Leuke uitspraken van kinderen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:23

Toen mijn zusje nog heel jong was (4-5 jaar) en ik 5-6 jaar waren we met ons ouders aan de zee.
Ik had schelpen gevonden en liet deze trots zien aan mama.
Kwam mijn zusje aangelopen en riep: "Laat me eens kieken!" *kijkt naar de schelpen, stapt weg* en zegt dan "zoekt er nog veel voor mij!"

Werd ik zowat gecommandeerd door mijn eigen zusje.

Dit staat op video en de verbazing van mijn ma is er goed op te zien :')

Leef en laat leven.


Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:45

Mijn moeder zei ooit toen ik klein was dat ze geen geld meer hadden . Dus toen zei ik dan ga je dat toch even halen bij de bank. _O-

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:52

Mijn zoontje draait van sommige woorden de letters om.

Zo zegt hij altijd heel serieus: " kijk mama, pikken!"

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:59

Toen we gingen verhuizen (in Nederland) vroeg ik aan mijn moeder of ze in onze nieuwe woonplaats een andere taal spreken. :+

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:03

Mijn dochter vandaag nog op de verjaardagsvisite. Mama, mag ik nog een ei met een lapje? (ei omwikkeld met rookvlees)

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:04

Ik als enigskind wilde vroeger graag een zusje. Mijn moeder vroeg, maar wat nou als het dan geen zusje word maar een broertje? Nou zei ik, dan geven we die toch gewoon weg aan iemand die graag een broertje wil? :')


_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:07

Ik op vakantie, een jaar of 8, toen we op de snelweg in Duitsland reden. 'mam, dat plaatsje ausfahrt is wel heel erg groot!'

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:21

Oh hier eentje! Lag een tijdje terug met een vriendin bij een zwemvijver en naast ons lagen een moeder, zoon en dochter en volgens mij ook de vriendin van de zoon. Het meisje (jaar of 9) stond in het water en schreeuwde keihard “kijk een teef” (liep dus net een mevrouw langs) dus moeders ontzettend boos, reageert haar dochter “mama ik had het over de hond die erbij liep, je bent toch niet dom?”
Ik lag krom van het lachen :')

life is better with a friesian

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:37

Geweldig dit _O-

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:40

Nog 1 die me te binnen schiet.

Toen mijn broertje geboren was, ik was toen 2,5, zei ik tegen mijn moeder dat we nu 2 baby's hadden. 1 in de wieg en 1 in mama haar buik.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:41

Vroeger kon in aanhangwagen nooit goed uitspreken. Dat werd toen altijd ‘anningwagen’. Toevallig merkte ik vandaag dat ik nog steeds anningwagen gebruik. :') Krijg ik er nooit meer uit denk ik.

daantjuhhh

Berichten: 26848
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:41

Eentje van mijzelf.

Ik was denk ik 5 jaar. (Bijna 30 jaar terug)
Toen zag je nog niet zoveel donkere mensen in het dorp waar ik vandaan kwam. Dus was er niet echt aan gewend zeg maar.

Mijn moeder deed vluchtelingen werk. En ik ging dan wel eens mee.
De eerste x dat ik mee ging moest ik een gezin mijn handje schudden. Maar dat wilde ik niet.

Thuis vroeg mijn moeder waarom wilde je geen handje geven?
Ik: straks geven ze af :o?

Mijn moeder lag in een deuk, maar heeft mij wel uitgelegd dat ik daar echt niet bang voor hoefde te zijn.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

deksel

Berichten: 3773
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:56

Vroeger zei ik altijd schaafkaas. Nu nog steeds trouwens en ik heb het niet door, zit er gewoon in :'). Dan kijken mensen toch best raar op als je om de schaafkaas vraagt.

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:57

Mijn zoon van 8 had een poosje geldeden een aflevering op tv gezien van “je zal het maar hebben”.
De volgende dag zaten we aan tafel en zei hij bloedserieus:
“Mam, ik weet wat jij hebt. Maar je hebt het niet altijd, je hebt het soms in de auto”.
Op mijn vraag wat ik dan wel had, antwoordde hij “Tourette”..... :O

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:01

Nog eentje. Schoonzus was aan het winkelen met haar zoontje van 6 jr. hij wilde zo’n beetje alles wel en de meest dure dingen. Toen mijn schoonzus zei dat alles geld kost en het dan op zal raken zei hij: “maar je hebt toch een pasje?” :') :')

Rex & Jazz

Gowlan
Berichten: 4975
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:06

hoikimmmy schreef:
Janinevv schreef:
Haha mn nichtje die altijd zei, ooo kijk een kotenijntje! Moest konijn zijn haha. Ze zegt nu wel gewoon konijn.


Ja klinkt bekend :') , ik zei altijd tiettuig en mijn stiefdochtertje kopjekommer.

Mijn neefje van net 2 zegt ook vaak als tiettuig als hij er 1 hoort en wijst dan heel blij springend naar de lucht :')
Zo wordt hij ook 2-talig opgevoed, dus dan zegt hij tiettuig of tiegtuig. Dus laatst zei mijn zus heel blij 'Ja das ist ein flugzeug'.
Hoor je mijn neefje: neeeee! Een tiegtuig! :D

En mijn zus heeft voor de grap een jaar geleden al wijzend naar mij gezegd tegen mijn neefje: 'Geef dit maar aan tante tiet tiet (omdat ik vrij grote borsten had).
Spontaan is hij het na gaan zeggen en daar zijn we maanden niet vanaf gekomen..
Toen hebben we geprobeerd om hem aan te leren tante Patty (makkelijker dan Patricia).
Dus nu is het E.T. (ja zoals de film) en soms nog steeds tiet tiet. :+

En als mijn neefje een paard ziet roept hij keihard: Aard, aard, aaaaaard!!!! :D
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 16-07-18 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:12

Ik maakte voor mijn neefje van 4 een zakje open en zei toen; Wat zeg je dan? (Als in dankjewel)

Neefje; Ik denk gewoon niks. :+

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:19

Ocean_Child schreef:
Mijn zoon van 8 had een poosje geldeden een aflevering op tv gezien van “je zal het maar hebben”.
De volgende dag zaten we aan tafel en zei hij bloedserieus:
“Mam, ik weet wat jij hebt. Maar je hebt het niet altijd, je hebt het soms in de auto”.
Op mijn vraag wat ik dan wel had, antwoordde hij “Tourette”..... :O


:D :D *\o/* _/-\o_

Anastasia24

Berichten: 2702
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:27

Ik noemde vroeger modjes klerenhappers. Vraag me niet waarom. :x
Tot de dag van vandaag noem ik nog steeds een gebakken eig een plat ei. Want.. Die is plat.. toch? |o
Mam lag in een deuk om ''snurf'' inplaats van ''smurf''. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. _O-

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Britta31

Berichten: 13125
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:29

Opa's niet vingers.Mijn vader mist 3 vingers dus dat zijn opa's niet vingers.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Leuke uitspraken van kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:52


senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 00:55

Ocean_Child schreef:
Mijn zoon van 8 had een poosje geldeden een aflevering op tv gezien van “je zal het maar hebben”.
De volgende dag zaten we aan tafel en zei hij bloedserieus:
“Mam, ik weet wat jij hebt. Maar je hebt het niet altijd, je hebt het soms in de auto”.
Op mijn vraag wat ik dan wel had, antwoordde hij “Tourette”..... :O

_/-\o_ _/-\o_ :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 01:03

LEKKERGEK schreef:
Ik als enigskind wilde vroeger graag een zusje. Mijn moeder vroeg, maar wat nou als het dan geen zusje word maar een broertje? Nou zei ik, dan geven we die toch gewoon weg aan iemand die graag een broertje wil? :')

Hier hetzelfde gesprek had met ouders. Mijn oplossing was ook ongeveer hetzelfde: "Dan geven we hem aan oom Klaas en dan gooit die hem wel in de vuilnisbak" (en toen twee broertjes gekregen)
1 van die broertjes had ook een mooie.. bij ons rouleerden de auto's nogal in een rap tempo. Ieder jaar werd er wel weer een auto verkocht en weer een andere. Op 31 december iets voor twaalven mocht broertje naar beneden om vuurwerk te kijken. Loopt ie meteen naar de oprit en komt heel teleurgesteld terug met de vraag waar de nieuwe auto is. En wij verbaasd: "nieuwe auto?" "Ja", zegt ie, "het is vandaag toch autonieuw?"

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

senna21

Berichten: 11810
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 01:17

Een situatie in een gangpad in de supermarkt, waar ik als toeschouwer bij aanwezig was (en in een lachstuip de winkel uit ben gerend)
Een moeder loopt met een jochie van ongeveer vier jaar voor mij. Zegt het kereltje: "kijk mam, een heks". Ik kijk ook, en zie een vrouw staan met een forse neus en een knoet in het haar staan. Moeder zegt verschrikt "ach joh, houd je mond" Maar hij had echt gelijk..... :+ }>

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 01:20

Wat een opmerkingen komen er langs :')

Dochterlief hier zei toen ze een jaar of 2 was altijd Googel in plaats van vogel. De V uitspreken was lastig haha.

Niet banketstaaf, maar poetse! O:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, Eleeke, GrapeshotBot, Maliboe, perdjes, Rosalie_91 en 183 bezoekers