Stoppen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Stoppen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 17:28

Hoi,

Ik heb het hier wel eens met Poohbeer over gehad maar ben er nog niet uit...
Ik verzorg op het moment twee paarden, ze staan voor mij een dik kwartier met de brommer vandaan.. helaas nog geen auto.. ik werk tot 17:30 dus is het tegenwoordig al donker.. het stuk dat ik moet afleggen is langs een autoweg waar je bijna niemand tegen komt..
Ze weten niet precies hoe oud ze zijn, wat het van elkaar is.. ze zijn beide mishandeld en alleen maar trek paarden geweest voor dat ze hier kwamen.. ik mag alles met ze doen wanneer ik maar wil.. helaas is dit niet mogelijk omdat ze niet zonder elkaar kunnen, er geen bak aanwezig is en geen verlichting.. je kunt dus alleen maar buiten rijden met ze en moet je altijd met zijn tweeën zijn.. de eigenaresse doet verder niets voor ze behalve eten geven.. als wij niet komen worden ze niet gepoetst, we hebben verder geen vaste dagen en afspraken.. het hoofdstel is al maanden kapot zodat wij niet konden rijden.. nu heeft een andere griet het hoofdstel een beetje gemaakt met oude teugels waar het weer in zit.. lijkt me niet fris voor het paard want het is het gedeelte bij zijn mond.. de eigenares vind het niet nodig dat ze ijzers krijgen omdat wij er toch niets mee doen.. vind je het logies.. als de ene zwaar kreupel is en een paar dagen niet op haar been kon staan en de andere geen goed hoofdstel heeft.. we kunnen ze alleen longeren op beton (zonder verlichting).. ik kan daar nu door de weeks dus niets doen behalve poetsen dat is leuk maar ik wil ook meer.. ik heb een paar keer gereden op ze en je kunt ze niet echt bereiden omdat ze weten dat ze sterker zijn en je geen bak hebt.. ze zijn verder heel lief en er ziet geen vlieg kwaad in maar wat moet ik nou doen.. ze zijn lief maar ik kan verder niets voor ze doen en er mee doen.. de eigenaresse vind het wel best zolang wij maar een poetsen en uit mesten.. binnen kort ga ik met Poohbeer op ze rijden en dan nog maar eens aan kijken hoe ze buiten zijn.. de keren dat ik er op gereden heb waren ze heel druk en bokten ze dit schenen ze nooit gedaan te hebben.. als dit weer het geval is stop ik er gewoon mee want dan vind ik het te gevaarlijk voor buiten en omgeving met z’n tien tonner… de eigenaresse had gezegd dat er een bak zal komen in November.. en het is nu al weer volgend jaar naar de zomer.. het is mooi dat ze makkelijk is maar heeft nu ook zijn na delen..
Wat zouden jullie doen.. verder zoeken naar een ander leuk verzorg paardje? De paarden missen toch niets want die staan bijna elke dag op het land en krijgen voer.. meer kan ik ze nu ook niet bieden..
Laatst bijgewerkt door meis op 13-11-02 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:31

dit is geen recreeren meer, dit is afzien en knoeien! Ik zou inderdaad stoppen en een ander verzorg paard zoeken. Al dat getob....

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 17:33

dat is ook wel zo.. maar elke keer als ik er ben en ze naar me toe komen weet ik het niet meer.. ze zijn zo lief..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:37

Andere paarden zijn ook lief. En je moet met je bromfiets door het donker over die weg en wie weet dat je dan iemand tegen komt die jou ook "lief" vindt...... dat moet je niet hebben. Daarbij leer je er verder helemaal neits, je kunt ook helemaal niets en je hebt geen mogelijkheden. Wat moet je daar nu doen behalve poetsen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:39

Ik denk dat je die paarden tekort zou doen als je zou stoppen. Zelfs al zou je er niets mee kunnen, ze hebben hun aandacht nodig. Stel je voor dat je zelf een paard had en je kunt er een tijd niet op rijden? Om wat voor reden ook, of hij nu lagere kreupel is, of je hebt geen zadel, of de omgeving is er niet naar. Zou je hem dan wegdoen omdat je meer wilt. Of omdat je rijden wilt?

Ik vind het bijzonder egoistisch dat je in dit geval alleen maar aan jezelf denkt. Het is zeker frustrerend als er dingen beloofd worden die achteraf toch niet waargemaakt worden, zoals die rijbak. Maar als je met paarden omgaat, is het net alsof je naar school gaat. En weet je wat het enige hoofdvak is dat je leert als je met paarden omgaat? En wat het moeilijkste is?

Je zult er zelf nooit op komen. Het vak heet: Geduld leren hebben.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 17:50

Nou Cassidy, ik vind het krankzinnig dat zij verantwoording af te leggen krijgt t.a.v. paarden die niet van haar zijn. Je kunt deze woorden beter tegen de eigenaresse zeggen. Meis is niets verplicht, ze betaalt niets en aangezien de eigenaresse verder geen zak voor haar paarden over heeft, is het niet zinvol voor Meis om daar verder nog energie in te steken. Jammer van die paarden, maar je kunt niet het leed van de wereld op je nemen.

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 17:59

Ik vind dat ze de aandacht ten eerste van de eigenaresse zouden moeten krijgen.. de eigenaresse is op zoek naar nog een verzorgster omdat de andere er mee gestopt is en ik ze maar een paar dagen in de week kan doen dus aandacht krijgen ze heus wel.. ze hebben nog twee kinderen die ook genoeg aandacht geven aan de paarden maar nog te jong zijn om verder iets met ze te kunnen doen.. de eigenaresse zet ze op het land en geeft ze te eten.. als ik een eigen paard zou hebben zou ik er toch zelf voor zorgen dat alles naar mijn en het paard zijn zin is?? tuurlijk zou ik een paard niet weg doen om die redenen maar de beslissingen liggen niet bij mij maar bij de eigenaresse.. ik hoop dat je het een klein beetje begrijpt hoe ik het bedoel..

ik heb geduld en de vorige verzorgste ook al een jaar.. denk je dat dit makkelijk is of zo??

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:27

Meis, ik begrijp wel wat je bedoelt.
De opmerking van Cassidy vind ik niet terecht. Het zijn niet jouw paarden, dus de verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaresse. Jij zoekt een leuke hobby en op deze manier is er niet veel leuks bij.
Ik kan het me voorstellen dat je overweegt te stoppen. Ik geloof ook niet dat je met die paarden veel verbetering kunt bereiken, aangezien er gewoon geen mogelijkheden zijn.
Denk er goed over na en ga evt. op zoek naar een paard waar je wel iets mee kunt. Succes!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:33

Desiree schreef:
Nou Cassidy, ik vind het krankzinnig dat zij verantwoording af te leggen krijgt t.a.v. paarden die niet van haar zijn. Je kunt deze woorden beter tegen de eigenaresse zeggen. Meis is niets verplicht, ze betaalt niets en aangezien de eigenaresse verder geen zak voor haar paarden over heeft, is het niet zinvol voor Meis om daar verder nog energie in te steken. Jammer van die paarden, maar je kunt niet het leed van de wereld op je nemen.

Volledig mee eens, het kan trouwens wel eens heel gevaarlijk voor je worden, je dondert eraf, als je buiten bent, en daar lig je...
Ook als je er naar toe gaat.
Als je toch echt persé wilt volhouden, laat dan eens iemand anders erop, en zorg dat je ergens anders in een bak kan rijden, dat is al gevaarlijk genoeg!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:26

Cassidy schreef:
Ik vind het bijzonder egoistisch dat je in dit geval alleen maar aan jezelf denkt. Het is zeker frustrerend als er dingen beloofd worden die achteraf toch niet waargemaakt worden, zoals die rijbak. Maar als je met paarden omgaat, is het net alsof je naar school gaat. En weet je wat het enige hoofdvak is dat je leert als je met paarden omgaat? En wat het moeilijkste is?


Egoistsch? Ze zegt zelf dat ze het moeilijk vind om te stoppen, maar ze mag toch wel wat eisen stellen aan haar hobby. Ze moet er wel plezier van hebben en niet te hoeven ploeteren en te klooien. Het is de verantwoording van de eigenaar en niet die van haar dat die paarden hun aandacht krijgen.......

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:05

ik zou er mee stoppen, eigenlijk kun je niets voor die paarden doen. De mogelijkheid om ze beweging te geven is er niet en van alleen poetsen worden ze ook niet veel beter. Die paarden zullen jou niet echt missen want ze staan samen in de wei.
Ik zou wel nog af en toe langsgaan om te checken of het geen zaak voor de dierenbescherming is geworden.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:51

Dat is heel erg moeilijk. Ik ben het iig compleet oneens met Cassidy.
Je doet er, zover ik kan lezen, heel veel aan om de paarden nog een beetje aandacht te geven. Heel goed van je.
Maar denk wel aan jezelf! De weg erheen is gevaarlijk, de paarden zijn niet prettig om te berijden. Straks gebeurt er idd toch wat! Huilen

Kan je niet eens een goed gesprek voeren met die eigenaresse? Wil ze niet naar je luisteren dan moet je voor jezelf kiezen. Je kan vast wel een ander leuk bijrijdpaard vinden, toch?

Het is een moeilijke beslissing maar als jouw ideeen over de omgang met paarden zo erg verschillen dan die van de eigenaresse, kan ik je voorspellen dat je problemen en ergernissen blijft houden. Ik spreek helaas uit ervaring Verdrietig
Denk goed na, weeg dingen tegen elkaar af en neem een besluit!

Succes!

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 10:32

Bedankt voor jullie reactie's... de eigenaresse is op zich wel aardig maar omdat ze zelf niet rijd ziet ze niet in hoe het is.. de andere verzorgster is er sinds vorige week mee gestopt om de zelfde redenen.. en toen kreeg ze weer te horen van de eigenaresse dat ze de hele week al zelf de stallen heeft moeten uit mesten.. is dat dan zoveel werk??
Ik zal er nog eens hard over na denken..

Bedankt..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:42

ALs je voor een dier kiest of voor je kind, moet je ZELF opdraaien voor de consequenties. De meeste ouders proberen dat al vroeg bij hun kinderen: "het is JOUW konijn dus jij moet het hok verschonen" of "JIJ wilde de hond, dus moet JIJ hem uitlaten". Dat is verantwoordelijkheid bijbrengen. Uiteindelijk moeten de ouders dan nog alles zelf doen omdat die verantwoordelijkheid voor veel kinderen toch te veel is. Maar die eigenaresse van die shires is volwassen, daar mag je toch wel meer van verwachten. Ik vind het schandalig dat ze andere mensen voor haar dieren laat zorgen. Een dier houdt MEER in dan alleen voeren. Ze moet die beesten gewoon verkopen en zich bij haar kinderen houden. Want kennelijk is ze niet in staat om het te combineren. Ze is afhankelijk van verzorgsters, die moeten voor haar de paarden verzorgen maar zelf wil ze geen ZAK er voor terug doen of tegemoet komen door bepaalde faciliteiten te bieden. Ik vind dat dan alles ophoudt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:06

Als ik jou was, zou ik een keer met de eigenaresse praten over de spullen die kapot zijn, en zeggen dat je graag wil rijden maar dat het moeilijk gaat zonder spullen, en dat het lastig is om altijd buiten te rijden omdat er geen bak is.

waar zou die bak komen?vlak bij de stal waar ze staan?dan kan je er toch alvast wat bordjes neerzetten, of met wat paaltjes&draad een bak uitzetten en longeer ze daar, gaat t goed dan ga je er een keertje rijden

dat ze bokken als je buiten gaat rijden lijkt me niet meer dan logisch

je schrijft dat je bijna niets met de paarden kan doen, dus krijgen ze waarschijnlijk weinig beweging, dus als je dan gaat rijden zijn ze blij, en gaan ze dus bokken

het is niet de bedoeling dat ze bokken, maar het is wel logisch

longeer ze anders voor je gaat rijden, maar pas dan wel op dat je niet meteen te veel doet dus ze longeren zodat de meeste energie ervanaf is e ze dus niet zoveel zullen bokken, maar maak dan niet een te lange buitenrit, want ze zijn niet veel beweging gewend.

ik denk dat je het beste de belangrijkste dingen op kan schrijven en dan een gesprek met de eigenaresse kan hebben

en als er nog een verzorgster bijkomt, spreek dan af dat je met zn 2-en tegelijk gaat, dat is gezelliger en dan kunnen de paardjes bij elkaar blijven terwijl ze toch beweging krijgen

probeer nog ff door te zetten, en ik hoop dat je een oplossing vind!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:01

Het is misschien nie meer zo leuk..... maar as je stopt met verzorgen wat gaat er dan met ze gebeuren? Wie verzorgt ze dan! dan gaan ze helemaal slecht verzorgd worden(oftewel nie) maar voor jou is het inderdaad veel minder leuk! suc6 met je keus!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 09:26

Mijn mening ken je Lachen
Zeker als de eigenaresse gaat klagen dat ze een hele week zelf moest mesten nu, waar hebben we het dan over. Ze mag jullie wel gaan betalen voor al het werk dat jullie met ze doen.
Ik denk toh dat je beter op zoek kunt gaan naar een ander paardje. Zolang ze niet onder controle zijn kan het buiten dus levensgevaarlijk worden....en je kunt nergens oefenen om ze wel onder controle te krijgen.
Succes met beslissen

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 11:29

Ik heb besloten om gewoon nog een paar keer proberen om buiten op ze te rijden als dit echt niet gaat na een paar keer en het gevaarlijk is stop ik er mee.. de vorige verzorgster is er 1 keer af gevallen op de stenen en is daar behoorlijk van geschroken.. het paard deed het niet met op zet maar schrok ergens van en als ze dan gaan dan kan je het vergeten want daar zijn ze te sterk voor... we zullen zien..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:35

meis schreef:
de vorige verzorgster is er 1 keer af gevallen op de stenen en is daar behoorlijk van geschroken.. het paard deed het niet met op zet maar schrok ergens van en als ze dan gaan dan kan je het vergeten want daar zijn ze te sterk voor... we zullen zien..

Sjonge, dat die eigenaresse die verantwoordelijkheid op zich durft te nemen!!!!!!!!!! Als iets met jullie gebeurt en invalide worden, kan zij opdraaien voor de kosten voor de rest van je leven!

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 13:04

Desiree schreef:
Sjonge, dat die eigenaresse die verantwoordelijkheid op zich durft te nemen!!!!!!!!!! Als iets met jullie gebeurt en invalide worden, kan zij opdraaien voor de kosten voor de rest van je leven!

... de andere verzorgster vertelde het dat ze er af was gevallen en de hele achter kant zat onder de stof van de grond en de eigenaresse lachte alleen maar en vroeg niet eens hoe het ging.. we hebben ze toen op stal gezet en verder niets lekkers gegeven alleen nog gepoetst en toen kwam de eigenaresse hem nog even wat lekkers geven en knuffelen etc. Scheve mond jah.. wat zal ik zeggen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 13:09

Je kunt je het beste distantieren van zulk volk. Je kunt het er namelijk niet mee te doen hebben. Wat een asociaal wijf zeg! En anders zou ik er flink wat geld voor vragen, want volgens mij is het ook nog een LUI wijf!

meis
Berichten: 23
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 13:32

ik denk ook wel dat het beter is als ik stop maar toch.. ik ga van het weekend nog even kijken en proberen te rijden.. eerst even iemand zoeken die zo gek is om mee te gaan Lachen en dan hoop ik toch een beetje te weten wat ik ga doen.. ooo Poohtje waarom woon jij nou zo ver weg of andersom Haha! hihi