Te donker geverfd haar lichter maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:39

No worries, tuurlijk schrik je even maar koper en daarmee Iets rossig soms heeft echt even de tijd nodig om op kleur te komen. Ik schrok mij ook rot en eerst was het echt te rood (Ik kwam toen van bruin) maar na het uitvagen al beter. 2e keer was ik nog iets donkerder dan jij nu met her en der wat gelig koper. Twee weken later al mooier, drie weken later met zon en lekker zwemmen dit resultaat:
Afbeelding

Wel met start balayage dus bovenop donkerder en highligts iets vlas kleuriger.

When nothing goes right,

go left.



Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:42

Roodtinten wassen heel snel uit, kan ik je uit jarenlange ervaring vertellen :+. Bij mij wordt het ook extra fel ingezet zodat het na 1 a 2 weken op de kleur zit die het zou moeten zijn.
Als je dit drie keer gewassen hebt, is het al een heel stuk lichter. Ontkleuren zou ik ook niet doen, helemaal als er verder geen rood onder zit, dat is nergens voor nodig.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 16:46

Bedankt voor je reactie, Rytir, dat geeft me al weer een beetje hoop! Jouw haar is echt prachtig op de foto, heel natuurlijk!

Fingers crossed dat de roodtinten inderdaad gaan vervagen, Inujojo. :D Ontkleuren laat ik inderdaad maar even achterwege.

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:48

Heel eerlijk? Ik vind de foto wat je als voorbeeld gaf aardig overeenkomen met wat je nu hebt.. Dus ik vind niet dat de kapper iets verkeerd heeft gedaan.

Het enige wat je kan doen is highlights erdoor dan lijkt het geheel weer wat lichter.

The smell of earth after rain!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 16:54

Oh, ik vind ook absoluut niet dat de kapper iets verkeerd heeft gedaan hoor! Ik kom al ruim een jaar met veel plezier bij deze kapper en zal dat ook blijven doen. Alleen nu is het iets anders uitgevallen dan ik had gewild. Het kan ook best zijn dat ik me achteraf heb vergist in de kleur. Alleen zoals het nu is vind ik het gewoon niet mooi helaas. Voor mijn gevoel is het té rood en staat het te hard in het gezicht.

daantjuhhh

Berichten: 26848
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:37

Dat rode vervaagd vaak aardig snel.

Zilvershampoo werkt vaak goed tegen gele gloed. Maar haald vaak ook wel wat warmte weg.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:11

Dus voor nu even niet met chemische rommel aan de slag (kan altijd nog) maar lekker wassen en met je koppie in de zon! Gewoon iedere dag na het werk een terrasje pakken onder het mom ' goed voor mijn coupe' :j En als je over 2-3 weken nog steeds denkt, het is mwah kun je altijd nog aan de slag!

When nothing goes right,

go left.

girlyggirl

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:16

head and shoulders !

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 19:18

Het word inderdaad na een paar wasbeurten lichter.
Ik wou een as kleur in mn haar wat echt grijs was na de behandeling. Paar wasbeurten later precies zoals op de foto die ik toen liet zien :j
Ik onderhoud het met Fudge zilvershampoo

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:24

Oh meis, ga deze week 2 keer zwemmen in chloorwater, zit in het zonnetje en je hebt precies de kleur die je wilt hebben.
Rood vervaagd ontzettend snel.

Is het al lente?

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:55

Het is al een paar keer gezegd en het is dan ook de veiligste en snelste methode; wassen met Head & Shoulders.
....en zwemmen en in het zonnetje laten drogen.
Ik zou zeker niet met ontkleuringspul van de drogist gaan lopen klooien!

Al het geluk op aard ligt op de rug van een paard (en op de neus van mijn hond hangt ook heel wat geluk rond).

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:59

girlyggirl schreef:
head and shoulders !


Inderdaad, dat is de beste oplossing.

Ik wilde een keer koperblond, en was knal orange.
Schoonzus is kapster en die zei dat, werkt wel.

PowerPoef

Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:08

Rood vervaagd heel snel als je het verft hoor! Ik ben zelf van nature rood, maar als ik een poos in de zon zit word het echt lichter.

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:22

Ik vind de kleur redelijk in de buurt komen van jouw voorbeeldfoto :o .

Om die reden zou ik inderdaad niets met je haar doen behalve wassen, lekker in chloorwater zwemme en de zon erop laten schijnen. Bij mij is het ook ooit die kleur geverfd en binnen een paar weken was ik weer een blondje.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:28

Ook ik denk dat het wel zal vervagen maar ik snap je ook heel goed.

Wat ik deed als mijn kleur te donker was uitgevallen: wassen met head &shoulders en dat in laten trekken. Echt even onder de douche uit stappen en de shampoo een uurtje op je hoofd laten zitten. Dan weer uitspoelen en als je haar dan te droog is, een nachtje met kokosvet in je haar gaan slapen. Head&shoulders is al vaak een life saver geweest voor mij :+

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 21:38

Bedankt voor alle tips en het meedenken! De kleur lijkt op de foto misschien redelijk in de buurt te komen, maar de mensen in mijn omgeving zeggen (helaas) dat hij een stuk donkerder oogt dan de voorbeeldfoto die ik heb gegeven.

Ik heb het nu een keer of 4 met antiroosshampoo gewassen (waarvan ik het de laatste keer heb laten intrekken). Helaas lijkt er niet heel veel te zijn veranderd, wellicht is hij wat fletser geworden maar niet per se lichter of minder rood. Dat rode vind ik overigens niet heel storend, maar ik vind het vooral veel te donker. Ik gebruik overigens een antiroosshampoo van Schwartzkopf en veel mensen in het topic hebben het over Head & Shoulders, zit daar veel verschil in?

Voor nu ga ik maar veel in de zon proberen te lopen en dan hopen dat het vanzelf iets lichter wordt.. en anders laat ik er over een aantal weken wel een balayage overheen verven. :)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:34


De Turtle.

chanicha

Berichten: 12137
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:51

Inderdaad wat hier genoemd is, Head and Schoulders werkt echt goed om je haarkleur wat minder te maken! Succes!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:53

Head and shoulders werkt een stuk beter dan de meeste andere!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:01

Ik had echt zwart of donkerbruin haar verwacht maar dit is echt heel erg mooi hoor! Het staat je goed! Zelf ontkleuren of laten ontkleuren zou ik niet doen! Je haar word er echt echt niet beter op, het word niet meer echt blond wat je zelf had maar er komen van allerlei kleuren onderuit. Ik weet zeker dat je haar wel lichter word als je het wast maar heel eerlijk, ik zou er niets aan doen, wellicht (grote kans) word het er echt niet mooier op.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:53

Je moet je haar tussen de wasbeurten door wel 'vies' maken, anders heeft het geen zin.
Dus gel erin doen, of haarlak spuiten bijvoorbeeld.

Is het al lente?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:49

Ik vind de kleur nu ook heel mooi! :D

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 10:05

Na een nachtje slapen heb ik toch besloten vandaag een mailtje te sturen naar de kapsalon. Ik voel me niet lekker en een stuk minder zelfverzekerd met deze haarkleur en wil graag dat ze het oplossen (desnoods op mijn eigen kosten). Ik vind het fijn om te horen dat andere mensen het wel mooi vinden, maar ik vind het echt afschuwelijk en durf nu amper nog in de spiegel te kijken. :(

Dyphusion
Berichten: 1023
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:10

Waarom zou de kapper het gratis moeten oplossen? Je bent met een plaatje daar naartoe gegaan, kapper verft het volgens het plaatje, kapper heeft zijn werk gedaan. Dat jij er dan vervolgens niet tevreden mee bent, daar kan de kapper niks aan doen. Had je maar een ander plaatje moeten kiezen. Daarnaast geef je zelf ook al aan
GrumpyCat schreef:
Oh, ik vind ook absoluut niet dat de kapper iets verkeerd heeft gedaan hoor!

waarom moet het dan gratis? Ik krijg een beetje een nare bijsmaak van je TS. Als je het opgelost wil hebben, betaal het dan gewoon zelf, de kapper heeft namelijk helemaal niks verkeerd gedaan.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 10:27

Dyphusion schreef:
Waarom zou de kapper het gratis moeten oplossen? Je bent met een plaatje daar naartoe gegaan, kapper verft het volgens het plaatje, kapper heeft zijn werk gedaan. Dat jij er dan vervolgens niet tevreden mee bent, daar kan de kapper niks aan doen. Had je maar een ander plaatje moeten kiezen. Daarnaast geef je zelf ook al aan
GrumpyCat schreef:
Oh, ik vind ook absoluut niet dat de kapper iets verkeerd heeft gedaan hoor!

waarom moet het dan gratis? Ik krijg een beetje een nare bijsmaak van je TS. Als je het opgelost wil hebben, betaal het dan gewoon zelf, de kapper heeft namelijk helemaal niks verkeerd gedaan.


Je leest duidelijk niet goed wat ik heb geschreven. Ik citeer: "desnoods op mijn eigen kosten." Ik zeg absoluut niet dat zij dit gratis moeten oplossen maar ik wil gewoon een oplossing en ik wil hier best voor betalen. Mijn bedoeling is enkel om hun de kans te bieden dit op te lossen, omdat ik graag bij deze kapper kom en wil blijven komen. Ik praat nergens over gratis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dunkeedoo, goldith, Miss_Mii21, Myrthe1, Sannens en 128 bezoekers

cron