Te donker geverfd haar lichter maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:46

Ik zit even (letterlijk) met mijn handen in het haar. Vanmiddag ben ik bij de kapper geweest omdat ik mijn blonde haar wat meer een blonde koperkleur wilde geven. Ik heb hierbij een foto laten zien met wat ik graag zou willen. Toen mijn haar uit de verf kwam en geföhnt was zag ik echter al dat het iets donkerder was dan ik had gedacht. Echter, door het licht in de salon leek het nog mee te vallen. Thuisgekomen schrok ik me een hoedje! Ik lijk haast wel een brunette! De kleur staat ontzettend hard in mijn gezicht (ik ben namelijk nogal wit) en ik kan haast wel huilen. Ik heb uiteraard de salon opgebeld maar zij zeggen dat de kleur in de zon vanzelf vervaagd en dat het lichter wordt nadat ik het een paar keer heb gewassen.. Ook zeiden ze dat highlighten nu geen zin heeft, want dan wordt het er niet mooier op.

Mijn vraag is dan ook: zijn er bokkers met tips hoe ik mijn haar (het liefst met zo min mogelijk chemische middelen) op korte termijn lichter en wellicht wat minder rood krijg?

Voor de volledigheid: zo zag mijn haar eruit (links op de foto) en zo ziet het er nu helaas uit (rechts):
Afbeelding

Dit was de foto die ik gaf als voorbeeld hoe ik het graag wilde hebben:
https://static.independent.co.uk/s3fs-p ... g?w968h681


Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:48

Teruggaan naar kapper :)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:49

Je hebt bij de kruidvat ontkleuring. Dit zou je kunnen proberen.

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:50

Nynkster schreef:
Teruggaan naar kapper :)


Ik heb uiteraard gebeld en gezegd dat ik niet tevreden ben, maar hun zeggen dat het vanzelf minder wordt. Het lijkt er dus een beetje op dat ze niets voor me willen doen. Highlighten zou het volgens hun er alleen maar erger op maken.

Olympia schreef:
Je hebt bij de kruidvat ontkleuring. Dit zou je kunnen proberen.


Zelf ontkleuren durf ik niet. Heb ik ooit één keer gedaan en toen werd mijn haar knaloranje. :o

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:51

Er is maar 1 manier mogelijk: blonderen.
Of is het een spoeling? Want dan vervaagd het elke keer als je het wast.
Maar geverfd haar kan je niet lichter krijgen zonder blondeer.
Dus folies er door heen zetten. Alleen komt er dan wel weer veel rood/ warmte vrij, dus dan zou er weer een matte spoeling overheen moeten..en dat is allemaal niet zo goed voor de kwaliteit van je haar, zo veel in korte tijd.

Dus ik zou even terug gaan en bespreken

Succes!

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:52

Wassen met zilvershampoo en lekker de zon in inderdaad

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:53

Heel eerlijk? Ik vind het mooi!
Bleke huid en rode tinten komen vaak hard over. Maar ik vind het persoonlijk tof!
Maar Zeker als het net geverfd is, ga maar eens nu je haar wassen en kijk wat er nog uitkomt, gaat het inderdaad veel lichter worden nog.
En anders zou ik een second opinion vragen bij een andere kapper. Enige mogelijkheid lijkt mij inderdaad anders ook blonderen, maar dan heb je het over best chemische zooi.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:56

Ik vind het echt vreselijk.. dit past zo niet bij mij! Het lijkt ook absoluut niet op hoe het had moeten zijn. Ik zit er nu aan te denken om van de week een balayage ergens te laten zetten, om in ieder geval die punten lichter te krijgen, maar of het daar nou beter van wordt? Bovendien kost dat ook weer een hoop geld en dat vind ik zonde!

Ik ga het straks maar een paar keer wassen en even op zoek naar zilvershampoo..

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:56

Het is toch een mooie koperkleur geworden? Is zeker geen brunette. De zon vervaagt snel en inderdaad een paar keer wassen. Echter vind ik de kleur juist mooier dan het blonde wat je eerst had. Kan het niet een kwestie van even wennen zijn? Je bent immers van hard blond naar een warme koperkleur gegaan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:57

Zilvershampoo zal niks uithalen want het is niet geel. Roodtinten worden daar niet minder van. Dat vervaagt ook uiteindelijk in de zon.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson


GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:58

Nee het is niet zoals ik wilde en zeker niet zoals het plaatje dat ik liet zien. Een kwestie van wennen is het zeker niet.. ik heb mijn haar al vaker gekleurd maar dit vind ik echt letterlijk om te huilen. Mijn oude kleur stond absoluut veel mooier en zachter in het gezicht..

Bedankt Bralindy, dat scheelt me weer een ritje naar de winkel, dan laat ik de zilvershampoo zitten!

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:00

Ik heb exact hetzelfde gehad! Ook ik kon wel huilen.

Ik heb de verf weggehaald (en dat is wat anders dan ontkleuren) met Metamorphose Reflexx Color Out, dat haalt alleen de 'neppe' kleur weg en tast je eigen kleur niet aan. Het is daardoor ook lang niet zo schadelijk als echt ontkleuren. Mijn haar is nog gewoon zacht en sterk.
Het spul van Kruitvat schijnt hetzelfde te werken, maar ik ben voor een wat duurder (kappers)merk gegaan.

Ik heb, op misschien één kleurtint na, mijn eigen honingblonde kleur weer terug! Mijn verf was nog iets roder dan de jouwe, en rood is erg moeilijk te verwijderen.

Kieck <3

Quir

Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:02

Zilvershampoo gaat inderdaad waarschijnlijk niet veel uit maken, al kan die iets het oranje/gele verminderen. Zou een second opinion bij een andere kapper vragen en daarmee terug gaan.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:03

Het is wel zoals t plaatje wat je liet zien, alleen al veeel meer vervaagd door idd zon etc.
Google maar eens op Emma Stone en kijk naar de verschillende tinten. Je ziet zo wat de zomer/vervaagde kleuren zijn en wanneer het net geverfd/winter is. Koper/roodtinten zijn heel lastig mee te werken, alleen hadden ze je daarvoor bij de kapper moeten waarschuwen dat het probably anders ging uitpakken. Of ze hadden ipv koper, maar honing moeten pakken. Maar ik weet niet of je moet willen om het terug te blonderen en vervolgens honing erin te gooien. Denk dat je dan niets van je haar meer over hebt.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:03

Dat spul van de kruidvat verwijderd de verf en tast je eigen haar niet aan..

Ik heb het rood gehad, bruin, donkerbruin tor zwart en ook zkn ontkleuring erin gedaan en lreeg een heel mooi koperblond kleurtje terug. Ik ben zelf super blond van mezelf en was helemaal niet bang dat het rood/oranje zou uitslaan

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:09

Hoewel ik snap dat je het natuurlijk direct perfect wilt hebben, ga ik inderdaad mee met het feit dat deze kleur lijkt op de foto en na een paar keer wassen waarschijnlijk ook gewoon die kleur is. Als ze met koper te weinig er op zetten, heb je na 3 keer wassen bijna niks meer over is mijn ervaring. 'Even' 2 weken geduld is denk ik de beste en gezondste optie voor je haar, het is nu naar mijn mening ook al mooi. Hopelijk ga je er zelf ook zo over denken na even wennen.

cursebreaker

Berichten: 11392
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:13

kwestie van wennen.. het is toch mooi..

Ik snap dat mensen het goed bedoelen, maar wat een rare reacties vind ik dit als TS aangeeft dat ze er niet gelukkig mee is. Ze vraagt om tips wat ze ermee zou kunnen doen. Je kunt iemand niet opdringen iets mooi te vinden aan haarzelf, omdat jij het wel leuk uit vind zien.

@TS, Als je het idee had dat je eraan kon wennen had je het topic niet geopend.
Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je het inderdaad zeer zeker niet erbij laten!
Het is een hoop weggegooid geld zo en ontzettend jammer dat de kapper waar je bent geweest je niet verder wil helpen hiermee - ik weet niet in hoeverre je aangegeven hebt vooraf wat je precies wil? Want in principe hadden ze wel moeten weten hoe de verf uit zou pakken bij je en je dan hiervoor kunnen waarschuwen. Jammer dat ze dan zo reageren als je aangeeft dat je niet tevreden bent.

Misschien naar een andere salon gaan? Dan kost het wel weer een hoop geld, maar om inderdaad zelf wat te doen.. dat kan zo snel fout uitpakken. Ook hier al een keer knal oranje gehad door 'zelluf doen' haha. Nu zal de kleur ook nog wel ietsss veranderen als je het even erin laat zitten en het een paar keer wast, maar het zal ook weer niet mega veel veranderen dus als je het niet mooi vind bij jezelf, zou ik het er zeker niet bij laten. Maar ook lastig weer, want in hoeverre is het inderdaad gezond voor je haar om het nu weer compleet te laten veranderen.. Misschien wat Tennan al zegt, Metamorphose Reflexx Color Out proberen?

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

NiNa_14
Berichten: 2297
Geregistreerd: 11-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:19

Ik zou nu niet gaan rommelen met allerlei middeltjes van de kruitvat of weer veel geld uit geven bij een andere salon.

Ik heb ook ooit mijn haar in een rood tint laten verven wat ook veel te heftig uitsloeg. Wat bij mij hielp was het wassen met antiroos shampoo. Dit zorgt ervoor dat het vlug vervaagd.

Of terug gaan naar de kapsalon waar ze je geverfd hebben. Over de telefoon je klachten afwimpelen is natuurlijk veel makkelijker dan wanneer je voor hun neus in de salon staat ;)
Laatst bijgewerkt door NiNa_14 op 16-07-18 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:19

Ik heb laatst die kruidvat on kleurde gebruikt als laatste redmiddel. Ben in een keer van bijna donkerrood haar naar een bijna blond gegaan. En geen oranje gloed of iets. Viel ook reuze mee hoe slecht het voor mijn haar was aangezien er geen bleek of iets aan te pas komt.

Het rook alleen een beetje vreemd.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 16:22

HelmerG schreef:
kwestie van wennen.. het is toch mooi..

Ik snap dat mensen het goed bedoelen, maar wat een rare reacties vind ik dit als TS aangeeft dat ze er niet gelukkig mee is. Ze vraagt om tips wat ze ermee zou kunnen doen. Je kunt iemand niet opdringen iets mooi te vinden aan haarzelf, omdat jij het wel leuk uit vind zien.

@TS, Als je het idee had dat je eraan kon wennen had je het topic niet geopend.
Als jij je er niet prettig bij voelt, moet je het inderdaad zeer zeker niet erbij laten!
Het is een hoop weggegooid geld zo en ontzettend jammer dat de kapper waar je bent geweest je niet verder wil helpen hiermee - ik weet niet in hoeverre je aangegeven hebt vooraf wat je precies wil? Want in principe hadden ze wel moeten weten hoe de verf uit zou pakken bij je en je dan hiervoor kunnen waarschuwen. Jammer dat ze dan zo reageren als je aangeeft dat je niet tevreden bent.

Misschien naar een andere salon gaan? Dan kost het wel weer een hoop geld, maar om inderdaad zelf wat te doen.. dat kan zo snel fout uitpakken. Ook hier al een keer knal oranje gehad door 'zelluf doen' haha. Nu zal de kleur ook nog wel ietsss veranderen als je het even erin laat zitten en het een paar keer wast, maar het zal ook weer niet mega veel veranderen dus als je het niet mooi vind bij jezelf, zou ik het er zeker niet bij laten. Maar ook lastig weer, want in hoeverre is het inderdaad gezond voor je haar om het nu weer compleet te laten veranderen.. Misschien wat Tennan al zegt, Metamorphose Reflexx Color Out proberen?


Dankje voor je fijne reactie, Helmer. Ik snap dat de reacties goed en behulpzaam bedoeld zijn, maar ik ben zelf absoluut niet tevreden. Ik schaam me om te moeten zeggen dat ik net even een potje heb zitten huilen, omdat ik het zo vind misstaan dat ik de deur nu amper uitdurf. :o Dat Metamorphose Reflexx Color Out ga ik even googlen. Ik heb net mijn haar 2x met antiroosshampoo gewassen in de hoop dat het de kleur vervaagd, dus ik ga het zo föhnen om te zien of dat iets uit heeft gehaald. Heel veel chemische middelen durf ik er niet in te stoppen, omdat het al vaker fout is gegaan en ik morgen niet met een bassie-kapsel op mijn werk wil aankomen. :')

Edit: ik las over een vraag heen. Ik heb bij de salon de foto laten zien in mijn OP en heb daarbij gezegd dat ik het strawberry blonde/blond met een kopergoed wilde. Mijn haar had aanvankelijk een wat gelige gloed; dit zouden ze eruit verven.
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 16-07-18 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:23

Even een paar keer wassen met head & shoulders en dan is het waarschijnlijk al net zo licht als op je voorbeeldfoto :)

Dyphusion
Berichten: 1023
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:29

Ondanks dat je haarkleur aardig overeen komt met het plaatje (alleen is de voorbeeldfoto in de zon gemaakt en jouw foto binnen), zou ik het een aantal keer wassen met head & shoulders. Die shampoo is vrij agressief dus ik denk dat dat het enige is dat je uit kunt proberen dat redelijk safe is en zonder chemische troep etc.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:34

Ik zou even afwachten. Ik heb ook heel blond haar, en zulke haarverf is na enkele keren wassen bij mij meteen al veel lichter. Dus als ik jou was, zou ik het een paar keren wassen en even een weekje wachten om te kijken wat het geeft.

Producten zoals ontkleuring die hierboven genoemd worden, tasten je haar ontzettend aan dus daar moet je echt niet mee beginnen knoeien als je er niet veel van kent. Voordat je het weet, heb je stro-achtig haar en was het niet eens nodig omdat het vanzelf wel vervaagt.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Te donker geverfd haar lichter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 16:37

Ik heb even wat van de ontkleuringsmiddelen opgezocht die hier in het topic zijn genoemd, maar ik durf het niet aan. Ook wat Yasmine zegt; ik ben bang dat het stro wordt (mijn haar is namelijk al vrij droog). Het zit nu voor de 3e keer in de anti roosshampoo; ik ben benieuwd of dat werkt. :)

Shenavallie
Berichten: 11549
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:39

Frummels schreef:
Even een paar keer wassen met head & shoulders en dan is het waarschijnlijk al net zo licht als op je voorbeeldfoto :)

Dit was wat ik ook wilde typen: head & shoulders gebruiken. Hardnekkig spul waarmee je heel veel kleuren vager of zelfs helemaal weghaalt.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, EmptyWords, Getty_Maan, Jayya, Mitch_Beauty, Nannetje7, stella92, xAlice, YandexBot en 170 bezoekers