bok geprobeerd en toen vond ik de Freemax ook gelijk de fijnste. Passervice erbij gehad om ook op Felix uit te testen en ik was gelijk om. Nu na 2 jaar ben ik nog steeds verliefd op mijn zadel en nog nooit een seconde spijt of twijfel gehad. Qua wennen aan boomloos heb ik geen moeite gehad, wel moest ik wennen aan de fork (ik kwam van een dressuurzadel).
Ook zit het niet breder dan mijn dressuurzadel.
Maar dat is mijn mening :D misschien vind jij het zadel wel helemaal niet fijn. Ik ben destijds ook af gegaan op mijn eigen gevoel, kende ook niemand met een Freemax en ben mijn eigen pad gevolgd. Het fijne is dat je het zadel kunt testen, dat zou ik zeker aanraden wanneer je eraan toe bent. Wel natuurlijk na een passessie, want het zadel moet wel passen.


Ik ga hem zeker testen en laten passen tegen die tijd. Hopelijk kom ik de Freemax nog een keer tegen op een event zodat ik alvast op de bok kan voelen hoe hij zit.


Gloa schreef:
Ik heb een startrekk western gehad voor mijn vorige pony. Nu een freemax op mijn trekpaard.

De freemax is veel meer westernzadel met een fijne zitvorm dan de startrekk :j


Dat spreekt mij bij de Freemax ook aan, Startrekk is veel vlakker. Heb al eens kort op de Startrekk western gezeten en zat zeker niet verkeerd maar de Freemax is nog totaal onbekend voor mij.


Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:36

Ik weet niet waar je woont, maar je mag best een keer komen testen hier op mijn paard. Heb alleen wel een 15 inch zadel...

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:55

Ik heb de off billet en tie strap in de chocobruine indringverf gezet, vind het een prachtzadel maar dat oranje/rode leer vond ik niet mooi. Nu 1 keer gedaan, ziet er al super uit. Op de foto oogt het nog een beetje roodbruin dus heb nog een flesje besteld en ga hem volgende week voor de 2e keer in de indringverf zetten. Is wel even een klusje, maar vind het persoonlijk een stuk mooier zo.

Afbeelding


Afbeelding

Pernie

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:44

Na een aantal weken me verheugen, uitproberen, hier stiekem meelezen en uiteindelijk het zadel te hebben gekocht wil ik het hier wel even showen.

Met dank ook aan de topservice van Kitty!

Ohw wat is mijn paard ontspannen met de Freemax :D
Afbeelding
Afbeelding

Christina
Berichten: 260
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:53

Ollytje schreef:
Ik heb de off billet en tie strap in de chocobruine indringverf gezet, vind het een prachtzadel maar dat oranje/rode leer vond ik niet mooi. Nu 1 keer gedaan, ziet er al super uit. Op de foto oogt het nog een beetje roodbruin dus heb nog een flesje besteld en ga hem volgende week voor de 2e keer in de indringverf zetten. Is wel even een klusje, maar vind het persoonlijk een stuk mooier zo.


O, dat is echt mooi. Ik vind dat kleurverschil ook zo lelijk maar niet aan gedacht om het te kleuren. Wordt het daar ook meteen wat soepeler van of dat niet?

MarliesR

Berichten: 3277
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:31

Heel ander effect gelijk met die indringverf! Met zo'n donker zadel is het kleurverschil inderdaad wel heel groot. Mooi zo!

Pernie, gaaf dat je zadel er is! En staat heel tof op je haffie!

Pernie

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-07-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:08

Ik heb nu de nylon tie strap en off billet van kifra. Allereerst omdat ik bij die leren er telkens met mijn fender achter bleef hangen, maar qua kleur vind ik het ook mooier zo.

Pernie

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:13

Mijn kleine vriendje wilde deze week ook even passen.. ik heb hem helaas moeten teleurstellen, past net niet :') Afbeelding

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:16

Jammer pernie! Had net een paar cm korter mogen zijn -O-

Pernie

Berichten: 12
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:25

Cm of 20 korter ja := ..en ik ook 30 cm korter en zo'n 40 a 50kg lichter _O-
Maar als zadelbok is het wel even handig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:09

Hee zadel, waar ga je met die pony naar toe :D

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:59

O, dat is echt mooi. Ik vind dat kleurverschil ook zo lelijk maar niet aan gedacht om het te kleuren. Wordt het daar ook meteen wat soepeler van of dat niet?[/quote]


Ja het word iets soepeler maar ik ga het ook zeker ook na behandelen met leervet. Dinsdag komt het nieuwe flesje indringverf. Chocoladebruin van Angelus (wel de indringverf). Eerst voorbehandelen met een primer even laten verdampen en dan heel voorzichtig verven. Voor een goed resultaat heb je zeker 2 flesjes nodig want het dikke leer vraagt nogal wat. En een klein kwastje voor alle hoekjes en gaatjes is ook niet verkeerd. Vandaag was de verf echt droog en de kleur komt excact overeen met het zadel, jammer dat de foto zo nog zo vertekend. Vond het trouwens echt leuk om het leer te verven, ga zeker nog meer leer nieuw leven inblazen. Heb een paar laarzen die wss ook dezelfde kleur gaan krijgen.

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:58

Pernie schreef:
Na een aantal weken me verheugen, uitproberen, hier stiekem meelezen en uiteindelijk het zadel te hebben gekocht wil ik het hier wel even showen.

Met dank ook aan de topservice van Kitty!

Ohw wat is mijn paard ontspannen met de Freemax :D
[ [url=m/sgP0zz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bVksVu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat goed! Zie dat je ook de acavello seatsaver hebt!! Lkkr zacht he!

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:02

Zag trouwens dat boven de 80 kilo ( ben ik niet..) maar ook voor meer dan 7 uur per week rijden, de cow wordt aangeraden..
Komt dat echt zo nauw net die uren of valt t wel mee?
( ja snap als je per week 25 uur zou rijden t wellicht anders wordt haha).


paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:05

Geen idee, heb um gekocht omdat ik de cow mooier vind dan de buffel .. (al heb ik voor mijn jonkie een buffel gekocht,is ook mooi)
Weeg 68kg. rijd wel veel alleen opt moment te warm ...

Anoniem

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:07

Ik moet überhaupt nog passen dus t kan ook maar heel wat anders worden.
Maar vroeg t me gewoon af...

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:03

Anoniem schreef:
Zag trouwens dat boven de 80 kilo ( ben ik niet..) maar ook voor meer dan 7 uur per week rijden, de cow wordt aangeraden..
Komt dat echt zo nauw net die uren of valt t wel mee?
( ja snap als je per week 25 uur zou rijden t wellicht anders wordt haha).


Ik ben begonnen met de buffel, twee jaar lang mee gereden, geen probleem. Door de zadelpasser toen is mij ook verteld dat t niet zo heeeel veel uit maakt, dat de buffel ook echt prima is daarvoor. Alleen de cow is natuurlijk steviger, dus blijft wss langer mooi.

Nu heb ik sinds kort de cow omdat ik hem mooier vind, maar niet omdat ik meer rijd..

Whatever works

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:54

Off billet & tie strap voor de 2e keer in de indringverf gezet, klaar. Ook de Nurtural helemaal uit elkaar gehaald, geverfd en weer in elkaar gezet. Nu heeft alles dezelfde kleur bruin. Een engelen klusje maar wel ontzettend leuk om te doen. Hopen dat het morgen iets koeler is en we weer een beetje kunnen rijden...


Afbeelding

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 18:12

Mooi hoor ollytje!
Waar heb je die verf eigenlijk gehaald?

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:18

Thanks. Online besteld van het merk Angelus, Indringverf chocobruin.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:40

Ik heb beide, een buffel en een cow.

Merk weinig verschil in gebruik tot nu toe na een jaar intensief al voelt de cow steviger/stugger aan.

Denk dat dat ook persoonlijk is wat je fijner vind.

Overigens weeg ik ook meer dan 80 kilo en ven 1.73 cm.

Ik wil volgend jaar voor mijn dan 3 jarige paint een lichte cow kopen :-) ff sparen nog maar hij is chestnut zwart/wit en bij hem
Lijkt mij de lichte kleur echt gaaf dus valt de buffel sowieso af en ik vind de tooling van de cow persoonlijk mooier ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:47

Ik vind het wel heel gaaf met dat geverfde leer! Ik durf het zelf niet zo goed, ik ben zo iemand die dat altijd verpest _O-

Hier is mijn tweede Freemax binnen *\o/*
En dit keer echt supersnel binnen, met dank aan de super service van Kitty.

Afbeelding

Nu hopen dat het een beetje afkoelt, zodat ik kan rijden. Dan zal ik mijn pony gelijk even wassen zodat hij een beetje toonbaar is voor de foto :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:30

gaaf

ik wacht nog op mn western nurtural hoofdstel

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:21

SecretLIN schreef:
gaaf

ik wacht nog op mn western nurtural hoofdstel

Ben ook hier weer heel benieuwd na foto’s, vind dat zon gaaf hoofdstel voor bitloos :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:38

En de set te paard. Alles van Kifrahorse, op het bit na :)

Afbeelding

Afbeelding

Pony vond zichzelf nogal zielig dat hij zo vroeg aan de bak moest :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker