Ben ik nou zo niks waard?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:49

Pfff... de zoveelste date is weer verkeerd gelopen. Dit keer zette ik een stop erop, hij gaf mij bijna geen aandacht en kon geen affectie tonen.

Ik heb het er zo moeilijk mee. Ik vond dit echt wel een leuke jongen maar ik heb zelf best wel bevestiging nodig dat iemand mij wel echt leuk vind, komt door m’n borderline persoonlijkheidsstoornis, angststoornis en slechte ervaringen.

Ik ben 23 en heb nog nooit een relatie gehad. Zoenen etc op m’n 21e pas.

Er is nog nooit iemand geweest die echt de moeite voor mij wil doen en mij geweldig vind en daar heb ik het zo moeilijk mee.
Mensen zeggen wel; “ach dat komt allemaal wel.”
Maar zo voelt dat niet en echt opbeurend is het ook niet.

Ik heb dit maar even uitgetypt omdat ik het even een beetje kwijt ben, daten gaat bij mij nooit goed, dit was ook pas de 1e keer dat ik een 3e date had. Na de tweede was het normaal gesproken al klaar.

Is het normaal dat jongeren tegenwoordig het allemaal wel een beetje best vinden en geen moeite meer willen doen? Of kom ik nou juist net die mensen tegen?


Ik voel mij echt even zó rot. Ben ik nou echt niet goed genoeg dan?


Anoniem

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:52

Vind jij jezelf de moeite waard? Vind jij jezelf een leuk mens? Houd je van jezelf?

Heel cliche, maar als jij dat zelf niet doet, zullen anderen dat ook niet zo snel doen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:54

Joolien schreef:
Vind jij jezelf de moeite waard? Vind jij jezelf een leuk mens? Houd je van jezelf?

Heel cliche, maar als jij dat zelf niet doet, zullen anderen dat ook niet zo snel doen.



Heel veel moeite mee inderdaad. Ik heb soms dagen dat ik echt van mijzelf walg en er bijna van moet overgeven, maar dat is vaak als het in een ‘date relatie’ niet goed loopt of als ik niemand heb zegmaar.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:57

Je bent zeker wel goed genoeg. Maar ik denk dat je eerst zelf lekker in je vel moet zitten, vertrouwen in jezelf moet hebben dat je daadwerkelijk goed genoeg bent en dat je minder bevestiging nodig gaat hebben. Dat kan namelijk best verstikkend werken voor iemand en daarbij ben je daardoor eerder geneigd de 'verkeerde' types aan te trekken.

Je zegt dat er nog nooit iemand is geweest die moeite voor je wilt doen, maar doe je genoeg moeite om jezelf geweldig te vinden? Want dat is iets wat je in jezelf moet voelen en dat zorgt dat je gaat stralen, lekker in je vel komt te zitten en de leuke mannen aantrekt die jou op waarde kunnen schatten.

En ja, dan ga ik zeggen wat iedereen tegen je zegt, het komt vanzelf. Sowieso moet je er niet teveel waarde aan hechten dat je nog geen relatie hebt gehad. Romantiseer het niet zou ik zeggen. Een relatie kan heel leuk en fijn zijn, maar het moet iets aan je leven toevoegen en niet een tekort aan iets opvullen.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:58

Zorg eerst dat je jezelf waardeert en goed in je vel zit, want dat zelfvertrouwen straal je uit. En dat heeft zeker invloed op het daten..

En verder.. je bent nog jong. Ik leerde mijn eerste vriend kennen toen ik 30 was. Echt niet iedereen is met 18 jaar voorzien van een relatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 13:58

NYC2B schreef:
Joolien schreef:
Vind jij jezelf de moeite waard? Vind jij jezelf een leuk mens? Houd je van jezelf?

Heel cliche, maar als jij dat zelf niet doet, zullen anderen dat ook niet zo snel doen.



Heel veel moeite mee inderdaad. Ik heb soms dagen dat ik echt van mijzelf walg en er bijna van moet overgeven, maar dat is vaak als het in een ‘date relatie’ niet goed loopt of als ik niemand heb zegmaar.


Kijk, daar zit wel iets interessants, in de zin van dat je er wat mee kunt. Zelfverzekerdheid, zelfcompassie(houden van jezelf) en positiviteit straal je uit en daar trek je de ander op aan. Als dat heel laag is, is het voor de andere al moeilijk om jou aantrekkelijk te vinden, dan maakt het niet eens uit hoe je eruit ziet.
Waarom vind je jezelf zo walgelijk?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 13:59

Ik zat de laatste tijd ook wel goed in mijn vel moet ik zeggen. Maar omdat hij zelf met heel weinig kwam en niet zoveel zei werd ik onzeker en dan ga ik bergafwaards.
Hij heeft moeite met emoties tonen en ik doe dat juíst

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:01

Joolien schreef:
NYC2B schreef:
Heel veel moeite mee inderdaad. Ik heb soms dagen dat ik echt van mijzelf walg en er bijna van moet overgeven, maar dat is vaak als het in een ‘date relatie’ niet goed loopt of als ik niemand heb zegmaar.


Kijk, daar zit wel iets interessants, in de zin van dat je er wat mee kunt. Zelfverzekerdheid, zelfcompassie(houden van jezelf) en positiviteit straal je uit en daar trek je de ander op aan. Als dat heel laag is, is het voor de andere al moeilijk om jou aantrekkelijk te vinden, dan maakt het niet eens uit hoe je eruit ziet.
Waarom vind je jezelf zo walgelijk?


Om een of andere vreemde manier heb ik vaak het gevoel dat ik raar overkom of er lelijk uit zie. Terwijl dat niet 100% de waarheid is maar sommige dagen voel ik het echt zo (oa door depressie)

Ik struggle al jaren met m’n zelfverzekerdheid en dat ging eigenlijk wel beter, totdat er zoiets dus weer gebeurd.


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:03

idinn schreef:
Zorg eerst dat je jezelf waardeert en goed in je vel zit, want dat zelfvertrouwen straal je uit. En dat heeft zeker invloed op het daten..

En verder.. je bent nog jong. Ik leerde mijn eerste vriend kennen toen ik 30 was. Echt niet iedereen is met 18 jaar voorzien van een relatie :+



Dat is normaliter groot deel van de tijd ook wel zo maar nu dit weer is gebeurt is m’n zelfverzekerdheid weer door de goot.

Het is zo lastig omdat er tegenwoordig wel druk op gezet wordt. Familie, vrienden, films, social media etc

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:05

Het klinkt als een lastige en vervelende situatie. Maar wel ergens enigszins herkenbaar. Ik denk dat het inderdaad goed is aan jezelf te werken en vooral je eigen ding te doen.... en van familie en vrienden en vooral social media moet je je niet al te veel aantrekken denk ik...

Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan....mocht je behoefte hebben, pb staat open.

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:09

NYC2B schreef:
NYC2B schreef:


Kijk, daar zit wel iets interessants, in de zin van dat je er wat mee kunt. Zelfverzekerdheid, zelfcompassie(houden van jezelf) en positiviteit straal je uit en daar trek je de ander op aan. Als dat heel laag is, is het voor de andere al moeilijk om jou aantrekkelijk te vinden, dan maakt het niet eens uit hoe je eruit ziet.
Waarom vind je jezelf zo walgelijk?


Om een of andere vreemde manier heb ik vaak het gevoel dat ik raar overkom of er lelijk uit zie. Terwijl dat niet 100% de waarheid is maar sommige dagen voel ik het echt zo (oa door depressie)

Ik struggle al jaren met m’n zelfverzekerdheid en dat ging eigenlijk wel beter, totdat er zoiets dus weer gebeurd.


Jammer, want dat lijkt of je je zelfbeeld ook laat afhangen van anderen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:12

Dat klopt Joolien, dat doe ik helaas ook.

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:14

Maar dan was die man eenvoudigweg niet de ware voor jou!En voor de ware hoef je ook echt niet volmaakt te zijn,dat zal hij waarschijnlijk ook niet zijn,maar dan pas je gewoon niet bij elkaar. Geniet toch van je jeugd en vrijheid,er zijn miljarden mensen op de aarde en meer dan de helft daarvan zijn mannen.In China en India is er zelfs een enorm vrouwentekort.Als je perse nu zou willen trouwen dan zou je ze daar voor het uitkiezen hebben.Nederlandse mannen willen zich vaak niet binden. (Uitzonderingen daargelaten).Enne,er is nu een nieuwe datingsite voor paardenliefhebbers. Het bericht daarover stond pas nog op Bokt. Iets voor jou misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:15

NYC2B schreef:
Dat klopt Joolien, dat doe ik helaas ook.

Ik denk dat het voor jou heel interessant kan zijn om te kijken waar de lage zelfwaardering vandaan komt. Ouders, andere mensen in je omgeving, pestgedrag, mishandeling/misbruik, kunnen allemaal zaken uit het verleden zijn die zorgen voor een ongezond beeld over jezelf. Je kunt denken 'ik ga nu zelfverzekerd zijn', maar als je niet weet wat de oorzaak is, is het soms lastig om wat te veranderen.
Want als er dan weer wat gebeurt, dan krijg je weer de bevestiging van 'zie je wel, ik ben niks waard.'

Het kan ook natuurlijk vanuit je karakter/persoonlijkheid komen, maar dat denk ik zo in de eerste instantie niet omdat mensen van buitenaf je zo makkelijk beinvloeden.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:17

Ik ben bang dat je teveel van die jongens verwacht. Je wilt iemand die veel moeite voor jou gaat doen, ervoor zorgt dat je zelfvertrouwen krijgt, van jezelf gaat houden.. Best griezelig voor een man die waarschijnlijk nog nergens aan heeft gedacht na de date van dat moment

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:19

Als je zoveel bevestiging zoekt in een relatie ga je altijd teleurgesteld worden. Het is echt ongezond om je zelfvertrouwen en eigenwaarde zo afhankelijk te maken van een partner. Natuurlijk is het een fijn gevoel als iemand je aantrekkelijk en leuk en lief vindt, maar je moet dat ook zónder relatie kunnen voelen. Oh en een relatie gaat jou echt niet magisch gelukkig maken. Dat lijkt nu zo maar je neemt jezelf gewoon mee in die relatie en als je zo twijfelt aan jezelf en je eigenwaarde blijft dat. Het kan je zelfs nog onzekerder maken omdat je telkens bang bent dat hij je niet meer leuk genoeg vindt.

Het lijkt nu ook alsof je vanaf de eerste date al vrij hoge verwachtingen hebt. Waarom zou iemand veel moeite voor jou doen als ze je nog nauwelijks kennen? Wat verwacht jij van die jongens waarin ze jou teleurstellen, ben je wel realistisch? Het kan ook dat je gewoon pech hebt hoor, er zijn 'n hoop lompe horken op de wereld. Maar het leest alsof je echt té rooskleurig denkt over wat een relatie jou kan bieden en hoe de 'perfecte' jongen zich gedraagt.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:22

Sintara schreef:
Ik ben bang dat je teveel van die jongens verwacht. Je wilt iemand die veel moeite voor jou gaat doen, ervoor zorgt dat je zelfvertrouwen krijgt, van jezelf gaat houden.. Best griezelig voor een man die waarschijnlijk nog nergens aan heeft gedacht na de date van dat moment



Nee dat verwacht ik niet, maar hij kwam eigenlijk nergens echt mee..

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:23

Dani schreef:
Als je zoveel bevestiging zoekt in een relatie ga je altijd teleurgesteld worden. Het is echt ongezond om je zelfvertrouwen en eigenwaarde zo afhankelijk te maken van een partner. Natuurlijk is het een fijn gevoel als iemand je aantrekkelijk en leuk en lief vindt, maar je moet dat ook zónder relatie kunnen voelen. Oh en een relatie gaat jou echt niet magisch gelukkig maken. Dat lijkt nu zo maar je neemt jezelf gewoon mee in die relatie en als je zo twijfelt aan jezelf en je eigenwaarde blijft dat. Het kan je zelfs nog onzekerder maken omdat je telkens bang bent dat hij je niet meer leuk genoeg vindt.

Het lijkt nu ook alsof je vanaf de eerste date al vrij hoge verwachtingen hebt. Waarom zou iemand veel moeite voor jou doen als ze je nog nauwelijks kennen? Wat verwacht jij van die jongens waarin ze jou teleurstellen, ben je wel realistisch? Het kan ook dat je gewoon pech hebt hoor, er zijn 'n hoop lompe horken op de wereld. Maar het leest alsof je echt té rooskleurig denkt over wat een relatie jou kan bieden en hoe de 'perfecte' jongen zich gedraagt.



Ik snap wat je bedoeld inderdaad en ik probeer daar ook zeker op te letten. Maar het lijkt mij wel normaal dat je weleens een complimentje krijgt? Of dat ie graag wil afspreken en zelf ergens mee komt?

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:41

Je mag best hoge verwachtingen hebben van een date, maar wees je er wel van bewust dat niet elke man geschikt voor jou is. En jij niet geschikt voor elke man. Dat maakt jou of jou dates niet minder mens, maar gewoon niet geschikt voor wat jij voor ogen hebt.
Je kan je jezelf wel gaan straffen dat een date niet leuk was, maar daar krijg je geen relatie door. T is iets wat beide mensen moeten willen.
Daten moet je niet zien als een sollicitatiegesprek waarbij je meteen hoort of je bent aangenomen of niet. T is meer kennismaken met karakters, leuke dingen doen en heel misschien blijft er dan wel iemand hangen met wie leuke dingen doen echt leuk is.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 14:43

Ik vind verwachtingen lastig inderdaad, ik weet niet echt wat wel normaal is en wat niet.

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:46

Jimbo schreef:
Je mag best hoge verwachtingen hebben van een date, maar wees je er wel van bewust dat niet elke man geschikt voor jou is. En jij niet geschikt voor elke man. Dat maakt jou of jou dates niet minder mens, maar gewoon niet geschikt voor wat jij voor ogen hebt.
Je kan je jezelf wel gaan straffen dat een date niet leuk was, maar daar krijg je geen relatie door. T is iets wat beide mensen moeten willen.
Daten moet je niet zien als een sollicitatiegesprek waarbij je meteen hoort of je bent aangenomen of niet. T is meer kennismaken met karakters, leuke dingen doen en heel misschien blijft er dan wel iemand hangen met wie leuke dingen doen echt leuk is.

Dit inderdaad. En na 3 dates ken je die persoon ook eigenlijk nog helemaal niet, en andersom ook! Dus waarom zoveel waarde hechten aan iemand die je amper kent? Weet zelf ook dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is, maar zo is het wel.

Geniet van het leven meis! En dat kan ook zonder dat iemand naast je in bed ligt. Alle tijd van de wereld :)

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:53

NYC2B schreef:
Ik vind verwachtingen lastig inderdaad, ik weet niet echt wat wel normaal is en wat niet.


Het gaat er ook niet om wat normaal is en wat niet, maar om wat fijn is voor jou, waar jij je prettig bij voelt en wat je nodig hebt. Als jij iemand leuk vindt, maar diegene communiceert niet, terwijl jij dit wel belangrijk vindt, dan is iemand gewoon niet zo geschikt voor je. Vroeg of laat gaat het dan mis, hoe leuk je iemand ook vindt.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Memories

Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 14:56

Wat jammer dat je zo'n laag zelfbeeld en bijbehorende achterliggende problematiek hebt. Krijg je hier wel goede (professionele) hulp bij?

Als je nog zo erg met je zelfbeeld worstelt, straal je dit uit. Ook onbewust. Dat betekent in de praktijk vaak dat je of 1. Mannen aantrekt met dezelfde of soortgelijk problematiek waar je dan idd ook maar heel weinig voldoening van krijgt, of 2. dat je de wel leuke mannen als het ware afstoot doordat de negatieve houding over jezelf en/of het hele date-gebeuren, of 3. dat je mannen aantrekt die heel erg misbruik gaan maken van jouw situatie en gevoelens waardoor je in een type relatie beland die je ab-so-luut niet zou moeten willen.

Ik zie dit echt elke keer weer gebeuren bij heel veel verschillende soorten mensen met heel veel verschillende achtergronden voor hun negatieve (zelf)beeld. Echt waar, negativiteit/negatieve emotie hangt als een wolk om je heen en kan mensen zoooo vreselijk hard 'wegjagen'. Volledig los van of je er nou wel echt iets aan kan doen of niet en waar de emotie vandaan komt, hoe rot het ook is :(:)
Want: als jij jezelf soms maar zo weinig waardeert, waarom zou een ander (laat staan een volslagen vreemde) dat dan wel moeten doen? Heel hard, maar is in de praktijk vaak wel hoe het gaat helaas :(:) Je kan van iemand die je net kent ook nog niet verwachten dat diegene de wereld aan moeite voor je wil doen.

Er zijn echt nog wel genoeg leuke mannen te vinden, ook tegenwoordig nog, en ik denk dat je door een combinatie van factoren momenteel niet de juiste mannen tegenkomt of aantrekt :(:) Een man is echt niet nodig om jou compleet of gelukkig te maken, dat ga je helemaal zelf moeten doen!

En probeer het daten ook als iets leuks te zien, en een leerzaam proces! Ga op date met als doel er een leuke avond van te maken (volledig los van de man met wie je op date gaat!) en iets nieuws te leren of mee te maken, of dat nou een nieuw feitje is wat je date je vertelt, je een activiteit gaat ondernemen die je nog nooit hebt gedaan of dat je weer iets beter leert wat voor type man jou wel of niet aanspreekt. Hou je niet teveel bezig met wat wel 'hoort' of niet, wat normaal is of niet. Gaandeweg kom je er vanzelf wel achter wat voor jou normaal is en goed voelt en dat is waar het om gaat.

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 15:24

Ts wat verwacht jij van daten? Hoe ziet dat er voor jou uit en wat wil je ermee?
Wat je nu beschrijft is namelijk precies hoe daten gaat; je ontmoet iemand enkele keren en bekijkt of het leuk is om verder te gaan of niet. In jouw geval is het tot nu toe nog nooit zo geweest dat er een relatie uit voortgekomen is, maar ook dat is gewoon een onderdeel van daten. Het is leuk, je ontmoet nieuwe mensen en het is een leerproces waarin je leert wat je wel en niet zoekt in een partner.
En echt, je mag het een dooddoener vinden maar je bent nog zo onwijs jong. Wees gelukkig en tevreden met jezelf, het leven is mooi, geniet ervan. Blijf lekker daten en echt, je hoeft niet morgen een relatie te hebben, jouw man komt echt wel een keer!

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ben ik nou zo niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:42

Schat ik ben 34 en ben ook alleen.
Daar is echt niks mis mee.
De druk komt niet van buitenaf. Maar die leg jij zelf op.
Je moet eerst gelukkig zijn met je zelf.
Jezelf op plek 1 zetten.
Leuke dingen met vriendinnen of vrienden ondernemen.

Het is cliché maar het gebeurt wel wanneer de tijd rijp is.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Besje, ComscoreBot, Cubone, Eapy, fjordwijk, IASCrawler, Iselda, Josien_, Julimy, MagicBullet, MariekeR, Merel___, muzzy17, ontherun, Piekosjj, Schuur_, Serena_Milco, Sky_As, Steppe, Thorn2006, weslyjune, xLauLaUx, xSannee, Zuidpool29 en 69 bezoekers