Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:33

Geen idee of dit topic al bestaat, maar ik was benieuwd met welke vooroordelen jullie te maken krijgen als het om je dieren gaat.

Ik trap af. Wij hebben thuis een pitbull. Daar zijn natuurlijk vooroordelen te over van. Laatst was m'n vriend aan het wandelen met Zina. Ze kwamen een oma tegen met kleinkids. Oma vond Zina een geweldig lieve hond en vroeg of de kinderen haar mochten aaien. Kinders waren met Zina aan het knuffelen en oma zegt:'Ze is een labrador toch?' Waarom mijn vriend antwoord dat het een pitbull is. Oma wist niet hoe snel ze de kinderen weg moest trekken terwijl ze even daarvoor nog opmerkte dat ze zo braaf was.

Zo zijn er nog voorbeelden te over van mensen die hun mening klaar hebben of die linea recta over steken als ze haar zien aankomen. De mensen in ons appartement durfden zelfs de trap niet af als Zina voor de deur stond. Inmiddels hebben ze door hoe geweldig haar karakter is en knuffelen en spelen ze met haar.

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Brand los :D


xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:51

Ik heb een Cane Corso en herken jouw vooroordelen maar al te goed.

Braafste en meest sociale hond die ik ooit heb gehad voor zowel mens als dier. Ik zou niet zeggen dat ze heilig is, ze heeft een hoop meegemaakt en kan daardoor niet met iedere hond over weg maar dit weet ik, hier anticipeer ik op en er gebeuren nooit ongelukken van onze kant. Dat ze al meerdere keren gepakt is door honden die los op haar af komen rennen en er vol bovenop duiken, tja... En dan niet eens in hondenlos loop parken, waar dat wel eens voorkomt maar midden in de woonwijk, uit een kapperszaak (!!) en uit een auto en wij de schuld maar krijgen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:54

Ik heb vijf ratten en noem dat naar vreemde mensen altijd gewoon 'mijn knaagdieren '. Dan zijn mensen altijd enthousiast en willen ze ze zien (of foto's), maar als ze dan zien dat het ratten zijn is het vies |o

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Indi_Vito

Berichten: 2740
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:58

ohh ik mishandel mijn hond volgens de buurvrouw.
ze is vroeger mishandeld geweest en als ik dus de uitlooplijn pak en die aanklik piept ze al, of als ze door me heen wil drammen en ik mijn been uitsteek zodat ze er niet langs kan piept ze ook zoo irriitant

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:04

xDarkness schreef:
Ik heb een Cane Corso en herken jouw vooroordelen maar al te goed.

Braafste en meest sociale hond die ik ooit heb gehad voor zowel mens als dier. Ik zou niet zeggen dat ze heilig is, ze heeft een hoop meegemaakt en kan daardoor niet met iedere hond over weg maar dit weet ik, hier anticipeer ik op en er gebeuren nooit ongelukken van onze kant. Dat ze al meerdere keren gepakt is door honden die los op haar af komen rennen en er vol bovenop duiken, tja... En dan niet eens in hondenlos loop parken, waar dat wel eens voorkomt maar midden in de woonwijk, uit een kapperszaak (!!) en uit een auto en wij de schuld maar krijgen.


Bizar is dat. Hebben wij ook weleens meegemaakt. Hier was/is een man die rustig met 3 herdershondachtigen ging fietsen door de wijk. Los. De honden lopen rustig 30 meter van hem vandaan. Die hebben zina eens aangevallen met zijn 3e terwijl ze aangelijnd was. Nu wordt ze wel fel als ze die honden ruikt of ziet. Die honden hebben al meerdere hondjes aangevallen. Als ik hem zie aankomen dan loop ik de andere kant op want ik wil het niet riskeren dat ze straks wel bijt. Ondanks de voorgeschiedenis blijft ze toch de pitbull. Dus dat proberen we kosten wat kost te voorkomen. Verder nemen we haar zo veel mogelijk overal mee naar toe. Ze is dol op aandacht en op spelen. Ze heeft heel wat vriendjes hier in de wijk die graag met haar stoeien.

Kaus schreef:
Ik heb vijf ratten en noem dat naar vreemde mensen altijd gewoon 'mijn knaagdieren '. Dan zijn mensen altijd enthousiast en willen ze ze zien (of foto's), maar als ze dan zien dat het ratten zijn is het vies |o


Ik denk dat mensen dan toch het beeld van wilde ratten voor zich hebben. Daar gruwel ik ook echt van terwijl ik tamme ratten best interessant vind (zolang ik ze maar niet hoef te aaien oid :'))

Indi_Vito schreef:
ohh ik mishandel mijn hond volgens de buurvrouw.
ze is vroeger mishandeld geweest en als ik dus de uitlooplijn pak en die aanklik piept ze al, of als ze door me heen wil drammen en ik mijn been uitsteek zodat ze er niet langs kan piept ze ook zoo irriitant

Heeft ze zelf geen hond of andere dieren? Lijkt me als je bekend met dieren bent dat je wel verschil ziet tussen mishandeling of ander gedrag
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 16-07-18 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:06

Ach mijn Duitse Dog is levens maar dan ook levensgevaarlijk... Groot, zwart en sterk.
Of je treft mensen die het fantastisch vinden of je wordt preventief uitgescholden. Dat meneer nog opzij gaat voor een chihuahua zullen we maar niet erbij vertellen ;)

Oh en meneer is aangevallen door een freaking Golden Retriever. Die van mij rennen voor zijn leven maar dat pokkeding liet niet los. Ging dat stomme mens heel dramatisch kijken of haar hond niks had terwijl die van mij compleet zijn huid er af had en bloedde. Die suffe hond had nog geen schrammetje. Ohh ik kon haar wel wat. JR die mee was moest ik echt tegenhouden. Die wou wel een potje vechten met die Golden. Die kleine dingen zijn veel pittiger.

Wat jammer Kaus. Ratten zijn zo leuk!! Vond het zo erg dat vorige staleigenaar gif strooide. Daar ging mijn rattenvriend die iedere ochtend heel brutaal kwam kijken wat ik ging doen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:08

Citaat:
Bizar is dat. Hebben wij ook weleens meegemaakt. Hier was/is een man die rustig met 3 herdershondachtigen ging fietsen door de wijk. Los. De honden lopen rustig 30 meter van hem vandaan. Die hebben zina eens aangevallen met zijn 3e terwijl ze aangelijnd was. Nu wordt ze wel fel als ze die honden ruikt of ziet. Die honden hebben al meerdere hondjes aangevallen. Als ik hem zie aankomen dan loop ik de andere kant op want ik wil het niet riskeren dat ze straks wel bijt. Ondanks de voorgeschiedenis blijft ze toch de pitbull. Dus dat proberen we kosten wat kost te voorkomen. Verder nemen we haar zo veel mogelijk overal mee naar toe. Ze is dol op aandacht en op spelen. Ze heeft heel wat vriendjes hier in de wijk die graag met haar stoeien.


Ja je wordt er doodmoe van. Mensen snappen het gewoon niet. Hier loopt er een labradoodle in de wijk die mijn hond dus al drie keer gepakt heeft en dan raar vinden dat de mijne bloed wil zien als ik ze tegenkom en dan nog keihard ontkennen dat hun hond ooit maar iets gedaan heeft en mij uitlachen... Geloof me, die mensen kan ik hun nek wel omdraaien. Maargoed, er gebeuren helaas ook veel ongelukken met pitbull-achtigen/mastiffs en andere ''HR'' honden die ook niet mogen gebeuren en dat vind ik dieptriest en tragisch, die mensen snappen het net zo goed niet waar ze mee bezig zijn.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:08

Wij hadden een jachthond, kon absoluut niet jagen (had 0 aanleg)- wij zijn ook geen jagers.

Tijdens het jachtseizoen onze honden natuurlijk aangelijnd in het veld.

Daar kwamen in een auto een paar jagers aangesjeesd, begonnen een partij te schelden zeg ik je!

Dat ze aangelijnd waren, wij onze andere niet jachthond mee hadden, er lekker luchtig en zomers bij liepen, maakte niet uit. Hoe durfden wij op hun terrein te jagen, en als ze ons nog eens zagen, zouden ze onze honden afknallen.

Helaas waren ze vergeten dat het een klein dorp was, en we dus wisten wie ze waren. Toen we ze met naam kwaad antwoordden of ze helemaal besodemieterd waren, trokken ze met een rotvaart op, op een klein paadje. Ik had mezelf al tussen de auto en onze hond gezet, gezien ze mij over mijn hakken reden, had de hond er anders onder gezeten

Anoniem

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:11

Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:13

Poedels zijn arrogante lelijke honden met bolletjes.
O maar die van mij is wèl leuk hoor :=
Afbeelding


BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:15

Hahaha, hetzelfde hier ja. Maar het erge is dat ik het langzaamaan niet eens meer zo gek vind dat mensen van mijn hond schrikken met alles wat je op nieuwspagina's leest. Tegenwoordig wordt alles ook maar pitbull genoemd. Een kamerplant is al een pitbull volgens Henkjan de mediaman. En het mooie is dat het vaak niet eens een apbt is, maar meestal gewoon willekeurige kruisingen waar niet eens apbt in zit bij rozebrillenbaasjes.


Mijn levensgenieter Beertje. Je moet die blik zien als ik zijn naam zeg :D


Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:16

Sommige doen het puur voor de grap zeggen, anderen denken dat het prima kan want 'hij is toch al zo groot'.

'Waarom zit je niet op je paard?'

Maar als ik dan zeg dat hij nog te jong is begrijpen ze het wel, maar sommige zijn wel behoorlijk verbaasd.. Zeker als ik zeg dat hij 3 is, dat klinkt ook gewoon héél jong. En dan zien ze zo'n groot dier. En als ik ze dan vertel dat hij nog groter wordt en je een kind van 5 ook geen 20 kg laat tillen, snappen ze het helemaal. Hij is overigens in januari op 143 gemeten, mega groot is hij dus niet eens. :+

Ohja en dat tinkers sloom en lui zijn dus die van mij ook.. Hahaha. Jaaaaa.... Goeie grap. Elano en sloom en lui. Hoe sneller hoe leuker bedoel je. En niet moe te krijgen volgens mij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:16

BulletjeBeer schreef:
Hahaha, hetzelfde hier ja. Maar het erge is dat ik het langzaamaan niet eens meer zo gek vind dat mensen van mijn hond schrikken met alles wat je op nieuwspagina's leest. Tegenwoordig wordt alles ook maar pitbull genoemd. Een kamerplant is al een pitbull volgens Henkjan de mediaman. En het mooie is dat het vaak niet eens een apbt is, maar meestal gewoon willekeurige kruisingen waar niet eens apbt in zit bij rozebrillenbaasjes.


Mijn levensgenieter Beertje. Je moet die blik zien als ik zijn naam zeg :D


[ Afbeelding ]


Hahaha, Beertje heeft denk ik een beetje hetzelfde als Klaaz. Ze zien er heel apart uit, maar ze zijn wel heel lief :D

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:16

Kaus schreef:
Ik heb vijf ratten en noem dat naar vreemde mensen altijd gewoon 'mijn knaagdieren '. Dan zijn mensen altijd enthousiast en willen ze ze zien (of foto's), maar als ze dan zien dat het ratten zijn is het vies |o


Ja, en dat terwijl ze super schoon zijn.

Een paar jaar geleden had ik een rat, haar zusjes waren gestorven en ondanks meerdere zorgvuldige pogingen met meerdere ratten wilde ze er niets van weten. Heeft dus een paar jaar los door huis mogen lopen, gedroeg zich perfect en als ik thuiskwam, gingen we altijd even knuffelen. Heel speciale meid... ik moest haar in laten slapen, kwam met 'huilogen' weer de behandelkamer uitgelopen met Layla, om thuis te begraven. Een vrouw in de wachtruimte was heel meelevend, tot ze zag wat ik mee had 'oh, gatver! He, gelukkig is het maar zo'n vies beest'.

Mijn klomp brak. Heb haar dus geëmotioneerd gezegd dat het voor haar misschien een vies beest was, maar voor mij meer dan 4 jaar mijn innig geliefde gezinslid was. Dat ze volgende keer misschien wat tactischer kon reageren

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:16

Klaaz is de coolste kat van heel bokt

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:19

Joolien schreef:
Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
[ Afbeelding ]



Klaaz!

Klaaz is geweldig, ik geniet zo van topics over hem! Wat een heerlijk karaktervolle knapperd

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:19

Joolien schreef:
Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
[ Afbeelding ]


Die kop, schit-ter-rend :+ <3

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:19

Onze poes heeft drie pootjes na een ongeluk (zichzelf opgehangen aan het anti inbraaksysteem een paar huizen verderop). Hoe vaak wij niet te horen krijgen dat het zielig is, ze een spuitje had moeten krijgen, we haar nooit meer buiten mogen laten, wij triest/gestoord/belabberd/dierenbeulen zijn dat ze toch buiten mag lopen, wij geen huisdieren zouden mogen hebben.. Die opmerkingen zijn niet op 2 handen te tellen helaas. :') Ze kan overigens heel goed lopen en heel hard rennen. Veel mensen zien het dan niet eens. :+
Afbeelding

Oja en dan onze pony. Hij is een mini appaloosa van net geen meter hoog. Wat moet je nou met zo een klein ding? Wat heb je nou aan zo een dikke shetlander? Waarom koop je zo een kleine pony, daar kan je toch niet op rijden? Waarom koop je geen rijpaard? Is deze voor kleine kinderen? Maar jij hebt toch geen kinderen? etc. etc :')

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:20

Joolien schreef:
Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
[ Afbeelding ]

Hij is wel apart hoor!

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:22

Frummels, nouja zeg! De meeste katten leven niet anders met 3 poten. Mensen zouden eerst eens na moeten denken voordat ze iets zeggen.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:22

Joolien schreef:
Wij hebben Klaaz. Klaaz is lelijk en eng. Klaaz is rimpelig en boos. Klaaz is kaal, dat hoort toch niet? Klaaz is eng om aan te raken. Klaaz kijkt altijd zo boos.

Een greep uit de vooroordelen over onze Klaaz. Gelukkig is Klaaz de tofste kat ter wereld voor ons :D :D
[ Afbeelding ]


WAUW wat een kop! Prachtig!

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

BulletjeBeer

Berichten: 279
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:24

Joolien schreef:
BulletjeBeer schreef:
Hahaha, hetzelfde hier ja. Maar het erge is dat ik het langzaamaan niet eens meer zo gek vind dat mensen van mijn hond schrikken met alles wat je op nieuwspagina's leest. Tegenwoordig wordt alles ook maar pitbull genoemd. Een kamerplant is al een pitbull volgens Henkjan de mediaman. En het mooie is dat het vaak niet eens een apbt is, maar meestal gewoon willekeurige kruisingen waar niet eens apbt in zit bij rozebrillenbaasjes.


Mijn levensgenieter Beertje. Je moet die blik zien als ik zijn naam zeg :D


[ Afbeelding ]


Hahaha, Beertje heeft denk ik een beetje hetzelfde als Klaaz. Ze zien er heel apart uit, maar ze zijn wel heel lief :D


Wat een liefje is Klaaz! Op straat worden Beertje en ik ook duizend keer aangesproken. Óf ze vinden hem apart en leuk, óf hij is hartstikke eng en vooral heel lelijk. Waar die behoefte van mensen vandaan komt om dat tegen ons te moeten zeggen, of hardop tegen elkaar dat weet ik echt niet. Ik zie honderd keer op een dag een hond die ik zelf niet zou nemen, maar het zou echt niet in me op komen om iets naars tegen de eigenaar te zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:25

Frummels schreef:
Onze poes heeft drie pootjes na een ongeluk (zichzelf opgehangen aan het anti inbraaksysteem een paar huizen verderop). Hoe vaak wij niet te horen krijgen dat het zielig is, ze een spuitje had moeten krijgen, we haar nooit meer buiten mogen laten, wij triest/gestoord/belabberd/dierenbeulen zijn dat ze toch buiten mag lopen, wij geen huisdieren zouden mogen hebben.. Die opmerkingen zijn niet op 2 handen te tellen helaas. :') Ze kan overigens heel goed lopen en heel hard rennen. Veel mensen zien het dan niet eens. :+
[ [url=m/rSZPLX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja en dan onze pony. Hij is een mini appaloosa van net geen meter hoog. Wat moet je nou met zo een klein ding? Wat heb je nou aan zo een dikke shetlander? Waarom koop je zo een kleine pony, daar kan je toch niet op rijden? Waarom koop je geen rijpaard? Is deze voor kleine kinderen? Maar jij hebt toch geen kinderen? etc. etc :')

Wat een mooierd. Zonde dat mensen daar zo over kunnen zeuren. Maar wat goed dat jullie haar nog een kans hebben gegeven.

Thanks, ik zal de complimenten aan Klaaz doorgeven, die momenteel met 26 graden binnen onder een dekentje ligt. Dat beest is gestoord :')
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BDE55A5

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:27

Dat snap ik ook niet. Daarnaast is er aan ieder dier wel wat leuks te vinden dus ik zeg of iets positiefs of niks

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:27

Hier ook een Cane Corso... Levensgevaarlijk :')

Hier ook een keer een situatie met moeder/kinderen.. Wij liepen op straat, komen een moeder tegen met 2 kinderen. Die kinderen 'wauw mama kijk eens wat een grote hond'! Mogen we hem aaien? Dus ik zeg ja hoor dat mag. Hij toonde echt een rustige indruk etc. Waarop moeder antwoord; Nee hoor doe maar even niet bij deze :+
Achter mij loopt een jackrussel, te keffen en druk te doen.. Die moesten ze van mama maar aaien :j 8)7 Gelukkig antwoorde dat baasje ook, dat ze beter die van mij hadden kunnen aaien :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, GrapeshotBot, Leandra en 53 bezoekers