Gezocht: écht goede oordopjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Gezocht: écht goede oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 17:01

Mijn vriend snurkt... daar is nu helaas niets aan te doen, want zijn neus is meerdere malen gebroken geweest (vecht sport) en er kan pas geopereerd worden als hij met vechtsport stopt (ivm risico op opnieuw breken). Dus dat is een feit.

Nu is het zo dat ik heel gevoelig ben voor het snurken... zodra hij begint val ik niet meer in slaap en kan ik me nergens anders meer op focussen.
We hebben al vanalles geprobeerd bij hem: zo’n neusspreider om de ‘flow’ te verbeteren, hem op zijn zij/buik/rug laten slapen, maar dat helpt allemaal niet. De oorzaak van het snurken is duidelijk maar gaat dus niet weg.

Nu ben ik op zoek naar echt goede oordopjes. Van die waar je het snurken volledig niet meer door hoort. Ik heb geen huilende kinderen of dat soort dingen dus het is niet erg als ik niks meer hoor.
Wie heeft de gouden tip?


annikavolder

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gezocht: écht goede oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:06


Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Pandora2
Berichten: 19843
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:09

Op maat gemaakte. Ik heb ze tegen vliegtuiglawaai boven mijn slaapkamer :+
Maar je moet ze wel kunnen verdragen. Bij mij doen ze na 10min pijn :7


xVera94

Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:13

Ik heb kneedbare oordopjes van Ohropax. Voor mij echt een uitkomst, ik heb erg kleine oren en andere oordoppen passen mij niet, waardoor ze uitvallen, zeer doen of ik alsnog alles hoor.

De oordoppen zijn vrij groot, dus ik knip ze in twee. Dan de "was" soepel kneden en in je oor doen. Ik hoor echt niets meer, terwijl ik normaal al wakker wordt als iemand "te luid" ademt.

Liselot

Berichten: 32177
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Gezocht: écht goede oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:16

Bij mij helpt helaas geen enkel oordopje :(
Alleen de op maat gemaakte heb ik niet geprobeerd

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:16

Otoplastieken inderdaad :j
Die zijn geloof ik tussen de 30 en 40 euro (althans, mijn otoplastieken zonder het muziekfilter wel) en dan hoor je echt niks meer van buitenaf omdat deze op maat gemaakt zijn.

Ik heb toen met een audicien zitten kletsen en toen gaf hij aan dat slaapdoppen van een zacht materiaal gemaakt zijn en je er geen last van hebt tijdens het slapen. Ik zit er nog altijd aam te denken om een paar aan te schaffen gezien ik veel op festivals werk.

Beat drums, not people!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70440
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:19

xVera94 schreef:
Ik heb kneedbare oordopjes van Ohropax. Voor mij echt een uitkomst, ik heb erg kleine oren en andere oordoppen passen mij niet, waardoor ze uitvallen, zeer doen of ik alsnog alles hoor.

De oordoppen zijn vrij groot, dus ik knip ze in twee. Dan de "was" soepel kneden en in je oor doen. Ik hoor echt niets meer, terwijl ik normaal al wakker wordt als iemand "te luid" ademt.

Hier precies dezelfde en ik gebruik ze ook op dezelfde manier, dus door midden knippen en even kneden.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:25

Pluggerz!
Te koop bij de kruidvat (misschien ook andere winkels)
Niet te duur, en ze zitten heerlijk zacht,geen zere oren meer. Je hebt veel verschillende (voor slapen,muziek, vliegen etc)
Ik heb de lilakleurige,die hebben geen ‘hard stukje’ waar je op ligt met slapen :)
Je kan ze ook gewoon wassen met heet water.
Afbeelding

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Pandora2
    Berichten: 19843
    Geregistreerd: 04-01-13
    Woonplaats: Belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:39

    Tivoli schreef:
    Pluggerz!
    Te koop bij de kruidvat (misschien ook andere winkels)
    Niet te duur, en ze zitten heerlijk zacht,geen zere oren meer. Je hebt veel verschillende (voor slapen,muziek, vliegen etc)
    Ik heb de lilakleurige,die hebben geen ‘hard stukje’ waar je op ligt met slapen :)
    Je kan ze ook gewoon wassen met heet water.
    [ [url=m/pFa4MH.png]Afbeelding[/url] ]


    Zijn die lila echt van zacht materiaal ?
    Ik had een andere kleur hiervan, maar dat was relatief hard materiaal wat echt niet aangenaam was :7

    Tanya
    Berichten: 10082
    Geregistreerd: 28-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 17:40

    Van die pluggers vind ik het lastig geloven dat die echt niks meer door laten?. Maar is het proberen waard.
    Ohropax en op maat gemaakte klinkt goed!

    Pandora2
    Berichten: 19843
    Geregistreerd: 04-01-13
    Woonplaats: Belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:42

    Die Ohropax heb ik nu, maar hier is dat onder de naam Quies. Wax bolletjes.
    Zitten goed, doen geen pijn maar schuiven wel tegen de ochtend uit mijn oren.
    Beter als nix uiteraard :P

    itske
    Berichten: 721
    Geregistreerd: 03-12-04

    Re: Gezocht: écht goede oordopjes

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:46


    wie eerlijk is zal zijn vrienden houden

    Tanya
    Berichten: 10082
    Geregistreerd: 28-12-01

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 18:04

    itske schreef:
    deze oordopjes werken bij mij geweldig, mijn man zaagt snachts hele bossen om.
    Je oor van te voren van binnen nat maken en dan oordopje erin.
    https://www.google.nl/search?biw=1422&b ... 1755875099

    Top, zie bericht hierboven, Ohropax dus :D Ik ga ze zo eens meteen halen en testen.

    Dank allemaal voor de tips! <3

    Pandora2
    Berichten: 19843
    Geregistreerd: 04-01-13
    Woonplaats: Belgie

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:16

    itske schreef:
    deze oordopjes werken bij mij geweldig, mijn man zaagt snachts hele bossen om.
    Je oor van te voren van binnen nat maken en dan oordopje erin.
    https://www.google.nl/search?biw=1422&b ... 1755875099


    Huh? Je oor eerst natmaken vanbinnen ? :? Dit heb ik nog nooit gelezen op die bijsluiters. Misschien daarmee dat ze bij mij tegen de ochtend loskomen }>
    Je bedoelt toch de wax bolletjes ?

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:42

    Pandora2 schreef:
    Tivoli schreef:
    Pluggerz!
    Te koop bij de kruidvat (misschien ook andere winkels)
    Niet te duur, en ze zitten heerlijk zacht,geen zere oren meer. Je hebt veel verschillende (voor slapen,muziek, vliegen etc)
    Ik heb de lilakleurige,die hebben geen ‘hard stukje’ waar je op ligt met slapen :)
    Je kan ze ook gewoon wassen met heet water.
    [ [url=m/pFa4MH.png]Afbeelding[/url] ]


    Zijn die lila echt van zacht materiaal ?
    Ik had een andere kleur hiervan, maar dat was relatief hard materiaal wat echt niet aangenaam was :7

    Die hebben geen enkel hard stukje. Ik heb ook de rode gehad,daar zit wel een hard stukje in, dat ligt idd niet zo lekker :=

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

      _Lobke_

      Berichten: 1200
      Geregistreerd: 17-07-12

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:47

      Ik gebruik ook de kneedbare oordopjes van Ohropax, werkt perfect!

      Cookies
      Berichten: 6567
      Geregistreerd: 30-10-02
      Woonplaats: Tuinzania

      Re: Gezocht: écht goede oordopjes

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:15

      Ik heb ook waxbolletjes. Mijn vriend snurkt ook. Als ie "normaal" snurkt dan helpen de waxbolletjes prima. Maar als ie echt helemaal los gaat dan helpt helemaal niks. Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen maar die doen gauw zeer en ik krijg doorligplekken in mijn oor.

      Mijn vriend heeft inmiddels een snurkbeugel aangeschaft en dat is echt een verademing. Ik was namelijk echt helemaal klaar met z'n gesnurk.

      Come over to the dark side, we have cookies!

      Silly1972

      Berichten: 14771
      Geregistreerd: 24-06-08
      Woonplaats: Almere

      Re: Gezocht: écht goede oordopjes

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:21

      Die paarse pluggers doen mij juist zeer.
      En ik heb nog helemaal niets gevonden wat tegen snurken helpt.
      Misschien op maat gemaakte, maar ik hoor bijna niets anders dan dat die zeer gaan doen, omdat je erop ligt.

      [PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
      Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

      Drunksheep

      Berichten: 9507
      Geregistreerd: 08-12-03
      Woonplaats: Emmen

      Re: Gezocht: écht goede oordopjes

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:24

      Pluggerz doen bij mij echt zeer na een tijdje, dus die zou ik niet aanraden!

      Joe!

      Tanya
      Berichten: 10082
      Geregistreerd: 28-12-01

      Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 19:43

      Wat fijn om te horen dat er meer vrouwen last hebben van een snurkende man! Had ik niet verwacht haha

      Animal

      Berichten: 8444
      Geregistreerd: 03-03-12
      Woonplaats: Westerlee

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:55

      Cookies schreef:
      Ik heb ook waxbolletjes. Mijn vriend snurkt ook. Als ie "normaal" snurkt dan helpen de waxbolletjes prima. Maar als ie echt helemaal los gaat dan helpt helemaal niks. Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen maar die doen gauw zeer en ik krijg doorligplekken in mijn oor.

      Mijn vriend heeft inmiddels een snurkbeugel aangeschaft en dat is echt een verademing. Ik was namelijk echt helemaal klaar met z'n gesnurk.


      Zijn die op maat gemaakte speciale slaapdoppen? Of normale otoplastieken die je gebruikt om mee te slapen?

      Beat drums, not people!

      Piera

      Berichten: 647
      Geregistreerd: 08-01-06
      Woonplaats: Onbekend

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:00

      Ik vind zelf deze heel fijn! https://www.flareaudio.com/products/isolate-aluminium

      Van op maat gemaakte oordoppen kreeg ik de kriebels (iets met vacuumgevoel) maar deze vind ik lekker zitten en ze dempen vrij goed vind ik! Je hebt ze nu ook speciaal voor slapen (zie website) maar die heb ik nog niet geprobeerd, ik heb de Isolate Mini. De gewone Isolate is snel te groot om mee te slapen, die gebruik ik tijdens concerten.

      No hour of life is wasted that is spent in the saddle - Winston Churchill

      If your horse says 'No', you either asked the wrong question or you asked the question wrong.

      happypaardje

      Berichten: 1600
      Geregistreerd: 02-09-07

      Re: Gezocht: écht goede oordopjes

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:22

      Ohrophrax! Ze werden hierboven ook al genoemd en ik sluit me er helemaal bij aan. Ik gebruik ze wel gewoon in hun geheel, dan steekt er gewoon een stuk buiten mijn oor uit dat ik wat platdruk zegmaar.
      Die dingen hebben me echt door het laatste jaar in een studentenhuis geholpen :')

      Romeo2007
      Berichten: 4694
      Geregistreerd: 24-06-06

      Re: Gezocht: écht goede oordopjes

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:01

      Ik heb ook last van een snurkende partner. Ik heb ALLE oordopjes geprobeerd maar Herriestoppers zijn de beste. Overigens liggen mijn man en ik ook vaak apart

      Liselot

      Berichten: 32177
      Geregistreerd: 18-06-01
      Woonplaats: Almelo

      Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:03

      Cookies schreef:
      Ik heb ook waxbolletjes. Mijn vriend snurkt ook. Als ie "normaal" snurkt dan helpen de waxbolletjes prima. Maar als ie echt helemaal los gaat dan helpt helemaal niks. Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen maar die doen gauw zeer en ik krijg doorligplekken in mijn oor.

      Mijn vriend heeft inmiddels een snurkbeugel aangeschaft en dat is echt een verademing. Ik was namelijk echt helemaal klaar met z'n gesnurk.



      Mijn vriend blijkt apneu te hebben (dus, stuur jullie snurkende mannen naar de arts!) en krijgt nu ook een beugel aangemeten. Hoop dat het werkt en we weer samen kunnen slapen!

      http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
      T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: BeFunny, Bo_Y, Dnies90, ElineGC, F_Orumster, Leukertje, MuffinX, Nathachou, redbutton, SentiBot, Tazzey, YandexBot en 51 bezoekers