Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 22:51

Hi! :)

Een tijdje geleden plaatste Bit een oproepje op social media, ze zochten naar verhalen van mensen die in het buitenland hebben gewerkt met paarden. Hier heb ik op gereageerd, aangezien ik 2 maanden, en 6 maanden in Zuid-Afrika heb gewerkt met paarden.

Twee jaar geleden ging ik voor het eerst naar Zuid-Afrika toe, om een vriendin op te zoeken. Hierna ging ik 2 maanden vrijwilligerswerk doen op een nature reserve om met paarden te werken. En toen leerde ik m'n vriend kennen... :o

Bit schreef een leuk artikel over het werk wat ik daar doe en mijn verdere verhaal, die ik met jullie wil delen :j /3 /3
------ https://www.bitmagazine.nl/groeten-uit/groeten-uit-gansbaai-zuid-afrika/95486/ ------


Ondertussen ben ik 3x terug geweest en heb ik zelfs besloten om mijn leven daar verder door te zetten en ga hopelijk over een aantal maanden dan echt verhuizen.

Nu, na een vakantie van twee weken met m'n vriend in Europa heb ik hem vanmiddag op Schiphol afgezet. Elkaar voor een aantal maanden niet zien is toch wel weer even moeilijk, dus nu zoek ik afleiding op Bokt nu hij in het vliegtuig zit :P

Ik heb heel veel zin om eind van het jaar weer terug te gaan, maar vind het stiekem ook wel heel erg moeilijk. De komende tijd ga ik er nog meer bij stil staan hoe dankbaar ik ben om tijd door te brengen met vrienden, familie en dieren. Het liefst zou ik ze allemaal meenemen -O- Ook m'n verzorgpony van de laatste 4 jaar, en m'n hondje ga ik zo ontzettend missen. Het maakt niet uit of ik naar Schiphol of Kaapstad vlieg, ik ben altijd blij en verdrietig tegelijk. Maar ik voel mij zo op m'n plek daar en wist altijd wel ergens dat ik mezelf 'later' niet in Nederland zag wonen.. Maar waar dan wel? Toen ik er voor de eerste keer was, wist ik het: Zuid-Afrika. <3


Met mijn leadhorse, de 8 jarige heerlijk gevoelige merrie Calypso.
Een mix tussen Quarter horse, Boerperd (Afrikaans), en waarschijnlijk Saddler horse (al denk ik stiekem dat er Arabier in zit :P )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En met m'n lieve vriend Jono :)
Afbeelding


Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:12

Ik vind het echt gaaf om te lezen :D
Wat komt er allemaal bij kijken om daar naartoe te mogen emigreren als ik vragen mag? Hoeveel tijd gaat daar overheen? :)

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:13

Leuk stuk zeg! Super dat je zo je plek hebt gevonden op het resort. Ga je daar dan fulltime aan de slag als gids, of is dat vooral seizoenswerk? Die laatste foto met je vriend vind ik trouwens echt super lief!

Be the change you wish to see in the world.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:16

Oh ik voel je tweestrijd. Ik leef regelmatig met hetzelfde gevoel.

Er zijn weken/maanden dat ik het prima vind.. en zo zijn er dagen dat ik wens bij familie of in Nederland te zijn. Gelukkig zijn de dagen van heimwee minder en minder en is mijn contact met mn ouders er juist beter door geworden. Niet met mn broer dat is echt slechter geworden met meedere redenen.

Volg je hart. En als dat nu ZA is en later miss toch weer NL.. dan is dat ook weer op te lossen.

Prachtige fotos trouwens.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:17

Wauw, wat ontzettend stoer van je, het ziet er echt gaaf uit! Het lijkt me ontzettend moeilijk om te emigreren, maar zo te zien ga je er ook heel veel voor terugkrijgen!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 23:38

Dreamy schreef:
Ik vind het echt gaaf om te lezen :D
Wat komt er allemaal bij kijken om daar naartoe te mogen emigreren als ik vragen mag? Hoeveel tijd gaat daar overheen? :)


Heeel veel tijd, geld en vooral papierwerk en brieven helaas haha. Als ik over een aantal maanden terug ga is dit nog maar het begin van het hele traject. Maar er is een manier en waar een wil is is een weg :j Vooral positief blijven anders is het echt heel vervelend haha.


SpeechLess schreef:
Leuk stuk zeg! Super dat je zo je plek hebt gevonden op het resort. Ga je daar dan fulltime aan de slag als gids, of is dat vooral seizoenswerk? Die laatste foto met je vriend vind ik trouwens echt super lief!

Dat is fulltime werk, al is het in de zomermaanden (november/maart) wel elke dag volgeboekt. Maar er is altijd wel werk te doen bij de stallen, alle paarden poepen en eten door haha. Dus mochten er geen ritten geboekt zijn, wat nauwelijks voorkomt, hoef je je nooit te vervelen. Regelmatig nemen wij zelf de paarden ook mee voor leuke trainings ritten en gooien we het gas lekker open. Leuk voor de paarden en voor ons :P


Nagini schreef:
Oh ik voel je tweestrijd. Ik leef regelmatig met hetzelfde gevoel.

Er zijn weken/maanden dat ik het prima vind.. en zo zijn er dagen dat ik wens bij familie of in Nederland te zijn. Gelukkig zijn de dagen van heimwee minder en minder en is mijn contact met mn ouders er juist beter door geworden. Niet met mn broer dat is echt slechter geworden met meedere redenen.

Volg je hart. En als dat nu ZA is en later miss toch weer NL.. dan is dat ook weer op te lossen.

Prachtige fotos trouwens.


Waar woon jij Nagini? Herken het inderdaad wel, ook als ik het erg druk heb met werk dan denk je er niet zo snel aan. Maar met moeilijke tijden (mijn oma is overleden in de laatste 6 maanden dat ik er was) dan is het wel erg moeilijk, ik heb bijv als enige geen afscheid kunnen nemen. Wel terug kunnen vliegen voor de crematie. Ik merk ook wel dat contacten sterker worden of misschien wat afstandelijker worden. En inderdaad, mocht het toch weer NL worden, komt dat ook wel weer goed :) Ik ga sowieso jaarlijks nog naar Nederland toe voor 'vakantie' :j
edit: oh ik zie het nu waar je woont, gaaf!


Toffeltje schreef:
Wauw, wat ontzettend stoer van je, het ziet er echt gaaf uit! Het lijkt me ontzettend moeilijk om te emigreren, maar zo te zien ga je er ook heel veel voor terugkrijgen!

Dank je wel!! :D Inderdaad heel erg moeilijk en heel erg leuk tegelijk :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:08

Leuk topic laughterline! En mooie foto’s. Het is niet. Wat ik nu zou willen maar vind het wel heel stoer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:24

Wat een mooi stuk, en gaaf om te lezen dat je ondanks je grootste angst vliegen, wel bent gegaan! Echt stoer. Ik ben zelf ook in Zuid Afrika geweest voor 5 weken, en ik kan het helemaal begrijpen dat je daar naar toe wilt emigreren! Ik heb me nog nooit zo erg thuis gevoeld als daar! Ik wens je veel succes met al de regelzaken. Post vooral nog eens wat foto’s als je daar bent. Kunnen wij ook mee genieten :)

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 20:11

Dank je wel! En zal ik doen :j

kiwiwitje

Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:18

Wat gaaf Wilke. Ik weet nog goed van het kletstopic dat je voor de eerste keer ging!
Lekker genieten. Hopelijk is alles te regelen en zit alles mee.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

xLoki

Berichten: 3487
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:42

Oh Wilke ik word elke keer zo plaatsvervangend gelukkig als ik jouw foto’s en verhalen zie/lees! :+:
Ben ontzettend blij voor je dat je je plekje (en je grote liefde) hebt gevonden daar en stiekem ben ik heel jaloers op je. O:)
Wil zelf nog steeds heel graag terug naar ZA, misschien zelfs in mijn eentje. Mag ik jou eens contacten als ik alleen zou gaan? :D

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:15

Een heel mooi en bijzonder verhaal.
Prachtige foto’s ook <3
Veel succes met alle voorbereidingen komende maand en ook sterkte, het zal niet gemakkelijk zijn lijkt me om je vriend te missen en hier afscheid te nemen van alles.

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor je Paard. Grote LeMieux voorraad!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:40

Wat een mooi verhaal! Heel veel plezier en geluk gewenst voor nu en in de toekomst!

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:02

wow gaaf zeg! en dat hotel ziet er echt prachtig uit.. (had het even gegoogled :Y) ) Ik ga mijn vriend maar is over halen ^&+ en dan gaan we hier heen als honeymoon _/-\o_ :D O:) hahahaa

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 09:10

Ah wat leuk in uitgelicht! :D

Dank je wel voor de lieve reacties!

En natuurlijk Caroline! Altijd welkom :j kom je gewoon op bezoek en neem ik je mee op buitenrit haha.

@Evelien4: haha Jaa t is echt prachtig!! Zeker een aanrader als je van natuur houdt, heel interessant ook allemaal. En bedankt dat je de naam niet hebt genoemd, die heb ik bewust ook achterwege gelaten, ook al is het wel te googlen haha :)


Selina

Berichten: 14254
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:25

Wat een mooi topic Wil!!

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

JustMyZtje

Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:07

Wat gaaf zeg! Ik ga binnenkort ook 3 maanden naar kaapstad, en ik hoop dat ik daar ook kan gaan paardrijden :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:16

Wat gaaf!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

deksel

Berichten: 3771
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:34

Oh wat super gaaf! En supermooie foto´s!

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:38

laughterline schreef:
@Evelien4: haha Jaa t is echt prachtig!! Zeker een aanrader als je van natuur houdt, heel interessant ook allemaal. En bedankt dat je de naam niet hebt genoemd, die heb ik bewust ook achterwege gelaten, ook al is het wel te googlen haha :)



geen dank.. ziet er echt fantastisch uit! heel veel plezier en geluk *\o/* en wie weet tot ooit!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 13:47

Wat super mooi topic heb je en je spreekt een gevoel voor liefde uit naar het land, je werk en je ding. super leuk om te lezen! heel veel plezier met de voorbereidingen!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 16:43

Dank jullie wel! <3

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 17:13

Wauw wat een bijzonder en mooi verhaal!! En prachtige foto’s <3 Om richting de Kaap te gaan staat ook nog zeker op mijn lijstje!

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Met paarden werken in Zuid-Afrika...en verhuizen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 20:23

Wat een onwijs gave stap! Je mag trits zijn op wat je bereikt hebt. Ontzettend fijne tijden toegewenst!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, EliseXJoelle, Flew, Gittta, GoogleAdsense, Syzygy en 84 bezoekers