Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 20:46

Ik kreeg net een vraag waar ik niet helemaal goed uitkom omdat ik op verschillende plekken andere info tegenkom.

De vraag is dus, wat is de maximale temperatuur om in te werken, het betreft hier fysiek zwaar werk in een vochtige omgeving zonder luchtstroom in een dichte productiehal zonder airco of wat ook met een verplichte overall en hoofddeksel.

Ik heb alvast advies gegeven om de temperatuur op verschillende plekken te meten en eventueel ook de luchtvochtigheid. Hoor morgen wel wat daarvan de resultaten zijn. En wil nu alvast informatie verzamelen, misschien dat er nog meer te vinden is.

Ik kom namelijk tegen of heter dan 40 graden maar ook 23 of 25 graden bij fysiek zwaar werk. Nogal een verschil

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


kitobeer

Berichten: 1292
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:50

Bij ons is het op sommige gemakkelijk 40 tot 45 graden. Word gewoon in door gewerkt !
Ik zou het niet kunnen maar het went. Deze mensen hebben wel 2 extra pauzes bovenop de normale pauzes . Maar dan nog.

Connemara pony's zijn dé leukste pony's !

#paddyfromculmore
http://mijnpaardinbeweging.com Sportmasseur voor paarden

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 20:52

Dat is het volgende probleem ploegendienst productie zonder airco in de kantine. Niet echt een plek om af te koelen. Alleen het lab maar dat is inimini en propvol appareten en mensen al. Geen plek om pauze te houden dus,

45 graden mag zeker absoluut niet, dat is een keiharde grens, daarboven moet het stilgelegd worden. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-07-18 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:52

Volg dit even want ben zelf ook wel nieuwsgierig. Doe ook fysiek zwaar productiewerk, in in principe dezelfde omstandigheden, enige verschil is dat ik geen overall en hoofddeksel hoef te dragen. Vandaag werd er ivm de hitte een pauze met een kwartier verlengd, maar denk dat het daar ook wel bij blijft.

Klein voordeel aan in zo'n warme omgeving werken is dat het buiten niet gauw te heet meer is. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 20:54

Dat klopt maar in dit geval staan ze ook bij ketels die toch al temperaturen halen van 60 graden en meer. Tilwerk van 25 kilo, veel lopen enz. Maakt het er niet koeler op

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:55

nou in Nederland is er zoals in andere landen (denk aan spanje, griekenland) geen officieel hitte plan opgesteld. Werkgevers zijn dus vrij om dit zelf in te vullen.

Het hitteplan van het RIVM gaat wel van kracht a.s. week.
https://www.knmi.nl/producten-en-dienst ... -risico-is
Maar die is meer van toepassing op o.a zorgmedewerkers, festival medewerkers, mensen van het rode kruis ect.ect.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Anoniem

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:03

Vind het allemaal zo zwaar overdreven :o
Zal wat zijn als iedereen z'n bijltje erbij neer legt.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:09

Denk dat het voor bedrijfsleiders handig kan zijn om te zorgen voor een extra pauze, werknemers op het hart te drukken extra te drinken en te zorgen voor een goede pan soep tussen de middag met extra zout.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:11

Zwaar overdreven? Als iemands lichaams temperatuur te hoog wordt is het levensbedreigend. En zieke werknemers die oververhit raken is voor een baas nog veel vervelender.

Op je kont oo kantoor zitten is een ander verhaal als zwaar werk doen met hoge luchtvochtigheid. Zo ongeveer hetzelfde als in een stoombad je werk moeten doen, doe dat maar eens 8 uur per dag en dan kijken of je het nog steeds overdreven is.

De baas heeft nu eenmaal regels waar hij zich aan moet houden of hij het leuk vindt of niet

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

xxPaige
Berichten: 804
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:11

karuna schreef:
Dat klopt maar in dit geval staan ze ook bij ketels die toch al temperaturen halen van 60 graden en meer. Tilwerk van 25 kilo, veel lopen enz. Maakt het er niet koeler op


Maar dan is het toch altijd heel warm in deze ruimtes? Dus dan zou ik denken dat dat de werkomgeving is waar je in bent gaan werken (als in; eigen keuze). Misschien heel bot gedacht, maar dit is wat ik als eerste bedenk.

Volg paardengidsveluwe op Instagram
PaardengidsVeluwe instagram klik!
instagram.com/paardengidsveluwe

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:13

Nee valt mee gek genoeg, bij temperaturen tot een graad of 25/26 buiten met sproeiers op het dak blijft de temp steken rond die temperaturen of hooguit max 30 graden. Alleen nu het zo lang aanhoud en de dagtemperaturen stijgen werken deze maatregelen langzaam aan niet meer en stijgt de binnentemperatuur gestaag naar hogere temperaturen, aangezien het proces continue doorgaat wordt even iets stilzetten aan ketel ook lastiger.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:16


[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:21

karuna schreef:
Zwaar overdreven? Als iemands lichaams temperatuur te hoog wordt is het levensbedreigend. En zieke werknemers die oververhit raken is voor een baas nog veel vervelender.

Op je kont oo kantoor zitten is een ander verhaal als zwaar werk doen met hoge luchtvochtigheid. Zo ongeveer hetzelfde als in een stoombad je werk moeten doen, doe dat maar eens 8 uur per dag en dan kijken of je het nog steeds overdreven is.

De baas heeft nu eenmaal regels waar hij zich aan moet houden of hij het leuk vindt of niet



Goed, zal morgen tegen de koeien zeggen dat ze geen voer krijgen en niet gemolken worden! ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:22

Die had ik ook al gevonden. Kom met invullen eigenlijk steeds op rood uit. -O-

Overdreven. Dat is geen 8 uur achter elkaar zonder je eigen tijd in te delen. :n

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:24

Ach Karuna, ik ga er verder niet op in. Knap dat jij m'n dag in kan delen, waren het maar 8 uren.

Men moet eens niet zo piepen om het minste of geringste. Wat extra drinken en je er naar kleden, probleem opgelost. Wettelijk gezien heb je ook vrij weinig rechten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:27

Er naar kleden kan in dit geval niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:28

Myrthe3 schreef:
Ach Karuna, ik ga er verder niet op in. Knap dat jij m'n dag in kan delen, waren het maar 8 uren.

Men moet eens niet zo piepen om het minste of geringste. Wat extra drinken en je er naar kleden, probleem opgelost. Wettelijk gezien heb je ook vrij weinig rechten.


De mensen die nu piepen volgens jou, zijn ook de mensen die dit uit veiligheids oogpunt dus NIET kunnen en mogen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Kinke

Berichten: 20477
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:30

ik denk als je het enigszins wilt vergelijken, je dus 8 uur per dag in een niet geventileerde melkput moet gaan staan, in overall, met helm op etc. met constant koeien er in. En die geven geen 60 graden.
Tenminste, die indruk krijg ik van Karuna haar verhaal. ik weet wel dat ik het niet zou kunnen.

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:37

Myrthe3 schreef:
karuna schreef:
Zwaar overdreven? Als iemands lichaams temperatuur te hoog wordt is het levensbedreigend. En zieke werknemers die oververhit raken is voor een baas nog veel vervelender.

Op je kont oo kantoor zitten is een ander verhaal als zwaar werk doen met hoge luchtvochtigheid. Zo ongeveer hetzelfde als in een stoombad je werk moeten doen, doe dat maar eens 8 uur per dag en dan kijken of je het nog steeds overdreven is.

De baas heeft nu eenmaal regels waar hij zich aan moet houden of hij het leuk vindt of niet



Een stal /melkstal is meestal niet te vergelijken met een machine hal waar ook nog regelgeving over kleding is en waarschijnlijk ook over drinken op de werkvloer. Niet te snel oordelen zou je sieren ...

Goed, zal morgen tegen de koeien zeggen dat ze geen voer krijgen en niet gemolken worden! ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:39

Daarnaast als zelfstandige in welk beroep dan ook. Maak je zelf de keuze hoe lang je werkt bij welke temperatuur. Em kun je dus beslissen bv korte broek aan en t shirt. Iets vaker naar binnen om te drinken enz.

Alleen in dit geval en in meer gevallen is luchtig kleden en even weglopen bij een proces niet mogelijk. En dus het ontvluchten van de hogere temperatuur ook niet.

Ik ben goed hitte bestendig maar heb toen ik nog werkte bij eerste baas ook wel eens zo warm gehad dat de boel stilgezet moest worden, plat dak en veel machines en warmte proeven doen. En ik kon me nog kleden een beetje. Nou ja lange broek en veiligheidsschoenen verplicht maar geen hoofddeksel gelukkig. En we hadden airco kantine. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-07-18 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

genja
Berichten: 3937
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:40

Myrthe3 schreef:
karuna schreef:
Zwaar overdreven? Als iemands lichaams temperatuur te hoog wordt is het levensbedreigend. En zieke werknemers die oververhit raken is voor een baas nog veel vervelender.

Op je kont oo kantoor zitten is een ander verhaal als zwaar werk doen met hoge luchtvochtigheid. Zo ongeveer hetzelfde als in een stoombad je werk moeten doen, doe dat maar eens 8 uur per dag en dan kijken of je het nog steeds overdreven is.

De baas heeft nu eenmaal regels waar hij zich aan moet houden of hij het leuk vindt of niet



Goed, zal morgen tegen de koeien zeggen dat ze geen voer krijgen en niet gemolken worden! ;)



Een stal/melkput is meestal niet te vergelijken met een fabriekshal waar kledingsvoorschrifen en waarschijnlijk ook regels over drinken op de werkplek zijn. Niet te snel oordelen zal je sieren ...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:10


The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:18

Myrthe3 schreef:
Vind het allemaal zo zwaar overdreven :o
Zal wat zijn als iedereen z'n bijltje erbij neer legt.


Ik hoop toch dat het tropenrooster weer ingaat voor mijn vader, als het 40 graden wordt en hij moet in zijn overal lassen in een dichte fabriekshal met ovens... dat kan levensgevaarlijk zijn.

Vergeet niet dat ook niet even fit is als jij wellicht bent :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 22:29

Ook idd een niet al te koele werkplek.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat is de maximale temperatuur om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:53

In de kassen moeten ze ook gewoon doorwerken. Daar is het nu ook bloedje bloedjeheet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers