voor het eerst met de auto naar Kroatië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:37

Hallo hallo,

Zoals het onderwerp al aangeeft; wij gaan dit jaar op vakantie met de auto naar Kroatie, Rovinj om precies te zijn.
Wij gaan met onze bus ( Renault Master ) en nemen ons dochtertje van 6 maand en vriendlief zijn zoontje van 4 jaar mee.

We willen 27 Juli vertrekken vanuit Drenthe rond +/- 3 uur 's ochtends, wij willen dan doorrijden tot +/- 14.00 's middags om hier vervolgens een overnachting te pakken in een hotel.
Dit om de lange reis voor de kinderen ook iets makkelijker te maken.
Het is de bedoeling om hier 's ochtends vroeg 28 Juli weer te vertrekken om zodoende nog een beetje door te kunnen rijden en zonder al te veel gekke vertragingen aan te komen in Rovinj.

Nu ben ik enkele dingen aan het uitzoeken w.b.t. tol en vignetten, en aangezien ik nog nooit eerder zo'n verre reis met de auto gedaan heb is het voor mij een groot raadsel hoe dit allemaal in elkaar steekt, waar tol, waar vignetten, waar welke tunnel of welke route is beslist beter te vermijden.

Ik weet zeker dat er Bokkers zijn die deze reis eerder gemaakt hebben en wél weten hoe dit het best te organiseren.
Onze bedoeling is om te overnachten in Salzburg, dit leek ons de meest handige locatie.

Ik hoor graag al jullie tips & trics voor een fijne autovakantie naar het mooie Kroatië! {:}

*\o/*

Je zal van je hobby je werk maar hebben kunnen maken!!


nikolletje

Berichten: 577
Geregistreerd: 10-08-07

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:49

Kroatie, geweldig! wij gaan dit jaar voor de 2e keer met de auto die kant op.
Hebben een overnachting geboekt in Katschberg in een hotel die gerund wordt door mensen uit nederland. Praat wel makkelijk! Dit is de site van het hotel www.katschtalerhof.at voor ons ongeveer 10 uur rijden.


Wij gaan dan via de Karawankentunnel (waar we de vorige keer wel een uurtje in de file hebben gestaan) en uiteindelijk voor de grens van Kroatie ook nog een poos hebben stil gestaan op een bergpad voor de grens. Achteraf viel het wel mee qua vertraging, we waren alsnog te vroeg op de camping bij Pula in de buurt :)

Tol hebben we met kleingeld betaald, maar waar precies geen idee meer.....

Evelyne79

Berichten: 3991
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:16

vignet van oostenrijk bij anwbwinkel gaan halen ;) vignet van slovenie aan de grens

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:20

Vignetten kan je bij de tankstations halen aan de grens. In Kroatie is een tolweg. Vlak voor de grens kan je pinnen of je betaald met kreditkaart.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

WonderWanita

Berichten: 2190
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:21

Leuk! *\o/*

Ik ben ook vorige maand voor het eerst met de auto naar Kroatië geweest.
Wij hebben er een roadtrip van gemaakt en zijn overal 1 a 2 nachtjes geweest, dus de eerste stop was voor ons in Neurenberg. Vervolgens via Oostenrijk en Slovenië naar Kroatië gereden.
Alle vignetten kan je aanschaffen bij pompstations voor de grens. Dit staat aangegeven langs de wegen :)

Veel plezier!


miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:43

Pfoeh flinke reis voor de boeg! Succes alvast, hopelijk slapen de kids veel onderweg.

Vignet voor Oostenrijk zou ik bij de ANWB halen. Ik weet niet of dat voor Slovenie ook kan.

SdaphneS

Berichten: 11419
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:58

Ik zou geen vignetten halen bij de ANWB. Zijn namelijk duurder dan als je ze langs de weg koopt.
Bij elke grens staat wel aangegeven waar je zo'n vignet kunt kopen.
Salzburg is een mooi streven om daar te overnachten, zijn wij ook van plan.

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:05

Mooi Kroatië!
Wij haalden altijd alles bij tankstations.
Tolweg betaalden wij altijd met creditcard.
Wij reden altijd gewoon de snelste route die de tomtom kon vinden. Wij reden het stuk vanaf rotterdam naar zadar in 1x met een paar plas en tankpauzes. Prachtig land <3

turtlelito

Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:41

Wij hebben twee jaar geleden hetzelfde gedaan (via Slovenie naar Kroatie). Ook in de buurt van Salzburg overnacht (in hotel Huberteshof in Anif). Als toetje een souffle gegeten waar ik ooit nog eens terug voor naar dat hotel rijd, zo lekker :9 :9 :9 <3 <3 <3

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:49

Hou er rekening mee dat de kids elke 2 uur wel even uit de auto moeten
Dus neem een kleedje mee om even op de kunnen liggen voor je kleinste. En kijk of je op rustplekken met een speeltoestel kan stoppen voor de 4 jarige.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:06

Wij zijn drie weken geleden precies hetzelfde gaan doen.
In de ochtend om 7 uur vertrokken, om 18.00 uur aangekomen in Salzburg. De volgende dag in Salzburg gelopen en de volgende ochtend weer verder gegaan naar Rovinj. Rond half tien vertrokken en we kwamen daar rond 16.00 uur aan.
Was echt prima te doen. :J

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:36

Bedankt allemaal voor jullie ervaringen en tips!
We hebben er helemaal zin in, het zoontje van mijn vriend praat al weken over niks anders dan " naar Kroatië " zo grappig.

@keet de reden dat we zo vroeg willen vertrekken is ook mede om de kids, dochterlief slaapt normaal gesproken van 20.00 tot 8/9, voor haar hebben we een autostoeltje gehuurd dat plat kan,zodat ze niet uren achtereen in die verschrikkelijk maxicosi hoeft maar gewoon lekker kan liggen.
Zoontje van vriend is ook een flinke uitslaper, en voor hem nemen we veel buurman en buurman dvds mee haha.
En natuurlijk zullen we regelmatig stoppen voor plas pauzes/luiers verschonen / flesjes/ eten/ benen strekken / spelen 4jarige enz.


@nikolletje ik zag dat jullie hotel zo goed als niet van de route afwijkt. Dat is een goede optie om te overwegen! Dank!

Je zal van je hobby je werk maar hebben kunnen maken!!

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:52

Ik ben vorig jaar met mijn ouders meegegaan naar Kroatië met de auto en de vouwwagen en vind het
Een prachtig land <3
Heb je ook al gedacht aan de milieusticker voor in Duitsland? Heb je deze niet riskeer je een boete van 80 euro. Via de ANWB kan je deze sticker kopen en kost geloof ik uit mijn hoofd 15 euro.
Verder wil ik je meegeven om zeker naar het centrum van porec te gaan want wat is het daar leuk en gezellif. Rovinj vonden wij erg tegenvallen wel erg mooie stad om een keer gezien te hebben. De dolfijnentour s,avonds raad ik je ook af er zijn zoveel boten en als ze alleen maar de vin van de dolfijn zien krijg je je geld niet terug.
Verder heel veel plezier gewenst!

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:02

nardxash schreef:
Heb je ook al gedacht aan de milieusticker voor in Duitsland? Heb je deze niet riskeer je een boete van 80 euro. Via de ANWB kan je deze sticker kopen en kost geloof ik uit mijn hoofd 15 euro.


Die heb je niet nodig op doorreis over de snelwegen.
Mocht TS in een stad in Dld willen overnachten moet ze even checken of die regeling geldt voor desbetreffende stad (op de ANWBsite bijvoorbeeld).

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:08

Goof schreef:
nardxash schreef:
Heb je ook al gedacht aan de milieusticker voor in Duitsland? Heb je deze niet riskeer je een boete van 80 euro. Via de ANWB kan je deze sticker kopen en kost geloof ik uit mijn hoofd 15 euro.


Die heb je niet nodig op doorreis over de snelwegen.
Mocht TS in een stad in Dld willen overnachten moet ze even checken of die regeling geldt voor desbetreffende stad (op de ANWBsite bijvoorbeeld).

Dat wist ik niet, mijn ouders hadden de sticker omdat we bleven overnachten in Duitsland dus zodoende dat ik vroeg of ze daar al aan gedacht heeft.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

nikolletje

Berichten: 577
Geregistreerd: 10-08-07

Re: voor het eerst met de auto naar Kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:37

Wij hebben vandaag als tip gekregen om niet via Slovenië te reizen maar via Italië.
Moet je niet door de Karawankentunnel (waar je eigenlijk altijd voor moet wachten) en je rijdt veel minder door de bergen heen.
Het is voor ons 11 minuten langer rijden en een kleine 50 km extra. Wij gaan dit jaar via Italië rijden, eens kijken of dat beter bevalt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, L_Flo en 84 bezoekers